Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElineS schreef:Waarom bel je dan gewoon niet even naar de manege? Of hij er nog zal staan donderdag en wat voor mogelijkheden er zijn tot koop/pensioen? Dat gedoe van constant wachten is ook niets. Straks wacht je te lang en is het paard weg/dood.
Je klinkt wel heel verstandig voor je leeftijd, maar ondanks dat heb ik het idee dat dit iets is wat niet gaat gebeuren, want je zit er niet echt bovenop. Zowel met je ouders als de manege niet, want beide zijn nog helemaal niet echt ingelicht. Dan zitten er nog haken en ogen aan het financiële plaatje. Volgens mij is het meer dromen over dat het kan gebeuren dan iets wat daadwerkelijk gaat gebeuren.
Zou mooi zijn als het wel lukt en dat hoop ik dan ook, maar heb wel zo twijfels of het inderdaad gaat gebeuren/lukken.
Elisa2 schreef:Wat mooi dat jullie dat doen! ik denk idd wel dat paarden hun maatjes kunnen gaan missen en daar op reageren. Het ene paard is daar gevoeliger voor dan de andere..
TS: je denkt er goed over na, persoonlijk denk ik als de aanschaf kosten niet te hoog zijn dat je er gewoon voor moet gaan. {mits met toestemming van je ouders uiteraard}
Want naar de slager brengen kan altijd nog als het echt niet gaat..
Maar de kosten kun je opsplitsen..{aanschaffen, rust, ostheopaat, zadel} en zo kun je stap voor stap kijken wat je investeert en wat je volgende stap is.
Nicolien schreef:Wat een mooi streven om een oud manegepaard een goed pensioen te geven.
Ik weet wel dat sommige van onze manegepaarden wegkwijnen als ze met pensioen gaan, ze missen dan echt het werk/aandacht. Bij ons staan alle paarden in de bouwvak continue op de wei en een paar oudjes komen er altijd mager vanaf, terwijl ze onbeperkt ruwvoer tot hun beschikking hebben. Zodra ze weer aan het werk mogen, zie je ze weer opbloeien. Let wel; deze paarden lopen nog maar 1 uurtje per dag.
Ragdollcat schreef:Gewoon niet teveel van verwachten, in de zin dat het mogelijk geen volwaardige recreatiepaard wordt waarmee je uren buiten kan gaan rijden.
Gewoon doen!
En vooral de tijd geven om bij te laten komen en verder zien hoe het gaat.............het is immers bij jouw ouders thuis en er staan al 2 andere paarden van jou, waarom niet.
Als die rug echt een groot probleem is en erg veel pijn doet kun je het nog altijd waardig laten inslapen.
Het is alleen...........wat gaan de maneg-eeigenaren ervoor vragen? vaak vragen ze veel te veel als ze weten dat je het graag wilt, zodat ze er een nieuwe ervoor in de plaats kan gaan kopen.
Het zijn vaak gewoon nummers voor de manege-eigenaren, dus het maakt ze niets uit, naar de slacht of naar iemand anders zodat het een fijn pensioen kan krijgen.
Lizzyy schreef:Hee TS, dit had mijn bericht kunnen zijn![]()
mocht je willen praten, mag je me altijd pb'en! Genoeg ervaringen om te delen.
Ik heb nu mijn ex-manegepaard bijna een jaar op het land lopen
melanie0906 schreef:Aah mooi!! Ga je morgen dan al naar de manege of wacht je tot donderdag?
Citaat:Heb de wijze les van mijn vader gekregen dat als ik écht iets zou willen, ik me nooit door anderen moet laten weerhouden.
paars schreef:Hoi, zou leuk zijn als het lukt! Ik had toen ik 15/16 was ook ooit die droom en was toen helaas net te laat...
Qua financien heb je een plan gemaakt, met misschien ook een baantje erbij, maar heb je straks nog wel tijd genoeg? Want je bent nu geslaagd schreef je, en hebt een zomer vol tijd voor de boeg. Het wordt ook weer september. Dan begint mss je vervolgopleiding? Jullie hebben dus ook 2 jonge paarden staan, voor wie (van wie) zijn die en ben jij daar ook tijd aan kwijt? Of is de hele family met de paarden in de weer, dat maakt het ook weer anders natuurlijk.
Fijn dat je moeder met je meegaat! Voor jou fijn, maar ook de stalbaas kan er dan meteen serieus mee aan de slag.