Uitspraken van potenciele paarden/pony kopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:52

Dan ben je een van de uitzonderingen pipo Knipoog De meeste mensen weten dan toch wel dat je het niet af laat gaan op een paar honderd euro...Lachen

Ik ben ook nooit bot, maar als ik helemaal weg van een dier ben(nog niet vaak voorgekomen, die zijn meestal ver boven budget dus daar kom ik al niet) laat ik dat niet duidelijk merken
Als het paard me niet aanstaat zeg ik ook altijd dat hij me niet past Knipoog Dat is de netste oplossing denk ik Lachen

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:01

Pipo schreef:
Als mensen bij mij laten merken dat ze er knettergek van zijn, ben ik eerder geneigd om toe te geven in de prijs.

Dan krijg je namelijk een gunaspect..........en mensen die bot doet krijgen geen gun aspect dus ben ik veel harder.

En ik zeg altijd braaf dat het paard mij niet past, maar ik zeik het niet af!

Zo ben ik ook Pipo, hahaha!
wat zijn wij eigenwijs he........

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:02

SmithsGirl schreef:
hehe Mel... dan is je actie toch niet voor niks geweest.... heel veel beterschap! Tong uitsteken

Dit was al een tijdje geleden veer.....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:06

hmmm ben ik eens een keer aardig.... Tong uitsteken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:06

gomir schreef:
Dan ben je een van de uitzonderingen pipo Knipoog De meeste mensen weten dan toch wel dat je het niet af laat gaan op een paar honderd euro...Lachen

Ik ben ook nooit bot, maar als ik helemaal weg van een dier ben(nog niet vaak voorgekomen, die zijn meestal ver boven budget dus daar kom ik al niet) laat ik dat niet duidelijk merken
Als het paard me niet aanstaat zeg ik ook altijd dat hij me niet past Knipoog Dat is de netste oplossing denk ik Lachen

Alleen paardenland wordt deze botte en onproffesionele manier van paardenverkopen en onderhandelen nog toegepast.

Maar ja.........die lopen in alles wat achter Haha!

Het is normaal dat je met een gunaspect werkt. Daarom is het niet gek om te laten merken dat je enthousiast bent, daarmee win je een stukje sympathie van de verkoper, want vaak zijn dat fokkers die hun eigen fokproduct verkopen. Fokkers zijn gek van hun fokproducten. Als je bijv. laat merken dat je er gek van bent, maar je budget net niet toereikend. Maar je steekt ze een paar veren in hun billen.........dan bereik je veel meer dan te zeiken.

Vliegen van je met honing en niet met azijn Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:21

Bij een fokker misschien wel, maar op de sport-handelsstal waar ik zaken mee moest doen was laten zien dat ik er gek van was imo niet zo'n goed plan Knipoog
(in de auto's werkt het trouwens ook nog zo *LOL* )

Toen ik mijn merrie kocht als jaarling heb ik het ook anders aangepakt. Was meteen verliefd op dat diertje en die staat nu nog bij me op stal Haha! Fokker vond het idd erg leuk dat ik er gek van was en wilde haar graag aan me verkopen Knipoog (ik was ook de laatste die mocht komen voor ze moest bevallen) Die vloog me om mijn nek toen ik vroeg wanneer ik haar kon komen halen Lachen
We hebben trouwens nog steeds contact

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:27

Hmm ook bij een sporthandelstal kun je op hun gevoel gaan werken hoor.

Alleen gebeurd dat niet, maar mensen hun ego een beetje om hoog krikken is wat heel goed werkt Haha!

Manipuleren heet dat geloof ik Haha!

Aardig zijn, op hun gevoel spelen...........maar ook keihard nee kunnen zeggen. Dat werkt echt goed Gomir......probeer het maar eens. Goed onderhandelen heet dat!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 02:00

In mijn vroegere paardenverleden ben ik op tig handelsstallen geweest en zijn er ook net zoveel handelaren geweest die paardjes kwamen bekijken die ik voor moest rijden....
Het spreekwoord: eerlijkheid duurt het langst. Klopte altijd...
Ik heb ook wel eens bij handelaren gelopen en "luid"mopelend gezegd dat hun stallen er mooi uitzagen of hun paarden er goed bijstonden en dat soort dingen. Ik heb en zal never niet een paard van een ander afkraken, het blijft meestal bij: "het is niet wat ik zoek" of ïk vind die eigenlijk aansprekender" (meestal eentje die veeeeel hoger zat in vraaggeld dan ik wilde uitgeven Bloos! ) En ik ben tot op heden altijd keurig behandeld bij handelsstallen en altijd paardjes gehad die voldeden aan mijn eisen en aan de omschrijving van de handelaar (zonder extra minpunten..)

terug on-topic:
Ik had een merrie op internet gezet (er keurig bijgezet dat het nog even kon duren ivm veulen aan de voet, of men moest beide willen hebben)
Krijg ik een mailtje met daarin een telefoonnummer, dus ik gebeld..Krijg een meneer aan de telefoon en na een poosje begint hij over een proefperiode...(niets mis mee.., hij wilde gelijk betalen en bij ons laten keuren, proeftijd van 2 weken, niet bevallen en weer terug..) Ik dacht dus over een maand of 3 (als het veulen gespeend kon worden, veulentje zou dan 4, 5 maand zijn) Nee, gelijk...konden ze gelijk zien hoe de merrie was als ze alleen (dus zonder veulen) mee zou moeten langs de weg en op de heide Verward Op dat moment was ik zo onderste boven dat ik niets anders kon zeggen dat ik het zou overleggen met manlief....telefoonnummer genoteerd door die meneer, en halfuurtje later belt mevrouw...meneer dacht ik hem niet goed had begrepen (ik dacht dus merrie + veulen daar naartoe en hun zouden dan kijken wat er zou gebeuren als moeder en dochter gescheiden zouden worden) het werd nog gekker....Ze zuden mijn merrie hier laten keuren en dan alleen de merrie 2 weken meenemen, om dan te kunnen zien of ze last had van verlatingsangst, dit ivm dat ze zelf nog een paardje hadden en deze onafhankelijk van elkaar meekonden voor een buitenrit Verward Verward Verward
Ik ben werkelijkwaar van mijn stoel gevallen...compleet sprakeloos de telefoon afgegeven aan manlief (die het hele verhaal heeft aangehoord) en die toen netjes vroeg hoe groot en zwaar is de persoon die het paardje moet gaan rijden?...........(is het antwoord wat ik dus niet gehoord heb) tjee, dan denk ik toch dat ons paardje dat niet zal kunnen verwerken, en u verder zult moeten zoeken naar een ander paardje, ik wens u veel succes daarbij en bedankt voor het bellen...... Zegt hij ook nog tegen mij:"als je weer van die mafkezen aan de lijn krijgt, smijt dan gelijk de haak erop". (was ook nog eens voetbal op de tv...)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:40

Geinteresseerde via e-mail:

Verkoop je de spullen ook los van de pony?
NEE.

E-mail 2, Verkoop je de pony dan los van de spullen? Frusty

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 12:50

Buitenzorg schreef:
Geinteresseerde via e-mail:

Verkoop je de spullen ook los van de pony?
NEE.

E-mail 2, Verkoop je de pony dan los van de spullen? Frusty

Hahahahaha, je heb mensen en fietsbellen. Clown

Vragen die je af en toe krijg, om je rot te lachen.

Alles zit er toch bij he in de prijs. Borstels, halsters en touw, zadel, singels, sjabrakken, dekens, hoofdstel en bit, toch Cool
Anders moet ik nog meer geld uitgeven en dat heb ik niet. Clown Verward

Stoom uit je oren

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:38

Die vraag krijg ze zelfs als je een jaarling wil verkopen Boos! ... is er een zadel bij die haar zal passen Clown ... ja hoor, met bijpassende jockey

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:24

Feetje"]
En nog zo ene. Jongen was in opleiding tot dierenarts,

<....>

haar ogen "onderzoeken".
Trekt ie zo dat vel omhoog en omlaag, Sabientje was al helemaal opgefokt ervan.

Uiteindelijk is ze naar hele lieve mensen gegaan waarbij ze het goed heeft.
En die niet moeilijk deden met dat soort dingne allemaal...
[/quote]

Maar als je een paard klinisch laat keuren doet de DA dat ook hoor, in de ogen kijken. Natuurlijk had hij z'n handen moeten wassen, maar dat vind ik wel een rare redenering. Ik ging een keer met een vriendin mee kijken voor een Haflinger. Groot en lomp was 'ie, echt een beetje een tank. Ik vond 'm nogal sterk, maar zij was er weg van. Terwijl ze aan het rijden was (en bij het tweede rondje bak van dit verkeersmakke dier af gebokt werd omdat er een bus langskwam, dat deed ie echt nóóit Bloos! ) stond ik even met de verkoopster te praten. Ik zeg terloops dat wel wel aan klinische aankoopkeuringen doen. Ja, dat was best. Ze was al gelijk nors.

Krijgt m'n vriendin later te horen dat ze het dier niet mocht kopen omdat er andere mensen waren die niet aan keuringgezeur deden en haar gewoon geloofden dat het paard helemaal goed was! Nou ja. Achteraf maar goed ook geweest, ik geloof niet dat ze er veel plezier mee had gehad, maar toch. M'n bek viel er wel eventjes bij open.

[quote="Pipo schreef:
Hmm ook bij een sporthandelstal kun je op hun gevoel gaan werken hoor.

Alleen gebeurd dat niet, maar mensen hun ego een beetje om hoog krikken is wat heel goed werkt Haha!

Je kan op het zelfde moment laten merken dat je het een heel leuk dier vind en toch niet uitstralen dat je 'm koste wat kost op stal moet hebben, toch?
Ik ben niet zo'n super onderhandelaar, maar ik kan wel hard zijn voor mezelf en op een gegeven moment zeggen "ik vind 'm erg leuk, maar dat gaat helaas toch wat boven budget" en dan ook echt bereid zijn om ergens anders verder te gaan kijken. Op dat moment mag de ander beslissen of ze daar wat mee willen doen.

xJustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:32

Schiet me weer wat te binnen:
Ging samen met mn paps naar een 4-jarige ruin kijken, die nog niet onder het zadel zat. Dus wij met de eigenaar naar het weiland. Beestje kon vooruit heel goed lopen, niets aan de hand. Dus wij heel geintereseerd. Gaat dat beest opeens stilstaan en heel hard met zn been trekken en achteruit lopen. Mijn paps en ik kijken elkaar aan: Verward
De eigenaar zag dat dus: ja zegt die: We zijn er al mee bij de veearts geweest en nu laten keuren heeft geen zin, want dan wordt hij afgekeurd, maar als je met hem gaat rijden en veel beweging geeft gaat het vanzelf wel weer over. (jaja...)

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:34

Ik heb ook eens een stel langsgehad die een veulen van 4 maanden rontgenologisch wilden laten keuren... Haha!

Mensen die een lief, braaf, 100% mak Shetje lieten staan omdat ze de afgeschuurde manen onderaan zijn hals niet mooi vonden

Een jongen die dacht dat een paard van 12 nog wel zou 'uitzwaren' Haha!

Twee meisjes die een EK pony, 10 jaar graag wilden hebben... voor 1500 gulden Haha!

Een meisje wat op stal langs kwam... "ik zoek een pony" "wat voor iets dan?" "weet ik niet" "hoe groot? hoe oud? hoe duur?" "daar moet ik het nog even met mijn moeder over hebben" Haha!

Mensen die mijn paard wilden kopen, die voorlopig voor nog geen miljoen weggaat: "Maar voor geld is toch alles te koop." en je daar wekenlang mee lastig blijven vallen...

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:07

Missouri schreef:
Mensen die een lief, braaf, 100% mak Shetje lieten staan omdat ze de afgeschuurde manen onderaan zijn hals niet mooi vonden

Vind ik op zich niet zo raar, afgeschuurde manen betekend toch vaak zomerjeuk ... M'n vader heeft een zwaar geval daarvan lopen en da's echt geen pretje

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:18

Een aantal jaren geleden ging ik met een vriend naar een paard kijken....
Daar aangekomen worden we meegenomen naar de stal. Die vriend van me werpt 1 blik op het paard en zegt: we gaan weer... De verkoper sputterde een beetje tegen. Mijn vriend zei: "dat paard is niet goed en dat weet jij ook wel"
De verkoper zei ineens niks meer...

Wat me nu na al die jaren nog dwars zit is dat ik er nog steeds niet achter ben wat er nu met dat paard was, ik zag er nl. niks aan. (en hij vertikt het om het me te vertellen...)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:20

annegti schreef:
Een aantal jaren geleden ging ik met een vriend naar een paard kijken....
Daar aangekomen worden we meegenomen naar de stal. Die vriend van me werpt 1 blik op het paard en zegt: we gaan weer... De verkoper sputterde een beetje tegen. Mijn vriend zei: "dat paard is niet goed en dat weet jij ook wel"
De verkoper zei ineens niks meer...

Wat me nu na al die jaren nog dwars zit is dat ik er nog steeds niet achter ben wat er nu met dat paard was, ik zag er nl. niks aan. (en hij vertikt het om het me te vertellen...)

nou word ik ook nieuwsgierig... kan je hem niet nog lief aankijken namens bokt?

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:39

xJustMe schreef:
Ging samen met mn paps naar een 4-jarige ruin kijken, die nog niet onder het zadel zat. Dus wij met de eigenaar naar het weiland. Beestje kon vooruit heel goed lopen, niets aan de hand. Dus wij heel geintereseerd. Gaat dat beest opeens stilstaan en heel hard met zn been trekken en achteruit lopen. Mijn paps en ik kijken elkaar aan: Verward
De eigenaar zag dat dus: ja zegt die: We zijn er al mee bij de veearts geweest en nu laten keuren heeft geen zin, want dan wordt hij afgekeurd, maar als je met hem gaat rijden en veel beweging geeft gaat het vanzelf wel weer over. (jaja...)

Jamaar dit kan wel waar zijn, ik ben de medische term eventjes kwijt maar er bestaat een afwijking waar een gewricht in het been (denk dat't vooral/alleen in het achterbeen voorkomt) 'blokkeert', maar als je het paard dan een paar stappen achteruit laat gaan is er weer niets aan de hand...sommigen hebben het zelden of nooit anderen hebben het vaker...(van de paarden die het hebben bedoel ik)
Naargelang wat je met't paard wilt doen kan je zo een fantastisch dier hebben aan een super laag prijsje, het paard heeft er geen last van, nou eventjes maar dan een paar stapjes achteruit en hij is't al vergeten...en dat paardje waar jij het over had was blijkbaar slim genoeg om dat zelf al te beseffen, naargelang het soort van deze aandoening vermindert het ook bij veel beweging geloof ik...
*breekt ondertussen het hoofd over de medische term*

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:20

Ik had een arabiertje te koop staan van 1.55m
Er belt een poteniele koper en vraag hoe groot ze is. Antw. 1.55m staat erbij in advertentie. De koper weer: Dat is wel klein zoek een volbloed arabiertje van ongeveer 1.70m

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 00:42

Yuna schreef:

Bedoel je niet locked patella syndrom? (weet het Nederlands ff niet meer...tweetaligheid = ook niet alles Bloos! ) Waarbij de knie soms op slot schiet en weer loskomt als het paard een paar passen achterwaarts zet? Komt geloof ik vooral voor bij paarden met een vrij steil achterbeen.

*ligt verder onder het bureau bij het lezen van dit topic*

Keep 'em coming. Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 00:52

shasta schreef:
Er belt een poteniele koper en vraag hoe groot ze is. Antw. 1.55m staat erbij in advertentie. De koper weer: Dat is wel klein zoek een volbloed arabiertje van ongeveer 1.70m

Lezen kunnen sommige ook niet echt. En maar vragen naar die heel bekende weg. Stoom uit je oren

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 01:14

PhiaBink"]
[quote="shasta schreef:

Lezen kunnen sommige ook niet echt. En maar vragen naar die heel bekende weg. Stoom uit je oren
[/quote]
Het niet goed lezen is een veel voorkomend probleem.
Maar het vinden van een volbloed arabier van 1.70m is een nog veel moeilijkere opgave

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 01:26

mwah, volbloedarabieren van meer als 1.70 zijn er zat... 't is maar net hoe je meet he... Haha!

KWPN-er: in de advertentie staat 1.70... komt er een E-pony de box uit... (tussen de oren is ie wel 1.70 van de grond ) Ja, maar hij groeit nog... (paard was 6, dan nog 15 cm. lijkt me een wereldwonder)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:20

Yuna"]
[quote="xJustMe schreef:

Jamaar dit kan wel waar zijn, ik ben de medische term eventjes kwijt maar er bestaat een afwijking waar een gewricht in het been (denk dat't vooral/alleen in het achterbeen voorkomt) 'blokkeert', maar als je het paard dan een paar stappen achteruit laat gaan is er weer niets aan de hand...sommigen hebben het zelden of nooit anderen hebben het vaker...(van de paarden die het hebben bedoel ik)
Naargelang wat je met't paard wilt doen kan je zo een fantastisch dier hebben aan een super laag prijsje, het paard heeft er geen last van, nou eventjes maar dan een paar stapjes achteruit en hij is't al vergeten...en dat paardje waar jij het over had was blijkbaar slim genoeg om dat zelf al te beseffen, naargelang het soort van deze aandoening vermindert het ook bij veel beweging geloof ik...
[/quote]

het heeft te maken met de patella pees (weet niet de juiste schrijfwijze). Ik heb 2 jonge pony's gehad die daar af en toe last van hadden. Van beiden is dat eruit gegroeid met ouder worden. Je kan ze daaraan laten opereren maar een bevriende dierenarts raadde het mij met m'n pony's in elk geval sterk af. Hij was zeker dat ze met ouder worden over dit probleem zouden heen groeiten. Hij heeft gelijk gekregen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:21

losse knie, oftewel patella fixatie. Idd prima op te lossen met wat werk (spreek uit ervaring).

Overigens hebben ze daar juist last van bij het achterwaarts (en in overgangen), dus dit klinkt toch wat raar.