Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miss_lizje schreef:Ik heb het hele verhaal gelezen en maak me over sommige punten toch wel zorgen.
Waarom is het beestje achter gelaten en de rest(?) wel opgehaald? mankeert er iets aan het dier?
Ik lees nergens dat je informatie ook bij de dierenbescherming en of politie heb ingewonnen betreft wat je wel en niet kan doen, je geeft nu geld uit aan een dier wat niet van jou is. Dadelijk heb je het beestje helemaal op geknapt en komt familie van de eigenaar het ophalen en zegt "joh bedankt dat je er kosten heb ingegooid. Ze gaat nu de handel in/naar de slager en wij nemen de "winst" mee" en dan sta je met lege handen en een lichtere portemonnee en waarschijnlijk ook geen poot om op te staan.
Armitage schreef:Equest Pramox zou ik hem mee ontwormen dat omvat alle wormen. Een hoefsmid bellen en je verhaal doen. Misschien geeft hij je korting. This tenslotte "the season of good will"
dejong_wever schreef:miss_lizje schreef:Ik heb het hele verhaal gelezen en maak me over sommige punten toch wel zorgen.
Waarom is het beestje achter gelaten en de rest(?) wel opgehaald? mankeert er iets aan het dier?
Ik lees nergens dat je informatie ook bij de dierenbescherming en of politie heb ingewonnen betreft wat je wel en niet kan doen, je geeft nu geld uit aan een dier wat niet van jou is. Dadelijk heb je het beestje helemaal op geknapt en komt familie van de eigenaar het ophalen en zegt "joh bedankt dat je er kosten heb ingegooid. Ze gaat nu de handel in/naar de slager en wij nemen de "winst" mee" en dan sta je met lege handen en een lichtere portemonnee en waarschijnlijk ook geen poot om op te staan.
Zoals ik gelezen heb is Elise de eigenaar.
Eirikur schreef:Armitage schreef:Equest Pramox zou ik hem mee ontwormen dat omvat alle wormen. Een hoefsmid bellen en je verhaal doen. Misschien geeft hij je korting. This tenslotte "the season of good will"
Ja, goed idee, laat TS in een oude zwakke pony ff Pramox stoppen. Aan de hand van wat ze schrijft is het heel goed mogelijk dat het diertje al langdurig met een dikke vette wormbesmetting in de rondte loopt en dus behoorlijk verzwakt is. Dat moet je met beleid aanpakken als je niet 'het kind met het badwater wil weggooien". Wat jij voorstelt is met een olifantengeweer op een mug schieten.
miss_lizje schreef:Ik heb het hele verhaal gelezen en maak me over sommige punten toch wel zorgen.
cobiie schreef:Ts probeer aan het paspoort van de shet te komen. Mocht de shet morgen doodliggen in de wei heb je het chipnummer nodig om hem af te laten voeren.
__elise__ schreef:miss_lizje schreef:Ik heb het hele verhaal gelezen en maak me over sommige punten toch wel zorgen.
Ik snap op zich wel je zorgen. De andere shetten waren van heel iemand anders, hij heeft dus zijn eigen shetten meegenomen. Deze shet is van de eigenaar van het huis en is zodoende alleen achtergebleven. Eigenlijk ben ik helemaal niet bang voor het verhandelen, de pony heeft totaal geen handelswaarde. Daarnaast is ze niet gechipt en heeft geen paspoort, dus de slager kan haar ook niet aannemen. Verder heeft de familie van de eigenaar ook totaal niks met paarden en zijn ze allang blij dat iemand anders (ik dus) de zorg heeft overgenomen.
@Eirikur: Ik heb dus de Equest Pramox besteld en die wilde ik morgen geven. Wat zijn precies jouw redenen om dit niet te doen? Naar mijn idee pak je met deze spuit juist alle wormen in 1 keer. Stel nou dat ze een worm heeft die niet wordt gepakt door een ander middel, dan heb je toch juist een veel groter probleem? Ik kan nou ook niet echt zeggen dat ze zo ontzettend zwak is...
__elise__ schreef:@Margee: Precies, ik zou haar om deze reden niet de rest van de winter laten lopen. Van mij krijgt ze gewoon lekker hooi, hoefsmid, wormenkuur en de rest wat nodig is.
@Martie en miss_liszje: Ik snap jullie redenatie, maar ik vertrouw op de woorden van de makelaar en de nicht van de eigenaar (volmacht).
@Ragdolcatt: Ik ga er niet van uit, maar dat is wel fijn om te weten. Er is niks van de pony, ze heeft nooit geen paspoort gekregen en nooit geen chip. Althans, dat heeft de makelaar mij verteld.
@Armitage: Ik snap dus dat jij vaker dit soort gevallen krijgt. Normaal gaf ik aan de grote paarden ongeveer de hele spuit, maar dat kan natuurlijk niet voor de shet. Ze is vrij groot, ik schat haar tussen 1 meter en 1.10 meter. Hoeveel raad jij aan om ongeveer te geven qua kg's?