Ik doe overigens alleen buitenritjes en nooit wedstrijden. Train nooit prestatiegericht maar geniet gewoon, echt boshobbelen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sizzle schreef:Kun je ook een wedstrijdgerichte sloeberruiter zijn ?
UIterlijk interesseerd me namelijk geen moer behalve op de momenten dat het moet (in de proef).
Maar ik ga rustig op priveles op een andere locatie met een zwart hoofdstel met bruine zadel en vieze rijlaarzen. Thuis eerder met van die oude goedkope happy horse chaps.
Ik heb maar een stuk of 4 dekjes voor 2 paarden en deze zijn ook al tig jaar oud.
Beide paarden delen hetzelfde hoofdstel.
Ik ken namelijk ook wel veel recreatie ruiters die echter wel heel veel waarde hechten aan het uiterlijk.
Peelie schreef:Sizzle schreef:Kun je ook een wedstrijdgerichte sloeberruiter zijn ?
UIterlijk interesseerd me namelijk geen moer behalve op de momenten dat het moet (in de proef).
Maar ik ga rustig op priveles op een andere locatie met een zwart hoofdstel met bruine zadel en vieze rijlaarzen. Thuis eerder met van die oude goedkope happy horse chaps.
Ik heb maar een stuk of 4 dekjes voor 2 paarden en deze zijn ook al tig jaar oud.
Beide paarden delen hetzelfde hoofdstel.
Ik ken namelijk ook wel veel recreatie ruiters die echter wel heel veel waarde hechten aan het uiterlijk.
Onder deze categorie schaar ik mijzelf ook
Voor een clinic of fotoshoot vind ik het hartstikke leuk om een setje bij elkaar te knutselen. Maar zo door de weeks maakt het mij geen bal uit of ik met een rood dekje, zwarte bandages, bruine laarzen, en donkerbruine broek rond hobbel.
Wel vind ik het belangrijk dat mijn paard fijn loopt dressuurmatig. En ja, ik rij ook wedstrijden, omdat ik dat leuk vind. Niet omdat ik dat noet omdat mijn omgeving mij anders misschien raar aan kijkt oid.
Muppett schreef:Ik ben ook geen ruiter die houdt van matchende setjes en lakhoofdstelletjes en bla bla. Paardlief ziet er ook niet bepaald strak uit, ik scheer haar niet omdat ze 's winters prima haar warmte kwijt kan en erg voorwaarts is. Ze heeft ook wel echt een wintervacht, ze lijkt meer op een shetlander dan een KWPN'er.
Starten? Nooit van mijn leven. Veel te duur en die competitieve arrogante sfeer is niks voor mij.
Malyma schreef:Bij mij zal ook nooit een paard geschoren worden, die wintervacht hoort er te zijn, anders zat ie er niet. We kunnen moeder natuur niet overtreffen vind ik..
(En dat scheren zou moeten omdat het voor het paard beter zou zijn is, sorry voor alle scheerders, onzin..)
Muppett schreef:Ik ben ook geen ruiter die houdt van matchende setjes en lakhoofdstelletjes en bla bla. Paardlief ziet er ook niet bepaald strak uit, ik scheer haar niet omdat ze 's winters prima haar warmte kwijt kan en erg voorwaarts is. Ze heeft ook wel echt een wintervacht, ze lijkt meer op een shetlander dan een KWPN'er.
Starten? Nooit van mijn leven. Veel te duur en die competitieve arrogante sfeer is niks voor mij.
ikke schreef:Muppett schreef:Ik ben ook geen ruiter die houdt van matchende setjes en lakhoofdstelletjes en bla bla. Paardlief ziet er ook niet bepaald strak uit, ik scheer haar niet omdat ze 's winters prima haar warmte kwijt kan en erg voorwaarts is. Ze heeft ook wel echt een wintervacht, ze lijkt meer op een shetlander dan een KWPN'er.
Ik vind dat arrogante gedoe wel wat hebben, eigenlijk, want diezelfde types hebben de grootste problemen op het moment dat er, pak weg, een fanfarekorps over het terrein loopt, waar mijn paard dan alleen staat te kijken: goh, wat is DAT?!?
ikke schreef:Muppett schreef:Ik ben ook geen ruiter die houdt van matchende setjes en lakhoofdstelletjes en bla bla. Paardlief ziet er ook niet bepaald strak uit, ik scheer haar niet omdat ze 's winters prima haar warmte kwijt kan en erg voorwaarts is. Ze heeft ook wel echt een wintervacht, ze lijkt meer op een shetlander dan een KWPN'er.
Ik vind dat arrogante gedoe wel wat hebben, eigenlijk, want diezelfde types hebben de grootste problemen op het moment dat er, pak weg, een fanfarekorps over het terrein loopt, waar mijn paard dan alleen staat te kijken: goh, wat is DAT?!?
Amanda schreef:Malyma schreef:Bij mij zal ook nooit een paard geschoren worden, die wintervacht hoort er te zijn, anders zat ie er niet. We kunnen moeder natuur niet overtreffen vind ik..
(En dat scheren zou moeten omdat het voor het paard beter zou zijn is, sorry voor alle scheerders, onzin..)
Ik denk dat je daarin niet alle paarden over 1 kam kan scheren
Mijn haflinger scheer ik ook. Niet omdat ik moet scheren, maar omdat hij al 2 winters met regenschurft heeft gestaan en het advies van de veearts was: deken op. Zijn vacht is zo dicht dat het nat van de regen niet meer droogde en ging broeien op de huid. Een deken op met zo'n dikke vacht was veel te warm, dus besloten te scheren.
Sindsdien geen last meer van regenschurft en een happy pony.
Daarnaast heeft hij in september al een vacht geschikt voor vorst. Met de temperaturen van afgelopen september (20-25 graden) veel te dik. We gaan zelf ook niet hardlopen in een winterjas. Hij kon duidelijk zijn warmte niet kwijt, was niet vooruit te branden en stilzetten was geen optie. Dus ook daarom geschoren. Paardlief zat een stuk beter in zijn vel, was weer lekker voorwaards.
Ik zou het liever ook niet doen, ik heb liever geen gezeur met dekens. Maar ja, het gaat niet anders.
Dus ja, soms is het voor een paard wel beter.
Amanda schreef:Bedankt Malyma!
Een fanfarekorps moet ik echt niet tegen komen met mijn haflinger
Hij is op zich heel braaf, maar dat soort dingen zijn toch echt een reden om zo snel mogelijk om te draaien en naar huis te rennen.