chelle_dora schreef:WillBokker; als je de moeite neemt om wat meer topics van TS te volgen zul je denk ik ook tegen het topic aanlopen met foto's waar het zadel echt voor geen méter ligt, en het dan raar vinden dat die paarden niet meer voor haar willen werken. Wat ik me dan afvraag; waarom wel investeren in een knudde zadel, en wanneer het paard dus in protest gaat is het een rotbok en zonde van je geld om erin te investeren. Een eigen paard is leuk, maar ook daar moet je maar wel een passend zadel op zien te vinden.
"Moeilijke" paarden zijn echt de beste leermeesters, en dan maakt het echt niet uit of het een eigen paard is, of een verzorgpaard. TS geeft zelf aan dat ze "al" heeft gespendeerd/geinvesteerd in nieuwe dekjes voor de fjord en de haflinger. Ontgaat mij echt compleet de logica aan; waarom koop je nieuwe dekjes voor een paard dat niet wil werken voor je?
En dan moet je nog maar het juiste paard treffen bij de particulier; als ik TS langs zou krijgen om m'n paard te kopen (er vanuitgaande dat ik nog een paard zou hebben staan) staat het een particulier altijd vrij om te zeggen dat dit niet het juiste paard voor d'r is. Dat zeggen mensen dan niet om bot te zijn, maar om ongelukken te voorkomen. Ik zou het mezelf niet vergeven als ik een fijn paard zou verkopen aan iemand die 3,5 lesje heeft gevolgd bijvoorbeeld.
En ik zeg dat echt niet omdat ik TS geen paard gun, maar simpelweg omdat ik niet snap waarom er zo'n haast is bij het kopen van een eigen paard. Na 10x een topic te hebben voorbij zien komen over waarom het zo oneerlijk verdeeld is en hoe ze eigenlijk nou verder moet met het rijden, longeren, hoe je zoiets nou aanpakt en dat je vriend je al een jaar lang kwetst omdat jij geen paard mag kopen. Als het zo'n hork van een vent is, dan wordt het toch echt eens tijd om op eigen benen te gaan staan.
Dit is mijn eerste topic van ts.
Fotos van het zadel heb ik ook niet gezien.
Dat ze dekjes koop vind ik dat ze zelf moet weten.
Misschien gebruikt ze ze ook als onderlegger voor de longeersingel?
Ik nam aan dat ts al eerder had gelest, is dit ook zo?
(In het motto van dat ze vroeger heeft gelest en nu een eigen paard wil en het lessen weer wil oppaken)
Oke, misschien heb ik hier ook wat informatie gemist.
Op het moment dat ts nog nooit gelesd heeft zou ik haar toch wel adviseren om wat lesjes te volgen om lekker even de basis op te pakken.
Tja, het zadel zal wel een persoonlijke mening zijn.
Ik had als nog geen zadel gekocht voor mijn verzorgpaard
Ik vind dat dit geheel ten koste komt voor de eigenaar.
Mijn verzorgster hoeft ook absoluut dat niet te betalen.
Ik zorg zelf voor passend harnachement.