Wie heeft er nog meer een 18+ paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Re: Wie heeft er nog meer een 18+ paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:27

Hij is goed fit, maakt nog vaak grote buite ritten en wekelijks een dressuurles.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:29

Michellkuh, dankje. En met die twee senior-voeren is hij mooi op gewicht en vooral ook op spier-opbouw te houden?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:02

Ja, maar mijn kwpn is wel heel gevoelig, het geldt zeker niet voor ieder paard, maar vindt wel dat het gemeld moet worden

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:12

Mijn 26 jarige haflinger had de mazzel het seniorenvoer van pavo al een maand of 3-4 te mogen proeven voor het op de markt kwam.
Hij krijgt het meestal gemengd met bietenpulp. Hij glimt als een spiegel en heeft een vacht vol appeltjes en hij is heerlijk fit.
Voor mijn haf een prima voer :j

Gisteren in de stromende regen 17,5 km gereden, heuveltjes geklommen, ruiterpaden die door de regen veranderd waren in rivierjes inclusief mini watervalletjes.
Volop spetterpret, Jip stampte lekker door.
Vandaag een paard met prachtig soepele spieren en lekkere looplust, samen even gedold in de paddock. Genieten zo van mij gouwe ouwe!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:59

Ik heb twee 18+ paarden staan, als eerste mijn aller eerste pownie Arabisch volbloed 25 jr . Deze jonge heer is met pensioen en gebruik ik als opvoedkundig meester zodat jonge etterbuiltjes hun plaats leren in de groep :D :D :D :D en meneer vind dat een prima baantje zo op zijn oude dag.
Afbeelding

De andere is 20 word nog 5 dagen in de wk getraind, absoluut nog niet op, hoewel hij wel wat langer nodig heeft om helemaal los te worden vergeleken met mijn 5 jarige. We rijden nu Z1 en de planning is om dec / jan de overstap naar het Z2 te maken (maar als het Feb / maart wordt is ook goed haha) Hij is altijd een lastige eter geweest en nooit heel dik te krijgen ook niet toen hij jonger was. Hij staat nu op merrie brok, haver en senioris prioris en onbeperkt voordroog / gras (in de zomer) dit heeft hij ook echt nodig anders valt hij in.
T is echt mijn maatje en hoop er nog lang van te kunnen genieten.
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 12-10-14 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:00

Marije, doet Jip het beter op de seniorenmuesli van Pavo dan op het rantsoen wat je eerst gaf? :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:05

mag ik me ook melden?? *ookal weten we nie precies hoe oud hij is maar hij is rond de 18

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:21

Ik verzorg en berijd ook een 21 jarige knappe Gelderse dame. Ze wordt hier en daar wat grijs maar verder geen ouderdoms kwaaltjes. Flegmatiek is ze altijd al geweest :) ze wordt 4 x per week bereden(dressuur,bosritjes),gaat regelmatig mee naast de fiets en er wordt nog mee gemend.Gister nog en daar had ze energie voor 10. Hopelijk gaat ze nog een aantal jaren mee.Ze leert me nog erg veel als ruiter en als mens :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:32

@fransje23: vergelijkbaar, hij kreeg eerst care4life van Pavo ook al vaak gemengd met bietenpulp. De 18+ is een stuk goedkoper, dus voor mijn portemonnee is het iig beter ;)
Ik heb wel het idee dat hij ietsje fitter is nu, maar dat kan aan meer factoren liggen dan het voer alleen, heb nl zelf net iets meer tijd voor hem, een andere bijrijdster die hem veeeeel meer aandacht geeft dan de vorige, etc.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:24

Hier nog foto´s van mijn 23 jarige jongeman. We rijden nog wel dressuurmatig (2 keer in de week) en in het bos (ook 2 keer per week) en meestal longeer ik hem nog 1 keer per week.
Behalve zijn cushing en zwakke pezen is hij nog supergezond :D
Los en wild:
Afbeelding
Hard werken onder het zadel:
Afbeelding
En tijdens zijn lievelingsbezigheid:
Afbeelding

(Hoop dat 3 foto's niet te veel is, anders haal ik er een weg :o )

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:28

Ik heb een oudje van in de 30 jaar. De precieze leeftijd weet ik niet, maar in 2009 schatte de dierenarts hem op minimaal 25 jaar.
Mijn nichtje lest 1 keer in de week op hem, en mijn verzorgster rijdt hem ook zo af en toe.
Verder wordt hij regelmatig gelongeerd, werk aan de lange teugel, soms vrijspringen, vrijheidsdressuur etc. Meneer doet alles nog gewoon!

Afbeelding

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:58

Mag ik mij ook melden?

Die van mij is sinds april ook 18+

Afbeelding

We rijden nog wedstrijden, alleen niet zo vaak ivm school. Buitenrijden, af een toe een sprongetje en zelfs een crosstraining in puppyklas heeft hij al gedaan. Voor de rest gewoon mijn leerpaard waar de knopjes al op hebben gezeten.

Nu met het koude weer merken we wel dat als hij een dag vrij (of 2) heeft gehad hij wel strammer is. Hij staat dus al in wat dikkere deken en we gaan weer een supliment gegeven voor zijn gewrichten en spieren.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:04

Wat een leuke paarden op leeftijd allemaal :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:23

Hier nog een fotootje van mijn 30 jarige topper :D
Afbeelding

SterreDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:03

Wat een knappe oudjes!
Janny, mijn 25 jaar oude verzorgoma <3
Afbeelding

En de rest van de foto's:
[JITP] Janny ♥

(ik had al eerder een reactie geplaatst, maar de foto deed het niet...)

lynn__vn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:11

Dit is mijn pony van 18 jaar :)

Afbeelding

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:36

Nou mijn paardje is deze zomer flink aangekomen op het land (wat wil je ook van fulltime manege werk naar afbouwen en lekker het land op :') ) En ze heeft de hele dag ruwvoer tot haar beschikking, ook snachts op stal een krat ruwvoer, en als ontbijt een kilo biks.

Nu het kouder begint te worden zie je al gauw dat mevrouw weer af begint te vallen, wij geven haar nu de slobbermash van Pavo en ze glimt heel erg en blijft nu mooi steeds op 1 gewicht! Dus daar gaan we van de winter lekker mee door om de slobber bij te voeren! Want ze staat nu nog wel buiten, maar niet meer op gras maar gewoon in de bak. Dus het gras valt weg en ze krijg van de rest van het voer gewoon dezelfde hoeveelheden. We gaan het zien hoe dat uitpakt bij haar!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:32

Wat zien ze er allemaal nog goed uit :)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:39

Mijn dame is ondertussen ook 18+ :)
Ze is een Rheinlands warmbloed, beetje knetter in het hoofd, maar een echte lieverd als je haar handleiding kent.
2 weken geleden hebben we samen nog een endurance wedstrijd gelopen van 30km. Door transportproblemen amper kunnen trainen, maar ze doet het toch maar eventjes! 10e plaats op 24 deelnemers in die klasse. Vorig jaar liepen we op dezelfde locatie een wedstrijd van 40km en haalde ze de 5e plaats!
Mijn ouwe sok <3 Als ik foto's zie, merk ik dat ze er wat ouder begint uit te zien, maar in de omgang, het rijden of qua gezondheid merk je er niets van. Ik hoop dat het nog even zo blijft.

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 22:27

XxJustinexX schreef:
Nou mijn paardje is deze zomer flink aangekomen op het land (wat wil je ook van fulltime manege werk naar afbouwen en lekker het land op :') ) En ze heeft de hele dag ruwvoer tot haar beschikking, ook snachts op stal een krat ruwvoer, en als ontbijt een kilo biks.

Nu het kouder begint te worden zie je al gauw dat mevrouw weer af begint te vallen, wij geven haar nu de slobbermash van Pavo en ze glimt heel erg en blijft nu mooi steeds op 1 gewicht! Dus daar gaan we van de winter lekker mee door om de slobber bij te voeren! Want ze staat nu nog wel buiten, maar niet meer op gras maar gewoon in de bak. Dus het gras valt weg en ze krijg van de rest van het voer gewoon dezelfde hoeveelheden. We gaan het zien hoe dat uitpakt bij haar!

Wij geven ook Slobbermash van Pavo. Zowel oma als paard(11) zijn er gek op!

xCiis112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:38

Verzorg paardje van 33 maar loopt nog als een 3 jarige haha

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:42

Ashkerlon jouw paard lijkt enorm op een paard dat een vriendin heeft bijgereden was ook een rheinlandse merrie, maar geen idee qua afstamming haar naam was Carla (roepnaam Carlientje :D) ofzo dacht ik :Y)

Graag jullie mening, na een valpartij waarbij knieschijf uit de kom ging, gaat mijn jonge merrie worden doorgereden, mijn oudje kan niet mee. Hem verplaatsen lijkt me geen optie meer, wil hem ook zelf in de gaten kunnen houden en een ander paard bijzetten tsja het zijn mijn ouders die momenteel voor de paarden opdraaien dus moet het al een braaf beestje zijn... Heb mijn weide nl. niet aan huis en moet stukje over (rustige) baan... Of probeer ik om hem alleen te laten staan? Hij staat nu soms nog alleen als ik op wedstrijd ben, maar dit zou wel gaan over ongeveer drie maanden...

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:12

Mijn merrie Billy Jean is ook al 19 jaar en nog superfit, ze wordt haast iedere dag gereden, zowel dressuur als buitenritten door de duinen, met veel plezier!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 08:21

@Titsia
Is een maatje zoeken geen oplossing?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:26

Hoe oud is je oudje, Titsia?
Mijn haf van 26 is toen hij 22 was verhuisd van de manege waar hij sinds zijn 4e stond, naar mij. Dat is helemaal prima gegaan, zonder problemen.
En dit jaar, op zijn 26e dus, is hij nog voor 11 dagen mee op vakantie geweest in weer een heel andere omgeving.
Ook dat heeft hij zonder problemen doorstaan.
Verplaatsen naar een plek waar sociaal contact mogelijk is, lijkt me wenselijker dan 3 maanden alleen laten staan, mits de plek waar je hem naartoe verplaatst, wel aan de behoeften van je ouwetje voldoet.