Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
branka16 schreef:Wij willen eerst 2500 euro sparen, dit is alleen voor de aanschaf.
Da kosten etc kunnen wel betaald worden als er iets is maar we sparen hierna gewoon verder.
Ik zit nog even te denken aan een zadel, misschien zit die er bij maar ik ga er stiekem van uit dat er een nieuwe moet komen.
Welk budget dat gaat vallen weet ik niet.
Ik wil hier niet zo onze inkomen delen maar via PB kan ik wel het een en ander vertellen
Voor het geval je vragen hierover hebt
branka16 schreef:Ik heb diverse maneges geprobeerd en zonder succes. Privé ben ik niemand tegengekomen die een eigen paard heeft en daarop les geeft. Vandaar deze keus.
Ook wil mijn vriend leren rijden en daarom moet ik ook een goed mak beginnerspaard hebben. Daar gaan we naar op zoek
Bambolina schreef:Hier ook de grote droom ooit een eigen paard te bezitten. Op het moment is mijn toekomst heel onzeker, dus echt een plan van hoe en wanneer heb ik niet. Maar ik weet wel: zodra ik een vaste baan heb met voldoende inkomen een steady toekomst, ga ik eerst een jaar lang maandelijks minimaal 400,- euro aan de kant zetten. Als ik dat een jaar lang vol kan houden (en mezelf niet de pleuris hoef te werken ervoor.. er moet natuurlijk wel tijd overblijven om daadwerkelijk naar het paard te gaan) weet ik zeker dat ik het kan financieren. Dan is 400,- per maand wel erg ruim genomen (gemiddelde stal hier kost 200,- p.m) Maar ik weet 1 ding zeker: als ik zuinig moet doen koop ik geen paard. Ik wil gewoon niet dat geld een grote rol speelt. Dat ik gewoon osteo, DA etc kan laten komen zonder me al te druk te maken over de kosten. En van het geld dat ik dan in dat jaar gespaard heb kan ik het peerd, keuring en zadelmaker betalen.
branka16 schreef:Waar ik even aan zit te denken he..
Het zadel hoe gaan jullie dat doen, neem je klakkeloos het zadel over wat er altijd op ligt, of ga je goed kijken of het past zover je kunt zien?
En dan thuis, laat je er nog iemand naar kijken of?
En als je al ziet dat het zadel niet goed ligt en deze er dus niet bij wilt kopen, hoelang ben je dan bezig een goed passen zadel te krijgen.
(Wat een drama's allemaal in mn hoofd zeg)