Joolien schreef:Knap dat jullie geduld met haar hebben.
Ik zou pas op verplaatsing gaan als het thuis helemaal goed gaat wat je daar wilt doen. Als je thuis de basis nog niet bevestigd hebt, heft het anders geen zin.

Dus als alles goed gaat, ook het rijden? Ze gaat nu wel al op verplaatsing, ze staat zowel thuis als op de trainingsstal. Op zich gaat dat goed, ze past zich altijd onmiddellijk aan aan de 2 locaties.
De trainster gaf wel te kennen dat er bij Chumani altijd een stuk protest zal blijven, helemaal nageeflijk en vragend zal ze nooit worden want dat zit gewoon niet in haar aard.
Ik dacht dat het misschien niet slecht was om nog een derde locatie waar ze mag/moet werken aan het lijstje toe te voegen, om haar omgeving weer te verruimen. In juli is de trainster met verlof, dus staat Chumani thuis. Maar 10 minuten verder is er een trainingsstal (ponyclub) waar Machteld nu springles volgt. Ik zou er met Chumani naar toe kunnen gaan (rijden, in de trailer hé
) om daar te trainen in de roundpen of buitenpiste...
Gisteren weer wat nieuws gedaan. Machteld was aan het werken met Chumani maar er was veel afleiding. Er was een BBQ geweest bij de trainster en een aantal mensen waren alles aan het opruimen. Chumani was erg verstrooid en meer met de omgeving bezig dan met Machteld.
De trainster vroeg me dan een stapel lege papieren zakken te halen. Ik heb er in de piste mee staan zwaaien, op staan trappen, dan alles op en naast elkaar gestapeld en Machteld stuurde Chumani naar de zakken. In het begin vond Chumani dat erg spannend, maar dan vond ze het plezier: springen over de zakken en op het einde zelfs vol op de zakken trappen of proberen mee te nemen. En ondertussen de aanwijzingen van Machteld blijven volgen in het grondwerk.
jeetje77 schreef:Ik vind het heel bijzonder te zien op alle 3 de filmpjes hoe waanzinnig rustig je dochter qua houding blijft terwijl Chumi zo dichtbij komt. En ja de verbetering is echt wel zichtbaar.
Dat vond Machteld heel leuk om te lezen
!