de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:59

Gaaf die Shire! Hier op stal staat een Clydesdale (ook niet zo'n hele grote, maar groot zat, met voeten als soepborden).

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:28

Casaron ken ik niet, even gegoogled en een gave hengst! Jouw merrie heeft wel wat van hem weg vind ik :)

Haha voeten als soepborden := Je hebt helaas wel gelijk. Gister stond meneer op mijn voet en omdat links muur was en ik rechts had ik geen optie dan hem over mijn voet vooruit te sturen. Dankzij het formaat soepbord is alles goed verdeeld en is mijn voet niet eens blauw!

Dat is wel eens anders geweest. Nog altijd staat een botje scheef omdat meneer die simpelweg de andere kant op drukte met zijn hoef :+ Dierenarts schat hem op zo'n 900kg. Ik wil er weleens een weegbrug bij hebben!

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:14

heey mag ik me ook melden?
ik heb een haflinger van 3!
Afbeelding
op de foto is ze nog heel jong en nog geen bespiering ik zal kijken of ik een mooiere kan maken
ze is helaas te vroeg beleerd op 2 jarige leeftijd... omdat wij niet precies wisten hoe oud ze was en ik toen nog bij een fokker reedt waar ik haar ook vandaan heb!
maar nu is ze drie en een half en rijden we mooie lange buitenritten! wat ze helemaal geweldig vindt!!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:23

Ik wil me ook wel melden :j

Ik heb ook een 3jarige, Lytse Feike, Fries x Tinker ruin van 4 mei :j
Afbeelding

Hij is nu 2 maandjes onder het zadel :j
Ik heb hem zelf ingereden, met hulp, en zijn ook aan het lessen.
We zijn nu vooral bezig met ontspanning :)
Afbeelding
Een van de eerste ritten los, let nog maar niet op mijn houding, was 3 jaar geleden sinds ik echt gereden had, mijn houding is nu alweer een stuk beter gelukkig

Ik heb Feike al in mijn bezit als jaarlinger :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:31

Wauw Selka wat een mooie Ahoy had jij!

Rubiquil heb ik ook altijd erg gaaf gevonden. Volgens mij zijn die nakomelingen ook fijn in de omgang toch?

Ik heb Floor bij de fokker van Casaron gekocht (ook fokker van de ggk WvSaron). Hij had een viertal merries gedekt met Casaron toen hij tijdens de bezichtigingen meeliep. Helaas tot twee keer toe naar huis vanwege dik been. Dat de mijne een blauw papier heeft vond ik niet erg.

Casaron is echt een gave hengst. En Flo heeft zowel van vaders als moeders wat mee gekregen. Vader was moderner en moeder ouderwets. Ze is dan ook een beste tank en heb een zadel aangeschaft dat op een moddervette en brede tinker lag. Maatje xtra wide zeg maar :-)

Ik vind het allemaal weer reuze spannend zo'n jong paard. Otje heb ik 15 jaar geleden beleerd en dat is toch wel even geleden! Ik ben me nu veel bewuster van wat ik aan het doen ben en dat maakt het niet altijd makkelijker zeg maar. Hebben jullie dat ook?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:38

Leuke 3 jarige weer.
Ik ga morgen weer naar zack of ik ga rijden weet ik nog niet.

Nee ik heb dat niet maar dat komt misschien omdat ik eigenlijk altijd wel een jong paard heb. Ik ga altijd op mijn gevoel af wat wel of niet kan en meestal gaat het dan allemaal goed.

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:45

ik meld me ook.
ben nu alleen op vakantie dus na de vakantie zal ik eens voorstellen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:20

Jammer dat je er zo moest achter komen van de haflinger.

Ik zie er best veel fries in. Aparte kruising!

Olympia96, dankjewel! Dat is en blijft mijn droompaard. Als ik er zo eentje nog tegen kom dan gaat hij/zij mee naar huis :D

Helaas zit het Jazz gehalte deze Rubiquil een beetje dwars denk ik ;) maar ze zeggen toch hoe lastiger aan de hand hoe beter onder het zadel? Ik verwacht dat hij best wel goed zal meewerken onder de man.

Flo ziet er dan best sportief uit voor zo'n boommaat! Ohh Saron vind ik ook al zo'n mooie vent. Is ze zo heerlijk koelbloedig maar wakker zoals een echte Gelderse is?

Wat jij zegt klopt zeker! Inmiddels ruim 3 jaar geleden dat ik mijn vorige paard opnieuw zadelmak heb gemaakt. Ik twijfel bij Gentleman of ik hem zelf doe. Hij is te gevoelig en je moet reageren en dat automatisch goed doen. Ik ben bang dat ik te traag ben.

William doe ik wel zelf. Daar verwacht ik niks geks van en als ik hem zie steigeren of bokken in de wei dan moet dit makkelijk uit te zitten zijn. Het gaat allemaal zo traag :=

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:44

Gisteren heeft Broer weer laten zien hoe geweldig braaf hij was.
Voor het eerst in de bak gereden met de enige hengst op stal, de eerste rondjes moest Broer even laten zien dat hij ook stoer was. Door alleen maar nog meer van de grond te draven, maar verder netjes bij zijn les. Meisje op de hengst kreeg les, dus op een gegeven moment komt de lesgeefster binnen en zet een stoeltje in de hoek, pakt haar tas erbij en gaat zitten. Broer keek wel, maar kon gewoon netjes blijven rijden en in alle gangen er voorbij..
Denk dat hij dit fijne mee gekregen heeft van Bon Bravour, alhoewel mijn man een Jazz x Ferro heeft en ook echt braaf is, maar wel iets kijkeriger dan Broer.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:59

Zack is ook weer vrij vandaag. Hij liep kreupel waarschijnlijk een hoefzweer dus straks komt de hoefsmid om het eruit te snijden. Arm dier.

Wat fijn witoto dat broer zo braaf is. Sta soms toch versteld dat jonkies ondanks dat ze nog niks gezien hebben zo braaf zijn.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:01

Agossie arme Zack, hopelijk is het een hoefzweer en loopt hij straks gelijk weer makkelijker.

Ja dat heb ik ook, gisteren ook buiten uitgestapt met hem, komt van alles langs en hij wandeld netjes door. Ook buiten voelt hij safe als ik erop zit.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 13:11

Heb ook een 3-jarige op de wei lopen. Warmbloed in een mooie gouden jasje.
Dametje is nog echter een puppy dus wordt er niets mee gedaan tot late winter of het voorjaar.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:31

gave paarden zeg hierboven!
ik ben inmiddels mijn 3 jarige aan het uploaden haha, de foto's komen er aan.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:34

Laatst bijgewerkt door _Knofje op 28-08-14 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:46

Meld me hier ook als trotse eigenaresse van een 3 jarige ruin (Cabochon x Uphill)!
Leuk om te lezen wat alle vorderingen zijn en wat komen er mooie paarden voorbij! :j

Afbeelding

En een maandje geleden aan de longe:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JMH op 28-08-14 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:48

foto? :))
Hoe ver zijn jullie al wat betreft zadelmak maken?

Mijn Gioya is nu 3,5 en ik heb er nu denk ik zo'n 18 keer op gezeten.
het is de bedoeling om haar als 4 jarige naar de keuring te laten gaan.
als veulen heeft ze een 1e premie gehaald.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:50

Zack word normaal gezien 3 x per week gereden met soms een week vrij. Alles gaat rustig en op spelenderwijs.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:52

Verdorie, paard is net een jaar te oud, maar hij is wel pas zadelmak van in Maart, telt dat ook? :D

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:03

Gentleman wordt heel rustig aan zadelmak gemaakt, het is nog echt een puppy-paard in zijn gedrag dus we overhaasten niets! Heb er nu 1x opgezeten en hij wordt zadelmak gemaakt door een vriendin van mij, zij heeft er nu denk ik een keer of 4-5 opgezeten.

@_knofje, spannend! Wat dat betreft is het jammer dat ik een ruin heb, lijkt me echt leuk om mee te doen aan de keuring.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:00

Zack zijn hoefzweer is open gemaakt. 20 min bezig geweest. Nu een paar x per dag in de soda.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:23

Foto van mei dit jaar ... mijn jonge dame:
Afbeelding

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:46

Ik meld me ook! Ik heb ook een 3 jarige friese merrie van Ulke x Fabe. Ze is nog helemaal groen, qua beleren, maar ze kent wel de normale dingen in de omgang. Eigenlijk is ze voor de verkoop, maar stiekem vind ik haar zelf wel erg leuk. Vanaf september is het iig klaar met haar luizenleventje, dan is ze 3,5 dus gaan we een begin maken met haar op te leiden.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:48

Gilly-Gail had ik in bruikleen gedaan om iets meer te laten rijden, omdat ik haar moeder ook heb staan en weinig tijd heb. Ook is ze mij iets te groot. Maar morgen komt ze weer naar huis en ben ik van plan haar in elk geval 3 x per week aan het werk te zetten. Of het dan drie keer per week rijden word, weet ik nog niet. Ze is nu 1.72m en nog steeds flink in de groei. Tijdens die groeispurts weet ze niet zo goed waar ze die vier lange benen laten moet en is het dan verstandig om haar alleen aan de hand en aan de longe te laten werken. Ze is in mei wel bij een africhtingsstal geweest om zadelmak te laten maken. Qua karakter kan ze het werk wel goed aan, ze houdt ervan om bezig te zijn (ook tussen de oortjes).

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:06

Sterkte met Zack!

Aah grappig nog een Gentleman! Echt een totaal ander paard, maar wel dezelfde naam. Leuk!

Peterina, leuk paard! Herkenbaar. Die van mij doen ook lekker niks :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:12

Ik laat ze in die periodes juist gewoon wel wat doorwerken Diane, ze moeten toch die coordinatie krijgen en sterker worden!