Naar wie of wat is jou paard vernoemd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Re: Naar wie of wat is jou paard vernoemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 02:25

Mijn paard is vernoemd naar de staat Utah, ik heb enkel een 'Y' aan zijn naam toegevoegd omdat ik dat mooier vond uitzien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 02:57

Ytah? Utahy? hoe spreek je dat uit?

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 03:04

mijn aller eerste pony was turbo ik weet niet waarrom,
iris.j het was een welsh pony voor de keuring en omdat er veel pony waaren die iris heeten heben ze haar maar iris.j genoemd
laura we hadden haar zo genoemd omdat ze eerst wemeltien van zulten heete dat komt ook door de stal waar ze gefokt.

sabrina het was sabrina en ze had nog alemaal cijvers en zo achter haar naam omdat ze als draver werd gebruikt voor dat wij haar namen.

de meeste andere paarden die we hebben gehad hadden geen reden

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 03:05

Mijn bijrijdpaard heet Dance About Dandy. Eigenlijk geen idee waarom maar gok omdat die nogal kan dribbelen en ook wel en stout kan zijn haha. Of hij gedraagt zich naar de gegeven naam, dat kan ook lol

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 03:09

Grease schreef:
Ytah? Utahy? hoe spreek je dat uit?

Oh mijn god hahaha, neen, het is gewoon Yutah, en je spreekt het nog steeds hetzelfde uit.
Ik heb die 'Y' er eigenlijk aan toegevoegd omdat ik op een franstalige manège stond waar ze nogal eens de neiging hadden om het als "oeta" uit te spreken. Met die Y ervoor had ik dat probleem niet meer :')

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 06:11

Ik heb 2 mini paardjes. De eerste die we hebben gekocht heette al justin op papier, dit hebben we zo gehouden, de 2e die kochten hebben we toen omgedoopt naar bieber :D
en nu lopen justin en bieber samen voor de kar /3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 06:42

Aloisia schreef:
rockwitch schreef:
Toen ik mijn paard als veulen kocht was ik zwaar fan van Lord of the Rings en dan vooral Orlando Bloom. Dus vandaar dat hij Orlando heet.

Leuk!
Ben je nu nog fan van Lord of the Rings dan?

Ja blijven geweldige films. Al luistert mijn paard wel beter naar Dikkie als ik hem roep.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 06:44

mijn paard heet Hilton. van het hotel.
mijn A pony Frodo naar Lotr.
dan is er nog een bonte die pinto heet. ook lekker origineel.
een nrps die midnight star heet.
polsbury pampam. haar moeder heet polsbury pamela.

ze zijn allemaal ergens naar vernoemd.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:32

Mijn oude paard is vernoemd naar het paard waar ik op heb leren rijden.

Mijn jongste heet Ceaden, en de naam is verzonnen omdat dit zo uitkwam op het alfabet. De volgorde was;
Aibreann
Braiden
Ceaden

Qua klank hetzelfde. Verzonnen door een vriendin van me. Ik vind het een leuke naam.

prestarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:36

mijn welsh pony heet robin en in het engels betekent dat roodborstje . en robin heeft de kleur vosroan dus dat past wel goed bij hem . ik weet niet of hij daarom robin is genoemd hoor.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:41

Prince William naar de troonopvolger van Groot-Brittanië en Gentleman omdat het gewoon een echte heer is :D

twandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:50

mijn bijrijdpaard heet aprillius van den olderliek maar op stal noemen wij hem Aragon en dat schijnt een eiland te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:06

Rogan betekent vos. Aangezien Rogan ook een vos is hebben de fokkers hem zo genoemd (en ik zo gelaten)
Depay heette eigenlijk Swen. Daar luisterde hij eigenlijk toch niet naar en ik ben helemaal weg van Memphis Depay
De shet wilde we daarom Memphis noemen maar het past niet bij haar. Die heet Polly en noem ik meestal Pol of tante Pollewop.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:09

Romaissa betekent in het Turks 'Heavens' Beauty', hemelse schoonheid dus :D

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:10

Jarno, roepnaam Jary komt van mijn moeder, Jary Litmanen is een voetballer geloof ik :')
Ramon, heb ik bedacht. Een jongen die vroeger bij mij op school zat, heette zo en ik vond het gewoon een mooie naam en bij die pony passen :)
Jaqueline, heb ik ook bedacht maar ik zou echt niet meer weten hoe ik op die naam ben gekomen, ik was 5 toen ik die pony kreeg :+

Een van mijn oude pony's heet Ariel, naar de kleine zeemeermin maar de meeste mensen denken wanneer ze haar naam horen, aan het merk wasmiddel.
Ik heb ook een Luna gehad, vernoemd naar een zinnetje uit een liedje van muziekles vroeger op de basisschool. Luna, luna, nel koppie thee :D
Daisy, heeft mijn moeder bedacht, die naam paste ook mooi, een bloemennaam voor een lief klein ponytje.
Verder, andere paarden die we gehad hebben, hadden allemaal al een naam van de fokker gekregen, zou ik niet weten of er een speciale betekenis achter zit.
Oja, ik heb een zwarte pony gehad die Don heette maar dat vonden we niet leuk maar we konden ook niet echt op een leuke originele naam voor hem komen, uiteindelijk noemden we die Black Beauty en zo heet hij nog steeds bij zijn nieuwe eigenaar :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:11

Doressa (moeder heet Wessa, mm heet Wanessa)
Amaretto (omdat ik een dranknaam leuk vond :Y) , als het een merrie was wou ik de naam ook op ssa laten eindigen, maar moest met een A beginnen)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:19

Dwarrel, omdat ze allemaal dwarrels in haar vacht heeft. Heeft de eerste eigenaar bedacht.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:20

Swerdy ibn sjapoer mijn eerste paardje zijn naam betekende zoiets als de vriendelijke zoon van sjapoer.

Mijn andere paardje heette precious present ze was gewoon ons dierbare kado haha het was een ongelukje dat mams drachtig werd maar zeker wel gewenst

Mijn huidige paardje heet star. Zo heette ze al maar ze doet haar naam eer aan ze gevraagd zich als een ster graag itp en altijd op de voorgrond. Hahaha..
Daarbij is ze ook nog eens hemels lief dus ze verdient haar naam wel.