Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jesito schreef:mystery1980 schreef:kan het een oud eigenaar zijn?
Was ook mijn gedachte!!!
Miepie77 schreef:DNIEZE schreef:Er is net een link voorbij gekomen op facebook diegene (oudere man) liep met een nieuw halstertouw bij de weides van paarden..
Zal is kijken of ik je die link kan sturen..
die foto gaat al zeker een maand over het internet als het niet langer is
Frummels schreef:dees_daan schreef:Of je hangt een briefje op zonder je telefoonnummer?
Dat het jullie is opgevallen dat hij vaak bij de paarden staat, dat dat op zich geen probleem is maar dat jullie je afvragen waarom dit is, met de vraag of hij zich op stal wil melden zodat jullie weten dat er geen slechte bedoelingen zijn.
Zo beschuldig je hem nergens van maar weet hij wel dat jullie weten dat hij daar komt, is een stuk minder agressief dan hem meteen klemrijden..
Vind dit wel een goed plan. Stel dat het gaat om iemand met een beperking die niet doorheeft dat hij iedereen op de kast jaagt met zijn misschien goede bedoelingen. Dan heeft hij de kans om zich te melden en dit te vertellen.Niet heel de wereld is natuurlijk goed of slecht, maar het zou wel erg zijn als die meneer echt geen slechte bedoelingen heeft en op een assertieve/agressieve manier wordt benaderd voor iets waar hij geen weet van heeft.
![]()
En andersom, als hij wel slechte plannen heeft dan weet hij dat hij in de gaten wordt gehouden.
_Caitje__ schreef:gekvanfleur schreef:maar kun je dan niet gewoon naast de weg gaan lopen, tot je hem ziet.Waarom zou je in de bosjes gaan liggen, je kan hem toch gewoon passeren. Hij zal wrl meer mensen tegenkomen als ie over de weg rijdt.
Het is niet echt een weg waar hij komt. Het is zo'n stuk waar je met een traktor rijdt. gewoon op t land dus. K zal eens kijken of ik een betere plattegrond kan maken.
_Caitje__ schreef:Er zit een opening waar de man staat, dus op die manier kan de man nog steeds bij de paarden.
Als je aan de ene kant van de wei bent, is het niet in gehoorafstand van de andere kant. Dan moet je echt al in de wei zijn, maar dan is de man allang weer weg.
Het trekpaard (die toch al snel schrikt) was vandaag trouwens echt bang voor elke beweging die ik maakte. Kwam niet in de buurt, zelfs niet voor een wortel!
_Caitje__ schreef:WendyLotte schreef:Ik heb even terug gelezen maar je maakt je zelf steeds gekker. (achterdochtiger)
Een telefoon nummer ophangen is inderdaad dom : dan wordt je alleen zelf maar lastig gevallen want dan kan iedereen erbij. Je haalt jezelf van alles in je hoofd wat betreft je paard maar denkt niet aan het gevaar van jezelf. Niet zo slim.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel simpel, maar wat doet de meneer nog meer behalve kijken ? Ga eens even rustig nadenken. Wel eens gedacht dat er ook wat "simpele" mensen zijn, met rijbewijs, die paarden mooi (leuk) vinden. Waarschijnlijk vind de man je paard gewoon leuk, lief en of mooi. Denk in de termen als Penny meisje. Hoe geweldig is het dan, dat zo'n veulen je fluitje (roepen) herkent.
Er hoeft helemaal niks te gaan gebeuren ! De beste man is schuw, maar zou, als hij goed nadacht en plannen had met je paars, echt niet meerdere keren per dag (overdag!!) langs rijden en of geluiden maken zodat hij op zou vallen.
Ik zou zeggen, let op, maak jezelf niet zo gek en wacht gewoon af. Niet meteen het ergste denken. niet iedereen is meteen slecht !!
Hoezo denk ik niet aan het gevaar voor mezelf?
Er hoeft idd helemaal niks aan de hand te zijn, ben ik helemaal met je eens hoor! En ja, ik weet dat ook ''simpele'' mensen een rijbewijs kunnen hebben.
De man komt op tijden dat het rustig is, niet op vaste tijden en ook niet alleen overdag. Gisteren avond is dezelfde (soort, ik weet natuurlijk niet zeker of het dezelfde is) auto 3x langs gereden. Dat was rond half 10, niet echt overdag.
Ik kan afwachten, misschien kom ik dan op een dag op stal en is m'n paard weg, of eigenlijk nog erger ligt ie half in stukken. Dan weet ik niks van degene die het heeft gedaan.
Ja, ik kan afwachten...
kenteken noteren en eventueel de man op de foto (desnoods dmv verrekijker zodat je hem beter ziet)
dus eerst goed uitzoeken
zo kan hij moeilijker bij de paarden komen als er een dot stroom op srltaat