Vreemde roept mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:51

Ik zou idd zo'n nep camera ophangen! Met een bordje aan het hek: camera bewaking. Hang de camera in beeld zodat de man hem ziet, maar zo dat ie niet ziet dat hij nep is. Idd ook politie bellen en zeggen dat je het niet vertrouwd. En een verrekijker is ook een goeie! Als hij wegrijdt kun je hem niet aanspreken, maar als je iedere keer als je m ziet nou heel enthousiast en spontaan hoooooooi roept en zwaait en lacht naar hem komt dat heel aardig over waardoor hij misschien op een dag blijft staan en je een praatje kunt maken. Het vroegere weiland van mijn paarden lag aan de weg met een slootje ertussen en een oprijlaantje. Er stonden heel vaak mensen te kijken naar de paarden en dan deed ik heel enthousiast. Aan de reactie daarop kun je meestal wel zien wat voor volk het is. En je kunt ze dan een beetje in de gaten houden.

Maar even terug naar jouw paarden, ik zou het idd ook niet vertrouwen. Ik weet niet of je wat aan mijn tips hebt maar ik hoop dat het snel goed komt!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:53

mystery1980 schreef:
kan het een oud eigenaar zijn?

Was ook mijn gedachte!!!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:54

jesito schreef:
mystery1980 schreef:
kan het een oud eigenaar zijn?

Was ook mijn gedachte!!!

heeft de TS al meerdere malen gezegd, het kan geen oud eigenaar zijn. De ene heeft ze al van veulen af aan en de andere heeft slechte ervaring met vorige eigenaar en zal ook eerder weg rennen als naar diegene toe lopen

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:58

Miepie77 schreef:
DNIEZE schreef:
Er is net een link voorbij gekomen op facebook diegene (oudere man) liep met een nieuw halstertouw bij de weides van paarden..

Zal is kijken of ik je die link kan sturen..

die foto gaat al zeker een maand over het internet als het niet langer is

Ja daar kwam ik later achter, maar als het ineens weer rond op facebook terecht komt ... gewoon ff delen ookal is deze zaak voorbij als iemand deze man herkent alleen maar beter!!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 14:59

Er zit een opening waar de man staat, dus op die manier kan de man nog steeds bij de paarden.

Als je aan de ene kant van de wei bent, is het niet in gehoorafstand van de andere kant. Dan moet je echt al in de wei zijn, maar dan is de man allang weer weg.

Het trekpaard (die toch al snel schrikt) was vandaag trouwens echt bang voor elke beweging die ik maakte. Kwam niet in de buurt, zelfs niet voor een wortel!

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:00

Frummels schreef:
dees_daan schreef:
Of je hangt een briefje op zonder je telefoonnummer?
Dat het jullie is opgevallen dat hij vaak bij de paarden staat, dat dat op zich geen probleem is maar dat jullie je afvragen waarom dit is, met de vraag of hij zich op stal wil melden zodat jullie weten dat er geen slechte bedoelingen zijn.
Zo beschuldig je hem nergens van maar weet hij wel dat jullie weten dat hij daar komt, is een stuk minder agressief dan hem meteen klemrijden..

Vind dit wel een goed plan. Stel dat het gaat om iemand met een beperking die niet doorheeft dat hij iedereen op de kast jaagt met zijn misschien goede bedoelingen. Dan heeft hij de kans om zich te melden en dit te vertellen. :) Niet heel de wereld is natuurlijk goed of slecht, maar het zou wel erg zijn als die meneer echt geen slechte bedoelingen heeft en op een assertieve/agressieve manier wordt benaderd voor iets waar hij geen weet van heeft. :j
En andersom, als hij wel slechte plannen heeft dan weet hij dat hij in de gaten wordt gehouden.

Mogen zwakbegaafden eigenljjk autorijden? Die vraag kwam ineens in mij op. Als je verkeersregels moet kennen en deel moet nemen aan het verkeer dan moet je zeker ook op de hoogte zijn van wat wel en niet kan met andermans eigendommen en privacy.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:01

ik vind het toch allemaal maar verdacht en zou hier ondanks dat je weinig hebt toch maar een melding doen. ook omdat ze nu ook erg actief bezig zijn met het vinden van de dader van die mishandelde paarden

_Caitje__

Re: Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 15:11

Zwakbegaafde mogen auto rijden. Er wordt uiteraard wel uitgebreid getest of het individu het kan.

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:56

Misschien is het slim om allebei je paarden te gaan controleren.
Aangezien het trekpaard bang is lijkt me dat er vanacht iets is gebeurd.
Had ook een verhaal gelezen van schotwonden in de paard achterbenen waar ze later pas achter kwamen.
Kunnen de paarden niet bij meerderen in een wei of met je staL genoten bespreken of ze tijdelijk binnen kunnen staan.
En eventueel mensen vragen die om bepaalde tijden even snel willen kijken ook s nachts.

Het kan overdreven zijn maar je weet het maar nooit.

O en sorry voor de rare zinnen. Me telefoon wilt niet mee werken.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:07

Kun je niet iets afspreken met de buren? Naar ik begreep staat de man op hun terrein. Dat jullie zorgen dat er constant iemand op wacht staat. Desnoods in overleg met politie als jullie het echt niet vertrouwen?

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:21

_Caitje__ schreef:
gekvanfleur schreef:
maar kun je dan niet gewoon naast de weg gaan lopen, tot je hem ziet.Waarom zou je in de bosjes gaan liggen, je kan hem toch gewoon passeren. Hij zal wrl meer mensen tegenkomen als ie over de weg rijdt.

Het is niet echt een weg waar hij komt. Het is zo'n stuk waar je met een traktor rijdt. gewoon op t land dus. K zal eens kijken of ik een betere plattegrond kan maken.

Je zou evt. kunnen kijken of de luchtfoto's van het weiland op Google Maps nog actueel is, en daar een screenshot van maken?

Voor de rest heb ik geen tips overigens, maar ik hoop dat die man gauw weg is TS en dat er niets aan de hand is :n

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:43

Het blijft heel naar!

Loopt de weg waarop die man staat dan niet door? Dan zou je hem toch moeten kunnen 'insluiten'?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:51

_Caitje__ schreef:
Er zit een opening waar de man staat, dus op die manier kan de man nog steeds bij de paarden.

Als je aan de ene kant van de wei bent, is het niet in gehoorafstand van de andere kant. Dan moet je echt al in de wei zijn, maar dan is de man allang weer weg.

Het trekpaard (die toch al snel schrikt) was vandaag trouwens echt bang voor elke beweging die ik maakte. Kwam niet in de buurt, zelfs niet voor een wortel!

Zou voor mij een teken zijn dat er vannacht iets is gebeurd. Zeker aangezien elk paard bang was na die mishandelingen, vaak zat gehoord. Zou hem toch even goed gaan nakijken want bij ruinen kunnen ze hetzelfde doen als bij een merrie.

Zon briefje zonder nummer vins ik ook niet echt slim. Natuurlijk, als die al komt, zsgt die dat die niks komt doen of bla bla om vertrouwen te winnen. Als hij gewoon komt aaien vertoont hij niet zulk raar gedrag.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:07

Hoe groot is die opening waar die mnr staat. Ik zou zo'n heerlijke rol springend prikkeldraad daar neergooien en echt afzetten.dus gewoon met palen.en prikkeldraad. En als dat niet helpt een stroomdraad die hij niet ziet dat ie een oplawaai krijgt zodra die daar loopt. Brrr nare mensen overal.
Heb globaal t topic gelezen. Maar ik zou t niet vertrouwen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:56

Het zou mooi zijn als je een manier kan verzinnen om hem verder weg te houden.

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:00

wat eng zeg .. Ik lees ook even mee

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:42

Dat je paard bang is doet me denken dat die vent vannacht iets is komen doen...
Ik zou toch maar oppassen en je paarden even controleren. En ik zou een camera plaatsen dan heb je ook ineens beelden van de man.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:53

_Caitje__ schreef:
WendyLotte schreef:
Ik heb even terug gelezen maar je maakt je zelf steeds gekker. (achterdochtiger)
Een telefoon nummer ophangen is inderdaad dom : dan wordt je alleen zelf maar lastig gevallen want dan kan iedereen erbij. Je haalt jezelf van alles in je hoofd wat betreft je paard maar denkt niet aan het gevaar van jezelf. Niet zo slim.
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel simpel, maar wat doet de meneer nog meer behalve kijken ? Ga eens even rustig nadenken. Wel eens gedacht dat er ook wat "simpele" mensen zijn, met rijbewijs, die paarden mooi (leuk) vinden. Waarschijnlijk vind de man je paard gewoon leuk, lief en of mooi. Denk in de termen als Penny meisje. Hoe geweldig is het dan, dat zo'n veulen je fluitje (roepen) herkent.
Er hoeft helemaal niks te gaan gebeuren ! De beste man is schuw, maar zou, als hij goed nadacht en plannen had met je paars, echt niet meerdere keren per dag (overdag!!) langs rijden en of geluiden maken zodat hij op zou vallen.
Ik zou zeggen, let op, maak jezelf niet zo gek en wacht gewoon af. Niet meteen het ergste denken. niet iedereen is meteen slecht !!

Hoezo denk ik niet aan het gevaar voor mezelf?

Er hoeft idd helemaal niks aan de hand te zijn, ben ik helemaal met je eens hoor! En ja, ik weet dat ook ''simpele'' mensen een rijbewijs kunnen hebben.

De man komt op tijden dat het rustig is, niet op vaste tijden en ook niet alleen overdag. Gisteren avond is dezelfde (soort, ik weet natuurlijk niet zeker of het dezelfde is) auto 3x langs gereden. Dat was rond half 10, niet echt overdag.

Ik kan afwachten, misschien kom ik dan op een dag op stal en is m'n paard weg, of eigenlijk nog erger ligt ie half in stukken. Dan weet ik niks van degene die het heeft gedaan.
Ja, ik kan afwachten...

En hoe vaak is de man nu al gesignaleerd door jou en stalgenoten?
Als hij kwaad in de zin had gehad zou hij dat niet allang hebben gedaan, die kans heeft hij toch al ruimschoots gehad.
Nu hij al meerdere keren is gezien en herkend wordt, zou het niet slim zijn om nog iets uit te vreten.
Dus ik zou dan ook eerder denken dat het om een lager begaafd persoon zou gaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:02

Dat trekkerpad moet toch ergens beginnen, vanaf een weg? Kun je niet in overleg met de buren dat begin al dicht maken zodat hij er niet met de auto in kan? Het is tenslotte het land van de buren, die zullen ook niet iedereen zomaar op hun land willen hebben.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:30

Dus je hebt al een bang paard? Dan zou ik het ook niet vertrouwen. Een paard van een vriendin van me werd notabene op het hoofd geslagen met een stok! Die knul hebben ze op heterdaad kunnen betrappen, hij deed notabene een opleiding in de paarden!
Die rol prikkeldraad is alvast een goed idee. Nepcamera van 7 euro bij de Action (vaak zit daar ook nog een neplampje in met bewegende camera als er iemand voor loopt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:45

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar is het niet mogelijk om je pa en een ander aan de ene kant van de weg te zetten (zitten bijvoorbeeld een stuk verderop in de berm wat te eten/drinken) en jij aan de andere kant van de weg? En je hem op die manier 'insluit'? Om alleen erheen te gaan zou ik best eng vinden, je weet niet wat zijn plan is :) kenteken noteren en eventueel de man op de foto (desnoods dmv verrekijker zodat je hem beter ziet)

Eventueel op een afstandje van het hek 3 stroomdraaden, maar daar zitten wel regels aan verbonden :) dus eerst goed uitzoeken :) zo kan hij moeilijker bij de paarden komen als er een dot stroom op srltaat :)

Succes!
Dat paardje bang was lijkt mij geen fijn teken!

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:50

Mijn shetlandpony hebben ze s'nachts ook al blind geprikt aan 1 oog.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:00

Xrachelle schreef:

Heb je al een aangifte gedaan?

En weet je zeker dat het niet door een plant of het hek kwam?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:02

Xrachelle schreef:

Ik denk niet dat ts dat wil weten.

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:03

Nee het is met een schaar gebeurd.
De eigenaar heeft er niks aan gedaan het maakte hem niet uit hij liet al zijn shetlanders er gewoon lopen.
Nu hebben wij haar gekocht.