pony met rijtechnisch probleem kopen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:38

Niet de juiste kleur :') sorry maar hier is geen redden aan.. Koop hem als je je zinnen er toch al op hebt gezet. Ik zal de eerste zijn in een volgend klaag topic over de pony om eigen schuld dikke bult te roepen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:39

vencedor schreef:
Niet haar kleur....Meen je dat? :')

Ik keek ook al drie keer... :P

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:41

nou idd bij ons geen schimmels meer heb er genoeg gehad en in de winter hebben wij niet de goede mogelijkheden om ze goed schoon te houden en als er toch genoeg te koop staan waarom dan voor een schimmel gaan , ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat daar zo op gereageerd wordt.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:42

Yvank_ schreef:
De ruiter maakt voor een groot deel of de pony 65% kan scoren :)

klopt wel maar als er al een goede ruiter op zit ga ik er niet vanuit dat mijn dochter dit kan overtreffen.

sallandval

Re: pony met rijtechnisch probleem kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:43

Ach joh, Spekenham... de juiste pony komt vast wel op jullie pad.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:47

sallandval schreef:
Ach joh, Spekenham... de juiste pony komt vast wel op jullie pad.

Is ook zo we hebben de tijd ze rijdt toch dit seizoen met haar c pony en d pony nog door, als de c verkocht wordt is er ook geld voor een andere pony, apart wel dat dit topic nu verder gaat over het feit dat ik niet voor een schimmel zou kiezen, maar ja is bokt denk ik maar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:48

Ja, TS pony 6 spreekt me ook aan. Lijkt me de moeite van het onderzoeken en zou iets kunnen zijn wat jullie aanspreekt.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:50

ts het lijkt als of je al je keuze gemaakt heb.

''geen 1 pony lijkt niet te voldoen'' alleen die genen die bijna iedereen afraad maar goed eigen keuze staat vrij

en een paard niet de kans geven voor een kleurtje tja daar ga ik niet op in want daar komt een hele lange disscussie van!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:50

spekenham schreef:
nou idd bij ons geen schimmels meer heb er genoeg gehad en in de winter hebben wij niet de goede mogelijkheden om ze goed schoon te houden en als er toch genoeg te koop staan waarom dan voor een schimmel gaan , ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat daar zo op gereageerd wordt.

Nou ja, omdat kleur eigenlijk ondergeschikt hoort te zijn. Laat ik het zo stellen... je hebt zelf toch wel wat eisen en het is dan handig om een prioriteitenlijstje te hebben. Stel bv dat je een pony vindt die perfect past en een goede prijs heeft, dan is het jammer als je die al van te voren hebt afgeschoven omdat de kleur niet naar je zin is.

Snap wel wat je bedoelt met schimmels en maar zou zelf toch meer naar karakter en punten van je lijstje kijken.
Kwam gewoon beetje vreemd over dat je meteen afschuift vanwege de kleur. Is je goed recht, daar niet van.
Maar het kwam dus wat vreemd over.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:53

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een linkje van de pony waar het topic om begon :)

ZoZenn

Misschien heeft TS wel andere dingen bij de schimmels gezien die haar ook niet aantrokken en trekt de schimmel kleur haar over de streep :).
Ben een tijdje een stille meelezer geweest, maar het wordt hier toch wel een beetje negatief.

Snorkel8

Waarom zou TS wel voor een schimmel moeten gaan als ze aangeeft dat ze niet de mogelijkheden heeft deze in winter goed schoon te houden? Ik heb zelf een schimmel en vind het ook niet handig in de winter in combinatie met wedstrijden en altijd maar dat wassen. En daarbij is gewoon ''ik wil geen schimmel'' toch TS haar eigen keuze? Net als dat ze uiteindelijk zelf de keuze maakt de Z2 pony wel of niet te kopen en het dan haar eigen verantwoordelijkheid is.

Het is een risico, maar als je je daar goed van bewust bent kan het ook een goede kans zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:54

Maar het gaat helemaal niet om andere pony's de vraag is of TS de pony uit haar openingspost wel of niet zou moeten kopen. Niet welke pony's er nog meer beschikbaar zijn!

Verder vind ik dat jullie het rijden door profs allemaal wel erg overschatten, ze rijden vaak in 1 manier en dat is de manier waar paard of pony zich maar op heeft aan te passen. Dit werkt vaak prima maar soms pikt een dier het niet en komt in verzet. Zij kunnen er dan niks mee, een ander die heel anders rijd en de pony verzorgt kan zo'n dier prima weer op de rit krijgen. Het is dan alleen even de vraag hoe lang dat gaat duren en hoe erg de pony in de war is.

Als ik TS was zou ik eerst eens bij de pony gaan kijken en zien hoe de pony is in de omgang, op welk moment het verzet intreed en of dit terecht is vanuit de pony gezien.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:57

Lezen, mensen: TS is gewoon rond aan het kijken en helemaal niet gefixeerd op deze pony.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:57

Eens met MarjanB eerst eens gaan kijken, rijden en dan misschien nog een keer gaan kijken en rijden. aan de hand daarvan kan ze toch beslissen of ze gaat keuren of niet?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:58

Xpinoxx schreef:
Waarom zou TS wel voor een schimmel moeten gaan als ze aangeeft dat ze niet de mogelijkheden heeft deze in winter goed schoon te houden? Ik heb zelf een schimmel en vind het ook niet handig in de winter in combinatie met wedstrijden en altijd maar dat wassen. En daarbij is gewoon ''ik wil geen schimmel'' toch TS haar eigen keuze? Net als dat ze uiteindelijk zelf de keuze maakt de Z2 pony wel of niet te kopen en het dan haar eigen verantwoordelijkheid is.

Het is een risico, maar als je je daar goed van bewust bent kan het ook een goede kans zijn.

Is haar goed recht..schreef ik ook. Was alleen wat verbaasd en legde dat uit :)

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:58

Waarom zo'n ophef over de kleur!!! Het is toch ts goed recht om geen schimmel te willen. Ik heb 25 jaar een schimmel gehad en echt ik vindt ze prachtig maar wel bij iemand anders. Voor mij ook nooit geen schimmel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:59

Xpinoxx schreef:

Ha, daar zijn toch die enorme pakken voor? http://www.shwmaeproductsltd.co.uk. Of waar zijn ze anders voor? :D

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:00

Snap ik wel :) alleen ik denk dat het door alle reacties niet meer gaat over wat TS in eerste instantie vroeg :o

@Russel: _O- maar uit ervaring kan ik spreken dat hoe lief en knap en leuk en geweldig mijn paard is, soms had ik liever een zwarte gehad hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:53

Kan met zo een pak! :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:10

Advertentie nummer zes is inderdaad een leuk beest, echter, als je dan uitslagen zoekt vind je weinig terug. Mensen hoeven natuurlijk niet op wedstrijd te gaan maar dit lijkt een geweldige pony, waar zijn de resultaten dan??
Je geeft aan dat je dochter lang is, je geen druk oplegt, het kalm aan wil doen, meisje wil zelf een Z - pony. Ze is al vrij lang voor haar leeftijd. Misschien toch even goed nadenken, kaderplaats halen is financieel gezien eigenlijk geen optie aangezien je daar een pony voor moet hebben die bij Fei wedstrijden redelijk gemakkelijk boven de 65% scoort en als het kan daar het liefst zo jong mogelijk in komen anders ben je al weer snel te oud. Ben je eenmaal zover dan is een tweede pony die dit ook kan bijna een must om daar ook te blijven. Die wedstrijden zijn vaak ver weg, dus er zijn fikse kosten voor deugdelijk vervoer en onderdak. Paardenvrachtwagentje is voor deze afstanden bijna onontbeerlijk vinden sommige mensen.
En in een kader , A of B blijven is niet alleen kwestie van twee goede ponies maar van zeer veel tijd en een flinke portemonnee.
Dus waarom zo vast houden aan een D pony, je geeft aan dat ze over twee/drie jaar toch wel naar de paarden wil, neem dan een mooie grote Z2 E pony, kan ze meteen starten op niveau en wennen aan het rijden met een grotere pony als voorbereiding op een paard. Heb jij nog flink de tijd om ondertussen al op zoek te gaan naar een paard met potentie.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:42

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, als je aangeeft geen kader te willen starten, waarom dan geen E pony?

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:00

Als een bepaalde pony op zich aan je eisen voldoet, alleen prijs op aanvraag is..
Dan kun je toch gewoon bellen? Bij mij was het soms dat m'n mond open viel van de enorme bedragen,
maar soms viel het ook ontzettend mee.
Dus dan zou ik het toch proberen, niet geprobeerd is altijd mis.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:10

Gewoon uitproberen en gaan kijken. Van achter een computerscherm en pony en ruiter niet kennende kunnen we niet oordelen. Heb je al contact opgenomen met de vorige ruiter? Klinkt mss stom maar mss weet die wel raad. Pony goed laten nakijken en keuren.
En verder verkijk je er niet op. Vorig jaar zelf een projectje gekocht. Het is dat ik de pony zelf beleerd heb 11 jaar geleden en dat ik weet hoe die vroeger was. Zijn probleem was ook vrij luchtig, druk worden halverwege rijden, en durfde wel eens een loopje nemen. Uiteindelijk heeft het maanden geduurd voor hij aan een normaal tempo te rijden en longeren was, spieren waren ontzettend gespannen, rug en bekken vast, tongprobleem,... liep door elk bit heen. Nog steeds aan het trainen op ontspanning, galop onder het zadel knettert hij nog geregeld in paniek in de rondte,...hij is gewoon bang voor druk vooraan en helaas zit het probleem bij em dieper dan iedereen dacht. Ik heb geen wedstrijdambitie met deze maar we boeken nog steeds vooruitgang. Dus weet waar je aan begint...

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:23

bij die linkjes zou mijn interesse uitgaan naar 2, 6, 10 en de laatste. echt wow dacht ik bij het zien van 2, dan 10 en dan de laatste, maar dat is een kwestie van smaak, ik hou van de wat grovere pony zegmaar. (ik heb de duurdere pony's niet meegnomen want zoiets als vd P.anne wil iedereen wel alleen heeft daar niet iedereen de portemonnee voor)
daarnaast ken ik mathador en denk ik dat dat echt een hele leuke pony voor uw dochter, ik heb het filmpje bekeken en dat is op mijn computer slecht van kwaliteit en versnelt.