Te zwaar en te groot voor een Tinker. Of onzin?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:17

tinkerteun schreef:
muntdrop schreef:
Omdat er meisjes in india gedwongen in bordelen werken moeten wij dus ook niet zeuren als we 1 keer verkracht worden?

Deze vergelijking snap ik niet.

Compleet niet vergelijkbare situatie die wordt gemaakt, maakt zij nu ook..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:17

Ik had even gewoon een gewicht genomen.

*\%/* Tijd voor drama omdat iemand een zadel van 20 kg als voorbeeld neemt.

als je met 80 kg en 5 kg zadel rijd is het toch ook prima.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:18

Blue_Eyes schreef:
Ja, maar jij gaat er ook vanuit dat een zadel 20 kg weegt := Dat van mij niet, hoor :')

Gelukkig niet, ik sjouw mijn zakken brok tegenwoordig ook niet meer zelf :Y)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:18

Nee zeg! Ik weet niet precies wat mijn Winteczadeltje weegt maar ik gok dat het met een kilo of 5 wel bekeken is hoor :=

Edit: aardige gok, 5.130 gram :D
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 06-03-14 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:19

Hoezo niet vergelijkbaar, ik heb het toch over paarden en niet over een bordeel.
En dan nog snap ik het niet.

xSlvna

Re: Te zwaar en te groot voor een Tinker. Of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:20

Je zegt dat het hier oké is omdat het in India erger is. Zo kun je het bij de paarden vs. ezels zien, maar ook de meiden die hier verkracht worden terwijl ze daar vaker verkracht worden en dit 'normaal' is.

muntdrop

tinkerteun schreef:
muntdrop schreef:
Omdat er meisjes in india gedwongen in bordelen werken moeten wij dus ook niet zeuren als we 1 keer verkracht worden?

Deze vergelijking snap ik niet.

Je vergelijking slaat negens op. Dat andere dieren zo extreem slecht behandeld maakt dat het niet goed dat een ander dier iets minder slecht behandeld wordt.

Eske_B

tinkerteun schreef:
Hoezo niet vergelijkbaar, ik heb het toch over paarden en niet over een bordeel.
En dan nog snap ik het niet.

Rijpaard en zielig ezeltje in India is geen vergelijking.
Verkrachting en zielige meisjes in een bordeel in India ook niet.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:21

Urielle schreef:
Nee, niet dat jij zo kijkt (dat deed ik op mijn 16e := ) , alleen om te illustreren dat de kijk van xslvna erg leeftijdsgebonden is.
Zij is daar niet alleen in hoor, pasgeleden ook in een topic over gewicht, allemaal nogal veroordelende tieners en prille twintigers. Ik begrijp het wel omdat ik ook zo dacht ooit, maar ik denk ook tegelijk dat velen van hen (helaas) ook later wel wat genuanceerder gaan denken. ( ook over met 70 kilo incl je zadel te paard stappen trouwens ;) )

Verder ben ik het met je eens, de oorzaak van gewicht maakt niet uit. Met de grens van 70 incl. zadel van xslvna ben ik het niet eens ;)

Ah op die manier, was even niet duidelijk :).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:23

Blue_Eyes schreef:
Ja, maar jij gaat er ook vanuit dat een zadel 20 kg weegt := Dat van mij niet, hoor :')

Zelfs mijn billy cooks wegen niet zoveel en die weegt zeker heel wat meer dan jullie engelse zadeltjes :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:25

Waarom worden er toch steeds allerlei dingen bij gehaald die er niets mee te maken hebben? Dat het sneuer is om een paard 23/7 op te sluiten dan om hem 23/7 op wei te hebben heeft toch niets te maken met het gewicht de ruiter? Ik denk dat lang niet iedere tinker van 1,45m of hoger zomaar iemand van 95 kg kan dragen. zo'n paard kan te ongetraind zijn, te kort zijn in de rug ect. Ik rij met maat 36 en 1.65 op een stevige grote fjord die 24/7 buiten staat, heb ik dan nu vrij spel om hem stront te voeren en af te ranselen omdat ik het verder zoveel beter doe dan de rest :Y) ??

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 22:25

Voor alle duidelijkheid mijn vriendin is geen dikzak, Haar gewicht is haar niet aan te zien. Ook is ze niet lui of zit ze heel de dag op haar kont. Vreemde kijk op de wat stevigere mensen onder ons. Ik denk ook niet dat veel mensen die hier hun gal spugen haar bij houden met hardlopen. Loopt al enkele jaren marathon van Londen en andere steden.

Ook zoeken we geen kleine Tinker vanaf 1.45 maar zal wel in de 1,50 of 1,60 worden. En het is puur voor recreatie enkele keren in de week.

Ik zag overigens net op Horse en Country, Pat Parelli die zit er ook niet al te licht uit op zijn Quarter. Maar goed we vinden wel iets en de eerst volgende eigenaar gaan we eerst vragen wat de leeftijd , gewicht, lengte, kledingmaat, schoenmaat eisen zijn. *D :D

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:27

Ik vind rijpaard en zielige ezel juist wel met elkaar te vergelijken.
Want het is zo zielig voor een rijpaard om iemand die te zwaar is te laten rijden.
Nee die ezels daar, zijn 10x kleiner en dragen 10x meer (bij wijze)
En dan zou zo'n knol hier in Nederland dat niet voor een uurtje kunnen dragen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:27

Haar gewicht is haar niet aan te zien, maar nog is het er als ze op de weegschaal gaat staan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:29

Jij vindt dus dat een normaal! gebouwde man van 1.90m of langer met bijbehorend gewicht (vaak toch ook al gauw 90kilo) ook niet op een paard mag stappen xSlvna?

Kirsha

In je OP schrijf je toch echt over 'vanaf 1.45 meter' dus vandaar dat iedereen daarop inhaakt ;) En juist voor recreatie is het belangrijk dat je een paard vindt dat het aankan (en dat je daar zelf ook aan blijft werken). Een paard dat niet voldoende getraind is zal alleen maar meer moeite hebben met extra gewicht, of dat nu komt door iemand die zwaar is door vet of door spieren.

mnkortleve

Ik vind 1.80 en 95 kg op een tinker van 1.45 geen gezicht ik zou dan zeker naar een tinker rond de 1.60 a 1.65 gaan kijken.
Als het paard een goede conditie en goede bespiering heeft dan geloof ik niet dat het veel kwaad kan.
Zelf heb ik ook tinkers van rond de 1.45 en ik heb daar ook zwaardere ruiters op gehad en ik kon nou niet merken dat ze daar moeite mee hadden of anders op reageerde, nu denk ik wel dat het zeker uit maakt of je nu een hobbelende 95 kilo heb of een rijdende 95 kg.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:30

tinkerteun schreef:
Ik vind rijpaard en zielige ezel juist wel met elkaar te vergelijken.
Want het is zo zielig voor een rijpaard om iemand die te zwaar is te laten rijden.
Nee die ezels daar, zijn 10x kleiner en dragen 10x meer (bij wijze)
En dan zou zo'n knol hier in Nederland dat niet voor een uurtje kunnen dragen.

Ah, ik mag mijn paard dus ook gewoon afranselen met een zweep en slecht verzorgen, want ezeltjes in india hebben het zwaarder.

Wij hebben de mogelijkheid om goed voor onze dieren te zorgen, dat zouden we dus ook moeten doen. Ezeltjes in india hebben er niks meet te maken.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 22:30

xSlvna schreef:
Haar gewicht is haar niet aan te zien, maar nog is het er als ze op de weegschaal gaat staan.

echt waar??? daar waren we niet op gekomen. lees eerst

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:32

Ikzelf heb een Tinkermerrie van ong 1.53m, en ik ben ook ongeveer 1.80m. Ik had een hele tijd niet gereden met haar ivm mijn gewicht. Ik ben gestopt met roken en daardoor veel aangekomen (eigen schuld geweest :') ). Op mijn zwaarst woog ik 94 kg. Nu is er dan al wel wat af (sport en lijn veel op het moment), maar veel rijden doe ik nog steeds niet. Ik wil mijn Tinker dat niet aandoen. Het is gewoon niet goed voor haar, dat besef ik maar al te goed. Ik snap de eigenaar dan ook best wel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:32

Berdien schreef:
Jij vindt dus dat een normaal! gebouwde man van 1.90m of langer met bijbehorend gewicht (vaak toch ook al gauw 90kilo) ook niet op een paard mag stappen xSlvna?

Liever niet. :')

Bijkomend nadeel is dat het gros van de ruiters de dieren niet goed aan het lopen krijgt, de paarden vaak te dik zijn en niet op de achterhand gereden worden, geen fatsoenlijke rugspieren hebben en ik kan nog wel even door gaan.

Als je dan als een Edward je paard fijn aan het lopen hebt ziet het plaatje ook goed uit. Nadeel is dat veel mensen met een groot gewicht de te dikke paarden op de voorhand hebben bungelen. 110 KG + overgewicht op de voorhand, johé! *\o/*

Als je je paard correct aan het lopen hebt is het niet zo een grote ramp nee.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 06-03-14 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:34

Tja, als je op een dergelijke manier generaliseert dan snap ik wel dat je op zulke gedachten komt :j Mij is het in ieder geval duidelijk! :) Ik stap morgen met mijn niet-70 kilo weer op mijn goed gespierde, fitte en altijd blije reus zonder ook maar een greintje schuldgevoel in ieder geval.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:34

In juli komt mijn fjord terug meet nu 1, 50 en is redelijk robuust.. ik met mijn 1, 74 en 75 kg Twijfel eig al een beetje of ik niet te groot/ zwaar ben... en ja sorry.. maar ik vind 95kg wel wat zwaar voor een tinker van 145..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:36

Sorry xSlvna, maar het is duidelijk dat jij nog wel wat levenswijsheid kunt gebruiken. Dat is overigens zo voor heel veel zestienjarigen. Maar je moet wel iets beter gaan nadenken bij wat je schrijft, dit is onzin en wordt langzaam maar zeker een beetje komisch :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:37

Sorry dat ik mijn mening baseer op wat ik vaak zie. >;)

En dan heb ik het ook vaak over zware mensen op te zware Tinkers, Fjorden, Haflingers en dat soort 'robuuste' paardjes die totaal verkeerd gereden worden.

En al doen ze het allemaal goed, vind ik 100 kilo echt een grens. Maar ach, wie ben ik.