chantalboes schreef:ElineS, niet zo netjes dat je dit op bokt zet.
OnTopic; misschien gaat het er niet bij ieder manege bedrijf er goed aan toe maar toch hebben we ze nodig. Iedereen heeft wel leren rijden op een manege ( ik zeg niet hoe goed, maar wel de basis). Hoe de paarden er aan toe zijn ligt aan de eihenaar en het personeel. Ik ken genoeg maneges met goed personeel en daar staan de paarden er top bij!
En ik vind het ook eigenlijk logisch dat al een paard niet meer functioneert (en het ook niet meer gaat doen) dat het geen zin heeft voor een manege deze te houden. Het blijft een bedrijf, en verlies maken door dat paard is niet de bedoeling.
Daarbij: als je een Bokker bent met een paard dat "het niet meer doet" lopen er zat andere bokkers te roepen dat het "eerlijker" is dit paard ook te verkopen of in te laten slapen/slachten/als weidemaatje weg te geven...
Dan mag een paard blijkbaar wel "weg" omdat het van een particulier is? Maar een manégehouder mag dat niet...

).
Amen en gelukkig zo wordt er bij onze manege ook lesgegeven. Daarbij wordt het veroorzaken van monddoodheid al in de kiem gesmoord voor het echt kan gebeuren.