Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janahxginger schreef:ik had bij mijn paardje het 'geluk' dat hij niet mocht geslacht worden. en dan was de keuze rap gemaakt, hij heeft een mooi pensioen gehad, maar werd uiteindelijk ziek. wij hadden daarbij ook het 'geluk' dat hij zelf al neerlag, maar de dierenarts gaf hem wel nog een spuitje dan duurde het minder lang.
ik heb ook veel gehoord dat het paard tijdens het inslapen het zelf niet merkt. weet ik alleen van horen zeggen. omdat ze eerst iets krijgen om te gaan liggen, wat weet ik niet en ze zijn zodanig moe, hebben geen besef meer, dat de dierenarts zonder problemen ze kan inslapen. nogmaals weet ik van horen zeggen.
persoonlijk denk ik dat het paard wel weet waar hij is en wat er gebeurd in een slachthuis. de buren van de manege waar mijn paardje staat, slachtte vroeger altijd kuikens, waardoor als wij buiten reden, de paarden de geur ruiken van dode kuikens. gevolg: de paarden waren in paniek. dus denk ik dat dat hetzelfde is in het slachthuis![]()
mijn paardjes die ik nu heb worden ingeslapen of gaan 'vanzelf'. blijft inderdaad een persoonlijke keuze
Yvank_ schreef:janahxginger schreef:ik had bij mijn paardje het 'geluk' dat hij niet mocht geslacht worden. en dan was de keuze rap gemaakt, hij heeft een mooi pensioen gehad, maar werd uiteindelijk ziek. wij hadden daarbij ook het 'geluk' dat hij zelf al neerlag, maar de dierenarts gaf hem wel nog een spuitje dan duurde het minder lang.
ik heb ook veel gehoord dat het paard tijdens het inslapen het zelf niet merkt. weet ik alleen van horen zeggen. omdat ze eerst iets krijgen om te gaan liggen, wat weet ik niet en ze zijn zodanig moe, hebben geen besef meer, dat de dierenarts zonder problemen ze kan inslapen. nogmaals weet ik van horen zeggen.
persoonlijk denk ik dat het paard wel weet waar hij is en wat er gebeurd in een slachthuis. de buren van de manege waar mijn paardje staat, slachtte vroeger altijd kuikens, waardoor als wij buiten reden, de paarden de geur ruiken van dode kuikens. gevolg: de paarden waren in paniek. dus denk ik dat dat hetzelfde is in het slachthuis![]()
mijn paardjes die ik nu heb worden ingeslapen of gaan 'vanzelf'. blijft inderdaad een persoonlijke keuze
Dikke onzin
Ik heb een paard laten slachten en een laten inslapen met beide goede ervaring en beide ging rustig en kreeg het dier niet mee wat er gebeurde.
janahxginger schreef:onzin? hmm weet ik niet, blijft wel een mening. maar waarom dat ze dan in paniek waren..?!
maar hierover gaan we niet beginnen discussieren
Yvank_ schreef:janahxginger schreef:onzin? hmm weet ik niet, blijft wel een mening. maar waarom dat ze dan in paniek waren..?!
maar hierover gaan we niet beginnen discussieren
Ben je ooit in een slagerij geweest waar paarden geslacht worden? Dan kan je er ook een mening over geven.
Dat iemand een andere mening heeft kan maar dan vraag ik me wel af ben je eens in een paardenslagerij geweest? Ik wel en echt waar geen enkel paard in paniek, stonden allemaal lekker in het zonnetje tot ze naar binnen gingen 1 voor 1.
Een dood dier voor de rendac ja daar doen ze wel paniekerig op maar dat is ook iets heel anders! Dat is een karkas in staat van ontbinding dat heb je bij de slager niet daar wordt het vlees direct verwerkt.
kvika schreef:Maar als jij gelooft dat een dier kan voelen dat hij afgemaakt wordt, hoe zie je dit dan anders als je hem inslaapt?
lovefeodor schreef:Ik zal mn ponys nooit slachten word er misselijk van als ik er aan denk kennis van mij heeft een jong paard geree van de slacht nu een goes spring paard! Als je je paard laat slachten breng je hem naar de slacht loop je terug met t halster in je hand. Als je over een paar weken een frikandel eet met het gevoel dat je je eigen paard eet brrrr wil der niet aan denken..... wrm slachtrn en niet inslapen? Of cremeren?