Suzanne F. schreef:Ik vind het eigenlijk zorgwekkender dat er zoveel kapotte paarden zijn.
Ongelooflijk wat paarden allemaal kunnen mankeren. En hoeveel er dus chronisch iets mankeren.
Ik heb het idee dat dit meer is dan vroeger maar misschien vergis ik me.
OCD is trouwens niet kapot. Dat is operabel en valt voor mij niet onder de categorie kapot.
Ik denk dat men ook veel meer doktert dan vroeger. Ik reed altijd veel buiten met mijn paard en recreatief in de bak. Bij de volgende eigenaar heeft hij een half jaar stil gestaan en tja was inmiddels een stuk stijver. Logisch. Ipv trainen helemaal op de foto gezet bleek het paard lichte artrose in de nek/hals te hebben. Nooit geweten nooit gemerkt. Is het nu een artrose paard. Nee hoor wordt gewoon nog dagelijks gereden in het bos en bak recreatief waar hij ook vanaf dag 1 voor is verkocht. Met de juiste training heeft hij er ook geen last van.
Ik had hem nooit zo helemaal onderzocht in dat geval maar was de stijfheid door training laten verhelpen en was er dus nooit in dat stadium achter gekomen.
Tegenwoordig is het vaak eerst de hele medische mallemolen er over voordat ze logisch nadenken.

Tja op die manier komen ze inderdaad vaak in de handel
Dat je er daarna niets meer over te zeggen hebt tjah... Het heeft in mijn ogen ook geen nut... maar snap dat het een fijne gedachte is