leraar bang voor ons

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:24

Ik snap nog steeds niet wat er zo leuk aan is om een leraar overspannen te krijgen. Dat probeerden de leerlingen al toen ik ook zelf nog in de schoolbankjes zat en in dit verhaal lees je dat dus ook. Volgens mij is het niet typisch iets van de laatste tijd. Maar ik denk wel dat leerlingen er steeds verder in gaan, vooral in de groep voelen ze zich gesterkt en dan denken ze dat ze de hele wereld aankunnen.
En toch wil ik hier graag wat positiefs over de jeugd schrijven Haha!
Ik zit nu in het laatste jaar van de lerarenopleiding (Nederlands) en heb in 3 verschillende jaren van de opleiding stage gelopen, en heb zodoende aan veel verschillende klassen lesgegeven. En, ik moet toegeven, tot nu toe viel het mij 100% mee. Ik heb erg leuke stages gehad, heb ook vaak lesgegeven zonder een docent achter in de klas, omdat ik het leuk had met de klassen. Het is een wisselwerking tussen leraar en klas, en als dat niet klikt, dan ontstaan er de gekste taferelen, ik heb ze ook wel gezien bij klasgenootjes. Bij een studiegenootje kropen de leerlingen halverwege de les gewoon het raam uit om een shaggie te roken, met de mededeling dat ze straks wel weer terugkwamen. Na nog een aantal van die geintjes is mijn studiegenootje met de opleiding gestopt. Doodzonde, want ze had ontzettend veel kennis en kon het ook goed overbrengen, maar dat geknok met de leerlingen werd haar teveel.
Maar het kan dus ook anders, ik kreeg voor mijn stage te horen dat de docenten me sterkte wensten, omdat ik zulke moeilijke klassen toegewezen kreeg, maar ik besloot eerst maar te kijken wat ik er zelf van vond en heb een hele leuke tijd met ze gehad. Ik vond het ook leuk om in de gang eens een praatje met ze te maken en na een tijdje merk je gewoon dat dat omgekeerd ook zo werkt en dat er een band met je klas ontstaat. Ik vond het dan ook hartstikke jammer dat mijn stage afgelopen was. Eén klas (die bekend stond als 'de lastige meidenklas') had zelfs nog een cadeau voor me gekocht op de dag dat ik er voor het laatst was, met een kaartje eraan met 'bedankt voor de leuke tijd, en veel succes met uw studie, klas 4f'. Nou, dat doet je best wel wat hoor, en zo zie je maar, achter elke grote bek zit een klein hartje. Kunst voor een leraar is, om dat hartje te raken. En dat is deze leraar kennelijk niet gelukt. En dat zal ook niet in elke klas lukken, omdat sommige leerlingen er gewoon een sport van maken om de leraar te dwarsbomen.
Ze vergeten alleen dat ze uiteindelijk alleen zichzelf er mee hebben Knipoog

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:28

normaal is het natuurlijk niet, maar dit soort dingen komt echt zo veel voor. In groep zes had ik al een juf die half met een leerling aan het vechten was, in groep 8 een leraar weggepest door de klas, nooit echt aan mee gedaan gelukkig. Op de middelbare school ook genoeg leraren die nooit iemand serieus nam.
volgens mij moeten ze gewoon veel meer aandacht besteden aan hoe ga je met mensen om, en daar bij de pabo ook op screenen. In plaats van de echte kennis van de vakken, dit is natuurlijk ook wel belangrijk. Maar als er niemand luistert komt de informatie toch niet over.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:30

nou daphne, je wordt wel steeds geloofwaardiger als je het zo stoer vind om een leraar zo te zitten sarren moet je ook zo stoer zijn om eerlijk toe te geven dat ook JIJ bij degene horen die daaraan meegewerkt hebben en nu niet ineens nu je al die voor jou negatieve berichten leest ineens terugkrabbelen en aankomen zetten met van die k*t smoesjes van: ow ja ik heb het van een vriendin van mij. yeah right! Daar kan ik dus echt helemaal niet tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:31

Ik snap dit echt niet hoor! Waar denken ze wel mee bezig te zijn?

Ik kende een lerares die door zo'n klas zelfmoord heeft gepleegd (en dat was niet mijn klas Scheve mond )

Hoe verpest je het leven van een ander?

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:44

Ik ben zelf bijna leerkracht en vind dit echt zielig!!!
Als je daar trots op moet zijn ben je echt nog een klein kind!
Als je niet slaagt moet je je niet verbazen....

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:13

xXdaphneXx schreef:
nou gisteren hadden wij economie.
en daar hebben wij echt een hele strenge leraar voor helaas.
Scheve mond ik had al zoiets van jezus miena ik zit voor je hoor

wij lagen al helemaal dubbel Haha!
hij zij tegen de directeur dat hij ons nooit meer les wou geven.
OK dan!
de rest van de les (we hadden 3 kwartier les en daarvan hadden we daarna nog een half uur les)
gingen we mooi achter de computer.
en vandaag hadden we een toets en hij had de blaadjes neergelegd en de rest heeft hij in de leraren kamer gezeten.
hij is echt bang geloof ik.
OK dan!

verhaal van een vriendin van je?
yaeh right.
als je zo ''stoer'' bent om dit allemaal te doen moet je ook zo ''stoer'' zijn om ervoor uit te komen.
idd wat sammm zegt , zo kun je iemand zo de dood injagen en ik denk niet dat iemand dat op z'n geweten wil hebben.

xXdaphneXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 18:33

naja ik heb iniedergeval genoeg reacties enne zusje je mag niet liegen hè Knipoog
ik hou voortaan mijn mond wel en die leraar heeft ons bijdeway VANDAAG NOG LESGEGEVEN en hij had zijn excuses aangeboden .
(kwam doordat hij een feestje had die avond)
dat vond ik wel weer dapper.
we hebben gewoon alles samen besproken enz.
en dat ging wel.
hij zij ook dat hij gewoon wat sagerijnig was.

neej tonger dat wil ik indd daad niet op mijn geweten hebben.

xXdaphneXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 18:36

en ik haal liever mijn examen wel
gelukig sta ik nu een 7.9 op mij rapport (moet nog 2 toetsten)
want die had hij vandaag gezegd.
ik moet nu nog 3 jaar en ik zie eigenlijk wel in wat de aarzaak daarna kan zijn.
gelukkig zijn de leraar en wij weer een beetje maatjes. Lovers

xXdaphneXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 18:37

naja iniedergeval heel erg bedankt voor julie reacties en ik zal aan julie denken als ik van hem les heb.
thanx Lovers

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:02

Daphne, ik vind je dapper......... en eigenlijk kan je nu best wel trots zijn op jezelf. Petje af!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:11

Precies goed zo

Maarre (zeurpiet) hebben jullie ook je excuses aangeboden? Of alleen hij?

christiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:19

Lenn schreef:
haha... die reactie's had je niet verwacht he daphne

haha Haha!
denk het niet nee Tong uitsteken

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:58

christiane"]
[quote="Lenn schreef:
haha... die reactie's had je niet verwacht he daphne

haha Haha!
denk het niet nee Tong uitsteken
[/quote]

En wie zijn er nu trots op zichzelf?

Ik vind het afschuwelijk dat er iedere keer een hele kudde is die iemand de grond in trapt. Ik zeg niet dat het niet terecht was, maar het gaat om de manier waarop.
Één iemand zegt wat (meestal voorzichtig) en dan komen anderen ook los en trots dat ze op zichzelf zijn Verward Waren hier nou echt 7 pagina's voor nodig?

Ik doel trouwens niet alleen op dit topic.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:02

Er zijn 10.000 leden hier, dus ja als er zoiets gaande is krijg je al snel lange topics..
En ze heeft er imo wel van geleerd, dus ja die 7 pagina's waren dus nodig..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:10

OK dan! Daphne

Gelukkig hebben jullie het nu uitgepraat en zie je nu ook in dat ook jullie niet helemaal op de goede manier bezig zijn!
Moet toch ook wel een opluchting zijn, dat het nu uitgepraat is, of niet dan?
Enne, ben stiekem toch ook wel een beetje nieuwsgierig of jullie ook je excuses hebben aangeboden Bloos

Kais; ik vindt dit ook een beetje naief van jou kant. Zoals gezegd geven mensen hier gewoon hun mening, en bij zo'n onderwerp (wat blijkbaar gevoelig ligt) heb je dan al snel 7 pagina's. Daphne is blij met de reacties die ze gehad heeft, dat geeft ze zelf enkele reacties hierboven aan, dus ik zie het probleem niet helemaal Verward

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:58

pfff

WHOOPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:13

Daphne, ik heb het hele verhaal gevolgd en wat blijkt? Op bokt ben je ook niet eerlijk. Je begint met je verhaal van de dag en vertelt daar dat jouw klas problemen had met de leraar. Vervolgens krijg je van heel veel mensen hier op bokt commentaar en in jouw eerstvolgende reactie zeg je dat het niet om jouw klas ging, maar om de klas van een vriendin. Vervolgens meld je weer dat de leraar zijn excuus heeft aangeboden in jullie les. Beetje jammer!!!!! Je bent niet echt lekker bezig!

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:50

Richtje schreef:
Kais; ik vindt dit ook een beetje naief van jou kant. Zoals gezegd geven mensen hier gewoon hun mening, en bij zo'n onderwerp (wat blijkbaar gevoelig ligt) heb je dan al snel 7 pagina's. Daphne is blij met de reacties die ze gehad heeft, dat geeft ze zelf enkele reacties hierboven aan, dus ik zie het probleem niet helemaal Verward

Het gaat erom dat een aantal zich nu helemaal geweldig vinden, omdat ze er wat van hebben gezegd. Zoals ik al zei doel ik niet alleen op dit topic, maar het gebeurt heel vaak. Met z'n allen erbovenop om er ook maar wat van te kunnen zeggen. Het was veel beter geweest als de mensen die wél een nuttige bijdrage hebben een reactie plaatsen, zoals Cody. Niet alleen 20x vermelden dat ze zich nu vast stoer moet voelen en dat soort dingen.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:25

Wil toch ook eventjes op Kaïs reageren.

Reacties op zo een topic lopen snel omhoog in aantal. Daarom niet persé met de reden van: laat ik ook eens reageren, dan kan ik met de grote hoop meelopen en dan ben ik trots om mezelf want heb ook m'n zegje gehad.. Zo is het in mijn geval toch iig niet.
Ik heb gereageerd omdat ik daar behoefte aan had, omdat ik de behoefte had om te laten weten wat ik erover dacht.

Als er maar enkele reacties zouden geweest zijn, denk je dat de boodschap dan zou overgekomen zijn?

Oké, de één springt er heviger op dan de ander, maar over het algemeen vind ik het toch nog wel meevallen hoor en er zitten ook veel goede, constructieve reacties tussen.

xXdaphneXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 18:26

ja ik weet het maar ik zat bij haar in de klas maar ik zat achter de pc in de klas.
dus ik wist niet hoe het precies ging vandaar.
ik had het verhaal duz van een vriendin(klas genoot)
ik ben blij met de reacties die ik heb gehad (tips iniedergeval en waargebeurde verhalen waar je toch een beetje van schrikt)
ik heb dit verhaal in mijn klas uitgeprint en aan mijn klasgenootjes laten zien.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:10

Wist niet dat je bij economie ook achter de computer moet Verward

xXdaphneXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 21:27

ja voor handelings opdrachten Knipoog
en wij zijden opok al een beetje dat we best een drukke klas waren :p
en hij geloofde dat wel.
we gingen vaandagaag ook schaatsen (uitje van school voor sinterklaas) en toen was de docent ook mee met het schaatsen.
daar hebben ook weer een beetje gelachen Haha! duz ik denk dat het wel een beetje goed komt Lachen

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:13

Hopelijk start je niet meer van zulke topics,mijn mond viel open bij het lezen ervan! Jammer dat je er dan ook nog over gaat liegen,en ineens het hele verhaal niet meer zo stoer vind .Denk de volgende keer even na,als je indruk wilt maken op bokt kun je beter je goede schoolresultaten[als je die hebt]hier melden daar zijn we meer van onder de indruk!
Ach ik denk dat je hier wel wat van geleerd hebt.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:44

Nou sorry hoor, maar ik moet hier gewoon even op reageren....

Ik vind het hele verhaal echt triest. Ik zit zelf min of meer in het onderwijs en maak veel mee, maar 1 ding elke dag en dat is: RESPECT van de leerlingen!! Hoe raar,langzaam lerend en asociaal ze ook zijn..ze beseffen zich allemaal erg goed dat ze iets moeten bereiken in het leven. Daar kunnen zo te lezen een hoop pubers nog wat van leren.

En als ze dat niet willen leren dan hoop ik voor ze dat ze later kunnen gaan genieten van een overweldigende bijstandsuitkering, waar ze eerst om moeten smeken OK dan!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:46

En daphne...Is niet persoonlijk bedoeld, want ik merk dat je het wel door hebt hahaha Haha!

(mensen dit is dus niet het zogenaamde kudde gedrag Clown )