Hoeveel voor Bailey

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:33

Urion schreef:
Ach mensen TS is jong en heeft dromen, lekker zo laten zou ik zeggen. Sparen is een goede eigenschap of het nu voor een paard is of voor een fiets. Ik zeg lekker blijven sparen en dromen en wie weet wordt het wel werkelijkheid en heb jij Bailey over een paar jaar in je eigen stalletje staan.

Het tweede ben ik met je eens, maar TS is net zo oud als ik, dan kan je denk ik wel realistisch bedenken dat een paard kopen meer is dan 2000 euro, daar heb je niet genoeg aan. :)

Batlow

Re: Hoeveel voor Bailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:54

De een wel de ander niet, volledig eens met urion. Ik vind het ontzettend leuk dat ts zo lief en aardig blijft!

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 00:03

Vind ik ook en daarbij kostte mijn tweede paard geen drol en was ik met alles bij elkaar nog geen 1000 kwijt. Dus het kan wel. Laat TS maar lekker genieten van Bailey ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:14

Mijn 2e ook niet... Is wel een 2 jarige. Een goeie en met 1000 gecastreerd en afgeleverd op stal. Ze weet zelf ook dat het morgen niet zal gebeuren en zegt zelf minimaal een jaar.. Op mijn 17e mijn eerste gekocht en betaal onderhoud zelf. Van een komt ander en dan komt er nog 1. Ts, nog wat geduld, je komt er wel!!

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:20

Ts je hebt een mooie droom! Maar ik zou eerst een verzorgpony zoeken om te kijken hoe dat gaat. Of je dit wel aan kan. En als je straks naar de eerste gaat en je krijgt heel veel huiswerk? Wat dan?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:10

Het is een hele leuke droom. Als je ervoor gaat staat Bailey misschien wel in jou stalletje. Ik zou wel nog een paar jaartjes wachten, tot je iets verantwoordelijker bent voor een eigen pony, zoals al vaak word gezegt: lease hem een tijdje en kijk hoe het gaat.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:13

Batlow schreef:
De een wel de ander niet, volledig eens met urion. Ik vind het ontzettend leuk dat ts zo lief en aardig blijft!

Nu je het zegt, dit is inderdaad heel goed van TS. We hebben anders gezien :D

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:19

Urion schreef:
Vind ik ook en daarbij kostte mijn tweede paard geen drol en was ik met alles bij elkaar nog geen 1000 kwijt. Dus het kan wel. Laat TS maar lekker genieten van Bailey ;)

Je weet toch wel dat ik het niet alleen om de koopkosten heb? Ook om voer, stalling, zadels, hoofdstellen en alles erbij etc.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:39

LoveBailey schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Je zakgeld keer 10 in 1 jaar.. Klinkt het je nu al anders in de oren?
Dit is niet haalbaar :)

ik heb mijn zakgeld 3,50 x 52 per jaar, dat is wat meer haalbaar, ik leg elke week min 2 euro opzij, en doe klusjes, bovendien wacht ik nog min een jaar

Sorry dat ik het zeg maar als je elke week 2 euro opzij legt heb je over een jaar nog altijd maar 104 euro hoor, daarmee ga je het echt niet halen. Ik hoop voor je dat je droom mag uitkomen, al lijkt de kans me zeer klein.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:08

Naarmate ts ouder wordt krijgt ze misschien wel meer zakgeld. Vind het een goede eigenschap dat ze nu al goed wilt sparen. Ook naarmate ze ouder wordt zal ze. realistischer kunnen gaan nadenken. Ze kan het zelf realiseren maar dat pas wel over een tijdje. Zoals ik op mijn 17e. Vaste baan gekregen en dus zekerheid. Alles veranderd als ze gaat werken.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:35

Ik zou klusjes doen!
Mijn inkomsten:
30,- per maand (ex. Bijbaantje)

En ik ben ook nog 2 jaar bezig als ik alles zelf moet betalen!

alleen heb ik een vader die sponsoord :j

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 12:30

Urion schreef:

Dank je, dat denk ik ook

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 12:32

Missie_Maxie schreef:
Urion schreef:

Je weet toch wel dat ik het niet alleen om de koopkosten heb? Ook om voer, stalling, zadels, hoofdstellen en alles erbij etc.

zadel heeft ie al, alleen een bitloos hoofdstel heeft hij nog niet

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 12:33

Arc_En_Ciel schreef:
Batlow schreef:

Nu je het zegt, dit is inderdaad heel goed van TS. We hebben anders gezien :D

bedankt, ik doe mijn best *D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:34

Je hebt kans dat je het zadel niet mee krijgt he.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:53

Je weet toch wel dat ik het niet alleen om de koopkosten heb? Ook om voer, stalling, zadels, hoofdstellen en alles erbij etc.[/quote]

zadel heeft ie al, alleen een bitloos hoofdstel heeft hij nog niet[/quote]
`

Maar is hij wel eens eerder bitloos gereden? Want niet iedere pony kun je zomaar vanuit het niets bitloos rijden..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:00

Net alsof een hoofdstel honderen euro's kost. Voor 15/20 euro heb je er al een

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:39

Batlow schreef:

Een die je na een halfjaar weer weg kan doen als je hem intensief hebt gebruikt. Voor een hoofdstel zou ik toch rond de 50/60 euro gaan zitten minimaal.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:55

Arc_En_Ciel schreef:
Batlow schreef:

Een die je na een halfjaar weer weg kan doen als je hem intensief hebt gebruikt. Voor een hoofdstel zou ik toch rond de 50/60 euro gaan zitten minimaal.

Ja, jij.. Maar als zij er 1 voor 20 euro koopt, prima toch? Zelf weten.

Overigens heb ik er 1 die 30 euro was. Heb ik geloof ik nu toch wel 3 jaar. Niks na half jaar weg gooien, doet het nog prima bij goed onderhoud

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:49

Zp duur hoeft een paard niet te zijn hoor, mijne was ook niet zo duur.
En kijk bijv. eens naar deze die ik tegenkwam:
http://www.bokt.nl/markt/ad/190858/2-ar ... -met-spoed

En anders rij je gewoon zonder hoofdstel. :+
Je hoeft heus niet een heel duur harnachement te hebben, als het maar goed past.
En je hoeft echt geen twintig setjes te hebben om goed voor je paard te zorgen, goed eten en goede verzorging, dat is belangrijk. :j

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:17

Naar mijn idee is Bailey nooit bitloos gereden. Hij is een vrij luie pony zoals ik hem ken,, en je hebt echt wel een hoofdstel met bit nodig voor hem

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:18

ik snap wel dat je die pony heel graag wil want je kent hem en bij jou rijdt ie schijnbaar het fijnste. Mijn dochter heeft dat ook met een manege paard die mega klik, maar die is 15 en gelukkig realistischer

Hoe denk je de aanschaf te financieren?? Ga maar uit van 1500-2000 euro

dan heb je het goedkoopste deel gehad, want dan komt nog de maandelijkse stalling. Je zegt wel dat ie nog mag blijven rijden om zijn kost en inwoning terug te verdienen maar geloof me dat wil je niet. Dan rijden er nog allerlei kinderen op en ieder heeft zijn eigen goede of (veelal) foute manier van rijden. Pony raakt nog niet echt aan jou gewend en dat is toch wat je uiteindelijk wil

Onze pony kost al 265 euro pm aan volpension stalling incl 1 les pw
het kan wel goedkoper op een zogenaamde doe het zelf stal

Denk hier maar eens over na of je het wel kan hebben dat er allemaal kinderen aan jouw pony komen (ik moet er in ons geval niet aan denken)

En dan moet onze pony weer een keer extra naar de hoefsmid, heeft ze een nieuwe deken nodig. Of er komt prive les bij en zo komen er meer kosten bij dan je zou denken

Kortom; als jouw ouders de boel niet willen financieren is het helaas onbegonnen werk

Ik zou een verzorgpony zoeken, of een pony gaan leasen dan leer je ook een heleboel

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:21

Dan kijk je desnoods voor een tweedehands hoofdstel.
En als het paardje daar blijft staan is er ook geen hek van de dam als het allemaal niet mocht lukken.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:34

als je een nieuw hoofdstel wil hebben kan ik er wel een voor je regelen voor €30 <<)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:37

Batlow schreef:
Ja, jij.. Maar als zij er 1 voor 20 euro koopt, prima toch? Zelf weten.

Overigens heb ik er 1 die 30 euro was. Heb ik geloof ik nu toch wel 3 jaar. Niks na half jaar weg gooien, doet het nog prima bij goed onderhoud

Uitzonderingen daargelaten.. Maar zij of ik, het komt op hetzelfde neer. 20 euro is niet voor niets 20 euro. Een goed, degelijk hoofdstel wat je echt lang wil blijven houden, is van duurder materiaal gemaakt en dat komt gewoon terug in de prijs :) Anders kan ze later alsnog een nieuw hoofdstel kopen, en dan is ze duurder uit.