Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:32

Nies_ schreef:
Ik heb wel een soort van foto's van wanneer ik 3 tot 4x per week wat met dr doe, een maand daarvoor was ze nog gewoon in conditie: Foto 1 & Foto 2. Normaal doe ik er mee wat normale mensen met een KWPN'er doen.. :D

Ik snap het :j Ik vind dat zó makkelijk, bij wat robuustere rassen gelijk roepen dat ze 'dik' zijn... Zo'n paard kan misschien best meer aanleg hebben maar het is nog altijd de verantwoordelijkheid van de eigenaar om daar iets aan te doen, lijkt me zo. Misschien is dat ook het hele punt wel; misschien 'doen' mensen minder met zo'n type paard als een Tinker, Haflinger, Fjord, etc. Als je een KWPN'er hebt en elke dag fanatiek traint zal je paard ook slanker blijven dan wanneer je 2x per week buiten hobbelt met een koudbloed (en hem/haar tegelijkertijd wel volpropt met eten) lijkt me zo. Shoot me if I'm wrong :D

Edit: Meerdere keren bewerkt, normaal quoten is moeilijk :D
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 01-06-13 21:37, in het totaal 5 keer bewerkt

Nies_

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:33

Precies :j Zulke rassen zullen al sneller vet worden omdat ze van oorsprong uit gebieden komen waar eten schaars is en als je er dan ook nog eens geen zak mee doet en op onbeperkt gras/hooi zet, tja.. Dan zie je ze groeien natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:35

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:36

Nies_ schreef:
finnens schreef:
Nou, daar komt mijn rijtje :+

Fjorden, ik heb heeeel veel fjorden gereden al, maar nog nooit een leuke tegen gekomen. ik vindt dat ze iets te kleine pasjes maken, en ze zijn me wat te koppig, ik vindt het zo 'saai' dat ze allemaal op elkaar lijken

Uh er zijn nog altijd 5 kleuren dus dat gaat niet op. Daarnaast is dat echt Nederlands hoor, die willen allemaal van die stomme bruine. In het buitenland is er veel meer kleur.

Die vijf kleuren vindt ik anders ook op elkaar lijken, ik hou meer van appaloosa's/bonte paarden en 'aparte' rassen. (heb ik zelf trouwens niet, ik heb een zwarte Fell pony en blauw bonte Shetlander :+ ) Het gaat natuurlijk niet om de kleur, als er een gestipte Fjord was zou ik hem waarschijnlijk nog niet leuk vinden.
Dat het echt nederlands is betekend nog niet dat ik het leuk vindt :)

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:38

Friezen & Shires :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:39

finnens schreef:
Nies_ schreef:
Uh er zijn nog altijd 5 kleuren dus dat gaat niet op. Daarnaast is dat echt Nederlands hoor, die willen allemaal van die stomme bruine. In het buitenland is er veel meer kleur.

Die vijf kleuren vindt ik anders ook op elkaar lijken, ik hou meer van appaloosa's/bonte paarden en 'aparte' rassen. (heb ik zelf trouwens niet, ik heb een zwarte Fell pony en blauw bonte Shetlander :+ ) Het gaat natuurlijk niet om de kleur, als er een gestipte Fjord was zou ik hem waarschijnlijk nog niet leuk vinden.
Dat het echt nederlands is betekend nog niet dat ik het leuk vindt :)

Oke, dat kan :j Ik hou wel van dat lichte. Bedoelde trouwens dat ik het ook niet leuk vind dat je hier alleen maar bruine ziet. Ik keek mn ogen uit op de HK in België :))

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:45

Tja je kan zeggen wat je wil maar veel slanke haflingers of fjorden heb ik nog niet gezien :n
voor mij zijn het karrepaarden net als de fries en tinkers ook dravers vind ik niks :n
er zijn natuurlijk moderne haflingers . maar Zelfs dan vind ik ze niet mooi :n fjorden zou ik dan wel weer mooi vinden slank :j tinkers echt niet :r
Ik zou er zelf echt noooooit 1 kopen zelfs als het klikt niet ;)
Ja ik vind het uiterlijk redelijk belangrijk :o
De kleuren die ze hebben vind ik wel prachtig en ik vind het ook best leuk om er afentoe op te rijden maar ik zou er zelf nooit 1 kopen ;) eigen mening
Het kan me niet schelen dat er mensen zijn die ze wel mooi vinden, dat maakt mij echt niet uit
Ik vind ze lomp omdat ze zo zwaar zijn en vaak veel haar een ramsneus een buik(je) korte benen :n
Nee geef mij maar liever slank ;)
Shetlanders vind ik geweldig :j
Ook New-Forest pony's,Connemarapony's ,Arabiertjes, en de Konnik :) ik zou er zo 1 aanschaffen <3
(als wandelpaardje :) )
[/quote]

Hier moest ik toch wel even hardop om lachen..
Ga je eerst eens verdiepen in bepaalde rassen voordat je ze uitmaakt voor lelijk, lomp en karrepaarden.[/quote]
Nou precies, kijk eens in mijn profiel,
Daar staat een tinker met een super luxe hoofdje, ramsneuzen? Ook wij zien ze liever niet bij de tinkers hoor...
Dikke buik? Jeetje meid, elk paard kan dik zijn, dat is niet ras gerelateerd. Korte benen? Die van mij heeft geen korte benen hoor... En korte benen serieus, als of we teckels fokken ofzo...

Idd, ga je eerst verdiepen in een ras voor je ze lomp lelijk en karrepaard noemt...[/quote]
Ik mag toch een mening hebben?
Dde tinkers,haflingers,fjorden die ik al gezien heb lopen je zo omver of zijn tanks :P je kan deze pony's toch ook niet mager noemen? ik heb liever een pony die wat fijner gebouwd is punt. Als jullie dat niet vinden mij best ;) Kan mij niet schelen dat er iemand is die ze wel mooi vind ik lig er niet wakker van ;)een tinker vind ik juist een heel "zwaar" hoofd hebben de korte benen zie ik vooral bij fjorden ;) De kleur vind ik prachtig :j maar de bouw neh er zijn uitzonderingen maar nie zoveel en ik heb even in je profiel gespiekt en ik vind je tinker erg leuk maar ik zou het echt nie zelf aanschaffen :n daarvoor vind ik ze te zwaar als ze willen lopen ze je plat

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:48

jadeken schreef:
Tja je kan zeggen wat je wil maar veel slanke haflingers of fjorden heb ik nog niet gezien :n
voor mij zijn het karrepaarden net als de fries en tinkers ook dravers vind ik niks :n
er zijn natuurlijk moderne haflingers . maar Zelfs dan vind ik ze niet mooi :n fjorden zou ik dan wel weer mooi vinden slank :j tinkers echt niet :r
Ik zou er zelf echt noooooit 1 kopen zelfs als het klikt niet ;)
Ja ik vind het uiterlijk redelijk belangrijk :o
De kleuren die ze hebben vind ik wel prachtig en ik vind het ook best leuk om er afentoe op te rijden maar ik zou er zelf nooit 1 kopen ;) eigen mening
Het kan me niet schelen dat er mensen zijn die ze wel mooi vinden, dat maakt mij echt niet uit
Ik vind ze lomp omdat ze zo zwaar zijn en vaak veel haar een ramsneus een buik(je) korte benen :n
Nee geef mij maar liever slank ;)
Shetlanders vind ik geweldig :j
Ook New-Forest pony's,Connemarapony's ,Arabiertjes, en de Konnik :) ik zou er zo 1 aanschaffen <3
(als wandelpaardje :) )

Citaat:
Dde tinkers,haflingers,fjorden die ik al gezien heb lopen je zo omver of zijn tanks :P je kan deze pony's toch ook niet mager noemen? ik heb liever een pony die wat fijner gebouwd is punt. Als jullie dat niet vinden mij best ;) Kan mij niet schelen dat er iemand is die ze wel mooi vind ik lig er niet wakker van ;)een tinker vind ik juist een heel "zwaar" hoofd hebben de korte benen zie ik vooral bij fjorden ;) De kleur vind ik prachtig :j maar de bouw neh er zijn uitzonderingen maar nie zoveel en ik heb even in je profiel gespiekt en ik vind je tinker erg leuk maar ik zou het echt nie zelf aanschaffen :n daarvoor vind ik ze te zwaar als ze willen lopen ze je plat

Nou, jij bent ook lekker kort door de bocht ..
Niet dat ik veel met Fjorden/karrepaarden heb maar om ze nou meteen dik en lelijk te noemen..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:51

Onbekend maakt onbemind.
En plat lopen heeft meer met opvoeding te maken dan met het ras ,
Er zijn zat volbloeden die mensen plat lopen ............

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:51

jadeken schreef:
De tinkers,haflingers,fjorden die ik al gezien heb lopen je zo omver of zijn tanks :P je kan deze pony's toch ook niet mager noemen? ik heb liever een pony die wat fijner gebouwd is punt.

Dat eerste ligt niet aan het paard maar aan de opvoeding. Een fijner gebouwde pony kan je net zo makkelijk omver lopen. De koudbloeden die ik gereden heb waren juist uitermate goed opgevoed en keken wel 3x uit voor ze iemand omver liepen. Verder hoort geen enkel paard mager te zijn hoor... Maar een koudbloed kan je heel goed net zo slank houden als een warmbloed. Leuk zo, al die vooroordelen :D

Buiten dat is het natuurlijk je goed recht om een eigen mening te hebben, smaken verschillen nu eenmaal. Daar is dit topic ook voor bedoeld :)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 21:52

Ik vind fjorden ook wat saai.
Er is wel 1 haflinger die ik helemaal geweldig vind, maar voor de rest laat dat ras mij ook koud.
Een belgisch trekpaard vind ik wel weer helemaal geweldig om te zien, maar die zou ik nooit zelf kopen.
Ik snap wel dat je thuis kan komen met een paard waar je misschien juist van zou denken dat die het sowieso niet word aangezien de klik het belangrijkste is en dat heeft niets met een ras alleen speciaal te maken.
Ik las dit even allemaal door, maar ik hoop niet dat er mensen zijn die zich beledigt of gekwetst voelen.
Uiteindelijk is t niet de bedoeling om elkaars smaak keuze in paarden aan te vallen.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:52

Kom ik aan!!

Ik zie langs komen dat friezen koel zijn?? Nou dan heb ik blijkbaar de verkeerde getroffen met die heethoofd van mij.

En dom? Hoe kun je een fries dom noemen, die zijn net zo goed als alle andere paarden echt niet dom. Tenzij ik een uitzondering heb, want die weet bliksems goed wanneer ze moet werken en wannner niet.

Daarnaast vind ik het ook nergens op slaan dat ze lomp zijn. Tegenwoordig heb je ook luxe friezen die hoger op de benen staan en een stuk langer gebouwd zijn.

En dan nog een zeikpuntje. Een fries kan net zo goed lekker hard galopperen althands die van mij en heus wel meer. Daarnaast zitten ze ook nog confetabel als je er maar eenmaal aan gewend bent.

Maar een ras waar ik dus niets mee heb is een arabier. Gewoon omdat hun hele houding mij niet aanstaat. En verder ga ik niet op een ras af, ik kijk of ik een klik met het paard heb ras of geen ras. Dat maakt me niet uit als "de klik" er maar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:53

Om even ontopic te blijven, ik hou niet zo van hele grote paarden die heel iel zijn. Moet wel een beetje bespiering opzitten hoor anders blijven ze er zo puppy uitzien! Ik vind 'normale' of 'gespierde' grote paarden wel prachtig!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:56

Ik wil zeker niet discussieren maar wat me opvalt is dat de mensen die het blijkbaar niet met me eens zijn (hoeft ook niet) zelf allemaal een koudbloed hebben ;)
Ik ehb hier al zat gelezen over mensen die shetjes niet leuk vinden nou en? ik vind ze geweldig :D
volgens mij heb ik nergens gezet dat ik ze lelijk vind... ik zou er zelf nooit 1 kopen ;)
mijn vriendin heeft een tinker en het is een geweldig lief beestje,leuke vlekken ook maafr ik denk dat als ze op kapaza zou staan ik er geen aandacht aan zou besteden ;) net als hafjes,dravers of een fries voor een fjordie zou ik nog wel eens nadenken :)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:58

Doanique schreef:
Om even ontopic te blijven, ik hou niet zo van hele grote paarden die heel iel zijn. Moet wel een beetje bespiering opzitten hoor anders blijven ze er zo puppy uitzien! Ik vind 'normale' of 'gespierde' grote paarden wel prachtig!

ben ik helemaal met je eens paarden met flubberbillen of een speknekje vind ik best wel bleh :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:01

Het maakt mij (en anderen) geen donder uit of jij die rassen mooi vindt of niet, maar van die domme argumenten erbij.. "Ik vind haflingers lelijk, want ze hebben een lelijke kleur" prima. "Ik vind koudbloeden niks omdat ze je omver lopen" = een onopgevoede knol. Fjorden lelijk vinden omdat ze korte manen hebben, friezen zijn lelijk door de sokken en weet ik het wat ik allemaal al voorbij heb zien komen. Heeft toch geen hol met het ras te maken :+

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 22:24

nou ja het zijn wel kenmerken van bepaalde rassen (op t omver lopen na) wat ervoor kan zorgen dat je er geen affiniteit mee hebt dus in die zin heeft t wel degelijk wat met rassen te maken ookal word het wat kort door de bocht neer gezet. En nies calm down het is maar een topic. Geen kwestie van leven of dood.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:25

Nies_ schreef:
\\ friezen zijn lelijk door de sokken en weet ik het wat ik allemaal al voorbij heb zien komen. Heeft toch geen hol met het ras te maken :+

Nou, de sokken van Friezen zijn een raskenmerk....die ik persoonlijk niet zo mooi vindt...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:29

tinkers,vind ze net van die wannabe cow met wat extra haar erop geplakt.

Bonte tinkers bleeeh, vooral met een verdwaalde vlek op het hoofd (of soms aangevuld met wat pisvlekken).

Heel soms zie ik een rdelijke mooie tinker, maar dan vaak in 1 kleur. Als er serieus alleen een tinker thuis in de weide mocht staan, ging ik serieus over op een andere hobby. Heb ik liever paar mooie bokjes, kippetjes of wat schaapjes.
Sorry kan er niets aan doen. Iemand die mij neer wil slaan?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:33

Ik heb niet echt een paardenras waar ik niets aan vindt. Ik heb wel rassen die ik leuker vindt dan andere.
Bij mij gaat het meer om het karakter denk ik. Ik houd niet van paarden die geen werklust hebben. Echt de hele flegmatieke paarden heb ik gewoon niet zoveel mee. Ik heb liever een enorm enthousiast paard die wat ingeperkt moet worden, dan een die niet vooruit te branden is.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:34

Geryon schreef:
ZeSteigert schreef:
Dravers, KWPN en Tuigers.
Dravers omdat ik ze gewoon niet mooi vind, KWPN ook en Tuigers eigenlijk ook...

Hoe kan je nou KWPN'ers in het algemeen niet mooi vinden?! :?

Ze zijn zo ontzettend verschillend allemaal.

Niet alle Tinkers zijn hetzelfde. Niet elke IJslander is hetzelfde. Niet elk paard is hetzelfde ;)
Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar over het algemeen vind ik KWPN'ers niks.
Het is niet zo dat ik niks met warmbloeden heb, ik hou ontzettend van Welshjes :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:38

Nu is een Welsh wel een warmbloed maar als men het over DE warmbloeden heeft bedoeld men doorgaans de (paarden)sportwarmbloeden zoals KWPN, BWP, SF, Holstein, Hannoveraan, Westfaler etc.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:46

Daar heb ik niks mee nee. Vind Shetjes ook heel leuk en Tinkers/Friezen ook. Ik ben meer van de koudbloeden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:04

NatasjavE schreef:
Nies_ schreef:
\\ friezen zijn lelijk door de sokken en weet ik het wat ik allemaal al voorbij heb zien komen. Heeft toch geen hol met het ras te maken :+

Nou, de sokken van Friezen zijn een raskenmerk....die ik persoonlijk niet zo mooi vindt...

Die kun je toch gewoon afscheren.. [RIJ-ITP] Knappe Doeke @Wedstrijd Z1
Mijn fjord heeft eigenlijk ook best flinke sokken, dat is ook 'mooi'.

Maar misschien ben ik wel rebels.. Haflingers vind ik ook het leukst met knotjesmanen :Y)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:09

Heb niks met fjorden en tinkers. Eigenlijk niets met zwaar gebouwd otw koudbloeden. Ze trekken me niet. Dat wilt niet zeggen dat ik alle koudbloeden niet zo mag aangezien mijn paard appaloossaXhaflinger is en een bijrijpaard een haflinger x tinker is. Zijn beide totaal verschillend maar niet lomp. Tja arpart mojn gedachten mag je vinden :)