Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:26

Melissa1996 schreef:
De Paniekhaak(halstertouw),, Heel fijn, als die het eens zou doen en niet bij het lichte trekje al los schiet... alle die ik heb gehad zijn NIEUW gekocht en schieten bij de eerste de best ruk van mijn paardje(veulen) al los...

Jep, dit heeft mij het leven van mijn paard gekost. Rot ding sloeg los en paard heeft 3 kwartier over de grote weg gegaloppeerd. Ze was op dat moment net een dag uit het gips om te herstellen van een gebroken hoefbeen. Toen we haar eindelijk gevangen hadden liep madam weer op 3 benen en hebben we haar laten inslapen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:26

Roxxiejj schreef:
Over die nagellak he: In de VS gebruiken ze zwarte lak voor de hoeven van Paint horses bij Halter wedstrijden, zodat de witte kleur van de benen beter uitkomt en de punten/prijzen hoger worden :j
Zij gebruiken bijvoorbeeld ook Witspray (soort witte haarspray) en Kleurspray om de vlekken op te kleuren, zodat er, wederom, hogere punten en prijzen worden gegeven :j
Ja oke maar ze gebruiken geen roze glitternagel/hoeflak neem ik aan :') Want dat gaat imo het nuttige deel wel voorbij :P hoe verzin je het

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:28

Zirano schreef:
dit bedoel ik dus he http://www.twinkleglitter.com/Prod-TOES.html
maar in Engeland hebben ze dus ook echt negellak voor hoeven

ik vind het wel een leuk idee! leuk voor als je bijv. helemaal in het zilver op wedstrijd wilt! :D

Kwanyin

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:31

Ik sluit mij aan bij paniekhaak aan een touwhalster. Wat een ondingen :D . Ik had er ooit eentje gewonnen op een wedstrijd, heb hem eens een keer geprobeerd en toen is hij nooit meer uit de kast gekomen :') .

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:33

Eliine schreef:
Roxxiejj schreef:
Over die nagellak he: In de VS gebruiken ze zwarte lak voor de hoeven van Paint horses bij Halter wedstrijden, zodat de witte kleur van de benen beter uitkomt en de punten/prijzen hoger worden :j
Zij gebruiken bijvoorbeeld ook Witspray (soort witte haarspray) en Kleurspray om de vlekken op te kleuren, zodat er, wederom, hogere punten en prijzen worden gegeven :j
Ja oke maar ze gebruiken geen roze glitternagel/hoeflak neem ik aan :') Want dat gaat imo het nuttige deel wel voorbij :P hoe verzin je het

In de VS kan alles he ;) Pony's roze verven omdat kinderen persé een My Little Pony willen bijvoorbeeld :j Roze hoeflak is dan heeeeeel normaal :j ( := )

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:35

ik heb net heel graag paniekhaken , nu koop ik zelfs geen halstertouwen meer zonder :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:42

Apochewinta schreef:
Leuk onderwerp! Ik zag deze week een advertentie voor een 'Furminator'.
Dat is een kam die 90% van de losse haren verwijderd. Alsof het ruien daarmee in 1 poetsbeurt is opgelost..... _-:(
Kosten: € 79,95 ....... :evaw:

Furminators zijn heilig _O_
Maar ze hoeven echt niet zo duur te zijn :+

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:44

Luchtzuigbanden en andere producten tegen 'stalondeugden' (die gewoon uitingen van stress zijn), sperriemen, het bitloze hoofdstel met sperriem :') en de halsverlenger staan bij mij denk ik op 1. Dit is imo alleen maar symptoombestrijding. O ja, bontjes voor onder je zadel zijn ook van die ondingen! Maken alleen maar je zadel krapper...
Ook vind ik de 'oude' paniekhaken, schuine beugelblokjes, dekens bij paarden die amper wat doen, ijzers bij paarden die het niet nodig hebben (ijzers zijn slecht voor het hoefmechanisme) en al die glitter/lak/parfum-zooi. Al die beenbescherming 'voor de mooi' vind ik ook vreselijk. Als je paard het niet nodig heeft, waarom zou je ze om doen? Wordt veel te warm daaronder waardoor je juist meer risico op beschadigde pezen loopt.

Er zijn echt veel nutteloze producten in paardenland :+

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:45

Nooit problemen gehad met paniekhaken.
Andere mensen die mijn touwen gebruiken, hebben er dan wel problemen mee. Volgens mij komt dit door het fout vasthouden.
Ik vind die andere sluitingen verschrikkelijk:
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... groot.html

Of ze breken over of ze schieten los uit dat ringetje.

En stal/paardenparfum en glitterhoevenlak vind ik ook nutteloos.
Heb die lak wel eens in een catalogus zien staan, voor bij de kerstoutfit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:48

_Naomii_ schreef:
Melissa1996 schreef:
De Paniekhaak(halstertouw),, Heel fijn, als die het eens zou doen en niet bij het lichte trekje al los schiet... alle die ik heb gehad zijn NIEUW gekocht en schieten bij de eerste de best ruk van mijn paardje(veulen) al los...

Jep, dit heeft mij het leven van mijn paard gekost. Rot ding sloeg los en paard heeft 3 kwartier over de grote weg gegaloppeerd. Ze was op dat moment net een dag uit het gips om te herstellen van een gebroken hoefbeen. Toen we haar eindelijk gevangen hadden liep madam weer op 3 benen en hebben we haar laten inslapen.

Ah wat moet dat vreselijk frustrerend zijn geweest, arm paard, arme jij :(:)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:48

De stofzuiger-borstel vind ik wel zo belachelijk...

Als je last hebt van een paard dat verhaart ga gewoon buiten staan poetsen (menig vogel is je er dankbaar voor), en anders is er nog een bezem die alle losse plukken haar opveegt... O ja dat kost moeite en tijd.... _O-

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:50

anneliesdj schreef:
_Naomii_ schreef:

Ah wat moet dat vreselijk frustrerend zijn geweest, arm paard, arme jij :(:)[/quote]

De wereld zak werkelijk onder je voeten vandaag, als je paard voor de 3e keer op rij het zelfde been breekt!
Never nooit meer een paniek haak voor mij!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:53

maar dan moet je hem toch perongeluk los gemaakt hebben , ze kunnen namelijk eigenlijk niet los springen als er geen noodsituatie is :j

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:54

thermolaarzen, zo 'thermo' zijn ze niet! Heb gewoon koude tenen in de winter :(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:55

Ik snap de 'hetze' tegen paniekhaken ook niet zo. Zolang je niet aan de haak zelf komt, maar het touw vasthoudt, gaan die dingen toch niet los?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:57

als je het touw heel kort vasthoud kan het inderdaad gebeuren dat je hem losmaakt ,
maar als je het halstertouw zo vasthoud als het moet kan er eigenlijk niets mis gaan :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:58

ViefJor schreef:
thermolaarzen, zo 'thermo' zijn ze niet! Heb gewoon koude tenen in de winter :(

Dan heb jij de verkeerde :Y)

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:02

Nou nee niet echt. Gloed nieuw van happy valley, de thermo rijlaarzen.. geven geen warmte hoor :n

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:03

Ze schieten soms ook bij weinig druk van het paard al los. Het paard hoeft maar één keer opzij te springen dan.

Dat glitterspul enzo wordt ook gebruikt bij showarabieren en minipaarden. Dat is gewoon een totaal andere wereld dan onze (rijdende) westerse gebruiken. Maar ik snap op zich prima het gebruik ervan. Het geeft net die finishing touch. Het heeft net zo veel functie als make-up bij de mens. Sommigen kunnen niet zonder, anderen (zoals ik) gebruiken het zelden tot nooit.

Thermolaarzen hebben bij mij ook nooit gewerkt. Eerst zijn je voeten te heet en daarna zijn ze vochtig en koud. Geef mij maar kisten en dan vlak voordat ik er op ga wisselen naar jodphurs (waar dat verplicht is, anders alleen kisten).

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:05

nog nooit meegemaakt dat ze bij het geringste al losschieten.
ik gebruik ze altans al 8 jaar soms wel 3 keer per dag :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:06

ViefJor schreef:
Nou nee niet echt. Gloed nieuw van happy valley, de thermo rijlaarzen.. geven geen warmte hoor :n

Nee thermolaarzen geven inderdaad geen warmte. Maar GOEDE thermolaarzen (dus niet die jij hebt, sorry dat ik het zeg) isoleren je voet en been zodat die warm aan blijven voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:07

ViefJor schreef:

Thermo moet ook geen warmte geven, die moeten warmte vast houden. Als je goed waterdichte laarzen hebt en je gaat er met warme voeten in kan ik me haast niet voor stellen dat het zo koud wordt?

Enige nadeel aan die thermo rijlaarzen vind ik dat je er zo beroerd mee rijdt. :+

Ik heb echt nooit de problemen gehad met paniekhaken. Ze gaan gewoon open als het moet, maar als het paard in zijn koppigheid er even aan hangt schieten ze echt niet zo maar los? Bleven ook gewoon keurig dicht als het moet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:08

romyloverrr schreef:
als je het touw heel kort vasthoud kan het inderdaad gebeuren dat je hem losmaakt ,
maar als je het halstertouw zo vasthoud als het moet kan er eigenlijk niets mis gaan :D

Maakt het wel lastig omdat je steeds moet opletten waar je vastpakt, met een springend paard naast je is dat niet handig.
En als dat nu alles was, maar als ze vaststaan en het paard geeft onbedoeld een keer een ruk willen ze nog weleens losschieten. Maar gaat je paard echt hangen dan blokkeren ze en zijn met geen mogelijkheid meer los te krijgen. En wat ik al eerder zei; ik heb bijna een vinger verloren doordat ik met geweld de paniekhaak lostrok toen die blokkeerde, mijn paard sloeg daar ook van over de kop.

Dus voor mij geen paniekhaak meer, paard moet maar leren om niet te trekken.
Mocht het echt nodig zijn, dan neem ik zo'n paniekhaak waar ik al eerder een afbeelding van geplaatst heb, een stuk duurder maar zijn geld dubbel en dwars waard.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:08

ViefJor schreef:

Heb soms ook nog koude tenen in mijn thermolaarzen. Ik heb die van HKM. Ze zijn breed, lomp, de modder blijft er in enorme hoevelheden aanplakken. Zit even warm in mijn timberlands en die zijn al 11 jaar oud, ik heb er zelf mee op een stal gewerkt 6 maand, heb die nooit echt onderhouden en ze zijn nog prima bruikbaar dusja ik volg je wat betreft de thermolaarzen :P
Laatst bijgewerkt door betadine op 15-03-13 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:09

Koper schreef:
ViefJor schreef:

Nee thermolaarzen geven inderdaad geen warmte. Maar GOEDE thermolaarzen (dus niet die jij hebt, sorry dat ik het zeg) isoleren je voet en been zodat die warm aan blijven voelen.

ik wilde ook al niet vervelend zijn, maar van Happy Valley zou ik ook niet teveel verwachten nee := goede thermolaarzen zijn wel degelijk echt thermo :j