Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:PowerReiner schreef:Ik vind het echt verschrikkelijk als er in een ad staat: kijken is kopen.
Dit ben ik al meerdere malen tegengekomen en vind het onbegrijpelijk.
Daarnaast idd eerder vermeldde dingen zoals foto van vieze of tussen anderen staande paarden, geen prijs en zelfs geen richtprijs of vanaf biedingen.
Kwam laatst ook een advertentie tegen, daar stond simpel de afstamming en een zinnetje eronder met; pony heeft 2 jaar niet meer gelopen PUNT.
Behalve de afstamming dus nul info.
Ik heb zelf ook een advertentie staan, misschien kan deze in de discussie worden opgenomen? Weet ik ook wat ik eventueel fout doe. Zelf vind ik de 2e foto niet zo charmant (met name de benen). Maar dat krijg je snel als je met zn tweeen een ad moet maken.
http://www.bokt.nl/markt/ad/113988/7-ja ... in-te-koop
ik kijk regelmatig naar wn paarden en jouw paard was me al opgevallen. Het ligt in jouw geval denk ik niet alleen aan de foto's maar aan de combi 'niet voor beginners- basisbeleerd- en de (in deze tijd) vrij hoge prijs'. Dat is namelijk een lastige combi. Veel mensen die kijken naar een paint/quarter willen een erg koel beest en voor een wat hoger bedrag willen mensen graag een dier dat min of meer direct op wedstrijd kan.
Qua foto's zou je nog een goede standfoto kunnen toevoegen (dus van opzij, recht en hele paard erop) en een filmpje onder het zadel zodat ook trainingsniveau ingeschat kan worden.
fokfanaat schreef:PR, hij klinkt wel heel erg lastig zo, zowel in de bak als buiten.
Ik zou er in de advertentie niet zo ver op ingaan, wel zeggen niet voor beginners, en verder merken ze wel hoe hij is met proefrijden.
Dat jij tegen zaken aanloopt wil niet zeggen dat bij anderen dat ook zo is, en zo schrik je mensen af.
) en krijg vervolgens mails van stervensdure pony's met een hele lijst van alle prestaties die ze in de sport hebben geleverd. Lezen verkopers niet?
Als ik wat zoek wil ik alleen blote foto's, 1 van het hoofd en 1 van het hele paard, het liefst zo dat ik alle 4 de benen en de rug, schuin van voren of van opzij, in de blub of op de mesthoop, dat maakt me niet zo veel uit. Verder een prijsindicatie en boedlijnen. De uitstraling van het paard zelf moet aantrekken.
maar soms wel een foto die niet zo recent is oid. Liever geen prijs, want ik kan wel 3000 vragen, maar als jij een budget van 1000 hebt en het klikt geweldig, dan is het toch een kwestie van gunning en dan komen we er echt wel uit hoor (hoewel dat niet voor ieder dier geldt he). Qua informatie, vraag maar raak als het dier je aanspreekt, en bevalt het antwoord, kom dan eerst maar eens langs, want als het niet klikt, dan verkoop ik niet
ShamalArabs schreef:Liever geen prijs, want ik kan wel 3000 vragen, maar als jij een budget van 1000 hebt en het klikt geweldig, dan is het toch een kwestie van gunning en dan komen we er echt wel uit hoor (hoewel dat niet voor ieder dier geldt he). Qua informatie, vraag maar raak als het dier je aanspreekt, en bevalt het antwoord, kom dan eerst maar eens langs, want als het niet klikt, dan verkoop ik niet![]()
)
troi schreef:ShamalArabs schreef:Liever geen prijs, want ik kan wel 3000 vragen, maar als jij een budget van 1000 hebt en het klikt geweldig, dan is het toch een kwestie van gunning en dan komen we er echt wel uit hoor (hoewel dat niet voor ieder dier geldt he). Qua informatie, vraag maar raak als het dier je aanspreekt, en bevalt het antwoord, kom dan eerst maar eens langs, want als het niet klikt, dan verkoop ik niet![]()
)
Het punt is dat niet iedere verkoper zo is en dat je dat als koper niet kan inschatten. Als iedere verkoper wel zo was dan zou ik totaal geen bezwaar hebben tegen het missen van de vraagprijs..
Japeloup schreef:Was de laatste tijd ook veel aan het kijken op MP en BM. Waar ik me ook aan stoor is het ontbreken van een prijs indicatie.
En als er staat: "normale vraag prijs" dan weet ik nog niet wat voor de verkoper normaal is.
Voor de 1 is dat 2000 - 4000, voor de ander 4000 - 7000.
Kijk als er staat hogere prijs categorie dan weet je dat je met een budget van 4000 niet hoeft te reageren
Wat ik ook behoorlijk raar vind, is dat er over de prijs te praten valt bij een goede klik. Zet er dan bij dat hij alleen weg gaat bij gunning. Dan geef je aan dat je het belangrijk vind dat het hele plaatje moet passen en kloppen. En dat je zo hoopt dat het dier op zijn plek is en blijft bij de nieuwe eigenaar.
ShamalArabs schreef:Liever geen prijs, want ik kan wel 3000 vragen, maar als jij een budget van 1000 hebt en het klikt geweldig, dan is het toch een kwestie van gunning en dan komen we er echt wel uit hoor (hoewel dat niet voor ieder dier geldt he). Qua informatie, vraag maar raak als het dier je aanspreekt, en bevalt het antwoord, kom dan eerst maar eens langs, want als het niet klikt, dan verkoop ik niet![]()
Het juiste baasje komt toch vanzelf wel aankloppen
yasminlove1 schreef:als er nou een paard te koop staat die gewoon perfect is als je de tekst leest maar op de foto gewoon dik in de wintervacht zit en onder de modder dan zou ik gewoon gaan kijken naar die pony want ja mischien onder die dikke vacht met modder zit mischien wel een top paard..
ik lees hier dat het vooral om de foto`s gaan maar wat zouden jullie doen als er zo`n paard te koop stond?
Magiccc schreef:of soms staat er: prijs op aanvraag. Dan moet ik eerst contact opnemen en dan krijg ik het te horen. Zet het er dan meteen bij.
Japeloup schreef:Wat ik laatst ook had is dat ik een paard leuk vond en een afspraak wilde maken om te kijken. Mail verkeer ging aardig stroef. Maar ik zou op een maandag kunnen komen kijken. Maar als ik dan op zondag nog geen reactie heb over de tijd. Haak ik af. Had ze gemeld dat ze slecht bereikbaar was via mail. Dan is het wat anders. Dan weet ik dat ik moet bellen. En het rare is ook nog dat ik maandag ochtend een mail kreeg dat het schikte om 13.00. Ja doei ik had al andere plannen, mijn agenda zit niet te wachten tot jij reageert.
liljebo schreef:yasminlove1 schreef:als er nou een paard te koop staat die gewoon perfect is als je de tekst leest maar op de foto gewoon dik in de wintervacht zit en onder de modder dan zou ik gewoon gaan kijken naar die pony want ja mischien onder die dikke vacht met modder zit mischien wel een top paard..
ik lees hier dat het vooral om de foto`s gaan maar wat zouden jullie doen als er zo`n paard te koop stond?
Ik zie graag een paard met een dikke vacht en voor mijn part modder. Dan weet ik dat het een dier is wat gewend is om buiten te lopen en niet altijd op stal in dekens gewikkeld staat,
Gezien we hier de paarden 24/7 buiten hebben -uiteraard met grote schuilstal- zie ik graag een paard dat in die situatie is opgegroeid/gewend is. En die paarden hebben in deze tijd van het jaar nu eenmaal een dikke vacht, die niet altijd perfect schoon te houden is.
yasminlove1 schreef:liljebo schreef:
Ik zie graag een paard met een dikke vacht en voor mijn part modder. Dan weet ik dat het een dier is wat gewend is om buiten te lopen en niet altijd op stal in dekens gewikkeld staat,
Gezien we hier de paarden 24/7 buiten hebben -uiteraard met grote schuilstal- zie ik graag een paard dat in die situatie is opgegroeid/gewend is. En die paarden hebben in deze tijd van het jaar nu eenmaal een dikke vacht, die niet altijd perfect schoon te houden is.
ja dat bedoel ik!
Niet echt een ideale achtergrond voor foto's
in de sneeuw dan weer wel, dan is alles wit
al lijken de paarden dan gelijk zoveel smeriger
yasminlove1 schreef:ja dat antwoord van ShamalArabs zet me aan het denken..
als er nou een paard te koop staat die gewoon perfect is als je de tekst leest maar op de foto gewoon dik in de wintervacht zit en onder de modder dan zou ik gewoon gaan kijken naar die pony want ja mischien onder die dikke vacht met modder zit mischien wel een top paard..