Advertentie-afknappers.... do's en don'ts.... tips!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:14

PR, hij klinkt wel heel erg lastig zo, zowel in de bak als buiten.
Ik zou er in de advertentie niet zo ver op ingaan, wel zeggen niet voor beginners, en verder merken ze wel hoe hij is met proefrijden.
Dat jij tegen zaken aanloopt wil niet zeggen dat bij anderen dat ook zo is, en zo schrik je mensen af.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:14

Waar ik me persoonlijk aan kan ergeren is dat er een paard op een hoger niveau wordt aangeboden, maar dat er nog geen fatsoenlijke rijfoto bij staat en het paard eerder als salami dan als salinero bestempeld wordt. Snap dat niet.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:21

troi schreef:
PowerReiner schreef:
Ik vind het echt verschrikkelijk als er in een ad staat: kijken is kopen.
Dit ben ik al meerdere malen tegengekomen en vind het onbegrijpelijk.

Daarnaast idd eerder vermeldde dingen zoals foto van vieze of tussen anderen staande paarden, geen prijs en zelfs geen richtprijs of vanaf biedingen.

Kwam laatst ook een advertentie tegen, daar stond simpel de afstamming en een zinnetje eronder met; pony heeft 2 jaar niet meer gelopen PUNT.
Behalve de afstamming dus nul info.

Ik heb zelf ook een advertentie staan, misschien kan deze in de discussie worden opgenomen? Weet ik ook wat ik eventueel fout doe. Zelf vind ik de 2e foto niet zo charmant (met name de benen). Maar dat krijg je snel als je met zn tweeen een ad moet maken.

http://www.bokt.nl/markt/ad/113988/7-ja ... in-te-koop

ik kijk regelmatig naar wn paarden en jouw paard was me al opgevallen. Het ligt in jouw geval denk ik niet alleen aan de foto's maar aan de combi 'niet voor beginners- basisbeleerd- en de (in deze tijd) vrij hoge prijs'. Dat is namelijk een lastige combi. Veel mensen die kijken naar een paint/quarter willen een erg koel beest en voor een wat hoger bedrag willen mensen graag een dier dat min of meer direct op wedstrijd kan.

Qua foto's zou je nog een goede standfoto kunnen toevoegen (dus van opzij, recht en hele paard erop) en een filmpje onder het zadel zodat ook trainingsniveau ingeschat kan worden.

Is inderdaad lastig, prijs zijn we bereid om best wel behoorlijk in te zakken, alleen dat heb ik niet in de advertentie gezet om dat ik anders belachelijke biedingen zou krijgen. Heb namelijk op deze advertentie al een bod gehad van 1500,-.
Hij is wel koel en absoluut niet bang voor verkeer of dergelijke, alleen hij is erg dominant. En dat is net iets waar wij niet doorheen kunnen prikken. Gewoon simpel te onervaren.
Zoals hij nu is, kan hij rustig in de eerste klassen van Pleasure uitgebracht worden. Zelf wilde ik met de paintshow in oktober in Woudenberg meedoen, alleen ging dit door tijdsgebrek niet.
Nu hij te koop staat wordt hij ook gewoon doorgetraind door mij (ik krijg les) en van mijn bijrijdster die tevens ook les krijgt en veel verder is dan ik. Zo pakken we telkens een stukje aan.

Misschien moet ik deze zaken in de advertentie vermelden?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:27

fokfanaat schreef:
PR, hij klinkt wel heel erg lastig zo, zowel in de bak als buiten.
Ik zou er in de advertentie niet zo ver op ingaan, wel zeggen niet voor beginners, en verder merken ze wel hoe hij is met proefrijden.
Dat jij tegen zaken aanloopt wil niet zeggen dat bij anderen dat ook zo is, en zo schrik je mensen af.

Dat hebben we bewust gedaan omdat wij zelf ook helemaal ziek waren van de tekst 'niet voor beginners', dan zaten wij al; ja WAAROM dan niet?
En waar wij voornamelijk tegenaan liepen bij het bekijken van advertenties is dat er zo het lijkt niet altijd even eerlijk wordt gedaan over de reden van weg doen.

Ik denk zelf eerlijk gezegd niet dat ik mensen afschrik, maar dat ik juist eerlijk ben. Daarnaast vind ik het in de advertentie niet zo dramatisch overkomen, wat het ook niet is.
Met proefrijden gaan ze er niet achter komen omdat hij het in de bak bijna nooit meer doet. Daarnaast willen we ons paard eerlijk verkopen. We willen dat de koper weet wat hij/zij koopt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:29

Ja, dat zou ik zeker doen. Wel wat korter omschrijven. En wat minder de nadruk op zijn lastige karakter zetten. Ik zou alleen zijn dominantie noemen en daarbij laten. Zeker ook vermelden dat hij verkeersmak is als dat zo is.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:33

troi schreef:
Ja, dat zou ik zeker doen. Wel wat korter omschrijven. En wat minder de nadruk op zijn lastige karakter zetten. Ik zou alleen zijn dominantie noemen en daarbij laten. Zeker ook vermelden dat hij verkeersmak is als dat zo is.

Ok, bedankt voor de tips!

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:37

Was de laatste tijd ook veel aan het kijken op MP en BM. Waar ik me ook aan stoor is het ontbreken van een prijs indicatie.
En als er staat: "normale vraag prijs" dan weet ik nog niet wat voor de verkoper normaal is.

Voor de 1 is dat 2000 - 4000, voor de ander 4000 - 7000.
Kijk als er staat hogere prijs categorie dan weet je dat je met een budget van 4000 niet hoeft te reageren

Wat ik ook behoorlijk raar vind, is dat er over de prijs te praten valt bij een goede klik. Zet er dan bij dat hij alleen weg gaat bij gunning. Dan geef je aan dat je het belangrijk vind dat het hele plaatje moet passen en kloppen. En dat je zo hoopt dat het dier op zijn plek is en blijft bij de nieuwe eigenaar.

liljebo

Re: Advertentie-afknappers.... do's en don'ts.... tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:13

Afknappers voor mij:
-Voor *** datum*** anders gaat hij naar de slacht.
Dat is echt inspelen op de emoties van mensen/afdwingen. Ga ik nooit of te nimmer naar kijken.
-Met pijn in mijn hart/tranen en weet ik wat voor emotionele zinnetjes een oud paard of paard met gebreken verkopen.
Hoezo met pijn in mijn hart? Verkoper wil er gewoon vanaf wegens leeftijd/onkosten
-Geen prijs of fantasieprijs.
Reden om meteen adver over te slaan
-Nauwelijks informatie (braaf paard, 10 jaar) of een heel verhaal doorspekt met emoties.
-Trick.getraind/VD paard. Ik werk zelf met clickertraining (niet echt met VD) maar weet dat er maar weinig mensen zijn die werkelijk weten wat ze doen. Bovendien hoef ik geen paard/pony die allerlei kunstjes heeft geleerd zoals bv steigeren e.d. gezien de kans groot is dat ik zelf onbewust signalen geef voor gedrag dat ik niet wil (nog even afgezien dat ik er het nut niet van inzie)
-In de krul getrokken paard (schering en inslag bij advertenties en voor mij meteen een no-no)
-jaarling met iemand op de rug (zijn ze gek geworden?)
-jong paard met hele lijst wat er al allemaal mee is gedaan (grote no-no)

Wel:
Duidelijke foto
Heldere en zakelijke omschrijving waarbij ook evt mindere punten worden genoemd, pok mbt evt opleiding.
Goede prijs/kwaliteit verhouding
filmpje waarop de voor jou ter zake doende dingen te zien zijn.

Nog een enorme bron van irritatie voor mij:
Je maakt exact duidelijk wat je wil tov de verkoper, rijdt vervolgens 300 km om te gaan kijken en komt tot de ontdekking dat de verkoper een heleboel B**S** heeft verkocht en/of een paard met duidelijke gebreken wil verkopen...
Daar kan ik pissig om worden. Dan denk ik 'hallo... je weet toch dat ik die dingen meteen als koper zie? Waarom kostbare tijd van mij en jezelf (en benzine) verknoeien?

Andere bron van irritatie:
Ik vraag een onbeleerde pony (na een paar keer kompleet kapotgereden paarden te hebben gekocht-stommiteiten -ondanks keuring- waar ik veel van heb geleerd en zo stilaan bewegingsexpert door ben geworden :+ ) en krijg vervolgens mails van stervensdure pony's met een hele lijst van alle prestaties die ze in de sport hebben geleverd. Lezen verkopers niet?

Kan er vast nog wel wat vinden, maar vooralsnog ...:)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 10:22

Geweldig!!!! Nou Liljebo.... ik ben het op praktisch ieder punt eens met je :-)

Als je dit topic eens leest, zijn het enorm vaak dezelfde punten van ergernis.... en dat zijn juist zaken die verkopers maar blijven gebruiken/ inzetten/ doen/ niet doen/ vergeten....
Hopelijk steken zij hier hun licht op!

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:38

Wat ik ook niet handig en slim vind is je paard in de winter verkopen, als je alleen maar een weiland achting bak hebt. Dus je weet al dat je bodem 9 van de 10 dagen niet te doen is.
Hoe kan je een paard beoordelen als je hem nergens kan zie bewegen. En dat dan ook niet vertellen als je een afspraak maakt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:39

Bijzonder om dit zo te lezen. Ik ben echt van een heel ander kaliber :') Als ik wat zoek wil ik alleen blote foto's, 1 van het hoofd en 1 van het hele paard, het liefst zo dat ik alle 4 de benen en de rug, schuin van voren of van opzij, in de blub of op de mesthoop, dat maakt me niet zo veel uit. Verder een prijsindicatie en boedlijnen. De uitstraling van het paard zelf moet aantrekken.

Andersom met advertenties precies eender, ik knikker er een foto bij, hoewel ik zelf niet snel blub of mesthoop foto's zou plaatsen :+ maar soms wel een foto die niet zo recent is oid. Liever geen prijs, want ik kan wel 3000 vragen, maar als jij een budget van 1000 hebt en het klikt geweldig, dan is het toch een kwestie van gunning en dan komen we er echt wel uit hoor (hoewel dat niet voor ieder dier geldt he). Qua informatie, vraag maar raak als het dier je aanspreekt, en bevalt het antwoord, kom dan eerst maar eens langs, want als het niet klikt, dan verkoop ik niet :n

Het juiste baasje komt toch vanzelf wel aankloppen ;)

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:52

ja dat antwoord van ShamalArabs zet me aan het denken..
als er nou een paard te koop staat die gewoon perfect is als je de tekst leest maar op de foto gewoon dik in de wintervacht zit en onder de modder dan zou ik gewoon gaan kijken naar die pony want ja mischien onder die dikke vacht met modder zit mischien wel een top paard..
ik lees hier dat het vooral om de foto`s gaan maar wat zouden jullie doen als er zo`n paard te koop stond?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:53

ShamalArabs schreef:
Liever geen prijs, want ik kan wel 3000 vragen, maar als jij een budget van 1000 hebt en het klikt geweldig, dan is het toch een kwestie van gunning en dan komen we er echt wel uit hoor (hoewel dat niet voor ieder dier geldt he). Qua informatie, vraag maar raak als het dier je aanspreekt, en bevalt het antwoord, kom dan eerst maar eens langs, want als het niet klikt, dan verkoop ik niet :n
)

Het punt is dat niet iedere verkoper zo is en dat je dat als koper niet kan inschatten. Als iedere verkoper wel zo was dan zou ik totaal geen bezwaar hebben tegen het missen van de vraagprijs..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:55

troi schreef:
ShamalArabs schreef:
Liever geen prijs, want ik kan wel 3000 vragen, maar als jij een budget van 1000 hebt en het klikt geweldig, dan is het toch een kwestie van gunning en dan komen we er echt wel uit hoor (hoewel dat niet voor ieder dier geldt he). Qua informatie, vraag maar raak als het dier je aanspreekt, en bevalt het antwoord, kom dan eerst maar eens langs, want als het niet klikt, dan verkoop ik niet :n
)

Het punt is dat niet iedere verkoper zo is en dat je dat als koper niet kan inschatten. Als iedere verkoper wel zo was dan zou ik totaal geen bezwaar hebben tegen het missen van de vraagprijs..

ja, om die reden heb ik ook op bm wel een indicatie erbij :')

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:56

Japeloup schreef:
Was de laatste tijd ook veel aan het kijken op MP en BM. Waar ik me ook aan stoor is het ontbreken van een prijs indicatie.
En als er staat: "normale vraag prijs" dan weet ik nog niet wat voor de verkoper normaal is.

Voor de 1 is dat 2000 - 4000, voor de ander 4000 - 7000.
Kijk als er staat hogere prijs categorie dan weet je dat je met een budget van 4000 niet hoeft te reageren

Wat ik ook behoorlijk raar vind, is dat er over de prijs te praten valt bij een goede klik. Zet er dan bij dat hij alleen weg gaat bij gunning. Dan geef je aan dat je het belangrijk vind dat het hele plaatje moet passen en kloppen. En dat je zo hoopt dat het dier op zijn plek is en blijft bij de nieuwe eigenaar.

_/-\o_

of soms staat er: prijs op aanvraag. Dan moet ik eerst contact opnemen en dan krijg ik het te horen. Zet het er dan meteen bij.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:01

ShamalArabs schreef:

Het juiste baasje komt toch vanzelf wel aankloppen ;)

Ik sla dus een advertentie zonder prijs per definitie over. Waarom zal ik energie gaan steken in een paard wat wellicht ver boven budget zit of waarvan de verhouding prijs/kwaliteit misschien niet klopt.
Denk dat maar weinig verkopers een paard wat 3000 moet kosten voor 1000 verkopen.

Een prijsindicatie moet er voor mij minimaal bij staan.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:03

yasminlove1 schreef:
als er nou een paard te koop staat die gewoon perfect is als je de tekst leest maar op de foto gewoon dik in de wintervacht zit en onder de modder dan zou ik gewoon gaan kijken naar die pony want ja mischien onder die dikke vacht met modder zit mischien wel een top paard..
ik lees hier dat het vooral om de foto`s gaan maar wat zouden jullie doen als er zo`n paard te koop stond?

Ik zie graag een paard met een dikke vacht en voor mijn part modder. Dan weet ik dat het een dier is wat gewend is om buiten te lopen en niet altijd op stal in dekens gewikkeld staat,
Gezien we hier de paarden 24/7 buiten hebben -uiteraard met grote schuilstal- zie ik graag een paard dat in die situatie is opgegroeid/gewend is. En die paarden hebben in deze tijd van het jaar nu eenmaal een dikke vacht, die niet altijd perfect schoon te houden is.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:06

Magiccc schreef:
of soms staat er: prijs op aanvraag. Dan moet ik eerst contact opnemen en dan krijg ik het te horen. Zet het er dan meteen bij.

Ja dat is ook raar. Zet er dan bij dat mensen je moeten bellen en dat je via de mail geen prijs opgave doet.

Wat ik laatst ook had is dat ik een paard leuk vond en een afspraak wilde maken om te kijken. Mail verkeer ging aardig stroef. Maar ik zou op een maandag kunnen komen kijken. Maar als ik dan op zondag nog geen reactie heb over de tijd. Haak ik af. Had ze gemeld dat ze slecht bereikbaar was via mail. Dan is het wat anders. Dan weet ik dat ik moet bellen. En het rare is ook nog dat ik maandag ochtend een mail kreeg dat het schikte om 13.00. Ja doei ik had al andere plannen, mijn agenda zit niet te wachten tot jij reageert.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:23

Japeloup schreef:
Wat ik laatst ook had is dat ik een paard leuk vond en een afspraak wilde maken om te kijken. Mail verkeer ging aardig stroef. Maar ik zou op een maandag kunnen komen kijken. Maar als ik dan op zondag nog geen reactie heb over de tijd. Haak ik af. Had ze gemeld dat ze slecht bereikbaar was via mail. Dan is het wat anders. Dan weet ik dat ik moet bellen. En het rare is ook nog dat ik maandag ochtend een mail kreeg dat het schikte om 13.00. Ja doei ik had al andere plannen, mijn agenda zit niet te wachten tot jij reageert.

Dat is een kwestie van slechte manieren.. (hoezo de jeugd van tegenwoordig heeft geen manieren, de volwassenen van tegenwoordig gedragen zich vaak veel beroerder) .

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:44

liljebo schreef:
yasminlove1 schreef:

Ik zie graag een paard met een dikke vacht en voor mijn part modder. Dan weet ik dat het een dier is wat gewend is om buiten te lopen en niet altijd op stal in dekens gewikkeld staat,
Gezien we hier de paarden 24/7 buiten hebben -uiteraard met grote schuilstal- zie ik graag een paard dat in die situatie is opgegroeid/gewend is. En die paarden hebben in deze tijd van het jaar nu eenmaal een dikke vacht, die niet altijd perfect schoon te houden is.

ja dat bedoel ik! :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:55

yasminlove1 schreef:
liljebo schreef:

ja dat bedoel ik! :D

En toch zijn er heel veel mensen die daar niet doorheen kunnen kijken. Dus eigenlijk moet je dan een zomerfoto en een winterfoto plaatsen. Zou ik al niet snel doen, ze staat hier tussen 7 en 14 uur per dag op het land in de winter (afhankelijk van het weer en wel of geen veulens ertussen en mijn gewrichten etc.) dus de weilanden zijn 's winters meer zand dan gras :') Niet echt een ideale achtergrond voor foto's :n in de sneeuw dan weer wel, dan is alles wit :+ al lijken de paarden dan gelijk zoveel smeriger :')

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:39

yasminlove1 schreef:
ja dat antwoord van ShamalArabs zet me aan het denken..

Ik kocht in december een paard en wilde geen 'stalpoppetje' dat met 3 dekens naar buiten op zou moeten. Dus wist dat ik door winterhaar moest gaan kijken. Geen enkel probleem!
Ik vind het veel belangrijker dat het paard lekker buitenkomt en fijn opgegroeid is met soortgenoten, en vind dat het beste 'excuus' ooit voor een vies paard :D
Ook met veel haar kun je zien of de benen er recht onder staan, om het maar simpel te zeggen, en een foto moet toch ook wel lukken? Op een droge dag, borsteltje erover, gewoon een nette foto van opzij van het hele paard en één van z'n hoofd, dan ben je echt al een heel eind. Eventueel met een zomerfoto erbij voor het verschil.
Het zou mij in ieder geval totaal niet tegenhouden.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:32

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:58

Die doet de titel van TS wel eer aan. Idd dikke afknapper. En ook niet echt interessante foto's :n

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:09

Kwam hem tegen en vond hem idd wel waard :o
banketstaaf voor de adverteerder maar goed het zij zo