22 uur op trailer, wat meenemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: 22 uur op trailer, wat meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:05

Je kan hem wel opdelen. :D

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 09:10

Gini schreef:

klopt, maar dat heeft met deze merrie niet veel zin, word daar heel onrustig van en gaat alleen maar ind e stal rennen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:19

heb je weleens van de transport ziekte gehoord?Dat komt voor als paarden te lang vastgebonden staan,met het hoofd omhoog....trailer/vrachtwagen.
Die kan met dodelijke afloop zijn.
Er komen dan schimmls in de longen,die er normaal gesproken uitgeproest worden,maar nu dus niet omdat ze hun hoofd niet omlaag kunnen brengen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:34

@Ts mag ik je een tip geven, probeer iets netter op de mensen te reageren die een andere mening hebben. Je komt nu wel erg flauw en kinderlijk over als je het niet eens bent met iemand. Tot nu toe zie ik alleen maar mensen die willen helpen, ookal ben je het er niet mee eens het is en blijft een topic. Iedereen reageerd op een normale manier.

Ook ik vind 22 uur te lang, je voorbeeld van wedstrijdpaarden en paarden in zweden ed zijn die lange afstanden gewend. Zeker op een trailer staan ze vaak erg te wiebelen en veel evenwicht te houden. Ik weet zelf hoe vermoeiend het is om lang achter elkaar je evenwicht te moeten houden. Dus iig een tip voor als je daar bent, paard flink wat rust geven ! Inderdaad niks om de benen doen, mocht je bang zijn dat het met laden zichzelf bezeren kan, dan kun je wel beschermers aandoen en eenmaal op de trailer weer af. Misschien bij aankomst een vitamine boost geven ? Kan nooit kwaad :)
Wanneer gaan jullie ?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:48

riannezweeds schreef:
Gini schreef:

klopt, maar dat heeft met deze merrie niet veel zin, word daar heel onrustig van en gaat alleen maar ind e stal rennen

Kijk, ik wil je wel geloven en ik wil je niet koste wat het kost van iets anders overtuigen, maar hoe weet je dit zeker? Je hebt met deze merrie nog nooit zo een reis ondernomen. Volgens mij gaat ze te moe zijn om in haar stal te gaan rennen. Het enige wat die dan wil is eten en rust.
Maar goed, ik denk dat je op dit punt onwrikbaar bent (mag uiteraard) dus dan kan ik je alleen nog maar een voorspoedige reis wensen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:00

Vjestagirl schreef:
Nee is het ook niet. Maar dat krijg je wel als je zo lang rijdt.

Is meer uitzondering dan regel, ik heb het nog nooit meegemaakt en heb toch al heel wat paarden (laten) exporteren van Nederland naar Zweden.

Je moet een paard ook nooit hoog opbinden en altijd zo dat ze het hoofd (helemaal!) omlaag kunnen doen.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 18:28

_Mondy_ schreef:
@Ts mag ik je een tip geven, probeer iets netter op de mensen te reageren die een andere mening hebben. Je komt nu wel erg flauw en kinderlijk over als je het niet eens bent met iemand. Tot nu toe zie ik alleen maar mensen die willen helpen, ookal ben je het er niet mee eens het is en blijft een topic. Iedereen reageerd op een normale manier.

Ook ik vind 22 uur te lang, je voorbeeld van wedstrijdpaarden en paarden in zweden ed zijn die lange afstanden gewend. Zeker op een trailer staan ze vaak erg te wiebelen en veel evenwicht te houden. Ik weet zelf hoe vermoeiend het is om lang achter elkaar je evenwicht te moeten houden. Dus iig een tip voor als je daar bent, paard flink wat rust geven ! Inderdaad niks om de benen doen, mocht je bang zijn dat het met laden zichzelf bezeren kan, dan kun je wel beschermers aandoen en eenmaal op de trailer weer af. Misschien bij aankomst een vitamine boost geven ? Kan nooit kwaad :)
Wanneer gaan jullie ?

?? weet niet waar ik niet netjes heb gereageerd op iemand? kun je voorbeeld geven an begrijp ik je msschien?

bedankt voor je tips

geerke schreef:
heb je weleens van de transport ziekte gehoord?Dat komt voor als paarden te lang vastgebonden staan,met het hoofd omhoog....trailer/vrachtwagen.
Die kan met dodelijke afloop zijn.
Er komen dan schimmls in de longen,die er normaal gesproken uitgeproest worden,maar nu dus niet omdat ze hun hoofd niet omlaag kunnen brengen.

ja, dit paard staat ook altij dmet n lang tou op de trailer, tis ma dat ze niet drwars kan gaan staan, dat ze gewoon recht blijft dus. komt goed
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-03-13 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:38

Ik zou het paard zo lang vast zetten dat ze niet om kan draaien, maar dat ze wel zo schuin kan gaan staan als ze wil. Schuin op de rij richting staan is makkelijker voor paarden.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:43

Dat is wel lang. Bij Import van mijn paard heb ik ook getwijfeld. ( Estland) boot vrachtwagen etc... Uiteindelijk is zij het vliegtuig in gegaan en is dat allemaal erg fijn verlopen...
Is vliegen geen optie? Zweden ben je zo met het vliegtuig.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 19:15

Vjestagirl schreef:
Ik zou het paard zo lang vast zetten dat ze niet om kan draaien, maar dat ze wel zo schuin kan gaan staan als ze wil. Schuin op de rij richting staan is makkelijker voor paarden.

klopt dat is ook hoe ik het doe ;)

WhySoWhite schreef:
Dat is wel lang. Bij Import van mijn paard heb ik ook getwijfeld. ( Estland) boot vrachtwagen etc... Uiteindelijk is zij het vliegtuig in gegaan en is dat allemaal erg fijn verlopen...
Is vliegen geen optie? Zweden ben je zo met het vliegtuig.

vliegen was 5000 euro... en dat vind ik n beetje teveel ;)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-03-13 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:33

ik zou idd goed de trailer/auto nakijken. extra bandje meenemen en eventueel wat auto gereedschap enz en je papier op orde..voldoende water en hooi en af ten toe checken hoe het met je paardje gaat,
misschien kan je een camera in de trailer hangen zodat je onderweg ook op kan letten?

ik zou er een beetje zaagsel aan de achterkant doen zodat plas wordt opgenomen en als het kan mest en natte zaagsel verwijderen onderweg opnieuw strooien zodat het weer schoon is..

tuurlijk is 22 uur erg lang maar ik denk ook dat als je een paard er steeds moet uitladen en dan weer inladen ook te veel stress op leverd..en als je idd ergens kan overnachten zou mooi zijn maar wat je al aangeef is dat bij jouw merrie ook niet echt ontspanning..dus lekker doorijden, zorgen dat alles op orde is..het is maar eenmalig en bij aankomst kan ze lekker haar benen strekken en uitrusten..

goeie reis!!

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 19:40

mvermeulen1 schreef:
ik zou idd goed de trailer/auto nakijken. extra bandje meenemen en eventueel wat auto gereedschap enz en je papier op orde..voldoende water en hooi en af ten toe checken hoe het met je paardje gaat,
misschien kan je een camera in de trailer hangen zodat je onderweg ook op kan letten?

ik zou er een beetje zaagsel aan de achterkant doen zodat plas wordt opgenomen en als het kan mest en natte zaagsel verwijderen onderweg opnieuw strooien zodat het weer schoon is..

tuurlijk is 22 uur erg lang maar ik denk ook dat als je een paard er steeds moet uitladen en dan weer inladen ook te veel stress op leverd..en als je idd ergens kan overnachten zou mooi zijn maar wat je al aangeef is dat bij jouw merrie ook niet echt ontspanning..dus lekker doorijden, zorgen dat alles op orde is..het is maar eenmalig en bij aankomst kan ze lekker haar benen strekken en uitrusten..

goeie reis!!

bedankt!! wat fijn dat je mee denkt!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:23

Bijv je reactie mbt paarden redden, je bent niet grof oid maar komt over alsof je mensen een beetje loopt weg te sturen als ze iets zeggen waar je niks mee kan. Iedereen bedoeld het goed ;)

Ben benieuwd trouwens waar ze terecht komt, vind het altijd mooi om te zien hoe paarden er in andere landen bij lopen. Lijkt me heerlijk !

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:09

Zorg dat het paard op sneeuwbeslag staat en je voor je het paard uit de trailer haalt gelijk sneeuwproppen indraait. Ik vind het nog steeds onverstandig om geen stop in te lassen maar dat wil je toch niet horen.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 18:47

Anne_GTI schreef:
Zorg dat het paard op sneeuwbeslag staat en je voor je het paard uit de trailer haalt gelijk sneeuwproppen indraait. Ik vind het nog steeds onverstandig om geen stop in te lassen maar dat wil je toch niet horen.

paard gaat pas in lente-zomer hier heen dus dan is er geen sneeuw meer,

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 15:07

_Mondy_ schreef:
Bijv je reactie mbt paarden redden, je bent niet grof oid maar komt over alsof je mensen een beetje loopt weg te sturen als ze iets zeggen waar je niks mee kan. Iedereen bedoeld het goed ;)

Ben benieuwd trouwens waar ze terecht komt, vind het altijd mooi om te zien hoe paarden er in andere landen bij lopen. Lijkt me heerlijk !

ja okay, maar werd er n beetje flauw van dat iedereen zei dat het zielig was... ik had het ook liever in n uurtje gedaan hoor xD

bedankt! als ze hier is zal ik vast iets op bokt zetten!'

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:32

Anne_GTI schreef:

En waarom dan? (Sneeuwbeslag/proppen dan)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:56

Quir schreef:
Anne_GTI schreef:

En waarom dan? (Sneeuwbeslag/proppen dan)

Simpel, er ligt nu sneeuw in Zweden. Met een beetje pech moet je uitladen op een gladde/besneeuwde plek. Is het de hele reis goed gegaan en gaat het met uitladen alsnog fout. Dat zou toch wel heel sneu zijn.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:57

riannezweeds schreef:

ja okay, maar werd er n beetje flauw van dat iedereen zei dat het zielig was... ik had het ook liever in n uurtje gedaan hoor xD

bedankt! als ze hier is zal ik vast iets op bokt zetten!'[/quote]

Leuk ,ben benieuwd !

@Annegti, het is dan toch (hoog)zomer ?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:59

_Mondy_ schreef:
@Annegti, het is dan toch (hoog)zomer ?

Dat zegt TS net. Ik kon er niet eerder uit opmaken dat ze pas over een poosje gaat. Als je nu zou gaan is dat wel iets om rekening mee te houden.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:19

dat staat al in de OP ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:38

Klopt dat er sneeuw ligt ja, ik woon er ook. Maar beesten staan niet op sneeuwbeslag of schroeven en staan gewoon de hele dag buiten in de sneeuw! Is geen moeten hoor.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 21:29

ik heb hier ook bog n pony staan zonder ijzers achter, laden we ook gewoon af op de besneeuwede parkeer plaats hoor ;) is hier andere sneeuw veel droger

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:47

De reden dat dieren niet zo lang achter elkaar op een vrachtwagen mogen staan, is er niet voor niets.
En dan gaat het inderdaad over professioneel transport. Met materieel dat daar dus op is toegerust, met chauffeurs die daar speciaal voor opgeleid zijn enz. De controle daarop is ook behoorlijk streng. En terecht.

Dat zou toch voldoende voor je moeten zijn om een keuze te maken?
Waarom denk jij dat jij/jullie dat wel beter kunnen?

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 19:46

ik heb geen een keer gezegd dat wij dat beter zouden kunnen, verder is er geen speciale datum waarop ze hier moet zijn, maar heb haar wel het liefst zo vroeg mogelijk in de zomer hier, omdat we ook niet meer in het gedeelte van zweden zitten waar veel paarden heen worden gebracht word het heel erg duur! kan ik zelf 3x voor rijden, verder zullen we zelf niets anders doen als dat de transport bedrijven doen, verder heeft een van mijn vrienden er gewerkt en zegt zelf ook dat er niet veel meer werk aan zit en dus makkelijk te doen is, we zijn niet de enige hoor, rijd ma n keer naar zweden toe en bij de boot staan er heeel veel! zie er geen probleem in voor ons of paard.