Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

riannezweeds schreef:Gini schreef:Je kan hem wel opdelen.
klopt, maar dat heeft met deze merrie niet veel zin, word daar heel onrustig van en gaat alleen maar ind e stal rennen
Vjestagirl schreef:Nee is het ook niet. Maar dat krijg je wel als je zo lang rijdt.
_Mondy_ schreef:@Ts mag ik je een tip geven, probeer iets netter op de mensen te reageren die een andere mening hebben. Je komt nu wel erg flauw en kinderlijk over als je het niet eens bent met iemand. Tot nu toe zie ik alleen maar mensen die willen helpen, ookal ben je het er niet mee eens het is en blijft een topic. Iedereen reageerd op een normale manier.
Ook ik vind 22 uur te lang, je voorbeeld van wedstrijdpaarden en paarden in zweden ed zijn die lange afstanden gewend. Zeker op een trailer staan ze vaak erg te wiebelen en veel evenwicht te houden. Ik weet zelf hoe vermoeiend het is om lang achter elkaar je evenwicht te moeten houden. Dus iig een tip voor als je daar bent, paard flink wat rust geven ! Inderdaad niks om de benen doen, mocht je bang zijn dat het met laden zichzelf bezeren kan, dan kun je wel beschermers aandoen en eenmaal op de trailer weer af. Misschien bij aankomst een vitamine boost geven ? Kan nooit kwaad
Wanneer gaan jullie ?
geerke schreef:heb je weleens van de transport ziekte gehoord?Dat komt voor als paarden te lang vastgebonden staan,met het hoofd omhoog....trailer/vrachtwagen.
Die kan met dodelijke afloop zijn.
Er komen dan schimmls in de longen,die er normaal gesproken uitgeproest worden,maar nu dus niet omdat ze hun hoofd niet omlaag kunnen brengen.
Vjestagirl schreef:Ik zou het paard zo lang vast zetten dat ze niet om kan draaien, maar dat ze wel zo schuin kan gaan staan als ze wil. Schuin op de rij richting staan is makkelijker voor paarden.

WhySoWhite schreef:Dat is wel lang. Bij Import van mijn paard heb ik ook getwijfeld. ( Estland) boot vrachtwagen etc... Uiteindelijk is zij het vliegtuig in gegaan en is dat allemaal erg fijn verlopen...
Is vliegen geen optie? Zweden ben je zo met het vliegtuig.
mvermeulen1 schreef:ik zou idd goed de trailer/auto nakijken. extra bandje meenemen en eventueel wat auto gereedschap enz en je papier op orde..voldoende water en hooi en af ten toe checken hoe het met je paardje gaat,
misschien kan je een camera in de trailer hangen zodat je onderweg ook op kan letten?
ik zou er een beetje zaagsel aan de achterkant doen zodat plas wordt opgenomen en als het kan mest en natte zaagsel verwijderen onderweg opnieuw strooien zodat het weer schoon is..
tuurlijk is 22 uur erg lang maar ik denk ook dat als je een paard er steeds moet uitladen en dan weer inladen ook te veel stress op leverd..en als je idd ergens kan overnachten zou mooi zijn maar wat je al aangeef is dat bij jouw merrie ook niet echt ontspanning..dus lekker doorijden, zorgen dat alles op orde is..het is maar eenmalig en bij aankomst kan ze lekker haar benen strekken en uitrusten..
goeie reis!!

_Mondy_ schreef:Bijv je reactie mbt paarden redden, je bent niet grof oid maar komt over alsof je mensen een beetje loopt weg te sturen als ze iets zeggen waar je niks mee kan. Iedereen bedoeld het goed
Ben benieuwd trouwens waar ze terecht komt, vind het altijd mooi om te zien hoe paarden er in andere landen bij lopen. Lijkt me heerlijk !

Quir schreef:Anne_GTI schreef:Zorg dat het paard op sneeuwbeslag staat en je voor je het paard uit de trailer haalt gelijk sneeuwproppen indraait. Ik vind het nog steeds onverstandig om geen stop in te lassen maar dat wil je toch niet horen.
En waarom dan? (Sneeuwbeslag/proppen dan)
riannezweeds schreef:Ben benieuwd trouwens waar ze terecht komt, vind het altijd mooi om te zien hoe paarden er in andere landen bij lopen. Lijkt me heerlijk !

is hier andere sneeuw veel droger