De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xWildrose

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:15

Ik ging op de bakrand staan om zo op mijn paard te stappen, ging zonder zadel. Toen ik net wilde opstappen zette ze een stap opzij en ik viel tussen haar en het schot, haha. Was echt dom xd

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:20

haha komen hier leuke verhalen voorbij! hier de mijne:

Ik ging met een vriendin van mij een paardje rijden die lange tijd heeft stilgestaan, deden we zonder zadel ( wel zo'n western singel ding ) nou ging goed, maar toen dachten wij met ons stomme hoofd van dan gaan we er toch met zn 2e op, dus die vriendin achter mij erop stap ging goed ( merrie bleek dus hengstig te zijn...) maar toen draf.. die vriendin klemde haar benen om haar lies heen en mevrouw werd helemaal gek! maar zei dus maar doorklemmen nou de pony bleef maar bokken en doen tot we eraflagen hahaah goede oude tijd :p

sisi133

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:29

Ik zat op mijn eigenwijze fjord
Die gaf een bok toen lag ik op de hals,toen deed ze haar hals naar voren
Mijn voeten vlogen naar voren en ik balanceerde met mijn voeten omhoog op de hals
Toen plofde ik hard op mijn rug
AUW...

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:34

Cc hebben en dan tehard gaan willen afremmen pony springt groot ik word gelanceerd en val vol op mn heup pony vrolijk nog een hindernis van de verkeerde kant

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:36

Bij een springles met een hindernis onder x. Na de sprong ging mijn paard links en ik rechtdoor en ik landde op mijn kont op de bakrand onder de klok en zat daar pontificaal.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:37

Komen leuke verhalen langs

HorseAlround

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:52

1: Hele rodeo uitzitten en vervolgens vanaf een stilstaand paard afvallen en dan 3 weken niet kunnen lopen!

2: Tijdens lessen in galop in de bocht onderuit gegaan met paard en al! (gelukkig hadden we beide niets)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:00

Mijn jonkie.....ik probeer zeer voorzichtig en rustig af te stijgen, zodat hij het goed kan volgen. Dat heeft hij nodig voor het vertrouwen. En toch..hij schrikt op het moment dat ik hang om af te glijden, maar ik duikel zo over hem heen en blijf met mijn NEUS aan de teugel hangen! Ik moest erg lachen...wie doet dat nou! Aan je neus blijven hangen.... Het deed wel zeer!

paardenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:02

Heerlijk zomerweer, lekker zonder zadel op je paard liggen met je hoofd op haar edele billen, terwijl zij heerlijk van het gras geniet.
Totdat er een fietser de bocht om kwam en zij van schrik een sprong opzij maakte. Ik zat op mijn billen in het gras en heb mijn paard nog nooit zo verbaasd naar mij zien kijken.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:12

hahahahahahah ik lig helemaal in een deuk van al die verhalen...
ik ben veel gevallen, heb vaak gevlogen (ook ik zonder pony over een hindernis) en ben zelfs met mn pony gevallen (op asfalt, was dus geen succes :( ) maar kan zo 1,2,3 niet bedenken wat nou t grappigste was hahahaha

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:12

Jeetje veel rare gevallen hier, haha :+
Zelf alleen een keer gehad dat pony weigerde voor een hindernis en ik een koprol over de hindernis maakte en weer op beide benen stond. Verder ben ik zo vaak eraf gevallen.. maar weet ze geen eens meer...

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:26

Nogal wat aantrekkingskracht met de grond hier, 1x goed fout, verder heel veel gelachen.

1. Ik wil in galop linksaf, paard besluit rechtdoor te gaan. Mijn kont hangt dus een meter links naast het paard, was geen redden meer aan.

2. Was de heftigste keer.
Ik had net een eigen Haflinger, blijkt dat beest een kronkel te hebben. Schiet er vanuit de galop ineens vandoor op een klein meisje met haar pony af. Er was geen remmen meer aan. Dus ik trek hem met die hele hoge snelheid de bocht om, gaat 'ie vol in de remmen en maakt zich rond. Ik ben plat op mijn rug geland, 25 minuten knock out geweest, geplankt naar het ziekenhuis vervoerd. Nier lag in 3 delen uit elkaar, 5 dagen IC, 9 zakken bloed en 4 weken ziekenhuis waren het gevolg

3. Met paard en al, paard struikelde, toen ze op haar knieen lag zat ik nog, alleen toen haar neus in het zand lag, ging ik ook

4. Mijn dochter zou een pony krijgen, moest heel braaf zijn, dus ze vroeg; mag ik er nu op.
Dus ik zeg nog; "ik ga wel even eerst". Ik leg mijn been aan, pony schiet er vandoor. Pony de hoek ingereden en ik zat gelukkig nog. Ik denk;"misschien iets teveel been gegeven, want mijn paard is nogal dood voor het been" , dus ik geef alleen maar de stemhulp voor galop. Ik heb 5 minuten lang alle hoeken van de buitenbak gezien. Elke keer vol op de bakrand af, in de remmen en zich rond maken. 1x er een meter naast gehangen, maar toch weer terug in het zadel gekomen. Maar na 5 minuten denk ik; "ik moet eraf", want die man die erbij hoorde, bleef maar schreeuwen, dus dat beest was niet rustig te krijgen. Dus ik werk mezelf heel elegant omhoog uit het zadel, maak heel sierlijk een koprol over de bakrand, doe mijn ogen open, kijk naar beneden en denk: Sh*t, sloot.
Lig ik in een hele diepe, stinkende sloot, mijzelf vasthoudend aan 2 bosjes onkruid omdat ik er niet kan staan, zegt die man terwijl ik nog bungel; "het gaat hem zeker niet worden" Ik heb nog nooit zo gelachen, moest daarna nog wel 2 uur al stinkend en zeiknat in de auto naar huis.

5. Ik was op kamp met mijn Friesje, die vindt water een beetje eng, maar we hadden goed geoefend en zelfs door een meertje gegallopeerd. Er was ook een mooie waterbak, dus ik dacht dat het een goede training was om er in stap doorheen te gaan. Er waren aan 2 kanten mooie hoge wallen gemaakt, dus er werdt van tevoren nog gezegd dat het paard hier geen kant opkon.
Dus ik haak aan achter een ander paard, was voorbereid op een evt weigering, loopt ze er met 3 benen in en gaat vervolgens recht omhoog de wal op ( ca 3 1/2 meter hoog in een hoek van 80 graden!). Dus ik spring eraf, beugel nog aan mijn voet, glij zelf het water in en zie haar kont boven mij bungelen. Hangt ze met d'r voorbenen vastgeklampt aan de ene kant van de berg en haar achterbenen gestrekt aan de andere kant. Ik ben me rotgeschrokken, gelukkig bleef ze zelf heel rustig en is ze uiteindelijk weer op haar pootjes terecht gekomen zonder schade, maar voor mij geen waterbakken meer

En dan nog die ene genante keer, dat ik niet van een paard afviel, maar vanaf mijn scooter. Dit kwam echter wel door het paardrijden. Mijn instructrice is ongeveer 3 jaar bezig geweest om mij te leren in de bochten boven mijn paard te blijven en niet mee te gaan hangen naar binnen. Dus ik koop een nieuwe scooter, rijdt hem de showroom uit en lig na 300 meter op mijn plaat. Ik had eindelijk door dat ik ergens boven moet blijven, maar op een scooter is het toch een betere keuze om wel mee te hangen. Dus ik ging zo rechtdoor de stoep op

En dan natuurlijk nog enkele keren, maar die waren gewoon standaard, ik hoop dat ik het voor nu wel weer even heb gehad

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:36

Ik ben er al ontelbare keren afgevallen, maar de grappigste manieren waren toch wel in mijn jeugd (jaaaren geleden ;) )
Ik was een jaar of 12, toen ik aan een show meedeed tijdens een groot concours hippique. Je moest allerlei spelletjes doen, waaronder stoelendans met stropakken. Ik was samen met iemand anders nog over en vloog, toen de muziek ophield, in volle galop op en stropak af, ik zou me eraf laten glijden, maar bleef met mijn spoortje bovenop het zadel hangen. Ik au en het publiek blauw van het lachen (was een kleine pony en ik kon gewoon met mijn andere been op de grond staan)
bij de andere keer was ik al wat ouder. Ik moest een redelijk hoog parcours springen en was dus al wat zenuwachtig. Mijn pony sprong bijna altijd, alleen bij die ene grote brede oxer dus niet... Ik vloog er voorover af en kwam met mijn buik op de achterste balk. Alleen was de hindernis zo hoog dat ik niet meer bij de grond kon en dus hulpeloos boven de grond hing. De parcoursbouwers hadden het te druk met lachen om te helpen, dus (zat toen nog op turnen) ben ik in een handstand gaan staan, heb een handstand koprol gedaan en netjes afgegroet zoals je dat bij turen ook deed. Tja, als ze dan toch lachen :D :')

Romoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:39

Ik had 1 jaartje geleden,met een salto eraf, 3 keer koprol doorrollen en toen vol met mn hoofd tegen een paaltje van het hek aan hahah ! Gelukkig had ik een cap op !

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:50

kaatjemuts schreef:
Ik ben er al ontelbare keren afgevallen, maar de grappigste manieren waren toch wel in mijn jeugd (jaaaren geleden ;) )
Ik was een jaar of 12, toen ik aan een show meedeed tijdens een groot concours hippique. Je moest allerlei spelletjes doen, waaronder stoelendans met stropakken. Ik was samen met iemand anders nog over en vloog, toen de muziek ophield, in volle galop op en stropak af, ik zou me eraf laten glijden, maar bleef met mijn spoortje bovenop het zadel hangen. Ik au en het publiek blauw van het lachen (was een kleine pony en ik kon gewoon met mijn andere been op de grond staan)
bij de andere keer was ik al wat ouder. Ik moest een redelijk hoog parcours springen en was dus al wat zenuwachtig. Mijn pony sprong bijna altijd, alleen bij die ene grote brede oxer dus niet... Ik vloog er voorover af en kwam met mijn buik op de achterste balk. Alleen was de hindernis zo hoog dat ik niet meer bij de grond kon en dus hulpeloos boven de grond hing. De parcoursbouwers hadden het te druk met lachen om te helpen, dus (zat toen nog op turnen) ben ik in een handstand gaan staan, heb een handstand koprol gedaan en netjes afgegroet zoals je dat bij turen ook deed. Tja, als ze dan toch lachen :D :')

Haha die van je parcours! Echt geniaal *\o/*

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:53

Ik zat dus ene keer op een paard die bang is voor mannen (wegens mishandeling door een man) en de instructeur (man) hielp mij op het paard en ik zat en en dat beest maakt een sprong opzij en ik zonder beugels net 2 seconde erop lag er mooi op mijn bips naast en iedereen lachen natuurlijk want ik was de eerste die erop zat en de eerste die weer was afgestapt :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:55

op mijn laatste les op mijn eerste manege een koprol over de nek van de pony die tijdens het galopperen ineenkeer stopte :')

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:58

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat mijn pony voor de hindernis stopte, en dat ik dan met mijn voeten in de beugels zat en met mijn handen op de hindernis steunde. zo hing ik er dan naast tot iemand me kwam bevrijden :')
Zaterdag had ik ook wel een mooie. Ik reed in een perfecte galop op de hindernis af, een heel klein kruisje. Ik moest al in verlichte zit zitten dus dat deed ik. Alles ging mooi en goed, dus ik zat heel rustig af te wachten, met het volste vertrouwen dat mijn pony wel zou springen. Nou, niet dus :') Ik ging in een hele mooie koprol over de hindernis heen en pony stond ervoor te kijken. Helaas regende het ook nog, dus ik zat hélemaal onder de modder :P

xcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:15

haha grappig om te lezen hoe iedereen op gekke manieren eraf valt ;p

ook ik ben er al best vaak afgevallen.
een keer toen had mijn pony dat ze nog wel eens vaak wilde steigeren.
deed ze toen weer en toen gaf ik haar een tik kwam ze naar beneden dacht gelukkig ze stopt.
ging ze daarna verder met bokken ik benen dr aan en mevrouw stopte met bokken. dus ik dacht al wow dat ik er nog op zit en toen dacht ik dat ik alles wel had verwacht en zonder dat ik het merk draait ze zich super snel om en lig ik er naast ;p
als ze eenmaal dr zinnen op iets heeft gezet gebeurd het hoe dan ook, was nu met het vallen dus ook.
lekker in een bak die best nat was. denk je echt bij jezelf 'ik hou ook van jou hoor !' hahaha :p

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:06

Het blijft een leuk topic :+

Zomaar schiet me wat te binnen. Ik had mn peuny net een dag en had nog geen zadel. Hij was pas 3.5 jaar maar volgens de vorige eigenaren was hij het gewend om zonder zadel te worden bereden. Dus ik gewoon zonder erbij na te denken spring ik er bovenop, nou hij was best wel gewend zonder zadel te worden bereden maar het erop springen niet :+. Ik lag hetzelfde rondje er nog naast. Mn moeder was net aan het bellen met de vorige eigenaar: "Het gaat super, ze springt er nu bovenop" ...... "en nu ligt ze er naast". :')
Ik ben nooit meer van hem afgevallen hierna haha. :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:09

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:19

Uhm.. :D
Een pony die besluit te gaan liggen? Zakt door voorbenen in volle galop, en ik vloog er als een raket vanaf. :')

En een over enthousiaste vierjarige ruin van zo'n 1,80... Sprong als een hert door de bak, bokje hier, steiger daar, nah dat hield ik niet lang vol. _O-

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:26

Dit is echt al 8 jaar geleden..
Ik zat op een nieuwe pony die ik uit mocht gaan proberen in de les.
Ik had nog niet aangesingelt en dit wilde ik net gaan doen, toen meneer besloot om eens lekker te gaan draven..
Ik zat dus nog scheef en mijn ene voet vloog uit de beugel... Vervolgens sprong ponylief over de hekjes die in de bak stonden, zo de andere les in :')
Ik ging natuurlijk steeds schever hangen met zadel en al omdat ik nog niet goed aangesingelt had :')
Pony ging galopperen, en toen ineens een zijsprong maken.. Zadel gleed naar links en ik dus ook, zo: Plof, in het zand :')

Meisje uit mijn les toen zat in galop, toen eigenwijze pony ineens vol in de remmen ging op de middellijn.
Pony deed zijn hoofd tussen zijn benen en gaf nog even een bokje na, lesgenootje vloog er met een koprol vanaf en landde op haar voeten op de grond!
Nog nooit zo hard gelachen _/-\o_ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

boottjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:34

Heel erg onduidelijk, maar wel gefilmd (kijk vanaf 8 seconde).
http://www.youtube.com/watch?v=Qvr8GwXrdEc

zo viel ik dus van een shetlander van 95 centimeter waarbij ik mee kon lopen...
met mijn goede kleren aan...
in de modder...
maar ik heb wel enorm gelachen! :D