Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 11:05

NatasjavE schreef:
Ts, is dit de afstamming van je paard?

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/548328

Ulandro is een Manno x Balmoral. Van Manno komen hele goede concourstuigpaarden. Er zijn brave van en minder brave..(zoals bij elke hengst) Balmoral stond echter bekend voor het leveren van boefjes.

Als bovenstaande afstamming inderdaad van jouw paard is dan zit er verderop Ahoy....dat is een Gelderse hengst die bij uitstek om zijn goede karakter bekend staat. Droomwals weet ik minder van qua karakter.

nee sorry het is een andere , mijn caspertje heeft een andere moeder maar volgensmij is dat wel een dochter van droomwals

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:46

laurenuptown schreef:
superwoman schreef:
Maar ook grondwerk moet de ts nog leren. Ze moet alles nog leren. Met dit paard gaat dat echt een strijd worden,dat is voor beide toch niet leuk?

grondwerk nog leren? zo erg is het ook weer niet hoor, sorry hoor maar ik heb met verschillende paarden grond werk gedaan ben daar met hem ook mee bezig hij heeft er gewoon moeite mee bij andere paarden weg te gaan

Met grondwerk reageer je op de signalen van het paard, lichaamstaal. Longeren ging niet goed en dat is ook een vorm van grondwerk.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 11:57

Citaat:
Maar ook grondwerk moet de ts nog leren. Ze moet alles nog leren. Met dit paard gaat dat echt een strijd worden,dat is voor beide toch niet leuk?

grondwerk nog leren? zo erg is het ook weer niet hoor, sorry hoor maar ik heb met verschillende paarden grond werk gedaan ben daar met hem ook mee bezig hij heeft er gewoon moeite mee bij andere paarden weg te gaan
Met grondwerk reageer je op de signalen van het paard, lichaamstaal. Longeren ging niet goed en dat is ook een vorm van grondwerk

ik een vorige reactie op iemand ( waarschijnlijk heb je die niet gezien) heb ik verteld dat de staleigenaar vond dat ik het duidelijk doe en met mijn 'lichaamstaal' het paard niet in de war breng ofso , staleigenaar heeft veel ervaring , dus dan lijkt het mij niet dat het daar aan licht. naar mijn iedee heeft casper geen respect voor mij en mn moeder en ons uitprobeerd.

superwoman

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:38

Maar dat hij geen respect heeft is een resultaat van geen leiderschap tonen. Dat is reageren op lichaamstaal. Dan mag het bij andere paarden voldoende zijn, bij dit paard moet je net wat beter zijn.
Uitproberen doen paarden niet, zij nemen de ruimte die je open laat/geeft.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:46

superwoman schreef:
Maar dat hij geen respect heeft is een resultaat van geen leiderschap tonen. Dat is reageren op lichaamstaal. Dan mag het bij andere paarden voldoende zijn, bij dit paard moet je net wat beter zijn.
Uitproberen doen paarden niet, zij nemen de ruimte die je open laat/geeft.

Dit is jou mening, wat mij geleerd is is dat paarden je weldegelijk uitproberen, niet iedere maar ze zijn er. Het is ook niet dat hij in mijn ruimte staat. Maarweetje ik denk niet dat we het hier eens over zullen worden dus kunnen we het na mijn iedee beter laten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:53

ik denk eerlijk gezegd niet dat je me begrijpt.
Maar wil het er best bij laten, jouw feestje.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:54

superwoman schreef:
ik denk eerlijk gezegd niet dat je me begrijpt.
Maar wil het er best bij laten, jouw feestje.

Dat denk ik over jou;) je bent er natuurlijk niet bij maar this allemaal goed joh

butteb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:57

laurenuptown schreef:
Piloetje schreef:
Pfff? Ik wil je niet bang maken, maar mijn eerste paard was een tuiger, een merrie van Manno, en dat was echt een draak met rijden. Beest kon fantastisch sjouwen, maar was absoluut geen relaxt buitenritten paardje ( wat ik zocht ) ben regelmatig bokkend en steigerend het bos en de weg over gevlogen. Beest helemaal na laten kijken, mankeerde niets aan, gewoon een kronkel in haar kop, vreselijk dominant en onzeker. Slechte combinatie. Niet alle tuigers over 1 kam scheren, dat is niet eerlijk, er zullen ook poepiebrave inzitten. Maar veelal zijn de nakomelingen van Renovo niet de braafste. Echte bloedpaarden, hittepetitten. Ik wens je veel succes met je keuze.

mijne is kleinzoon van manno net gezien, herken het wel wat je zegt hij is enorm dominant maar volgnesmij ook best wel onzeker maar het dominanre deel overheerst zodra we buiten de stal komen

Heb ook een kleinzoon van Manno en die van mijn is op dit moment ook heel lief, alleen bijt hij graag. Is nu nog hengst en nog niet beleerd. Dus ik hou me handen vast als ik hem volgend jaar ga beleren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:15

En wat zei de oude eigenaar?

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:33

Ben net terug van paard, Nico avezaath ( oude eigenaar ) is geweest. Casper deed bij hem precies hetzelfde, heeft een half uur een gevecht gehad paard gaf toen langzaam op probeerde het af en toe nog wel maar was tegen te houden. Morgen gaat casper naar een nieuwe stal waar we meer mogelijkheden hebben en dan komt nico zo'n 2/3 x in de week helpen. Werkt het dan nog niet met casper gaat hij weg en hebben we ons best gedaan.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:33

laurenuptown schreef:
superwoman schreef:

Als jij echt kon grondwerken dan had je dit paard ook kunnen leren te lopen aan de longe (stap voor stap).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:36

laurenuptown schreef:
Ben net terug van paard, Nico avezaath ( oude eigenaar ) is geweest. Casper deed bij hem precies hetzelfde, heeft een half uur een gevecht gehad paard gaf toen langzaam op probeerde het af en toe nog wel maar was tegen te houden. Morgen gaat casper naar een nieuwe stal waar we meer mogelijkheden hebben en dan komt nico zo'n 2/3 x in de week helpen. Werkt het dan nog niet met casper gaat hij weg en hebben we ons best gedaan.

Dat lijkt mij de juiste oplossing.
Fijn dat de oude eigenaar (is een bekend menner toch?) je gaat helpen.
Succes en laat nog eens horen hoe het gaat.
Naar wat voor stal ga je trouwens? Ook bij jou in de buurt?

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:39

Citaat:

Als jij echt kon grondwerken dan had je dit paard ook kunnen leren te lopen aan de longe (stap voor stap).[/quote]

Ik heb hem het longeren zelf aangeleerd, deed het dagen gewoon goed, niks aan de hand keek naar binnen en had wijnig tot geen druk op het touw, toen besloot hij van de een op andere dag dat hij 1 kant niet meer op ging dat heeft volgensmij niks met mijn longeer kunst te maken. Nico zei vandaag zelf nog dat hij gewoon naar de andere paarden wilden ( hij draaide steeds om naar de uitgang) en het niet aan mij lag.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:40

turquoises schreef:
laurenuptown schreef:

Dat lijkt mij de juiste oplossing.
Fijn dat de oude eigenaar (is een bekend menner toch?) je gaat helpen.
Succes en laat nog eens horen hoe het gaat.
Naar wat voor stal ga je trouwens? Ook bij jou in de buurt?

Ja hij is inderdaad bekend menner en kent casper van binnen en buiten en kan mij daarom veel over hem vertellen. De stal is 10 minutjes langer rijden en heeft verschillende paddocks waar ik kan longeren en een goede bak die altijd beschikbaar is en waar ik ook gewoon in mag lopen met hem :)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:59

Top! Goed dat je hem een kans geeft, maar nog beter dat je voor je zelf ook een grens hebt gesteld! Ik wens je veel succes en hoop dat je binnenkort je dromen waar kunt maken en lekker ontspannen zonder zadel op buitenrit kan, met dit paard, of met een ander paard.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:24

He, dat klinkt als een goede ontwikkeling.

Succes op de nieuwe stal.

Linda714

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 07:58

super gedaan
en ik hoop dat het op de nieuwe stal gaan lukken
welke staal gaat het worden.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 09:08

eentje net buiten maurik, nogsteeds dichtbij

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:39

Gaat het nu beter?

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 11:43

kohtje schreef:
Gaat het nu beter?

gister voor de 1e x op de nieuwe stalling dan, ging goed maar dat was naar mijn iedee omdat hij heeel erg onder de indruk was van alles en ik het enige was dat hij kende waardoor hij erg dicht bij me bleef.

ik heb het volgende gedaan:

ik begon met longeren, hij deed bijde kanten goed ( heb trouwens hele tijd hulp gehad van iemand ) en daarna wat rondjes in de bak gestapt, hij is niet weggerend bleef zelf ook echt heeeel erg dicht bij me.
Maargoed alles kan veranderen, was pas dag 1, dus ik heb nog niet ineens hele goede hoop dat alles helemaal goed gaat komen.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:14

Wat goed dat je niet meteen verwacht dat het zo goed blijft gaan, dat betekent dat je Casper toch al een stukje beter leert kennen nu. En super dat jullie het op deze manier een kans geven! +:)+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:14

En bevalt het op de nieuwe stal?

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 20:20

kohtje schreef:
En bevalt het op de nieuwe stal?

mwamwamwa.. Casper is weer helemaal inlove op alle andere paarden en heeft alweer geen aandacht voor ons.. we krijg nu wel zo'n 5 x per week hulp, er is een kleine vooruitgang we hebben namelijk al 2 x gereden ( aande longe en gewoon stap, hij ontspande de 1e x mooi maar de 2e x dacht hij al waar zijn mn maatjes nou? en werd al onrustiger.. Met het longeren wilt hij nu weer hetzelfde doen (doen we btw iedere dag zodat hij al zijn energie kwijt kan), maar zodra ik hem in de paddock longeer ipv bak kan ik hem te slim af zijn en doet hij zijn werk ( wel met tegenzin hoor..) Maargoed we zullen zien het is pas dag 3 of 4 als ik het goed heb.

Alexandra_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:25

Zoals ik in dat andere topic ookal zei; Tuigers zijn eigenlijk géén rijpaarden.
Ze blijven die 'kuren' houden, en als je heel zelfverzekerd ben en precies weet wat je doet, kan het minder worden..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:26

Alexandra_ schreef:
Zoals ik in dat andere topic ookal zei; Tuigers zijn eigenlijk géén rijpaarden.
Ze blijven die 'kuren' houden, en als je heel zelfverzekerd ben en precies weet wat je doet, kan het minder worden..

Dat het ene tuigpaard niet geschikt als rijpaard is, maakt nog niet dat ze allemaal niet geschikt zijn. Heb er genoeg gereden die echt goed dressuurmatig konden lopen, maar heb ook een aantal rotzakjes gereden. Ligt dus geheel aan het dier zelf.