Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:20

sallandval schreef:
Hmmm; als ik dit alles zo lees komt er één vraag in me op:
Hoeveel gewonden moeten er nog vallen vóór je het ultieme besluit durft te nemen?

Kijk, dat zeiden ze dus ook tegen mij.

Toch raar, dat Ax alleen zo l*llig deed tegen mensen die een beetje timide waren.. Daar profiteerde hij van. Hij was gewoon ook nog erg jong, volop aan het puberen, heel laat geruind, ... En daar moest je gewoon de juiste persoon bijzetten. Dan gebeurde er geen enkel ongeluk.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:22

gohya schreef:
JunkDeLuxe
Dat zou idd. ook kunnen dat hij die ene juiste eigenaar moet hebben.
Maar vind die maar eens.Daarbij de TS durft het gewoon niet meer,wat ik volledig begrijp.
Want hoe weet zij dat die persoon de enige juiste is? ze neemt dat risico niet meer.

En terecht. Is heel dubbel hoor. Ik weet uit ondervinding dat het wél goed kan komen, maar bij sommigen is dat natuurlijk niet zo.
En tja.. Wat gaat het hier zijn..

Ik zou het zelf jammer vinden, MAAR, ik zou het ook wel wel begrijpen. Lijkt me niet dat er nog heel veel andere opties zijn...

max66

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:28

Ik heb alleen de OP gelezen.
Ik zou zeggen: niet meer de handel in doen! Je zit er niet op te wachten totdat er (nog) iemand gewond raakt of erger. Het is alleen maar erg veranwoordelijk om zo'n paardje naar de slacht te brengen.

yinneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:29

Het risico voor de volgende eigenaar is te groot voordat die doorheeft wat voor paard het is kunnen er alweer ongelukken gebeurt zijn.
De optie slacht lijkt mij de eerlijkste voor het paard,bij een nieuwe eigenaar zal er weer van alles uitgeprobeerd worden om hem berijdbaar te krijgen lukt het niet dan volgt er weer een andere eigenaar enz enz .

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:31

Maar iedereen die hier nu zeggen dat ze hem toch van de hand moet doen. Zouden jullie het jezelf kunnen vergeven als het jullie paard was en jullie hem verkochten *het is een prachtig dier* wetend wat voor ongelukken hij heeft veroorzaakt en hoe onvoorspelbaar hij is. En dan de nieuwe eigenaar die er zo hard af valt dat ze voor de rest van zijn/haar leven in een rolstoel zit. Je kan zo'n paard niet bloot stellen aan zulke dingen. Wat als diegene die in die rolstoel terecht is gekomen hem naar de markt doet via waar hij op een super rot plek terecht komt mishandeld word noem maar op. Zou je dat het paard echt aan kunnen doen.?

De ts heeft zoveel voor hem gedaan. Maar je kan niet altijd door blijven proberen. Dat kan gewoon niet. Dat is niet eerlijk. Niet tegenover de TS maar ook niet tegenover het paard. je moet gewoon realistich blijven. Een hond die mensen bijt word ingeslapen. Daarmee veroorzaakt die hond nog niet eens dat het slachtoffer in een rolstoel komt of serieuze breuken op loopt. Waarom een hond dan wel inslapen en een paard die ergere dingen heeft gedaan niet mee stoppen.?

TS ik vind dat je een moedig/dapper besluit hebt genomen. Wens je onwijs veel sterkte.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:33

MarloesRixt schreef:
rina schreef:
Het punt is, zodra je een paard verkoopt heb jij 0 zeggenschap meer. Jij kan wel zeggen ik verkoop hem als gezelschapspaard, maar je hebt 0 garantie dat er dan ook echt niks meer mee gedaan wordt. En als het daar fout gaat wat dan?? Jij hebt geen zeggenschap meer over het paard, en een nieuwe eigenaar zou hem ook weer kunnen doorverkopen, en komt zon paard weer van hand tot hand. Wat je nou net niet wilt.

TS het is jou beslissing, wat wij ook schrijven. Maar voel je niet slecht als je voor de slager kiest. Je kiest wat het beste is voor jou paard, welke keuze dat ook is.

Hier ben ik het helemaal mee eens, als het dier echt een gevaar vormt lijkt me het het beste wat je kunt doen. Paard moet niet de handel in, en je weet nooit wat voor ongelukken er nog aan zitten te komen.
Veel sterkte met je keus..

mijn tante heeft haar paard met artrose bij andere staan in bruikleen , misschien kan dat ?
( ik begrijp trouwens héél goed dat je hem naar de slacht wilt brengen )

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:34

Ik weet het is niet gemakkelijk zo een keuze te maken.
Maar je wilt niet bewust andere mensen in gevaar brengen.

Heb het zelf gehad met mijn paard,kon niet meer gereden worden en mocht hier zijn oude dag uitdienen.
Maar hij werd van het in de wei staan met andere paarden alleen maar sacherijnig naar andere paarden en mensen toe, dat ik toch tot het besluit ben gekomen om hem te laten slachten.( ik hield hem genoeg bezig en hij kreeg aandacht genoeg) maar het was gewoon een paard wat altijd graag voor me werkte
Niemand behalve ik kon nog een van de andere paarden uit de wei halen zonder dat hij die mensen of het paard aanviel.
En dat werkt op een vakantieboerderij dus niet,veiligheid van gasten gaat bij mij voor.
Hij had zo een mooie oude dag kunnen krijgen,maar het zat er helaas niet in.

Het blijft moeilijk maar uit je verhaal heb je van alles geprobeerd en het houd een keer op.
Ook al wil je dat niet.

Sterkte met je beslissing

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:36

Wat mij betreft zou het einde oefening zijn. Als ik lees dat hij mensen dusdanig ernstig verwond dat er sprake is van verbrijzelde wervels en heupfracturen en dergelijke is het ook geen misselijke (of juist wel) pony. Ik denk dat TS een hele goede afweging heeft gemaakt. Net als bij mensen zijn er ook dieren waar een steekje los zit en daardoor levensgevaarlijk zijn voor hun omgeving. Ik zou hem de rust gunnen en een setje vleugels. Sterkte TS.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:39

vuurneon schreef:
Het maakt voor het paard geen klap uit of de dood eraan komt. Het enige dat het paard merkt is het hier en nu. 'Een kans geven' doe je puur voor jezelf, paard heeft er totaal geen besef van. Met dat in het achterhoofd vind ik je absoluut niet egoïstisch en kies je zeker in het belang van het paard. Paard heeft kwalen en het speelt al jaren en ik denk dat het ook door zal blijven sudderen. Er komt een moment dat het genoeg is. Ook voor de veiligheid van anderen. Ik vind dit juist ontzettend verantwoordelijk van je :) echt! Dit is niet iets wat je zomaar bedenkt, maar een wel overwogen keuze.

Helemaal mee eens, ik vind het een goeie keus (als je hem zelf niet wil houden). Wel een super mooi paard, jammer dat hij zo moeilijk in omgang gaat is en steeds klungelt <3

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:40

Hoe zonde ook,ik denk dat je de juiste keuze maakt.Sterkte met je beslissing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:49

Hoe zijn die mensen gewond geraakt. Bokt hij ze erg bewust af of heeft hij een bok gegeven die een ruiter niet kan uitzitten, dat vind ik nogal een verschil bijvoorbeeld. Ik heb zelf ook botbreuken opgelopen tijdens het vallen, maar niet door gemeenheid van het paard.
Hoe zijn die ongelukken dus ontstaan, uit gemeenheid van het paard?

Waarom doet hij het bij jou onder het zadel wel goed. Is het gerelateerd door het steeds maar wisselen van eigenaar? Dat jij op het ogenblik de constante factor bent en dat jij het daarom beter met hem kan vinden dan een ander?

Hoe hebben ze zijn ogen gecheckt op schade?

In mijn ogen zijn paarden niet 'zomaar' gemeen en zou er toch een reden moeten zijn voor zijn gedrag.
Verder ken ik het paard niet, ik vind dat men erg makkelijk oordeelt naar aanleiding van een paar posts, zonder de situatie te kennen.

Mag ik vragen waarom je hem al 4 maal hebt geprobeerd hem te verkopen?

Je zult het zelf wel het beste weten, neem ik aan. Of twijfel je, aangezien je toch en topic hebt geopend?

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:59

Slacht? Nee lijkt mij geen optie..

Ik heb ooit een paard gekocht waarvan ze haar hadden gespoten toen ik een testrit op haar maakte waardoor ze uitermate braaf was en ik haar dus kocht.
Eenmaal bij mij thuis was ze echt niet meer braaf met poetsen mocht ik niet aan hem komen want ze werd letterlijk GEK en dan vooral bij haar hoofd.
In die tussen tijd wilde ze mijn paard weer terug brengen naar zijn oude eigenaren maar daar was niets meer van te horen ik was er ingetrapt..
De hoop met dit paard heb ik nooit opgegeven ik ben voor haar gegaan en zij gaat nou voor mij door het vuur zoals ik dat toen voor haar heb gedaan.
Inmiddels rijd ik op zeer hoog niveau met haar en het gaat goed bij elke wedstrijd hoor ik mensen nog praten over mijn horror paard.
Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat mijn paard de dupe is geweest van een heftige mishandeling door een professional.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:05

Sachet schreef:
Slacht? Nee lijkt mij geen optie..

Ik heb ooit een paard gekocht waarvan ze haar hadden gespoten toen ik een testrit op haar maakte waardoor ze uitermate braaf was en ik haar dus kocht.
Eenmaal bij mij thuis was ze echt niet meer braaf met poetsen mocht ik niet aan hem komen want ze werd letterlijk GEK en dan vooral bij haar hoofd.
In die tussen tijd wilde ze mijn paard weer terug brengen naar zijn oude eigenaren maar daar was niets meer van te horen ik was er ingetrapt..
De hoop met dit paard heb ik nooit opgegeven ik ben voor haar gegaan en zij gaat nou voor mij door het vuur zoals ik dat toen voor haar heb gedaan.
Inmiddels rijd ik op zeer hoog niveau met haar en het gaat goed bij elke wedstrijd hoor ik mensen nog praten over mijn horror paard.
Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat mijn paard de dupe is geweest van een heftige mishandeling door een professional.

Het in vast niet naar bedoeld van je hoor maar de suggestie die je wekt is niet netjes. Alsof ts niet voor haar paard gaat. Een paard wat mishandeld is kan helen. Maar van dit paard is niet duidelijk waarom het zo doet. Mensen vergeten soms gewoon dat je ook een verantwoordelijkheid hebt naar anderen die met dit dier omgaan.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:09

Nee hoor met mijn tekst bedoel ik juist dat er vast nog wel meerdere mensen zijn die goed met het paard van TS om kunnen gaan door het betreffende paard eerst heel veel tijd te gunnen.. :)
De TS kan er goed mee om gaan en dat is fantastisch maar misschien kan ze toch nog een baasje zoeken die weet dat dit paard zo is en hem ondanks alles toch die kans wil geven.

Z1ppo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:13

Zo te horen heb je alle opties om hem toch een kans te geven al geprobeerd. Het feit dat je serieus overweegd om hem naar de slacht te brengen zegt genoeg.
Als ik in jou schoen zou staan had ik dezelfde keus overwogen. Mocht je hem toch houden en het gaat goed mis, dan vergeef je jezelf nooit.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:13

ben ik met je eens, maar blijft toch de beslissing van TS, waar zij zich het fijnst bij voelt!

er zijn mensen die het paard eventueel kunnen helpen, maar dat moet TS zelf beslissen!
Laatst bijgewerkt door tylando op 24-02-13 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:14

@Sachet,Maar hoeveel moeten er verongelukken totdat TS die heeft gevonden?
Klink misschien heel cru, maar dit risico is dan wel groot....

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:19

Dat klopt het is zeker een risico maar ik weet gewoon zeker dat er geschikte mensen zijn die dit ook willen..
Hier op bokt.nl zijn heel vaak mensen die dit soort paarden een kans willen bieden en dat doen ze vast niet zonder de nodige ervaring hier mee.
Stel een aantal 'regels' samen van beide kanten met een handtekening eronder en ik zou zeggen go for it!
Er was hier toen een dergelijks paard op bokt.nl en dat is ook op deze manier aangepakt en met dat paard gaat het nu heel erg goed.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:19

Hallo TS,

Mag ik vragen waar je Ed hebt staan? Wat jij al aangaf op pagine 1, is dat de mensen die hem aankunnen vaak geen Fjord zoeken om mee aan de gang te gaan.
Als je bij mij in de buurt woont, ben ik zeker bereid om je te helpen als ik dit kan.
Wat als Ed begint met vooral grondwerk en het vertrouwen winnen van een ander persoon dan jouzelf. Zou het dan volgens jou mogelijk zijn om hierin door te groeien?

Als je voor de slacht kiest, vind ik overigens dat je een goede beslissing maakt. Het paard zal het waarscheinlijk uitmaken aangezien die dat pas op het laatste moment door krijgen. Je angst voor meer gewonden is begrijpelijk. Maar zoals ik al zei, ben ik bereid als je in de buurt woont om samen met jou aan de slag te gaan om te kijken of we hem ook in andere mensen dan jou het vertrouwen kunnen laten voelen.

Ik hoor in PB graag waar je woont en of je het eventueel ziet zitten..

Succes anders met de keuze. Zolang jij je gevoel volgt, is elke beslissing de juiste!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:23

wat kan jij dan zoal wat TS niet geprobeerd heeft? je bent 21? ( sorry maar ik zie het niet echt )

denk toch als TS hierin een oplossing wilt zoeken , dat ze het paard wegdoet aan iemand die ervaring heeft met dit soort gedrag van een paard!

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:23

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:25

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:27

Sachet schreef:
Dat klopt het is zeker een risico maar ik weet gewoon zeker dat er geschikte mensen zijn die dit ook willen..
Hier op bokt.nl zijn heel vaak mensen die dit soort paarden een kans willen bieden en dat doen ze vast niet zonder de nodige ervaring hier mee.
Stel een aantal 'regels' samen van beide kanten met een handtekening eronder en ik zou zeggen go for it!
Er was hier toen een dergelijks paard op bokt.nl en dat is ook op deze manier aangepakt en met dat paard gaat het nu heel erg goed.

Klinkt in theorie erg leuk maar werkt denk ik in de praktijk niet.
Want er zullen er ook genoeg op af komen met de houding van "dit zullen wij wel even oplossen". En dan kan je nog wel een contract hebben, maar wil jij prsoonlijk de verantwoording nemen dat je dat dan toch op je geweten te hebben?
Ik zou het niet op m'n geweten willen hebben dat er nog iemand hierdoor kan verongelukken en in een rolstoel beland voor de rest van z'n leven.

En daarbij ben je volgens mij als eigenaar altijd verantwoordenlijk, ook al heb je samen een contract. Of deze moet bij een notaris ondertekend zijn.....

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:27

@ Tylando, het is enkel goed bedoeld aan de TS. Ik neem aan dat jij niet alles van mij kent en dat jij zeker ook niet weet op welke paarden ik allemaal heb gereden ondanks dat ik 21 ben?
Ik denk dat je pas over iemand kunt oordelen of diegene kan helpen als je de persoon en haar paardenverleden kent.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:28

daarom vraag ik het aan je wat je dan allemaal doet en kan? ik veroordeel je niet!