Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:03

mang schreef:
Authentic schreef:
Hm er zijn op bokt inderdaad meer liefhebbers van bepaalde rassen die geen eventueel niet-lovende reacties betreffende hun allerliefste mooiste favorietigste ras niet dulden (en dan bedoel ik niet perse dravers, die kom ik tot nu toe weinig tegen ivm de subfora waar ik wel/niet kom). Best jammer dat je alles mooi moet vinden volgens sommige mensen.

Wat een onzin. Als je even beter kijkt heb ik inmiddels al 3 keer gezegt dat ik het prima vind als je niks met de draver hebt of ze lelijk vind.

Ik kan me niet herinneren dat ik mijn berichtje direct en persoonlijk naar jou had gericht. ;)

Oké aangezien het anders mogelijkerwijs verkeerd geinterpreteerd wordt:
Ik heb in eerdere discussies op bokt, bij andere rassen gezien dat niet iedereen tegen 'negatieve' meningen over 'hun' ras kan.

Zo beter?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:04

In huis dan? Ze zitten wel erg lekker, volgens mij heb je er best goeie sloffen aan :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:05

Ailill schreef:
mang schreef:
Een aantal berichten? Zoek jij is op het woord draver, en dan ook in de huiskamertopics want daar uiten mensen hun mening meer.

En tuurlijk niet elke negatieve reactie is een vooroordeel, maar je kunt vaak aan de reactie al wel zien of iemand er over na heeft gedacht of dat ie zijn reactie baseert op hoe de dravers op duindigd erbij lopen.

Ik zal later op deze avond gaan zoeken. . . maar daar gaat het niet om. We zitten nu in dit topic. Als we allemaal steeds gaan wijzen naar andere topics/uitspraken, blijven we bezig.

Daar gaat het wel om, het ging er namelijk zo juist nog om waarom ik/dravereigenaren zo gepikeerd reageren op opmerkingen over de draver, en dit is precies de reden daarvan. :D

Ailill schreef:
Ik snap dat je op wilt komen voor het ras, of dat je gewoon van mening bent dat mensen van wanten moeten weten voor ze met een mening/post komen. Helemaal top. Maar waarom moet je dat dan ook op zo'n manier online zetten?

Hoe moet ik het anders de wereld inhelpen? Als ik mensen aan het denken wil zetten (wat mijn doel is) hoef ik het niet hier in de buurt rond te gaan bazuinen, daar schiet ik namelijk niets mee op. Juist dit soort discussies en topics waarin je aan de titel al ziet dat het wel eens rellen kunnen worden (en ja, dat zie je :Y) ) worden veel meegelezen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:06

En mijn fries noemen ze juist een PRE. _O-
Afbeelding

Geeft toch niet, mijne heeft geen papier. En ik heb er niet met witte krijtletters "FRIES" op staan.
Als je het zelf maar weet! :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:07

Authentic schreef:
mang schreef:

Wat een onzin. Als je even beter kijkt heb ik inmiddels al 3 keer gezegt dat ik het prima vind als je niks met de draver hebt of ze lelijk vind.

Ik kan me niet herinneren dat ik mijn berichtje direct en persoonlijk naar jou had gericht. ;)

Oké aangezien het anders mogelijkerwijs verkeerd geinterpreteerd wordt:
Ik heb in eerdere discussies op bokt, bij andere rassen gezien dat niet iedereen tegen 'negatieve' meningen over 'hun' ras kan.

Zo beter?

Doordat ik de laatste 2(?) pagina's al de enige was die 'voor' de draver discuseerde, is het niet zo gek dat ik me aangesproken voel toch :+ Maargoed, als je mij niet bedoeld dan mijn excuses dat ik me aangesproken voelde.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:07

mang schreef:
Hoe moet ik het anders de wereld inhelpen? Als ik mensen aan het denken wil zetten (wat mijn doel is) hoef ik het niet hier in de buurt rond te gaan bazuinen, daar schiet ik namelijk niets mee op. Juist dit soort discussies en topics waarin je aan de titel al ziet dat het wel eens rellen kunnen worden (en ja, dat zie je :Y) ) worden veel meegelezen.

Dus eigenlijk hoop je met "rellen" je ras meer populariteit te geven? :+
Je leest imo erg slecht, dus je reacties hier zijn nogal overtrokken. Dat vind ik wat anders dan proberen iemand iets vriendelijk bij te brengen.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-01-13 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:08

Ik zet er niet voor niks bij dat het niet specifiek om draver-eigenaren ging, maar dat ik het op bokt eerder heb gezien :P

Niet te verhit raken hè in zo'n discussie :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:08

Fiffill schreef:
mang schreef:

Dus eigenlijk hoop je met "rellen" je ras meer populariteit te geven? :+

Je leest wat je wil lezen, maargoed ik ben jou sarcastische, persoonlijke reacties een beetje beu dus ik reageer niet meer op jou..

Edit: om verdere reacties van andere te voorkomen. In 'rel'topics (dit is niet echt een reltopic maargoed) wordt veel meegelezen. Daarom heeft het meer nut als ik mijn idee over draver'haat' hier plaats dan wanneer ik het in een itp topic plaats. Had je zelf ook wel kunnen bedenken is het niet? :D
Laatst bijgewerkt door mang op 08-01-13 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:09

michelle___ schreef:
[ Afbeelding ]

Geeft toch niet, mijne heeft geen papier. En ik heb er niet met witte krijtletters "FRIES" op staan.

Ja hee, hebt zijn sokken ingepakt dan is een fries niet meer herkenbaar hoor :P haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:10

Mijn reacties zijn helemaal niet sarcastisch, misschien dat het zo overkomt via het internet maar bij deze; ik bedoel ze niet sarcastisch. Zoals hierboven verwonder ik me er gewoon over en stel ik je een vraag. Ik snap je manier van mensen overtuigen dat je ras wel leuk is gewoon niet zo.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:11

Moet je toch trots op zijn? :D Dravers zijn hartstikke leuke en werkwillige paarden :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:11

Heb um geedit

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:12

Het is geen draver, want je paard kan galopperen :') :=

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:13

Lottie84 schreef:

Dravers kunnen toch ook galopperen? :+

Fenrir

Maar dit topic had helemaal geen negatieve insteek over dravers. Dat zegt de TS zelf ook. Jij maakt er een negatief verhaal van. Dan bereik je toch eigenlijk het tegenovergestelde? Straal je zelf meer negativiteit uit dan de TS.

xxCYNNxx

Fiffill schreef:
xxCYNNxx schreef:
tsja ik kan het me wel voorstellen hoor dat mensen er een draver in zien. Vind dr zelf ook op een paar foto's er heel veel van weg hebben.

ach nu weet je gelijk hoe wij schimmelruiters ons voelen rond december :P (hoewel ik ook al eens het liedje van pippi langkous heb gehoord; was in de zomer...dier is geheel wit)

Dat heb ik inderdaad ook regelmatig te horen gekregen (pony is palomino en haalt de 1.15 misschien net) ach, als het maar licht van kleur is, da's genoeg schijnbaar :')

_O-

Daantjee12

Lottie84 schreef:

Grapje neem ik aan? :P

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:14

terlygert schreef:
michelle___ schreef:
[ Afbeelding ]

Ja hee, hebt zijn sokken ingepakt dan is een fries niet meer herkenbaar hoor :P haha

Haha nee die komen boven me springschoenen uit! :D
Nu heeft ze helemaal geen sokken meer ivm mok.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:15

Hmmm, ik geloof nooit dat Caj2008 van plan was om zo een reltopic te openen.

Phoee wat een hoop lange teentjes en gevoelige zieltjes :j

Ik kwam trouwens wel ergens 1 redelijk zinnige opmerking tegen. Namelijk de vraag naar de leeftijd van het paard van TS.
Want mijn ervaring is wel dat jongere PRE's vaak helemaal niet barok tonen. Soms duurt dat wel tot ze een jaar of 7 zijn voordat het echt gaat tonen. Natuurlijk zijn er ook wel van een jaar of 3 die al enorm barok tonen. Maar jongere PRE's kunnen best vrij iel zijn.

Hoe dan ook, ik hoop dat TS gek is op haar paard, dat is veruit het belangrijkste. Net zoals ik hoop dat iedereen die hier reageert gek is op zijn of haar paard dan wel ras.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:16

Lottie84 schreef:

meende je dit serieus? :o

Ailill

terlygert schreef:
Hier noem je al twee dingen die ze lang niet allemaal hebben.
Ik zeg toch ook nergens dat je het recht op een voorkeur niet hebt? Ik zeg alleen dat ik het bijzonder vind dat je een compleet ras lelijk kan vinden. Bij ieder ras zijn wel mooie paarden te vinden, ook al heeft dat specifieke ras jouw voorkeur niet. Dat heeft bij mij gewoon met de liefde voor paarden in het algemeen te maken, dat ik binnen elk ras wel dingen kan waarderen, ook al zou ik paarden van veel rassen zelf nooit kopen.
Jij stoort je aan dingen die er niet zijn. Ik vul nergens wat in voor een ander, ik zeg alleen wat ik vind/denk en onderbouw dat. Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven, want ik ben zeer benieuwd waar je deze irritatie op baseert.

Ik zal het misschien verkeerd hebben wat betreft een typische draver,

Ik knip het eerste stuk even weg, we hebben beiden ons punt gemaakt.

Wat betreft je laatste stuk: Ik zeg toch ook niet dat jij zegt dat mensen geen voorkeur mogen hebben? Ik zeg dat mensen dat wat mij betreft een voorkeur mogen hebben, zegt niets over jou.

Ik blijf er bij dat er hele rasgroepen zijn die mij niet aanspreken, als ras niet en als individu niet. Maar ik kijk niet alleen naar de buitenkant, dat gaf ik eerder al aan. En als ik dan mijn lijstje/wensen bekijk en naar een draver kijk, kan ik niet anders concluderen dan niet mooi.

terlygert

Lottie84 schreef:

Haha ja, zo is er ook eens meid naar me toe gekomen die net een draver had gekocht.
''Deze is heel bijzonder, want hij kan galopperen''. Met een doodserieus gezicht :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:17

terlygert schreef:
Lottie84 schreef:

Haha ja, zo is er ook eens meid naar me toe gekomen die net een draver had gekocht.
''Deze is heel bijzonder, want hij kan galopperen''. Met een doodserieus gezicht :P

Haha dat is wel lief :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:18

Fiffill schreef:
In huis dan? Ze zitten wel erg lekker, volgens mij heb je er best goeie sloffen aan :D

Hmmm. . . da's een idee :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:20

mang schreef:

Het spijt me oprecht, maar als mensen zo denken kan ik ze niet meer serieus nemen.