Daarom fijn als anderen vragen stellen want ik dacht wel te weten wat een zweetdeken deed.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Narnia schreef:Als amazone zijnde moet ik even melden dat we niet opstijgen maar op het paard stappen, ik stap op mijn paard, en ik stap ook af!
Aldus mijn taalkundige collega...je kan niet opstijgen en zeker niet afstijgen....pffff vermoeiend soms die mensen die willen weten wat je hobby is en dan vervolgens je taalgebruik verbeteren
Koper schreef:Narnia schreef:Als amazone zijnde moet ik even melden dat we niet opstijgen maar op het paard stappen, ik stap op mijn paard, en ik stap ook af!
Aldus mijn taalkundige collega...je kan niet opstijgen en zeker niet afstijgen....pffff vermoeiend soms die mensen die willen weten wat je hobby is en dan vervolgens je taalgebruik verbeteren
Dan ga ik je nog verder vervelen: "als amazone zijnde" is dubbelop. Het is of: "als amazone" of "amazone zijnde".
Nemurin schreef:Tja, misschien helpt het als ik uitleg dat ik nog nooit eigen paarden heb gehad en ook geen vrienden met eigen paarden?
De manege heeft pas sinds kort een paar paarden die zo hard zweten dat er een zweetdeken voor nodig is. Zo kwamen we er ook op, want iemand anders vroeg dus wat een zweetdeken was.
Ik wist wel wanneer je hem op moet doen en dat ie het vocht opving dat van je paard af kwam, maar ik wist niet dat zo'n ding het er ook echt actief uit trok... dat soort dingen leer je niet tenzij je ze gebruikt, denk ik. En als pech-hebbend niet-paard-bezitter doe ik dat dus helaas niet.
Nemurin schreef:Ik heb trouwens wel een vraagje dat ik het beste hier kan stellen: als een paard (manegeruiters?) zijn mond niet open doet voor het bit. Hoe is jullie dan geleerd dat ie open moet?
Want het kan veel makkelijker dan wat mij (en veel bokkers met mij) altijd geleerd is... was even benieuwd hoe dat hier ervaren wordt.
yellowtje8 schreef:''gelukkig heb jij een welshpony en geen shetlander dat zijn toch van die kleine lelijke beestjes'' zei mijn opa toen hij mijn SHETLANDER voor het eerst zag