Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Statistische analyse in een dubbelblind wetenschappelijk onderzoek door de ALTA Foundation for Sports Medicine Research in Santa Monica, Californië dat gepubliceerd werd in het Journal of the American Dietetic Association in Juni 1988 liet zien dat er geen verschil was met een placebo, voedingstoffen waarvan eerder was vastgesteld (door spiertesten) dat er een tekort aan was, of voedingstoffen die juist al voldoende aanwezig waren (volgens diezelfde spiertesten). De conclusie was dat toegepaste kinesiologie voor deze toepassing niet nuttiger is dan willekeurig gokken.
Citaat:"Available scientific evidence does not support the claim that applied kinesiology can diagnose or treat cancer or other illness."
Citaat:Kinesiologie is echter wetenschappelijk onderbouwd, terwijl toegepaste kinesiologie geen gebruik maakt van de wetenschappelijke methode en door sceptici gezien wordt als kwakzalverij.
Eke1 schreef:Even een kleine opmerking over bovenstaande. Zonder jouw mening aan te willen tasten Bigben, is een edit wel op zijn plaats denk ik. Het zou dan nl zijn: Toegepaste kinesiologie is KUL.
Citaat:Ik zeg niet dat je erin moet "geloven", ieder zijn mening, maar laat die ander dan ook in zijn/haar waarde.
Citaat:Hoevaak denk je dat de reguliere geneeskunst (zowel bij mens als dier) ernaast zit?
BigBen schreef:Citaat:Ik zeg niet dat je erin moet "geloven", ieder zijn mening, maar laat die ander dan ook in zijn/haar waarde.
Welke waarde ?
Wat cybrdynk hier uitkraamt is debiele nonsens.
Kijk, iedereen mag geloven wat hij/zij wil, daar heb ik geen enkel probleem mee,
maar kom op een openbaar forum geen claims maken die je niet kunt bewijzen.
Precies zoals jij het hierboven weer uitkraamt, laat iedereen in zijn waarde. Van iemand zeggen dat hij/zij "debiele nonsens" uitkraamt, getuigd nou niet echt van "in zijn/haar waarde laten. Misschien moet je je wat meer gaan verdiepen in de betekenis van woorden en zou je wat minder tijd moeten besteden aan sensatiebelust reageren in dit soort topics, tenslotten toch allemaal ten bate van je vereniging?Citaat:Hoevaak denk je dat de reguliere geneeskunst (zowel bij mens als dier) ernaast zit?
En dan ?
Je maakt een denkfout.
Het is niet omdat de reguliere geneeskunde fouten maakt,
dat het paranormaal gedoe plots waar en juist wordt.
BigBen schreef:Citaat:Ik zeg niet dat je erin moet "geloven", ieder zijn mening, maar laat die ander dan ook in zijn/haar waarde.
Zensation schreef:Dan ook hier mijn antwoord nog een keer openbaar:
Grote verschil is, als de Natuurlijke Geneeskunde een fout maakt staat dat gelijk groot uitgemeten in de krant, bij voorkeur de telegraaf, en als het even kan ook nog op SbS6.. (op zich prima want echte kwalzalvers zijn voor niemand goed).
"Jullie" ( en met jullie bedoel ik de mensen die zich hier zo fel verdedigen) scheren alles over 1 kam.
De gehele Natuurlijke Geneeskunde is bij jullie bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Net zoals bij de reguliere zorg heb je ook op natuurlijk gebied echt kundige mensen.
@Chaos: Als je interesse zou hebben en je meer zou verdiepen in de Natuurlijke Geneeskunde dan zal ook jij ontdekken dat hier ook echt kundige mensen tussen zitten. Het is maar net waar je je voor open stelt!
Chaos schreef:Aria_zz schreef:er zijn mensen die geen kwakzalvers zijn
Ja, waar dan???![]()
![]()