Dat het geen enorme modderwei is dat is wel positief. En het kan best zijn dat het dier helemaal top verzorgd wordt en dat men er alles aan doet om hem toch wat dikker te krijgen.
Maar de kans is natuurlijk minstens zo groot dat het dier gewoon niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, door te weinig aanbod van goed voer, een slecht gebit, of doordat het lichaam het op 1 of andere manier niet goed verwerkt.
Ik zou idd. ook eerder een instantie dit eens goed laten uitzoeken dan zelf aan die deurbel te gaan hangen en de moraalridder te spelen.
Wel vraag ik me altijd af, stel nu dat de eigenaar er inderdaad alles aan doet, hoe groot is dan de moeite om een bordje bij de wei te zetten met daarop wat uitleg voor bezorgde passanten?
Als men geen bordje of iets bij de wei plaatst, dan kun je ook niet weten dat men beseft dat het dier er zorgelijk uitziet en dan is het gewoon terecht om je ernstig zorgen te maken over zo'n dier.
Gewoon lekker op die eigenaar af dus, als ze dat vervelend vinden moeten ze maar gewoon eens een uurtje gebruiken om wat info op te hangen voor voorbijgangers...ze hebben het zelf in de hand hoor
.
Hij was het ook echt wel zat hoor; beestje had een fantastisch leven, hij deed er alles voor en vervolgens weer mensen die hun vinger gingen wijzen met dierenmishandeling. Ja, daar was hij wel goed zat van.