gekvanfleur schreef:Jetta schreef:Hè ja! Laten we lekker alle wielrenners over één kam scheren! En dan doen we meteen alle hondenbezitters er maar bij en laten we die lui met die paarden niet vergeten! Wat dacht je van automobilisten! ERRUG! Skaters, rolskieërs, nordic walkers....Hardlopers!
Kom op zeg, je kunt van een ander niet verwachten dat hij/zij kan inspelen op jouw situatie met je paard. En nee, ik weet ook niet wat je daar met je paard doet, dwars over een fietspad. Gelukkig heb ik een paard en weet ik er nogal wat van.... en zal ik me rustig houden en de situatie even aanzien, mogelijk zelfs de goede kant uit helpen. Maar ik ben dan ook een kenner. Het is aan degene die het paard leidt, om de omgeving evt. te waarschuwen en een excuus te maken. Mijn jonge ruin is ook wel eens eigenwijs. Dan roep ik vast iets naar naderende medeweggebruikers en zeg ik: Sorry, en bedankt voor Uw geduld.
De meeste mensen vinden dat wel prettig en begrijpen het dan een beetje en ze zeggen vaak, dat het niet zo erg is...met een paard dat in de weg staat.
JE MOET IN HET VERKEER (KUNNEN) ANTICIPEREN ALS JE ERAAN DEELNEEMT!! DAT IS VERPLICHT!!!!!
Sorry voor de hoofdletters, maar je bent nummer tig in dit topic met deze reactie en dat gaat niet op...
Jij moet in het verkeer, zeker als een ander al een fout maakt, kunnen anticiperen en reageren om een nog onveiligere stuatie te voorkomen..dat is je plicht als weggebruiker...
De achterste auto bij een botsing heeft schuld... Die kan ook niet zeggen: ik weet toch niet wat er in die auto voor me gebeurd..in het verkeer ben je eigenlijk continue bezig met andermans fouten op telossen.
Anticiperen is wat anders dan een paard kunnen lezen. Ik voel alle spanning in mijn paard, dat voelt iemand die erlangs rijd niet. Daarom is het jouw plicht als ruiter om het duidelijk te maken aan de rest van het verkeer.
.
Ik wil hier liever niet op reageren..ik denk dat mijn punt wel duidelijk is en ik weet dat dit soort reacties me mateloos irriteren. Omdat anticiperen niets met een paard lezen te maken heeft idd.