Kruinen en karakter?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:15

loulou heeft een grote mond/dikke lippen.
wat betekend dat?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:15

Lovely schreef:
We hebben het over dit geweldige lieve koppie he:
Afbeelding

Nu word ik helemaal warm vanbinnen ..., bedankt voor het compliment over m'n superfjordje . Hij ziet er niet alleen geweldig lief uit, hij is ook zeer aanhankelijk en mens gericht Lovers

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:18

het grappige is trouwens met die "kleine kaak" dat hij een cob hoofdstel draagt met een full keelriem

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:20

billy,
zit het toch goed met die kuilen boven het oog, wat erg dat ie bijna is afgemaakt,

de traagheid van begrip werd veroorzaakt door het ramshoofd,
maar ik lees in je profiel dat het een tuiger is, die hebben dat wel vaker,
en net als in het berichtje wat ik hierbove heb gezet, weet ik dus niet of dat heel erg meeteld,

(ramshoofd komt eigenlijk ook altijd voor bij lippizaners en die zijn juist alles behalve traag van begrip)

nou, ben blij dat ik toch een beetje in de goed erichting zit dan, of eigenlijk alles wel behalve zn intelligentie,

als ik de foto van de voorkant niet gezien had was ik op heel andere dingen uitgekomen, want je vergelijkt ook alle kenmerken met elkaar,

(maja, maakt niet uit, want ik ben linda zelf niet, haha Lachen)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:23

billy, klein tot medium kaak zei ik Lachen haha
dat moet je zien in verhouding met de rest van zn hoofd, hij heeft een groot hoofd, en dus grote kaken, maar in verhouding met de rest van zn hoofd zijn ze juist niet groot,
eerder medium,

loulou: het gaat niet om de dikte of de groote van de lippen, maar de vorm ervan,
hartvormig, zit er een snor op, is die stijf, ontspannen of flapperen ze veel etc...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:29

ze zijn ontspannen, ze heeft echt van die zoeloe lippen Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:31

ontspannen lip:
duidt op een ontspannen houding, maar kan misleidend zijn, moet vergeleken worden met de andere eigenschappen,

maakt dus niet veel uit bij haar

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:31

Met een cobmaat heeft hij juist een klein hoofd, zeker voor een tuiger
maar goed, van een foto zie je ook niet alles

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:41

ney, idd daar heb je gelijk in,

maar ik bedoel dus, als je alleen de verhoudingen van zijn hoofd vergelijkt, en dus niet eens aan andere tuigers denkt,

dan zie je dat zn hoofdvrij groot is en dat de kaken en de ogen vrij klein zijn,
dat ze dus niet perfect met elkaar in verhouding liggen,

ja, het is een beetje moeilijk uit te leggen, haha
maar hoop dat je het een beetje begrijpt,

overigens klopte het grootste deel wel van wat ik afgelezen had van de foto.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:41

ow oke

thanx Lachen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:08

Hmm ik word ook wel erg benieuwd, zou je mijn paard ook eens willen bekijken?

Hoop dat deze foto's voldoende duidelijk zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:23

de foto's zijn een beetje lastig, heb je geen foto waar ik de zijkant van het paard goed kan zien, en dan met name het hoofd, dan weet ik of ze een recht profiel heeft, en het liefst echt eentje van de voorkant van het hoofd, waar ze met dr oren naar voren staat, anders kan ik de vorm nog niet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 00:43

sonjabelgium"]
[quote="Lovely schreef:
We hebben het over dit geweldige lieve koppie he:
Afbeelding

Nu word ik helemaal warm vanbinnen ..., bedankt voor het compliment over m'n superfjordje . Hij ziet er niet alleen geweldig lief uit, hij is ook zeer aanhankelijk en mens gericht Lovers
[/quote]

Dat kan ook niet anders met die uitstraling op de foto Lachen. Al lees je duizend boeken en tel je elk haartje, het draait vooral om welk gevoel een paard je geeft. Paarden zijn individuen en soms kun je die niet samenvatten in een handjevol opvattingen, maar moet je ze gewoon meemaken.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:32

Het was ook raar hoe we hem gekozen hebben terwijl we iets anders zochten. Ik wou een OUDERE A-B pony ruin/goedgemanierde hengst die goed doorgereden was voor m'n dochter. Vaag genoeg kwamen we na vele tientallen ongeschikte of ons niet aantrekkende pony's bij een groene fjord terecht (fjorden hebben me nooit echt aangetrokken voor ik hem zag, zou zelfs niet eens hebben gekeken normaal naar een fjord maar m'n dochtertje vond 'm zo leuk op het kleine zwart/wit foto'tje in het verkoopskrantje, en t'was voor haar dus .... ) Verward Hij stond daar met z'n ogen toe te soezen, en toen we bij hem gingen staan z'n kinnetje gingen aaien legde hij z'n kinnetje in ons handen gewoon Lovers Hij is gewoon daar zo blijven staan om geaaid te worden . Terwijl we spraken met de eigenaars was ie steeds terug op de mensen gericht en als je stopte met aaien duwde hij zachtjes tegen je, iedereen wou ie besnuffelen en wou ie aai'kes van krijgen ...

Ook al was is/was ie groen is het hem geworden dus Haha!, en moet zeggen, t'is niet de foute keuze geweest. Zo rustig en betrouwbaar! Op buitenrit is hij enthousiast en voorwaarts. Hij had nog NOOIT een auto gezien toen hij hier na drie weken zadelmak maken hier aankwam, we zijn meteen op buitenrit geweest en geen spier vertrok die Knipoog. Als er iets "engs" is gaat ie staan kijken! Hij heeft er niet lang over gedaan om "maatjes" te worden met ons en onze hengst! t'Is een mensenvriend

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:19

SuperRoos schreef:
voor dennis: (is trouwens een geweldig mooi koppie hoor)

profiel: elandsneus:
paardje met en sterk karakter, kan een goede kuddeleider zijn
Karakter heeft hij zeker. Hij is in een kudde ook altijd de baas, wil altijd dominant zijn tegenover andere paarden. Tussen jonge paarden is hij echt de papa
kaken: groot:
intelligent en cooperatief
Zo als ik al eerder zei, hij is erg slim en pikt alles super snel op
snuit: verfijnd en zacht:
wordt meestal aangetroffen bij een gevoelig paardje
Hier twijfel ik. Hij kan heel gevoelig zijn, maar ook juist super lomp en ongevoelig
mond: medium:
zegt niets bijzonders

lippen: plat:
onafhankelijk en vastberaden paard, bemoeit zich niet snel met andermans zaken
Idd, hij heeft niemand nodig. Hij kan alleen staan, kan in een vreemde kudde staan en gaat ook zo met vreemde mensen mee. Als hij iets in z'n hoofd gehaalt heeft gebeurd dat meestal ook(of iig iets wat er zo veelmogelijk op lijk). Maar wil zich wel altijd overal mee bemoeien. Indruk maken op andere paarden, als ik op stal bezig ben staat hij altijd in de weg.
neusgaten: goed gedefinieerde randen:
intelligent
Al eerder beschreven, klopt gewoon.
kin: rond en zacht;
kan gemakkelijk en ongecompliceerd zijn
Makkelijk is hij zeker. Ik kan hem met iedereen mee sturen. Maar zomers blijft het een hengst.
ogen: groot, zacht en rond;
een gewillig paardje dat mensen vertrouwt
Vertouwen doet hij mensen zeker en doet wel zijn best(maar wil zeker niet moe worden)
oren: heel erg breed:
duidt weer zn intelligentie en zn evenwichtigheid aan
Ja, hij laat zich niet van zijn stuk brengen. Ik kan hem overal mee naar toe nemen en rare dingen met hem doen en hij zal zich gewoon netjes blijven gedragen.
en, klopt het een beetje?

Het klopt dus zeker op dat ene puntje na.
Maar weer iemand die zijn hoofd zo mooi vind. Ik vind zijn hoofd juist het minst mooie van zijn lijf. Veel te grof(zeker zonder manen).

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:26

leuk dat het zo goed als allemaal klopt,
die gevoelligheid kan zich ook uiten in andere dingen,
als hij bijvoorbeeld snel dingen aanleert dan is hij daar gevoelig voor,
gevoelig is een groot woord, net als intelligentie, sommige intelligente paarden kunnen zelfs dom over komen als ze verkeerd begrepen worden

dennis is gewoon een prachtig beestje, tuurlijk komt zn lichaampje mooier uit met die volle bos manen, hihi,
en door zn baardje lijkt het alsof hij een super grof hoofd heeft, maar dat heeft hij helemaal niet vind ik,
(maar dat is mijn mening, haha)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:10

Op speciaal verzoek van Superroos Haha!

Afbeelding
Extra info, net onder dat kleine stukje pluk manen heeft ze ook nog een kruintje. Even groot en (bijna) precies boven dat onderste kruintje.

Afbeelding
Helaas, met halster.

Afbeelding
Om een vaag idee te hebben van dat andere kruintje.

Kom maar, kom maar, kom maar Haha! Haha! Haha!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:16

He Roos leuk topic, kun je iets met deze foto's van Vasthi????

Afbeelding
Afbeelding

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:19

Oeps, iets te snel geweest.....Hier nog een duidelijkere foto van Vasthi's hoofd.............
Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:25

voor flettie:

profiel: grilligheidsbult:
kan wijzen op een paardje dat meestal wel betrouwbaar is, maar ook onderhavig kan zijn aan plotselinge en onverklaarbare veranderingen in het gedrag,
ze kunnen zich gaan verzetten als je ze domineert. met begrip, geduld en duidelijke aanwijzingen kun je un onvoorspelbaarheid overwinnen.

kaken: vrij groot:
vrij intelligent en cooperatief

snuit: verfijnd en zacht, maar ook een beetje rond,
komt vaak voor bij een paardje dat ook wel gevoelig is, en dat ronde aan de neus geft aan dat ze soms wat meer tijd nodig heeft om iets nieuws te leren

mond: medium
niets bijzonders

lippen: niet helemaal goed te zien, maar ze lijken hartvormig:
expressief, nieuwsgierig en extavert

neusgaten: gemiddelde grootte:
gemiddelde intelligentie

kin: is niet goed te zien door dr baardje, haha

ogen: zijn in verhouding met het hoofd een beetje klein:
zou betekenen dat ze wat moeite heeft met het aanleren van nieuwe dingen

oren: weinig gedefinieerd:
dat maakt haar toch weer betrouwbaar

kruinen; ik kan ze niet echt heel goed zien op de foto, maar wel verteld linda het volgende over een paard met 2 kruinen op het hoofd:
deze paarden hebben de neiging om sterker en eotioneler te reageren dan gemiddeld, ze raken soms op zeer onverwachte momenten van streek zonder aanwijsbare reden,

nou, ben benieuwd of het een beetje klopt

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:27

vasthi: met de onderste fot van kan ik zeker wel wat, alleen met de foto van de zijkant van haar hoofd, haha
door die mooie lange voorpluk kan ik niet zien hoe haar profiel eruit ziet, misschien weet jij of het recht is, of dat ze een ramshoofd heeft of misschien een grilligheidsbult?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:40

voor vasthi:

profiel: volgens mij heeft ze een ramsneus:
dit soort paarden zijn vaak dapper, taai en veerkrachtig, ook lijken ze niet snel gewond te raken

kaken: groot:
intelligent en cooperatief

snuit: loopt een beetje schuin af:
zou betekenen dat ze nieuwe ruiters een beetje uitprobeert om erachter te komen wie de baas is

mond: medium:
niets bijzonders

lippen: hartvormig:
expressief, nieuwsgierig en extravert

neusgaten: randen gedefinieerd:
intelligent en vriendelijk

kin: bij haar ook al slecht te zien door dr baardje, haha

ogen: de vorm is niet goed te zien door de pluk die ervoor hangt, maar ze lijken amandelvormig:
gewillig en cooperatief paardje dat wel introvert en afstandelijk kan zijn tot het leert om je te vertrouwen

oren: boven wijder uit elkaar dan onder en toppen naar binnen gedraaid:
intelligent en betrouwbaar

en??? haha

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:50

Afbeelding

Hier nog een foto van de zijkant. Misschien is die wat duidelijker (geen lange maantop en geknipt baardje) anders zal ik er vanmiddag even een proberen te maken!

Volgens de jury van het NST heeft ze nl. geen ramshoofd, ook al kloppen de uitspraken die je doet wel hoor! Grappig!!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:56

SuperRoos"]
voor billy:

profiel: ramshoofd:
deze paarden worden vaak beschouwd als koppig en niet erg slim,
verder heft hij ook een breed stuk van het midden van het neusbeen tot de kaaklijn, dat betekend dat het paard een beetje trag van begrip is en niet erg flexibel
[/quote]

[quote="SuperRoos schreef:

profiel: volgens mij heeft ze een ramsneus:
dit soort paarden zijn vaak dapper, taai en veerkrachtig, ook lijken ze niet snel gewond te raken

Vind het wel een grappig verschil
Wat is het verschil tussen een ramshoofd en een ramsneus?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:02

vasthi en billy: vasthi heeft idd geen ramshoofd, maar wel een ramsneus
en dat heeft een andere betekenis dan een ramshoofd:

ramshoofd: een profiel dat bolvormig is vanaf het voorhoofd tot aan het midden van de neus, waarna het naar beneden afloopt

ramsneus: dit is een lichte uitstulping onder de ogen, die zich voortzet tot aan de neus,

snappen jullie het verschil
ik heb hier geen scanner, misschien kan ik het tekenen in een paint programma