wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ursulaatje

Re: wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:30

Haha wat een leuke verhalen! Echt te grappig!
Ik wou vroeger altijd een hele grote bonte tinker en een hengst.. en absoluut geen bruine of een vos.
En nu heb ik... een merrie, Amerikaans minipaard en jawel een vos met een kolletje! Haha. Ben wel stapelgek op haar en die droom van vroeger kan altijd nog uitkomen ;)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:22

Ik wilde graag een appelschimmel, shire en ruin..
Ontzettend mak en lief en dol op knuffels, en als ik dan door het
dorp zou rijden zou iedereen al lang al weten dat we eraan kwamen omdat de grond zou trillen :-)
(penny :-))

Ik heb een haflinger x fries gehad, een lieve donkerbruine merrie die stronteigenwijs was en op buitenrit van ieder ritselend blaadje schrok ;)

Hierna heb ik nog een fjord (zo goed als) gehad, ze was van een meisje van 19, die weinig tijd had tijdens haar studie, ze studeerde ongeveer 250 km verderop en kwam dus weinig thuis.. Dit was een schat van een merrie, met haar heb ik heel veel fijne buitenritten gereden!

Maar een mooie grote shire/clydesdale/belg is nog wel mijn droom!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:27

Ha grappig, ik wilde ook altijd een mooie shire of clydesdale of een fries <3 Mijn allereerste paardje was een kwpner, erg iel en klein :') en nu heb ik wel mijn droompaardje Huugje!!

Afbeelding

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:36

Ik wou altijd een bruine shetlander ruin met zwarte manen en staart, net als mn favo verzorg shet.
Inmiddels heb ik alweer bijna zes jaar mn bruine shetlander met zwarte manen en staart.

Ik wou nooit een merrie en nooit een witte.
Inmiddels heb ik mn tweede shet alweer een jaar, een bonte merrie met bijna volledig wit.

Vroeger riep ik altijd, voor mij geen eigen ander rijpaard dan een tinker..... Dat is nogsteeds mijn wens.
Maar voorlopig is twee genoeg en komt de tinker alleen als ik drie ponys kan houden
Laatst bijgewerkt door MiniLoe op 07-06-12 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:38

Ik wilde altijd KWPNers oid. Bruin of zwart, weinig wit. Goed exterieur en bijzonder bewegen. Dressuurpaard. Moet voor mij de wauwfactor hebben.

Vooralsnog heb ik twee Friezen waar ik heel gelukkig mee ben. <3

Ik heb mijn droompaard wel gehad maar helaas bleek zij ongeneeslijk ziek na drie mooie maanden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:42

Ongeveer hetzelfde als Chaos :j Een grote zwarte KWPN'er met machtige bewegingen en echt een kwijlpaard om te zien.

Ben uiteindelijk in de tinkers terecht gekomen :')

uJildXH0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:55

Uhm ik wilde vroeger altijd een haflinger hebben. Het waren immers mijn 1e verzorgpony's dus er zou hoe dan ook een haflinger komen. Mission failed :P Het mocht sowieso geen schimmel zijn! En we gingen naar een paardje kijken en we kwamen thuis met een schimmel hihiihi :D Echt vies is hij zelden tot nooit! En krijg vaak een vraag van mensen hoe ik hem zo mooi wit houdt. Meestal maak ik dan een geintje en zeg: Ik sta elke dag om 06:00u op om hem te gaan wassen hihihihihi :P Enige wat meestal vies is, zijn de hakken ( van het opstaan).

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:01

Ik wilde altijd een snelle sierlijke pony, maar geen arabier, want omdat mijn moeder arabieren leuk vond, vond ik dat automatisch niet. :+
En uiteindelijk werd het een arabier haha.
Afbeelding

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:12

Ik wou een zwarte hengst, die mij beschermde en die overal goed in was! Ook wou ik een witte Andalusier die goed kon dressuren.
Heb inderdaad een zwarte hengst die voor me opkomt, en een all-rounder is= Shetlander!
Ipv een witte Andalusier heb ik een wit met zwarte Quarter X Paint, deze is niet makkelijk te rijden en vind vooral springen leuk.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:24

Ik wilde een bruine of zwarte pony, of een fjord. Maar absoluut gééén tinker! Ik kwam thuis met een bruinbonte kruising tinker.
Die is na een half jaar verkocht en ik ging opzoek naar een shet erbij om een fokkerij op te zetten. Zwarte shetten vond ik niet mooi en wilde ik dus niet. Ik kwam thuis met een zwarte shet :+

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:47

Toen ik 12 was, wilde ik een paard. buiten het feit dat het een paard moest zijn, geen eisen. Aan die ene eis werd zeker voldaan en nog zoveel meer. Voor mij echt een droompaard geweest. Toen deze begon te sukkelen begon ik te zoeken naar een groot, stevig paard, wat hoger opgeleerd, minstens wat mijn oudje al kon(m/z niveau) die ook een sprongetje kon maken en wandelingen ook wel leuk vond.

Waarmee kom ik thuis; 5,5j merrie van ong 160 en iel. NET zadelmak gemaakt. Ondertussen is dat iele echt wel weggewerkt en is ze inderdaad wel een superbeestje voor mij, maar eigenlijk niet helemaal wat ik zocht. Hehe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:06

Zo loopt 't altijd :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:09

Ik heb altijd een arabier gewild en dat was ook mijn eerste paardje (nou ja, 75% arabisch bloed). Nu heb ik een tinker. :D Mijn vriend van 2m kan namelijk niet echt op een arabier en twee paarden wordt een beetje duur. :P

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:13

Ik wilde vroeger altijd een schimmel arabier of een schimmel kwpn, die lekker druk was, maar wel braaf met springen. Maar die ook een trucendoos had, een ruin of hengst. En ik wilde echt geen bont, zwart of vos. Het paard moest ook klein zijn, echt niet groter dan 1.57.
Wat heb ik nu? Een bonte kpwn merrie, die helemaal gek is met springen en dan ook nog eens tegen de 1.70 _O-
Maar ja, liefde maakt blind hea
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5619_n.jpg

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:16

Ik wilde een witte wilde arabier hengst. Die alleen ik kon temmen en niemand anders, zo wild moest hij zijn _O- -
Ondertussen ben ik in het bezit van een brave appaloosa merrie een beetje barock type ;)

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:49

Ik heb altijd gezegd dat ik later een fries zou willen wanneer ik zou stoppen met wedstrijden en recreatief zou gaan rijden.
Dus heb ik een fries gekocht... helaas kon ik het niet laten om deze ook op wedstrijd uit te brengen en rijdt ik dus wedstrijden met haar.
Afbeelding

In de tussentijd heb ik wel andere paarden gehad
Eerst een new forest D-pony, toen een NRPS E-pony en toen een KWPN paard.
Het heeft dus even geduurd voordat mijn fries in the picture was!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:52

Ik wou een mustang of een morgan horse...
Het werd een shet, haflinger, draver en nu als toetje.. 2 wilde exmoors :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:11

Toen ik op zoek ging naar een paard 8 jaar geleden was ik op zoek naar een ruin. Absoluut geen grote bles maar mooie kleine aftekeningen en echt geen kwpn'er (die had iedereen al). Verder een leuk wat rustiger paard van ong 8 jaar oud.

Nu heb ik al 8 jaar Mandorra: een toen 10 jarige merrie, met grote bles, kwpn en na een dieet een flinke hittepetit. Ze voldeed wel aan 2 eisen; niet groter dan 1.60 en als het even kan palomino of valk... Valk is het geworden en ze is 156,5 :D

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:37

Ik wou heel graag een IJslander of een andere koudbloed kruising maar hij moest wel apart zijn wand daar hou ik van.
En hij is er precies wat ik er van verwachtte en eigenlijk alles wat wou zien in mijn eigen pony heb ik nu.
Toen we bij hem gingen kijken was het liefde op het eerste gezicht me moeder was er niet echt over uit en vond hem wat klein (wat hij ook is) maar uiteindelijk hebben we hem Tog opgehaald een weekje
Later.

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:07

Ik wou altijd een zwarte hengst hebben, die heel hard kon. Toen ik voor een paard ging kijken wou ik iets aparts en geen vos of bruin.
Ik heb een bruine merrie, en ze kan hard.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:08

Ik had altijd de voorkeur voor Arabische types en wilde absoluut niet zoiets als een Fjord. Die trokken mij totaal niet.

En wat heb ik nu... een Arabisch type en.... ja hoor, een Fjord. En ik ben er super blij mee :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:14

hihi, ik wilde vroeger altijd een shire hebben, hoe groter hoe beter.
Ik was ook absoluut niet gedient van bonte paarden!!

En nu heb ik een barock pinto hengstveulen gekocht, en laat barock pinto nu eigenlijk omgeschreven worden als een BONTE fries :')

Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:17

Wat leuk om te lezen! :D

Mijn eerste pony was echt mijn droom pony. Een Andalusier x Arabier, schimmel hengst, rond de 1.51 wat voor mij in die tijd perfect was aangezien ik nog een klein meisje was. Was liefde op het eerste gezicht.

Maar daarna was ik weer op zoek naar een paard. In mijn gedachte was dat een heel groot zwart paard, rond de 4 jaar, dressuur gefokt. Absoluut geen vos! Want vossen vond ik verschrikkelijk. Ik heb dagenlang sporthorses.nl afgezocht en daar kwam ik Charisma tegen.. Een prachtige dressuur gefokte KWPN'er, geweldige gangen, 3 jaar en niet ingereden. Máárrr... Het was een vos. Toch erheen gegaan en ja hoor, weer liefde op het eerste gezicht. Maand later stond die bij mij.

Daarna nog een vos gehad waar ik totaal géén klik mee had. En dáárna kreeg ik echt mijn droom paard, waar ik als kleine penny al van droomde.. Een grote mooie zwarte merrie. Helaas moet ze weg nu, maar het was echt mijn penny droom die was uitgekomen! :j

Afbeelding

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:19

Ik wilde altijd heel graag een bonte paard en het liefst een Ijslander.
Het was echt een droom van me om met een bonte Ijslander (natuurlijk helemaal bomproef) door de bossen te rijden. Ik wilde nooit een vos hebben dat vond ik zo standaard.
En nu heb heb ik 2 gelderse en een shet rond lopen en allemaal voskleurig, en helaas niet bomproef (behalve de shet dan). Maar ik ben echt gek op ze en zal ze voor geen goud kwijt willen.
Hopelijk komt op een dag toch nog mij droom uit en heb ik hier ook nog een bonte Ijslander rond lopen.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:19

Ik wilde vroeger altijd De Sjiem van Jeroen Dubbeldam of Baloubet Du Rouet van Rodrigo Pessoa.

Helaas heb ik het met iets minder moeten doen, er was denk ik niet genoeg geld om deze in bezit te krijgen :+
Ik heb overigens wel een super leuk springpaard, dus het komt wel enigszins in de buurt! (als ik lees dat sommige hier echt helemaal veranderd zijn qua smaak paard)