deruijter schreef:waar haal je deze informatie vandaan, op concours heb ik nooit last van hengsten hoor.
Zij heeft oa. een fantastische zelfgefokte ex-hengst die zeer succesvol op hoog niveau in de sport loopt onder een GP-amazone en diverse keren wedstrijden verprutste omdat hij teveel met zijn hoofd bij de dames was... wat neem ik aan opgelost is sinds er tjakkaaaaa gedaan is

Overigens rij ik ook liever hengsten dan merries omdat ik niet tegen dat gekattekop en getrut kan van merries
, maar een hengst op concours is gewoon extra verantwoordelijkheid. Toen mijn merrie me eraf bokte op concours is er niks spannenders gebeurt dan een beetje rondrennen. Storend voor anderen maar niet gevaarlijk verder. Op de hengsten kan ik maar beter maken dat ik er bovenop blijf hangen, andere ruiters (met merries) zitten niet te wachten op een klets van een paar voorbenen omdat ik mijn hengst niet meer de baas kan. Daarnaast reageert een merrie hooguit als een pismerrie, met een hengst kun je te kampen krijgen met het versieren van merries plus het imponeren van de aanwezige ruinen en hengsten en andere ruiters letten echt niet op waar jij met je hengst blijft, hengstige merries zetten ze er zo voorlangs. En gebeurt er wat dan heb jij het gedaan
Dat vind ik een beetje een verkeerde uitspraak.
of je krijgt zo'n gevaarlijk beest als dit, dat wil je natuurlijk niet hebben