Another Penny-Topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:58

ja penny's ah.... apart verschijnsel ;)

Net een nieuw paard gekocht en krijgt een schitterend plekje op stal alleen..... tegen over de poetsplaats waar de manage kids de paarden poetsen en klaarmaken voor de lessen..

Nu krijt gekocht in opvallende kleuren en er komt op de stal te staan

NIET AANRAKEN, NIET VOEREN

HIJ BIJT :j :)

en of ze uit de buurt blijven!

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:09

onbeschoft :P meer woorden heb ik der niet voor :P haha :P

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:09

onbeschoft :P meer woorden heb ik der niet voor :P haha :P

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:44

Liever onbeschoft dan boterhamzakjes en beschimmeld brood terugvinden in de stal :Y)

Simone30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:03

Geweldig!
Ik was laatst met mijn dochtertje van 6 voor het eerst bij haar verzorgpony, een kleine shet.
Ze was heerlijk lang aan het tutten met borstelen en opzadelen en ik liet haar lekker haar gang gaan. Ondertussen was er een penny van een jaar of 13 tevoorschijn gekomen en liep zich overal mee te bemoeien.
Toen ik er wat van zei kreeg ik een grote mond; ik help haar alleen want jij hebt vast geen verstand van paarden...
Welnee ik rij slechts 15 jaar paard...
Toen was ze ineens erg snel weg ;)

Anoniem

Re: Another Penny-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:35

Ze hadden bij ons toen op die andere stal, een geit in hun stal gezet (want hij viel de andere geiten aan ofzo), maar die vrat dus aan de manen van Funny.
Hadden ze er even fijn vlechtjes ingemaakt |o
Hele happen, hele vlechten, allemaal eruit gebeten.

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:44

Awwhh! Dat is echt zonde!

Ik had twee jaar geleden nog een ander paard, kon afentoe nog wel eens schrik achtig zijn.. Mijn moeder en ik gingen op vakantie, komen we na een weekje terug, richting de stal de volgende dag om te kijken hoe het met me paardje ging *m'n vader had voor haar gezorgd* Komen we dus op stal aan, is m'n paard in de bak aan het rijden met een penny meisje van 12 of 13 jaar. Stapt ze af, willen we der over pakken van der om der ff te begroeten enzo. Zegt ze tegen me moeder, Wie ben jij? Dit is mijn paard! Ik heb mijn moeder nog nooit zo boos gezien.. Konden gelijk der achter benen weer afspuiten enzo want die lagen achter helemaal open :(.

2 Dagen later zijn we ook snel naar een andere stal gegaan :).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:45

Milly_ schreef:
als er ooit iemand aan mijn paard zijn manen komt scheer ik de betreffende penny persoonlijk kaal

_/-\o_

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:06

Al een tijdje aan het meelezen.

Voordat ik Smokey ging verzorgen, had hij een andere verzorgster.
Die vond het wel nodig om de manen bij te knippen.
Op zich niks mis mee, maar doe het dan wel goed!
Smokey had zulke mooie lange manen, en nu ziet het er gewoon niet uit! (zie profiel)
En het ergste is nog wel dat ik er vaak op aangesproken wordt door voorbijgangers! :')

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:41

Ik snap echt niet dat ze dat soms doen

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:56

Priszz schreef:

Ik had twee jaar geleden nog een ander paard, kon afentoe nog wel eens schrik achtig zijn.. Mijn moeder en ik gingen op vakantie, komen we na een weekje terug, richting de stal de volgende dag om te kijken hoe het met me paardje ging *m'n vader had voor haar gezorgd* Komen we dus op stal aan, is m'n paard in de bak aan het rijden met een penny meisje van 12 of 13 jaar. Stapt ze af, willen we der over pakken van der om der ff te begroeten enzo. Zegt ze tegen me moeder, Wie ben jij? Dit is mijn paard! Ik heb mijn moeder nog nooit zo boos gezien.. Konden gelijk der achter benen weer afspuiten enzo want die lagen achter helemaal open :(.

Wat zei dat meisje?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:03

*brr* vandaag waren ze er weer, 2 penny meisjes. Kwamen aanlopen met zweep en cap :n. Ze mochten met 2 pony's wandellen in de paddock, begonnen ze stiekem kunstjes te vragen aan 1 (doe met die pony aan vd), gelukkig heb ik die pony 'geleert' dat ze het alleen met mij mag doen, dus die keek de penny aan alsof ze gek was :P en halver wege het 'wandellen' liep mijn vp gewoon naar mij toe en sleepte de penny achter zich aan _O-

@Priszz: JEESSS dat is toch niet normaal :n

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:08

Haha :D
Gelukkig heb ik nog niet echt met penny's iets mee gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:12

Word wel altijd gek van penny's bij ons die dan de vlechtjes na de les laten zitten terwijl er met koeienletters op de muur geschreven staat (ja echt) 'Vlechtjes eruit halen ajb.'
Die manen van die beesten breken af als ze heel de tijd ingelaten worden oid. geen idee maar ik bedoel als het wordt gevraagd doe het dan.

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:17

x_Milou schreef:
Priszz schreef:

Wat zei dat meisje?

Ze zij dat mijn paard van haar was, en dat we haar niet mochten pakken aangezien ze nog aan hetrijden was.. :( Paard der achterbenen aan het bloeden, helemaal dampend van het zweet.. Erg leuke terug komst van de vakantie was het niet..

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:19

Priszz schreef:
x_Milou schreef:

Wat zei dat meisje?

Ze zij dat mijn paard van haar was, en dat we haar niet mochten pakken aangezien ze nog aan hetrijden was.. :( Paard der achterbenen aan het bloeden, helemaal dampend van het zweet.. Erg leuke terug komst van de vakantie was het niet..

|o
Arm paard, hoe krijg je dat met die achterbenen voor elkaar?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:25

Dat vroeg ik me idd ook af..

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:27

Het was een hele zware bak, daarom moest ze ook altijd beenbeschermers of bandages om zodat ze zichzelf niet kon open tikken.. Alleen heeft ze dat toen niet gedaan :(.

Gelukkig waren we drie dagen later daar weg, een andere stal met een minder zware bak maar helaas nog meer penny meisjes, gelukkig minder brutaal :).

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:36

Die van mij deed vroeger een prakje maken van zijn voer en smeerde dit dan uit over de balk van het voerluik. Dus kon ik iedere week de (witte :P ) muur staan schrobben. Toen heeft de staleigenaar een soort klepje ervoor gehangen die alleen naar binnen kon scharnieren.
Heb dan ook een half jaar de opmerking gehoord:"die moet je niet aaien hoor, want die bijt, want er hangt een klepje voor zijn luik."

Heb er wel om moeten lachen en geen uitleg gegeven, geen last van voerende en knuffelende penny's bij mijn pony.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:11

Natasjahors schreef:
ja penny's ah.... apart verschijnsel ;)

Net een nieuw paard gekocht en krijgt een schitterend plekje op stal alleen..... tegen over de poetsplaats waar de manage kids de paarden poetsen en klaarmaken voor de lessen..

Nu krijt gekocht in opvallende kleuren en er komt op de stal te staan

NIET AANRAKEN, NIET VOEREN

HIJ BIJT :j :)

en of ze uit de buurt blijven!

Dat doet die van mij echt :o
ik warschuwde op een oude stal de moeder van drie kinderen niet ervoor blijven staan want hij kan nog weleens uithalen..
jongste kindje bleef voor de stal staan en wou aaien (heb echt 100x gewaarschurd van te voren)
ik was kruiwagen met mest wegbrengen kom ik terug kind an het huilen spark zijn leuk dicht en vertelde ze me doodleuk dat ze spark een paar rake klappen had gegeven want hij had haar zoontje gebeten en aan zijn capuchion opgetilt...ik ja hallo! a ik heb gewaarschuwd meer dan 1 keer!
b let lekker zelf op je kinderen of neem ze niet mee ! (kinderen vonden er geen ruk aan)
c luik gaat open
d als je hem nog 1 keer slaat door een fout van jezelf kan je de mep terug verwachten..

Tjees was wel kwaad mja ze is toen vertrokken van stal pony's verkocht.
ik ben later ook vertrokken trouwens was niet een hele boeiende stal..

en sparks bijt niet uit valsheid maar spelen :D

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:14

Heb ook wel eens last van penny's (gehad) ja... Paar jaar geleden wilde ik gaan vrij rijden met mijn leasepaard (is een paard van de manege die ik 2x per week doe) en er waren 2 meisjes die al bij het poetsen kwamen zeuren of ze mochten helpen. Nou ja, prima... Toen ging ik rijden en al na een minuut of 5 begonnen ze te zeuren wanneer zij er nou op mochten :? Ehh... Hallo? Ze gingen toen in de hoek van de bak zitten en echt bijna bij ieder rondje vragen of ik al klaar was :S Echt heel irritant. Uiteindelijk heb ik ze toch maar even laten rijden... Daarna zeiden ze toen ik klaar was: 'oh, volgende week komen we weer rijden!' PARDON?? En ja hoor, de volgende week waren ze er weer :+ Maar daarna heb ik ze niet meer gezien gelukkig...

En nu ook, ik lease een Fries van iemand en daar is ook altijd zo'n klein meisje bij. Eerst kwam ze altijd om te poetsen en helpen en weet ik het en nu was het vorige week ineens: "ja ik mag vanavond op hem rijden!" EHH wat?? Nu kan ik niks zeggen, want het is niet mijn paard, maar ik betaal wel leasegeld voor hem en zo'n penny mag er gewoon even leuk op gaan rijden :S Ze komt ook iedere woensdag de stal doen en met hem wandelen en zo... Vind het echt vervelend... Gelukkig is ze er nooit als ik hem doe op donderdag en zondag, maar toch... Krijg er de kriebels van als er zo'n kind de hele tijd om me heen loopt te draaien en met alles wil helpen...

joanne999

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:09

Milly_ schreef:
als er ooit iemand aan mijn paard zijn manen komt scheer ik de betreffende penny persoonlijk kaal

goed idee :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:00

Ook meer dan eens last van gehad en niet altijd op zo'n leuke manier. Kijk dat de overbuurkindjes komen meekijken en smeken om even 5min in het zadel te zitten no problemo. Maar dat een stel meiden +13, een 2 jarige uit de stal jat omdat ze zich vervelen en die even denken te gaan longeren, daar kom ik niet bij. Heb dat kind dat ook erg duidelijk gemaakt. en dan de meer dan bekende 'dit is mijn pony'-foto's op hyvespagina's.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:14

Ik heb ze eigenlijk maar 1x meegemaakt. Ponylief stond in de wei een paar meter van het hek af. Aan de andere kant van het hek stonden twee kindjes waarvan 1 met een appel op zijn hand. Pony keek ook echt zo van: "Denk jij nou echt dat ik naar jou toekom voor een appel? Kom jij maar naar mij toe!" Hij is dan ook maar een klein beetje verwend :P Dus ik ging hem uit de wei halen vroegen ze of hij een appel mocht. Nou, dat mocht wel, maar voortaan moesten ze het wel even van tevoren vragen. Pony heeft overigens nog van de appel genoten :P

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:24

Volgens mij, als er iemand aan mijn wei komt staan, zou ik gewoon vragen of die pony's van haar zijn, en als ze JA antwoord, roep ik zijn naam (de 3 die er staan reageren allemaal op hun naam) ga ik doodleuk mijn halster halen en poown uit de wei halen :')