Spoed! Red ook een Exmoorpony!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:15

omdat die van mij een dekhengst is, is die duurder, die nu over zijn mogen niet worden gebruikt voor het dekken, tenminste niet voor het exmoor stamboek, deze zijn namelijk niet goedgekeurd!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:16

Van wie zijn deze paarden in Katlijk? Mag per pb.

Chaos

Vraag me af voor hoe veel jij afgezet bent dan Crazy Funky. :o

En begrijp me niet verkeerd allemaal, ik gun de paardjes een super leven. Maar daar twijfel ik nu nogal aan.

Shani_1984

Ik hoop dat de halfbroertjes van ons hengstje allemaal een super baasje gaan krijgen!!!!

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:17

Even snel overlegd en toch maar besloten het niet doen. Ik denk dat ik te onrealistisch dacht en zoals velen hier zeggen er veel tijd in gaat zitten en aangezien ik mijn andere pony's er ook nog bij heb gaat het em niet worden denk ik. Ik hoop dat de beestjes een mooi leven tegemoet gaan bij iemand die er de tijd voor heeft. Het zou zonde zijn als zulke schitterende beesten worden geslacht!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:18

voor die prijs haal je geen dekhengst uit engeland :)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:18

de mensen die echt serieus eentje willen, zouden jullie mij willen pben? dan kan ik jullie het nummer geven van de man die er over gaat, dan kunnen jullie met hem een afspraak maken om ze op te halen!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:19

Helaas, het gaat hem voor mij niet worden. Ik vind het fantastische beestjes, de tijd heb ik, maar ik kan nu geen stalling in de buurt vinden die een jonge hengst aan wil nemen en wil hem niet 1,5 uur weg zetten. Hopelijk krijgen de paardjes allemaal toch nog een goede, fijne eigenaar! Succes ermee!

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:20

crazy_funky schreef:
omdat die van mij een dekhengst is, is die duurder, die nu over zijn mogen niet worden gebruikt voor het dekken, tenminste niet voor het exmoor stamboek, deze zijn namelijk niet goedgekeurd!

Nu zet ik er helemaal mijn twijfels bij. Indien deze dieren op de keuring zijn verschenen moeten ze minimaal handmak zijn, dan is er toch al meer meegedaan? Of zit ik verkeerd?

setteke

FrieseMenner schreef:
bij iemand die er de tijd voor heeft.

En een boel centjes. Paspoort, castratie, entingen, wormkuren, onderhoud (stalling en hoefsmid) en een leuk spaarpotje voor als het dier wat gaat of zou mankeren.

ElonaPepo

In de zomer zijn ze idd goedkoper, dan zou ik inde zomer zeggen ik spaar het geld op wat ik ervor overhoud bij wijze van ehen voeg dat er in de winter bij :)

lovehaffie

Re: Spoed! Red ook een Exmoorpony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:23

@ crazy_funky: Je hebt PB-tje

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:24

setteke schreef:
FrieseMenner schreef:
bij iemand die er de tijd voor heeft.

En een boel centjes. Paspoort, castratie, entingen, wormkuren, onderhoud (stalling en hoefsmid) en een leuk spaarpotje voor als het dier wat gaat of zou mankeren.

Gaat hier niet om het geld. Absoluut niet om op te scheppen maar geld voor het beestje is hier wel! Ik vind wel dat je realistisch moet blijven en het is dat mn ouders veel betalen maar ik zou zelf niet overwegen zo'n beestje aan te schaffen als mijn ouders geen bijdrage leveren. Ik vind het onrealistisch als je kijkt naar de kosten en het plezier dat je van het beest hebt. Dat is het wat mij betreft niet helemaal waard;OP DIT MOMENT!!

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:25

Hoe weet jij wat voor plezier je aan het beest hebt??????

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:26

wat kunnen sommige mensen toch bemoeials zijn.. ik snap dat je mensen wilt waarschuwen voor de gevaren die het meebrengt, maar ga niet als een hardnekkige bacterie andermans topic vergallen en trek je terug als je je punt duidelijk gemaakt hebt.. Soms lijkt het net alsof mensen alleen maar willen bewijzen dat ze het allemaal beter zouden weten ofzo.

Ik zou graag helpen maar ik kan het niet. Geld en tijd werken niet mee. hoop dat het met derest goed komt!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:27

ze kunnen het hele jaar buiten, liever zelfs! mijn merrie heeft alleen in het begin bij mij max 2 maanden op stal gestaan verder staat ze altijd buiten..
hoefsmid is ze bij mij pas 3 keer geweest in de 2 jaar, zijn echt goede sterke hoeven met weinig onderhoud..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:28

Foei, bokt wat zijn we weer lekker kinderachtig! :n Ik vind het goed dat ze het iig proberen! :)
Niet geschoten is altijd mis. Nogmaals helaas heb ik geen plek :)

Eens overigens ook met OneFellSwoop
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 09-02-12 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:28

OneFellSwoop schreef:
wat kunnen sommige mensen toch bemoeials zijn.. ik snap dat je mensen wilt waarschuwen voor de gevaren die het meebrengt, maar ga niet als een hardnekkige bacterie andermans topic vergallen en trek je terug als je je punt duidelijk gemaakt hebt.. Soms lijkt het net alsof mensen alleen maar willen bewijzen dat ze het allemaal beter zouden weten ofzo.

Ik zou graag helpen maar ik kan het niet. Geld en tijd werken niet mee. hoop dat het met derest goed komt!

_/-\o_

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:30

wij hebben evt wel plek; gaan ze door stroomdraad?
maar we kunnen niet kopen :n

Happie

Ik lees er vast overheen maar zijn dit pony's van staatsbos beheer?

FrieseMenner

Eyecatcher schreef:
Hoe weet jij wat voor plezier je aan het beest hebt??????

Nouja, op dit moment niet. Het beestje is totaal verwilderd en het is niet zomaar even leuk pony'tje aanschaffen, wat ook mijn eerste gedachte was. Ik denk dat velen te makkelijk denken en niet doorhebben hoeveel tijd er in zo'n beest zit! Ik heb dit al gemerkt met shetlandhengsten die op de keuring waren verschenen en dus al wat gewend waren. Ik heb hier honderden uren in gestoken. Het is ontzettend leuk wat voor resultaat het ook oplevert maar vraag je af of je dit er voor over hebt en of je deze tijd hebt!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:32

crazy_funky schreef:

dat snap ik ook niet helemaal. je hebt de mooiste uit de groep gekozen die laten keuren en omdat hij toevallig goed gekeurd is heb jij meer moeten betalen? volgens mij ben je behoorlijk opgelicht als ik het zo hoor. die man zal zich wel rot lachen nu

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:32

Gaat er iemand richting Achterhoek/Doetinchem die een of meer plekken vrij heeft?

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:33

Mijn vriendin had interesse in 2 paardjes... Ze heeft gebeld en dit te horen gekregen: Deze week zijn ze inderdaad 200,- mochten er volgende week nog paardjes zijn kan ze er 2 tegen de slachtprijs overnemen :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:34

Ik wacht sowieso tot volgende week. Als ze allemaal verkocht zijn, parfait, nog over? Dan wil ik er tegen de onkosten/slachtprijs.