moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:42

Ik heb een kindje van negen maanden en twee paarden. Een van 2,5 die bij mijn schoonouders staat. Daar voer ik 's ochtends, zet hem buiten en mest twee stallen uit. Aan het einde van de middag ga ik nog een keer voeren. Mijn kindje neem ik meestal mee. De andere voerbeurten worden door iemand anders gedaan. Mijn andere paard staat op een pensionstal in training. Vier keer per week rijd ik zelf en krijg dan les de andere keren wordt zij gereden. Verder wordt ze dagelijks in de paddock en molen gezet en de stal gemest. Vroeger deed ik bijna alles zelf, maar dat is nu niet meer te combineren. Door het zo te regelen hoop k dat ik mijn paarden en gezin geen tekort doe.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:28

Esplendido, dat klinkt goed. Lijkt me niet dat je iemand te kort doet zo. Mooi geregeld toch?

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:54

ik ga pas naar mijn paard zodra de kleine meid op bed ligt.

ik heb begin december 2011 een paard gekocht waarmee ik wel fanatiek mee wil trainen. Toen ik mijn haflingertje verkocht veranderde ik in mijn doen en laten. ik was toen alleen maar moeder en ik had mijn werk.. ik werd daar niet gelukkig van. toen een bijrijdpony gehad op de stal waar ik stond. 1x in de week.
vond het heerlijk... even iets voor mijzelf!!! Later zei mijn vriend (toen het financieel beter ging) dat er weer een paardje kon komen. Hij heeft nooit gezegd dat mijn haflingertje weg moest!! dat zou hij nooit doen.
hij is opgegroeid tussen de paarden maar hij heeft er niets mee. hij vind het leuk voor mij en ziet dat ik er plezier ik heb. Ik moet alleen geen grote impuls aankopen doen, hihi.

mijn dochtertje gaat nu ook mee naar stal.. maar ze is het snel zat. heeft ook geen geduld om ergens mee zoet te zijn en wil ieder paard aaien en kusjes geven. ik moet haar echt in de gaten houden waar ze blijft.
op de dagen dat ik vrij ben breng ik haar echt niet weg naar de oppas zodat ik mijn paard kan doen.
3 dagen KDV vind ik meer als genoeg. daarbij het kost mij meer als genoeg die 3 dagen..

mijn gezin komt niets te kort.. want anders had vriendlief er al wat van gezegd. Paard kan het niet zeggen maar ik kom elke dag en elke dag doe ik wel wat met haar! al is het een rondje lopen.
mijn gezin staat op nr. 1 en als er iets is zal paard plaats maken voor het gezin. Paard is een hobby, maar het moet niet je kop kosten. en de kids... hoe ouder ze worden.. hoe makkelijker het word

henkdemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:56

Hier een vader met gezin. Erg lastig te combineren, zeker nu er meerdere kinderen zijn. Maar ik probeer iedereen, ook het paardje, tevreden te houden.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:10

Valt me ook op dat de meeste alleenstaande ouders het wel weten te managen en twee ouder gezinnen het altijd zo moeilijk hebben,naar eigen zeggen dan,denk dat het voordeel van alleenstaande ouders is dat ze minder tijd nodig hebben om te discussieren met hun partner over hoe en wat en daardoor meer tijd overhouden door gewoon te doen!
Niet l*llen maar gewoon je tijd vullen! :P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:12

Paddenpad schreef:
Valt me ook op dat de meeste alleenstaande ouders het wel weten te managen en twee ouder gezinnen het altijd zo moeilijk hebben,naar eigen zeggen dan,denk dat het voordeel van alleenstaande ouders is dat ze minder tijd nodig hebben om te discussieren met hun partner over hoe en wat en daardoor meer tijd overhouden door gewoon te doen!
Niet banketstaaf maar gewoon je tijd vullen! :P

:j Geen vent is dus ook geen vent die me vertelt wat ik met mijn vrije uren moet doen :')
En een vent die een hekel aan paarden (dieren) heeft komt er hier ook niet meer in :D

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:18

hihihi... geweldig!!!!

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:41

suze_ schreef:
Goldy007 dat klinkt zoals ik het ook hoop te gaan doen :D
en wat leuk, mijn vriend heeft ook een trike :D
Hoe gaan ze mee, heeft hij achterop zitjes laten maken?

Ja idd met een zitje. Potje en zonnebril op en touren maar. En mams heeft lekker een middagje vrij voor t peerd! Heerlijk!!!

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:49

jolanda20 schreef:
mijn dochtertje gaat nu ook mee naar stal.. maar ze is het snel zat. heeft ook geen geduld om ergens mee zoet te zijn en wil ieder paard aaien en kusjes geven. ik moet haar echt in de gaten houden waar ze blijft.

Leuke leeftijd dit he? :D Mijn dochtertje is van augustus 2009, ik probeer d'r ook vaak mee te nemen, maar geduld ho maar!

Overigens heb ik sinds december ook een paard, dus ben nu bezig mijn draai te vinden. Het liefst wil ik elke dag, maar heb 2 bijrijdsters (2 zussen die ieder 1 dag nemen), waardoor het voor mij wat makkelijker wordt. Ook staat hij vol-pension en overdag lekker buiten en in de stapmolen. Als ik een dag niet kan dan hoef ik mij niet schuldig te voelen (om het dan alsnog wel te doen).

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 00:57

@ zomers
Waar sta jij met je paard? Want ik zoek ook echt een stalling waar ze lekker naar buiten kunnen heb ik ook wat minder stress als ik een xtje niet kan gaan :)

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:07

Sammy_xxs schreef:
@ zomers
Waar sta jij met je paard? Want ik zoek ook echt een stalling waar ze lekker naar buiten kunnen heb ik ook wat minder stress als ik een xtje niet kan gaan :)

Ik sta in Noordwijk op Linn's Hoeve. Welke plaats zoek je je stal?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 01:10

Ohw dat is wel erg ver, ik d8 omdat je in rotterdam woont dat het er in de buurt zou zijn, ik zoek zelf een stalling omg capelle aan den ijssel/rotterdam...maar is echt moeilijk!

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 06:28

Sammy_xxs schreef:
Ohw dat is wel erg ver, ik d8 omdat je in rotterdam woont dat het er in de buurt zou zijn, ik zoek zelf een stalling omg capelle aan den ijssel/rotterdam...maar is echt moeilijk!

Noordwijk is ook ver (1 uur rijden). Mijn bijrijders wonen in omgeving van Amsterdam en ik kon het eerlijk gezegd ook niet vinden in onze buurt (zocht ook in omgeving van Capelle aan den IJssel) waar ze langer dan 2 uur buiten staan incl. stapmolen. Wat zijn je verdere eisen, ik heb inmiddels een aardige lijst verzameld met pension-stallen, misschien dat er wel iets tussenzit wat aan je eisen voldoet. Mag ook per pb natuurlijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:30

Paddenpad schreef:
Niet l*llen maar gewoon je tijd vullen! :P

een alleenstaand iets is ook heel anders, met een man erbij run je natuurlijk een gezin van drie of vier (of meer)
je houdt rekening met......dat heb je niet als je alleen bent met je kindje, dan doe je met je vrije tijd wat je wil
vaak ook als je alleen staand bent zijn mensen wat coulanter kwa oppassen....bij een gezin zeggen ze : je hebt toch een man?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:44

Ik ben nu 30 weken zwanger en we hebben er zeker wel over gesproken hoe het straks een beetje zal gaan.
Ik ben in het bezit van 2 paarden, een paard van ongeveer 30 en een paard van nu 10 jaar. Het oudste paard geniet lekker van zijn pensioen. In de zomer staat hij dag en nacht op de wei en redt hij zich prima als ik zo 5 keer in de week even langs ga.
Mijn andere paard word nu gereden maar daar ga ik na de bevalling en als ik me weer goed voel lekker weer op rijden. Mijn vriend tennist op woensdagavond. En ik wil door de weeks zo 2 of 3 keer savonds gaan rijden. Zo zullen we dat toch op gaan vangen. In het weekend zien we dan wel hoe het gaat.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:37

Als je gescheiden bent en co-ouderschap hebt, heb je 3,5 dag per week je handen vrij. Kort door de bocht, maar dat was jouw opmerking ook enigszins. Als we al discussies hebben, :+ gaat het niet hierover.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:31

Weet niet mer wie het vroeg, maar ik ben het er ook totaal niet mee eens hoe het nu gaat.
Maar leg dat maar eens aan hem uit..
We zijn zelfs al op het punt dat we het over breken hebben, maar misschien gaat dat nog wel wat meevallen.
De tijd zal het leren..

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:57

Oei, dat is heftig zeg. Als je ongelukkig bent met de situatie nu, is het goed dat je daar wat aan verandert, ongeacht hoe het af zal lopen. Hoop voor jullie dat jullie er samen uit komen. Sterkte.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:11

Het is natuurlijk geweldig dat we 2 lieve en gezonde kinderen hebben.
Maar ik wil zelf ook nog wel eens wat, al is het maar 1 avond..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:20

Ja natuurlijk, dat moet ook! Iedereen heeft tijd voor zichzelf nodig. Waar gaat de strijd over als ik vragen mag? :o Edit: oh ik zie het al, je vriend werkt erg veel. Hmmm buiten dat het voor hem zelf niet erg gezond is lijkt me is dat voor je relatie ook neit top, laat staan voor jouw eigen ik... Is inderdaad heftig als je er zoveel alleen voor staat.

Maar ik vind het ook wel lastig, altijd is er wel iets waardoor ik soms geneigd ben te zeggen nou ja, dan maar een keer niet. Toen ik nog geen kinderen had reed ik 5/6x per week, en ik dacht puh, ik ben fanatiek zat, ik blijf echt wel rijden! Waar ik even geen rekening mee had gehouden is dat kinderen wezentjes zijn die niet alleen eten-slaap en drinken nodig hebben, maar ook ernstig de behoefte hebben om bij mama (en dus mij :D en ja ook papa maar dat is toch net iets anders) te zijn. Aangezien ik 24 uur (en vaak meer) werk, de kinderen dan opgevangen worden, daarnaast ook nog eens gymmen en/ of zwemmen, bij vriendjes gaan spelen, soms ook al mee moeten op boodschappentocht en aanverwante ritjes wil ik ze gewoon niet altijd de dupe laten worden van mama's hobby, hoe blij ik ook zou worden van weer wedstrijd kunnen rijden. Ze hebben ook gewoon rust en stabiliteit nodig en willen ook vaak gewoon lekker thuis blijven. "s avonds heb ik niet altijd puf en in het weekend wil ik ook wel eens graag samen met ons vieren wat doen als gezin.

Dus ik wacht tot ze beide groter zijn, droom van ons huis met paarden aan huis en hoop op betere tijden! Wat ik wel eens jammer vind is dat mensen soms denken dat je nu niet meer fanatiek bent, ik ben het echt nog wel (euuh denk ik) maar ik stel nu even andere prioriteiten...

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:53

Phoe, als ik dit zo lees... Heb 3 kleine kindjes (oudste is 5) en daarom op dit moment ook nog niet de ambitie een paard te kopen. Ik rijd nu bij. Wat super is: erg leuk paard en super eigenaren. Maar het blijft kriebelen ooit (ik dacht als je jongste naar school gaat) mijn eigen paard te kopen. Dit blijft namelijk wel het paard van een ander waardoor ik me er niet helemaal 'vrij' mee voel, als jullie begrijpen wat ik bedoel ;-). Bepaalde dingen zou ik bijvoorbeeld nooit doen of doe ik minder makkelijk omdat het iets waardevols van iemand anders is. Maar goed. Misschien moet ik deze droom dus nog een tijdje langer parkeren... Aan de andere kant krijg je er ook veel energie van en geeft het bijrijden ook druk omdat je naar de eigenaren toe 'verplichtingen' (in de zin van afspraken) hebt. Met een eigen paard ben je in bepaalde opzichten toch vrijer. Nou ja. Ik heb nog even om er over na te denken :-).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:08

marius schreef:
Weet niet mer wie het vroeg, maar ik ben het er ook totaal niet mee eens hoe het nu gaat.
Maar leg dat maar eens aan hem uit..
We zijn zelfs al op het punt dat we het over breken hebben, maar misschien gaat dat nog wel wat meevallen.
De tijd zal het leren..

Oei dat klinkt heftig. Hopelijk komen jullie er goed uit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:27

marius schreef:
Het is natuurlijk geweldig dat we 2 lieve en gezonde kinderen hebben.
Maar ik wil zelf ook nog wel eens wat, al is het maar 1 avond..

Is er geen mogelijkheid om 1 vaste dagdeel/avond voor jezelf te plannen?
Dan kun je of gaan rijden (manege/verzorgpaard) of wat anders doen, wat echt voor jezelf is?

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 08:24

@ Marius: klinkt heftig zeg. Moeilijke situatie, vooral met de kinderen erbij. Hopelijk komen jullie tot een oplossing samen.
(mijn "Phoe, als ik dit zo lees..." had uiteraard geen betrekking op jouw situatie; ff voor de duidelijkheid ;-))

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:44

Sammy_xxs schreef:

Is rotterdam-overschie te ver voor je.
Ik sta op een kleine pension stal, paarden staan in de winter overdag buiten van ongeveer 10 uur tot 16.00.
In de zomer staan ze 24/7 buiten, het is op basis van zelf mesten alleen je kanals je wilt tegen meer betaling de staleigenaar laten mesten.
Verder word alles gedaan dus als je een dag niet kan geen probleem.