Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:10

Janine1990 schreef:
Daar gaat het niet om als je aangifte doet. Dat kan men pas in een rechtzaak gaan gebruiken als tegenargument.

Rechtzaak, draaf je niet een beeeeetje door? 8)7
Waar hebben we het hier over, denk je dat ons wetsorgaan niks beters te doen heeft?

Paard heeft nu meer een springerscoupe als ik het goed begrijp. Groeit wel weer aan hoor :(:)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:10

Oh wat verschrikkelijk zeg... Tuurlijk groeien de manen wel weer aan en is het nu even niet zo mooi (ik vind de vospony wel stoer moet ik zeggen met zijn coupe!) maar het gaat natuurlijk ook om het idee dat iemand zich zo meent te moeten bemoeien met jouw verzorging van je paard en dat iemand zomaar aan je dier zit.

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst want ik ben ook bang dat ik d'r had toegetakeld....

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:11

Biskwie schreef:
Ik baal van de manen, maar ik baal er nog meer van dat die stalgenoot zomaar bij mijn paard geweest is en geknipt heeft. Wat moet ik toch met deze situatie? Ik heb haar al laten weten dat ik absoluut niet blij ben met haar actie. Maar moet ik hier verder nog wat mee?

Sorry als ik in herhaling val, ik heb het topic niet doorgespit. Maar zoiets idioots heb ik nog nooit gehoord! Ik zou haar haar eens even bijwerken, kijken hoe ze dat vindt 8-)
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 11-01-12 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:12

IKbenEllen schreef:
Nou ik ben het met opisop-shop eens hoor. Je kunt ook overdrijven, paard wordt voor wedstrijd ook getoiletteerd neem ik aan. Vliegen :O

Dat misschien wel, maar als je de dader echt wil aanpakken, moet je d'r op ieder mogenlijk puntje proberen te pakken ~~}>

Want zo iets flik je gewoon niet! -:(-

T is TS's paard en TS beslist wat er mee gebeurd!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:12

ellenlouise schreef:
Biskwie schreef:
Ik baal van de manen, maar ik baal er nog meer van dat die stalgenoot zomaar bij mijn paard geweest is en geknipt heeft. Wat moet ik toch met deze situatie? Ik heb haar al laten weten dat ik absoluut niet blij ben met haar actie. Maar moet ik hier verder nog wat mee?

Sorry als ik in herhaling val, ik heb het topic niet doorgespit. Maar zoiets idioots heb ik nog nooit gehoord! Ik zou haar haar eens even bijwerken, kijken hoe ze dat vindt 8-) Hoe oud is ze eigenlijk?

24 %)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:15

ik heb trouwens een leaser van mijn pony een aantal jaren geleden de deur gewezen nadat ze de sokken van mijn pony had afgeknipt, hoe haal je het in je hoofd?!
Had ook in het leasecontract opgenomen dat er niets aan de vacht/manen/staart veranderd mocht worden zonder overleg (uiteraard wel bijpunten van de staart, maar niet van coupe veranderen of zoals dit de sokken helemaal afknippen!) dus ze kon meteen vertrekken :o

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:16

X_Michelle_X schreef:
Dat misschien wel, maar als je de dader echt wil aanpakken, moet je d'r op ieder mogenlijk puntje proberen te pakken ~~}>

Ja pliesie is achterlijk, die gaat daar wel in mee 8)7 en de rechter ook ~~}>
Het gevang in, laat die verkrachter nog maar ff lopen!

Vooropgesteld (nogmaals): die griet moet met d'r klauwen van andermans spullen afblijven. Alleen ik had andere wegen voor bewandeld.
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 11-01-12 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:17

opisop_shop schreef:
ik heb trouwens een leaser van mijn pony een aantal jaren geleden de deur gewezen nadat ze de sokken van mijn pony had afgeknipt, hoe haal je het in je hoofd?!
Had ook in het leasecontract opgenomen dat er niets aan de vacht/manen/staart veranderd mocht worden zonder overleg (uiteraard wel bijpunten van de staart, maar niet van coupe veranderen of zoals dit de sokken helemaal afknippen!) dus ze kon meteen vertrekken :o

:=

Vind ik echt overdreven als ze alleen daarom weg gestuurd is...

Sorry maar sommige overdrijven hier echt..
Nee het is niet goed te praten om aan iemands paard zonder toestemming te zitten, maar mishandeling, nee sorry dat gaat me echt te ver om het zo te noemen :n

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:19

opisop_shop schreef:

Zelfs als ik de staart wil bijpunten vraag ik eerst of het goed is, bij mijn bijrijd paard :j

Janine1990

IKbenEllen schreef:
Janine1990 schreef:
Daar gaat het niet om als je aangifte doet. Dat kan men pas in een rechtzaak gaan gebruiken als tegenargument.

Rechtzaak, draaf je niet een beeeeetje door? 8)7
Waar hebben we het hier over, denk je dat ons wetsorgaan niks beters te doen heeft?

Paard heeft nu meer een springerscoupe als ik het goed begrijp. Groeit wel weer aan hoor :(:)

Tjongejonge, ik reageer alleen op jouw argument als hoe dit in het recht gebruikt zou kunnen worden.

Kan best zijn dat klopt wat Brainless zegt, ik heb in mijn opleiding helaas geen recht bij dieren, dus het fijne weet ik er niet van.

TS gaat, naar ik heb begrepen, aangifte van vernieling van haar eigendommen doen. Naar aanleiding van de genoemde topics heb ik enkel gezegd dat het me niet heel vreemd lijkt als het uiteindelijk toch nog wordt omgezet naar dierenmishandeling. Waarop werd gereageerd dat dierenmishandeling kolder zou zijn. Ja, zo lijkt dat op het eerste gezicht best. Maar omdat vernieling van eigendommen naar mijn idee vrij twijfelachtig is als het gaat om dieren. Plus zoals genoemd, staart ter bescherming en manen ook bij vliegen.
Vervolgens wordt er opgemerkt door jou dat het overdrijven is om dat gebruiken in aangifte, omdat het paard ook wordt getoiletteerd voor een wedstrijd. Maar dat geld niet voor de politie, dat wordt pas in een rechtzaak als argument door de tegenpartij aangehaald.

Ter vergelijking, jaren geleden werd ik eens 's ochtends bij de bushalte in elkaar geslagen door een buurmeisje (ja, je hebt te maken met een mietje eerste klas hier), dezelfde middag zat ik op het bureau om melding te doen. Mochten we er in een persoonlijk gesprek niet uit komen, werd de melding omgezet in aangifte. Aangifte van, jawel, mishandeling. Wat scheelde mij? Een beetje hoofdpijn, een scheur in m'n broek en een kapotte riem. En toch heet dat mishandeling.

IKbenEllen

Ing__ schreef:

Nee het is niet goed te praten om aan iemands paard zonder toestemming te zitten, maar mishandeling, nee sorry dat gaat me echt te ver om het zo te noemen :n

Dat vind ik dan weer niet overdreven, is toch vooraf afgesproken???

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:20

was niet alleen daarom (mevrouw besloot ook op buitenrit te gaan wat niet mocht en pas in het donker terug te komen), maar was wel echt flink pissed over die sokken.
Zeker als er afspraken over gemaakt zijn, moet je wel flink lef hebben (of plaat voor je kop hebben) om het dan alsnog te doen.

Vind mishandeling in jouw verhaal trouwens wel terecht hoor Janine!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:21

IKbenEllen schreef:
Ing__ schreef:

Dat vind ik dan weer niet overdreven, is toch vooraf afgesproken???

_/-\o_

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:22

Janine1990 schreef:
Ter vergelijking, jaren geleden werd ik eens 's ochtends bij de bushalte in elkaar geslagen door een buurmeisje (ja, je hebt te maken met een mietje eerste klas hier), dezelfde middag zat ik op het bureau om melding te doen. Mochten we er in een persoonlijk gesprek niet uit komen, werd de melding omgezet in aangifte. Aangifte van, jawel, mishandeling. Wat scheelde mij? Een beetje hoofdpijn, een scheur in m'n broek en een kapotte riem. En toch heet dat mishandeling.

En dat durf jij te vergelijken? Kweenie hoor :?

Ing__

opisop_shop schreef:
was niet alleen daarom (mevrouw besloot ook op buitenrit te gaan wat niet mocht en pas in het donker terug te komen), maar was wel echt flink pissed over die sokken.
Zeker als er afspraken over gemaakt zijn, moet je wel flink lef hebben (of plaat voor je kop hebben) om het dan alsnog te doen.

Kijk dat snap ik als mevrouw zomaar op buitenrit gaat, dat je haar diet lozen ;-)

Leek mij namelijk dat als iemand voor de rest heel goed bevalt, dat er eerst nog wel gesproken word alvorens iemand het erf af te gooien ;-)

Janine1990

opisop_shop schreef:

Ik ben gewoon de hele dag op school geweest hoor, het was gewoon een kinderachtig damesgevecht, voor zover ik me heb proberen te verweren. Er zijn mensen die er een stuk slechter van het geen af zijn gekomen waarvoor ze aangifte van mishandeling hebben gedaan. Er was echter geen andere grond waarop ik aangifte kon doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:23

IKbenEllen schreef:
Janine1990 schreef:

En dat durf jij te vergelijken? Kweenie hoor :?

Vergelijking aangifte van dierenmishandeling/aangifte van mishandeling.
Zie mijn reactie op opisop_shop.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:23

Biskwie schreef:
Ze is 24 jaar. De staleigenaar geeft aan dat hij niet verantwoordelijk is van persoonlijke acties van anderen op zijn terrein. Daarbij heeft die stalgenoot (vader betaald) 3 paarden in pension staan dus het is financieel een goede klant, die de staleigenaar niet voor het hoofd wil stooten.

Ik ben me nu heel erg aan het bedenken om het paard van pension terug naar huis te halen. Dit is het enige paard wat ik in pension had staan, ivm gebruik van de faciliteiten die ik thuis niet heb en wat wel nodig is om lekker door te trainen.

Wow!! Dit gaat behoorlijk ver, wie weet wat ze volgende keer doet....dan plukt ze je paard van stal als ze alleen op stal is en gaat hem rijden, omdat het paard aangaf te willen rijden??? Bij zulke types weet je het nooit. De staleigenaar had ook beter moeten weten met z'on opmerking, maar ja wat je zegd: papa 3 paarden in pension.

Ik zou mijn paard weer naar huis halen en uitkijken voor iets anders, maar dat is wat ik zou doen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:24

Ing__ schreef:
opisop_shop schreef:

Ik zou haar zelfs nog eerst de strot hebben afgebeten voordat ik haar weg zou sturen :j

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:24

wat ontzettend kinderachtig.. |o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:25

maar janine het gaat ook om de intentie, niet alleen de verwondingen, daarom vind ik het wel een terechte aanklacht.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:26

haar eigen haren afknippen? Die van haar paarden? De gevangenis in? Rechter? Politie?! Gaat het wel helemaal goed met jullie?! De strot afbijten?!?!?! :x |o

Kan begrijpen dat je het echt niet tof vind, maar om nou een gruwelijke wraak actie te bedenken, dan ben je zelf ook niet helemaal eerlijk bezig.
Het is absoluut niet O.K wat ze heeft gedaan, maar het lijkt me wel zo rechtvaardig dat als je haar dat hebt gezegd dat dat ook duidelijk moet zijn.
En ga je je paard nou echt naar huis verhuizen vanwege zijn afgeknipte manen?! Weet je zeker dat er niet meer speelt daar op die stal waardoor je daar weg wilt? Kan me haast niet voorstellen dat je alleen daarom gelijk je koffers pakt...

Ze is 24 lees ik, wees volwassen, spreek haar er gewoon op aan. Zeg dat je dit absoluut niet wilt hebben, spreek dus haar vader er op aan en waarschijnlijk is dat genoeg. Ik begrijp dat je meer wilt doen en heel kwaad bent, maar als de volgende stap de politie is vind ik dat veel te ver gaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:27

Janine1990 schreef:
Vergelijking aangifte van dierenmishandeling/aangifte van mishandeling.
Zie mijn reactie op opisop_shop.

Hier was een broek kapot en had je aantoonbaar letsel. Zou het dan weer belachelijk gevonden hebben als je aangifte zou doen voor een afgebroken nagel. Die groeit wel weer aan namelijk.

Bovendien dat aangiftegedrag hier op Bokt: veel makkelijker als sterke oom agent even iemand aanspreekt in plaats van dat je zelf je nek uit moet steken voor iets onnozels.
Overigens bedoel ik hier niet per definitie TS mee, ondanks dat ik andere keuzes gemaakt zou hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:28

opisop_shop schreef:
maar janine het gaat ook om de intentie, niet alleen de verwondingen, daarom vind ik het wel een terechte aanklacht.

Precies, de intentie. En ik ben van mening dat daarom aangifte van dierenmishandeling ook nog wel een aardig eindje te rijmen is. :) Snap je nu een beetje waar ik op doel??

IKbenEllen

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:29

Nee :D