Wil je het dier bedanken, zorg er dan goed voor, of als het puur een gevoelskwestie is, bedank dan het stukje vlees op je bord.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lifaya schreef:mensen verkijken zich altijd op het woord lam, dat is echt geen klein dartel lammetje dat rond stuiterd in de wei hooreen lam word lam genoemd tot 1 of 2 jaar en ziet er aardig schaap uit dan
AnoukWelsh schreef:Ik bedoelde op Fred_kroket,![]()
Maar bijna elk dier wordt geslacht, dus dan zou iedereen vegetarier moeten worden als je het zielg vind als kippen met 6weken gedood wordt ofzo iets...
_Chendo_ schreef:Ik eet JUIST vlees om hun te bedanken.
Afgemaakt worden ze toch wel. En een mens heeft nu eenmaal vlees nodig. Ja ik eet dus ook paardenvlees. Ik vind dat zelfs nog beter dan een koe of varken die een rotleven heeft gehad.
Daarbij is het de natuur dat we ze opeten en ik denk dat het heel eervol is en iets heel moois, dat een overleden dier een ander dier/mens kan voeden zodat die verder leeft.
Sorry hoor, maar vegetarisch zijn vind ik onzin als het om die reden gaat.
AnoukWelsh schreef:@Fred_kroket Ja ik snap best dat je er zo over denkt, maar ik heb nu een maal bepaalde stoffen nodig aan gezien ik 13 ben, en het liefste ben ik vegetarier maar dat mag niet van mij moeder....
Brainless schreef:lifaya schreef:mensen verkijken zich altijd op het woord lam, dat is echt geen klein dartel lammetje dat rond stuiterd in de wei hooreen lam word lam genoemd tot 1 of 2 jaar en ziet er aardig schaap uit dan
Maar ze lopen wel hun hele leven in de wei.
De lammeren van mijn buurman worden met de herfst geslacht. En deze worden dan in jan/febr geboren.