Stalgenoten aanspreken op rijden of omgang met paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:43

WhySoWhite schreef:
Ja, kijk.. Hier heeft de hele manege ( ............... ) zo een smoel, want het is zielig om je paard een rotschop te verkopen als die omhoog komt, maar niemand die er even op durft te stappen om het even beter te doen.. En dat is dan wel weer mooi :j

Ja hoor, hier ook. Ik heb een rotbok, en ik zou het beter zo en zo doen,
maar of ze er even op willen om dat te demonstreren? Ho maar!

Ze weten het altijd, allemaal, beter..

Ariebren

Re: Stalgenoten aanspreken op rijden of omgang met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:50

Je kan altijd aan die mensen vragen of ze even klaar willen gaan staan om een rot schop van het paard te krijgen.
Ik weet zeker dat dat mensje dan aan de andere kant van de stalgang ligt met wat gebroken lichaams delen.

LauraZanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:38

in sommige gevallen zeg ik iets. maar het ligt er aan.
situatie:
2 A 3 jaar geleden stond mijn pony ook op een stalling en de afspraak was als je je paard van het land haalt en in de stal zet en er staat daarna nog 1 paard alleen buiten neem je die ook mee. ik was aan het werk en om 18 uur op de stal en wat zie ik staan mijn pony die echt niet alleen kan rennen en gek doen. en stond in een ander weiland huh, bleek dat die vrouw mijn pony niet mee drufte te nemen (super lieve pony aan de hand) en was ze over het hek gesprongen na een andere wei helemaal nat van zweet. hier heb ik wat van gezegd dit was in het belang van mijn pony. ik heb gezegd schrijf dan een briefje of ik die van jou ook binnen wil zetten of vraag iemand anders op de stal. maar ook veel laat ik aan mij voorbij gaan. soms om de vrede te bewaren. bij ons gold de regel ongeveer 1.5 pak stro per week. (is wel te doen waren grote pakken) er wordt 1 keer per week genoeg van de zolder gegooid wij mogen zelf de zolder niet op. en dan waren er mensen die elke dag een half pak in de stal deden en ja dan is het ineens op. die paarden stonden met de helft van hun benen in het stro daar zeg ik wel wat van maar die kleine dingen is niet de moeite waard.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:46

heb een keer iets gezegd toen ik nog in een manegeles reed dat is al 10jaar geleden denk ik. We reden toen in een groep en er was 1 meisje bij die haar paard niet onder controle had en toen ze tegen mij aanreed schreeuwde ik zoiets van: HEB JIJ GEEN STUUR. het hielp wel :) maar verder durf ik er niks van te zeggen, maar dit werd gewoon gevaarlijk.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:56

MaiNat schreef:
Enkel in mogelijke gevaarlijke situaties voor mij of voor m'n pony :)

idd,
maar wat ik ook wel is heb gehad is dat iemand gewoon een zadel ging passen op mijn paard >;)
het is mijn paard en waar haal je het lef vandaan om zomaar ff een zadel te gaan passen zo onbeschoft gewoon :roll:

en op die stal werd er ook altijd met je bemoeit verschrikkelijk ik liet mijn paard daar altijd los in de bak lopen als hij een dag vrijhad en dan krijg je commentaar dat rollen is slecht voor de bak :') vervolgens zet ze zelf haar fjord erin uhuh :roll:
ben ook snel weggegaan daar rare mensen :')

op de stal nu word er niet met je bemoeit iedereen gaat leuk met elkaar om en we hebben een leuk clubje dus niks te klagen :D