Aparte Laarzen #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovebelly

Re: Aparte Laarzen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:46

Derby heeft polomodel op maat gemaakt
en Petrie ook, maar daar hangt inderdaad een ander kaartje aan...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:47

asjemenou schreef:
WinBinChes schreef:
Lipica is niet de enige die ''maat''werk leverd hoor. Waar die misstand altijd vandaan komt?

Welk ander merk heeft er dan het polo model op maat gemaakt voor dat geld?

Bijna alle merken hebben maat werk, denk dat bijna iedereen dat wel weet? Maar dan wel met een ander prijskaartje. :)

Bij Lipica is het maat werk ook maar beperkt hoor. Voor dat geld heb je geen ander merk, maar dus ook ander kwaliteit leer. En dat is gewoon een feit. Daar kies je voor of niet.

Persoonlijk vind ik het een smak geld voor 3 a 4 maanden levertijd, matige kwaliteit en afwerking.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:49

Klopt, maar de meeste zullen wel snappen dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten.
Voor het geld wat ze kosten zijn het nette laarzen. Ik heb nergens gezegt dat ze van dezelfde kwaliteit zijn, want dat zijn ze absoluut niet.

Ik heb naast mijn lipica`s ook konigs, en ja, die zijn mooier en beter afgewerkt, maar als ik niet in dezelfde kleur en hetzelfde model wil, dan betaal ik het driedubbelle. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:30

Maar dan heb je ook wat Anja ;)

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:43

benangelique schreef:
Zag al dat ik minimaal moet optrekken naar 400. Heel lang geleden lipica gehad. Ook zo stijf en erg grof

Ik heb de petrie Athene in het cognac nu sinds een maandje, ben er super tevreden over!
Niet te vergelijken met de 'oudere' petries (stug, hard), deze zitten na 1 keer dragen echt als slofjes.
Helemaal geen blaren op gelopen.
Nieuwprijs ligt volgens mij op 359.95 euro maar ik heb ze met korting gekocht bij de Divoza.
Die hebben zooo vaak aanbiedingen die het zeker waard zijn om even te kijken.

Afbeelding

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:26

Ik heb het nieuwe model van Derby, polo model met veter. Die zonder veter vond ik nog goed betaalbaar en je kon er genoeg opties bijkrijgen :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:30

Zal morgen inderdaad eens naar divoza rijden om mijn licht op te gaan steken. opties genoeg!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:54

WinBinChes schreef:
Bij Lipica is het maat werk ook maar beperkt hoor. Voor dat geld heb je geen ander merk, maar dus ook ander kwaliteit leer. En dat is gewoon een feit. Daar kies je voor of niet.

Persoonlijk vind ik het een smak geld voor 3 a 4 maanden levertijd, matige kwaliteit en afwerking.

bij lipica zijn alle modellen maatwerk hoor, alleen bij de outdoorlaars heb je standaard laarzen, maar die kunnen ook op maat gemaakt worden.

mijn lipica laarzen zijn van 2006 en zijn nog in erg goede staat, wel moet ik zeggen ik rij er alleen mee, doe ze aan nadat ik het zadel opgelegt heb net voor ik het hoofstel indoe en doe ze uit als het zadel eraf is, nooit problemen gehad, rij nu ongeveer 3 x per week. de eerste 2,5 jaar dat ik ze had reed ik 5 tot 6 x per week, dus ze zijn zeker al veel gebruikt.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:08

Ik ga ook even meepraten met dit topic :D. Ik heb nu bijna twee weken me nieuwe laarzen besteld, ik weet of ze echt bijzonder zijn, maar ik vind ze erg mooi :+ .

Afbeelding

Deze heb ik besteld in het zwart en ben echt super verliefd erop :P.

en van de week was een hele leuke actie bij een paardenwinkel bij mij in de buurt, tweede rijlaars voor 1 euro _/-\o_ , dus heeft me zus deze zelfde laars gekocht maar dan in het bruin en ik in het cognac :o .

Afbeelding

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:11

Wauw dat is nog eens een Actie! :P Ik heb 2 paar DeNiro's besteld voor de hoofdprijs..
Hele gave laarzen, ik zou die grijze doen voor thuis!

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:00

Kaitlin schreef:
Wauw dat is nog eens een Actie! :P Ik heb 2 paar DeNiro's besteld voor de hoofdprijs..
Hele gave laarzen, ik zou die grijze doen voor thuis!

haha, dat was een hele leuke actie :D.
Ik heb die zwarte eigenlijk voor wedstrijden en de petrie's voor thuis, maar misschien wissel ik het af en toe om :D, altijd leuk 2 paar laarzen :+ .

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:06

Was het er niet heeeeel druk tijdens die actie?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:54

benangelique schreef:
Lipica moet ik dus ook maar overwegen?
Ik rij er allen maar mee, verder absoluut geen stal werkzaamheden.

Mijn lipica's zien er na een jaar nog steeds netjes uit, heb ze ook aan met stal mesten, wassen etc, als je ze gewoon netjes onderhoud zijn het prima laarzen :j

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:59

CoRiNa1983 schreef:
WinBinChes schreef:

bij lipica zijn alle modellen maatwerk hoor, alleen bij de outdoorlaars heb je standaard laarzen, maar die kunnen ook op maat gemaakt worden.

mijn lipica laarzen zijn van 2006 en zijn nog in erg goede staat, wel moet ik zeggen ik rij er alleen mee, doe ze aan nadat ik het zadel opgelegt heb net voor ik het hoofstel indoe en doe ze uit als het zadel eraf is, nooit problemen gehad, rij nu ongeveer 3 x per week. de eerste 2,5 jaar dat ik ze had reed ik 5 tot 6 x per week, dus ze zijn zeker al veel gebruikt.

dat zal ook wel, maar bij bepaalde maten moet je tegenwoordig tot 100,- bijbetalen. Dus volledig maatwerk doen ze niet meer aan.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:01

Voor maatwerk???
Jee, dat is wel heel veel.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:01

Klopt, je hoort ook steeds lompere verhalen over lipica en de ''service''.

Klasgenootje van mij had hoogte 51, dus 50 euro extra kosten, kreeg ze ze en waren ze alsnog te kort, kon ook niks meer aan gedaan worden dus moest ze het hier maar mee doen :n

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:03

Ja, als je ( zoals ik ) een bredere kuit hebt en een lang been betaal je voor de dikkere kuit 50 en voor het langere been 50 extra. Lipica is voor mij dan ook niks goedkoper dan bijvoorbeeld Derby. andere merken zijn dan nog wel duurder. Maar ik vind de DeNiro boots ook zo mooi :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:04

Dan kregen ze ze mooi terug!

Moet zeggen dat ik wel netjes behandeld ben.
Mijn laatste waren ook niet in 1 keer goed, dus terug gestuurd en weer netjes en goed terug gekregen. En de kleur die ik eigenlijk wilde was er voorlopig niet, dus heb kleurstaaltjes thuisgestuurd gekregen zodat ik een andere kleur uit kon kiezen en kreeg nog korting voor het ongemak ook. :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:05

WinBinChes schreef:
Ja, als je ( zoals ik ) een bredere kuit hebt en een lang been betaal je voor de dikkere kuit 50 en voor het langere been 50 extra. Lipica is voor mij dan ook niks goedkoper dan bijvoorbeeld Derby. andere merken zijn dan nog wel duurder. Maar ik vind de DeNiro boots ook zo mooi :+

Dan zou ik ook nooit voor lipica gaan nee!
Ik hoefde niks extra te betalen, maar zou bij andere merken weer wel moeten bijbetalen voor maatwerk.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:06

Nee dat is inderdaad ook zo winbinches, weet eigenlijk helemaal niet hoe duur deniro's etc zijn, had afgelopen zomer op het EK in Rotterdam toch mooie laarzen gezien...
Bruin suede met een heel apart brooks neusje, zo jammer dat ik vergeten ben welk merk het was!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:11

De standaard de niro's zitten op 400 euro ofzo... Maar dan heb je verder nog niks extra's

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:30

CoronaLime schreef:

Klasgenootje van mij had hoogte 51, dus 50 euro extra kosten, kreeg ze ze en waren ze alsnog te kort, kon ook niks meer aan gedaan worden dus moest ze het hier maar mee doen :n

En daar gaat ze gewoon mee akkoord??

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:34

_Lot_ schreef:
CoronaLime schreef:

En daar gaat ze gewoon mee akkoord??

Nope, maar de dealer bood geen andere opties aan, lipica wou ze niet terug nemen en uiteindelijk na heel veel gezeik bleven er weinig andere opties over.

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:37

CoronaLime schreef:
Nope, maar de dealer bood geen andere opties aan, lipica wou ze niet terug nemen en uiteindelijk na heel veel gezeik bleven er weinig andere opties over.

Wat een slechte service zeg, ontzettend balen voor je klasgenootje! ;(

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:39

Ja het was ook wel heel sneu, maar die dealer had een of ander verhaal over dat ze eerder standaard wat hoger gesneden werden en dat ze daar nu uit bezuinigingsoverwegingen mee gestopt waren. Ze baalde er zelf ook flink van, als ze dat geweten had had ze net zo goed 49 cm kunnen doen, scheelt weer 50 euro.. :n