Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:26

Half bokt in dit topic. :+

Belsje

Trouwens, deze angsthaas heeft nu wel al twee jaar geleden een heuse schriktraining meegedaan met snorkend paard :D. Zo'n dingen zijn wel erg goed voor je vertrouwen moet ik zeggen!

Wesco

Hahaha ach ik weet het van mezelf, dat scheelt een hoop.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:28

Vooral als je eenmaal kinderen hebt vind ik.
Dan zit je steeds te denken, maar stel dat ik val en ik breek iets of nog erger mijn nek, hoe moet het dan met de kids.
Vroeger had ik een andere instelling, als ik val en ik breek een been, hoef ik lekker 6 week niet naar school.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:29

Ik heb geen kinderen, met mijn oude paard was ik helemaal geen angsthaas, toen die overleden was heb ik een veulen gekocht en toen 3 jaar niet gereden. En toen ging ik mijn paard inrijden ;) Dat viel wel tegen naar 3 jaar niet gereden te hebben :=

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:54

Belsje schreef:
Trouwens, deze angsthaas heeft nu wel al twee jaar geleden een heuse schriktraining meegedaan met snorkend paard :D. Zo'n dingen zijn wel erg goed voor je vertrouwen moet ik zeggen!

Een schriktraining is dat niet meer naar paarden gericht? Of houden ze zich ook bezig met niet schrikachtige paarden met bange baasjes? Anders is dit misschien wel een idee voor mijn vriendin? Als ze samen met haar paard aan zoiets kan meedoen gaat ze misschien gaan inzien dat hij van bijna niks schrik en deze mensen kunnen haar misschien wel over haar angst heen helpen?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:02

Vickz schreef:
Belsje schreef:

Een schriktraining is dat niet meer naar paarden gericht? Of houden ze zich ook bezig met niet schrikachtige paarden met bange baasjes? Anders is dit misschien wel een idee voor mijn vriendin? Als ze samen met haar paard aan zoiets kan meedoen gaat ze misschien gaan inzien dat hij van bijna niks schrik en deze mensen kunnen haar misschien wel over haar angst heen helpen?

Dat is meer gericht op paarden, maar ik heb daar ervaren dat ponymans met hupjes en al snorkend wel nog steeds tussen mijn benen blijft. Niet steeds hoe het hoort, maar uiteindelijk blijven ze wel bij je. Ik heb daar toen trouwens geen enkel paard echt gevaarlijk gek zien doen en ja door mijn angst heb ik wel een "speciale" behandeling gekregen. Want anders zou ik vermoedelijk gewoon afgestapt zijn ;).

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:06

Wesco schreef:
Ik heb geen kinderen, met mijn oude paard was ik helemaal geen angsthaas, toen die overleden was heb ik een veulen gekocht en toen 3 jaar niet gereden. En toen ging ik mijn paard inrijden ;) Dat viel wel tegen naar 3 jaar niet gereden te hebben :=

ja zo herkenbaar!! maar het is een soort spanning, maar ook weer soort pennyblijheid, maar toch spannend! ik vind het maar een uitdaging...hoop dat ik mijn oude vertrouwde gevoel weer zo snel mogelijk terug krijg... :Y)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:25

Nou, deze angsthaas is vandaag jankend af gestapt, en ik ga er voorlopig echt niet meer op -O- . Dacht ik gisteren gewonnen hebben, deed hij er vandaag nog eens een flinke schep bovenop. Zo erg dat ik 2 keer een paniekaanval heb moeten onderdrukken :o . Hij gaat gewoon stilstaan om flink te bokken als je hem een tik geeft om naar voren te gaan. Er gaat nu eerst iemand anders op die de voorwaarts en niet bokken knop er op zet, en dan ga ik weer. Als hij bij mij weer zo ver gaat, ga ik toch serieus overwegen om hem te verkopen :o , hij is vandaag echt veel te ver gegaan |( .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:30

Wat Ilonka? :oo

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:35

Hij maakt gewoon heel dankbaar misbruik van mijn onzekerheid, en gaat daar heel ver in. Het ging vandaag echt al richting gevaarlijk, en dat is voor ons allebei geen doen. Ik hou heel veel van hem, al zit dat momenteel even in een dipje, maar als we zo doorgaan verongeluk ik er echt mee |(

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:37

Inoterry schreef:
Hij maakt gewoon heel dankbaar misbruik van mijn onzekerheid, en gaat daar heel ver in. Het ging vandaag echt al richting gevaarlijk, en dat is voor ons allebei geen doen. Ik hou heel veel van hem, al zit dat momenteel even in een dipje, maar als we zo doorgaan verongeluk ik er echt mee |(

:(:) Ik hoop dat het dan beter gaat met de andere ruiter erop en dat hij normaal gaat doen ook met jou onder het zadel. :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:41

Dat hoop ik ook. Vorig jaar vond ik het vreemd als hij bokte, en liep hij gewoon voorwaarts, dus het kan wel.
En dan nog net voor de les een stalgenoot, beginnersniveau, en de staleigenaar, helemaal geen niveau omdat hij niet kan rijden nog heel leuk tegen met zeggen dat hij bokt omdat ik iets fout doe :roll: . En als ik er *** ***** op zou zetten zou hij absoluut niet bokken. Ik heb maar gezegd dat hij er zelf maar lekker op moest gaan zitten om het voor te doen. Toen was ik eigenwijs en liep hij boos weg :roll: . Weer een voorbleeld van de beste stuurlui.........

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:42

Ze voelen dat inderdaad echt feilloos aan (die angst) en maken daar "dankbaar" gebruik van. Hoop voor je dat het helpt, een andere ruiter. Vaak zijn ze dan wel braaf bij de andere ruiter (omdat die niet bang is) en als je dan zelf op stapt...................
Maar goed, dat is afwachten natuurlijk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:45

Maar hoe is dat bokken dan begonnen Ilonka? Want ik zie ook echt van jullie filmpjes en hoor verhalen en dan ziet het er zo goed uit en kan ik me niet voorstellen dat hij altijd zo moeilijk is. :o Alhoewel ik dus wel de verhalen hoor en Jeske soms hoor dat ik denk van... brr...

Balen ook van die staleigenaar. :? Hij kon je natuurlijk niet vertellen WAT je dan fout deed.. bleg.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:49

Ik ben er vrij zeker van dat hij bij een andere ruiter ook gaat bokken, hij wil namelijk echt helemaal niet voorwaarts. Ook in stap niet, als ik nog niet echt bang ben. Als hij niet net helemaal nagekeken was, zou ik het zelfs aan een lichamelijk probleem kunnen denken, maar ik ken hem en zijn gezondheidstoestand, ben erg zuinig met mijn paard, en weet dus dat het gewoon dwarsigheid is. En als Goldz iets niet wil, is hij daar heel volhardend in.

Dat bokken is eigenlijk begonnen nadat hij weer een tijd had stilgestaan met dat leverprobleem en heel veel bespiering was kwijtgeraakt. Hij was ook de bespiering die heel belangerijk is voor zijn balans onder het zadel kwijt, dus simpel voorwaarts is dan al erg moeilijk, en daar is hij op begonnen met bokken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:52

En kan je dat dan niet oplossen door bijvoorbeeld een lange tijd te werken aan de lange lijnen? Zodat hij zijn bespiering weer een beetje krijgt en dan erop proberen?

Tuurlijk zal hij het wel bij die andere ruiter doen, maar misschien kan zij hem er wel door rijden. :j Ik hoop het voor je. Het zou zonde zijn als hij weg moet.. Want weet je Ilonka.. Wat gebeurd er dan met hem? Hij kan heel gemeen bokken en heel gemeen zijn onder het zadel, hij sloopt alles en het is eigenlijk wel een komisch paard. Maar welke (nieuwe) eigenaar zal dat ook vinden? Ik denk dat je die op één hand kan tellen. :\

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:54

Halloa,hier nog zo'n bibberend konijn :o

Ik ben al wat ouder {46} en geef dat vaak de schuld,je moet toch een beetje een geloofwaardige smoes hebben is het niet? :P

Maar wat lees ik veel van herkenning,mijn paardrijcarriere kent zijn ups en downs met mijn tinker.
Eigenlijk was ik de eerste drie jaar zeer dapper en ging dan ook heel vaak alleen op buitenrit,totdat ik hem een keer niet meer in de hand had en er naast lag,daar ging mijn grote Anky-ego.....ik poepte alle kleuren van de regenboog bij de gedachten dat ik er weer op moest....
Langzamerhand kwam het vertrouwen weer terug al moet ik zeggen wel met behulp van een vriendin en haar bomproofpaardje die ons{letterlijk} op sleeptouw namen.
Nu gaat het weer redelijk al ben ik s'winters meer op mijn hoede dan zomers.
Het stomme is dat ik weet dat mijn tinker super verkeersmak is,en het dus aan mij ligt :o
Hij voelt mijn onzekerheid,en als ik dus ook echt geen zin heb om te rijden doe ik het ook niet.Ik stap er alleen op als het me een goed gevoel geeft en ik het volste vertrouwen heb in mijn tinker.
Soms is dat dagen achter elkaar,soms ook weken niet.......De sul vind alles best en eigenlijk weet ik ook dat ik niet bang moet wezen ,hij doet alles voor het vrouwtje. :D
Ik merk wel hoe langer ik hem heb hoe sterker de band word,en ook al denk ik wel eens hij krijgt veel te weinig aandacht ik zet hem te koop,ik kan me geen leven zonder hem voorstellen...... Dus hoop ik nog minstens tien jaar te kunnen genieten als bibberend konijn op de grootste lieverd die er is.....Hij geeft niet om auto's,vrachtwagens,tractoren,motors,vuurwerk,werk aan de weg,honden {daar wil hij het liefst mee knuffelen dus de grootste angst is dat hij ze perongeluk vermorzeld met al zijn liefde}gillende kinderen,voetballen,enz enz enz nu ik dit neer zet snap ik helemaal niets meer van mijn eigen angst.................................................................

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:55

even een tip.

voor ik zwanger werd was ik ook al angstig mijn merrie ging super hard in galop en plat door de bocht.
ik heb toen een weekend met mijn vriend gepland in de ardennen.
super leuk mooie omgeving en verteld dat ik angst had mocht op een super braaf arabiertje en toen begon het avondtuur.
tijdens de rit stonden ze stil en werd verteld wt je moest doen wnt nu werd er gegaloppeerd en geloof me dat ging super hard je kon je ogen amper open houden van de wind en schuin op helling gereden gewoon stap dan.

dan dat weekend was ik super trost dat ik met de groep mee moest kon niet anders hahaha
toen me eigen paardje weer en weet je die ging eigenlijk zo hard nog niet moest er vreselijk om lachen dat ik altijd zo bang op haar was.

jaren later een ander paard en die staan nu al 3 jaar stil super braaf dier maar op een of andere manier kan durf ik er niet meer op

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:03

Ik heb echt onwijs moeten lachen om de OP. Zooooo herkenbaar! _O-

Nu zo'n 3 jaar terug geloof ik, stortte ik van het paard waar ik het allermeeste vertrouwen in had. En dan ook niet zo'n beetje, maar gewoon echt klatsj boem tegen de omheining van de bak. Ik weet tot op de dag van vandaag nog steeds niet waarom ik er zo bang van geworden ben, want ik klom er de volgende keer gewoon weer op. Maar nadat ik verhuisde reed ik hem nog zelden en eigenlijk ook zelden op een ander paard. Het is er dus gewoon ingesleten ;(

In mijn nieuwe woonplaats 80km verder een nieuw paard gezocht wat braaf genoeg was om mij weer aan het rijden te krijgen. Die vond ik in zekere mate. Paard schrikt nergens van, bokt niet en steigert niet. Maar is zo afschuwelijk stronteigenwijs! Ik dacht wel naar buiten te kunnen want zo braaf was hij wel, maar meneer had er geen zin meer in en ging rennen. Over de openbare weg. Recht op een motorkap af.
Oftewel, nooit meer naar buiten geweest...

Op het moment rijd ik gewoon te weinig om weer iets op te kunnen bouwen, maar ik rij zo weinig omdat ik zomaar op al die knollen durf te stappen. Vroeger maakte het allemaal niet uit, maar tegenwoordig? Nee ik ben ook een watje :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:06

Somebitch schreef:
En kan je dat dan niet oplossen door bijvoorbeeld een lange tijd te werken aan de lange lijnen? Zodat hij zijn bespiering weer een beetje krijgt en dan erop proberen?

Tuurlijk zal hij het wel bij die andere ruiter doen, maar misschien kan zij hem er wel door rijden. :j Ik hoop het voor je. Het zou zonde zijn als hij weg moet.. Want weet je Ilonka.. Wat gebeurd er dan met hem? Hij kan heel gemeen bokken en heel gemeen zijn onder het zadel, hij sloopt alles en het is eigenlijk wel een komisch paard. Maar welke (nieuwe) eigenaar zal dat ook vinden? Ik denk dat je die op één hand kan tellen. :\

Hij is al veel sterker geworden, en gewoon voorwaarts over de hoefslag moet hij nu makkelijk kunnen. Er zijn ook al dagen geweest dat hij het echt heel fijn deed, dus hij kan het ook nu al wel.
En ik wil dit malle paard ook echt niet kwijt, maar zo hebben we samen ook geen plezier. Tot gisteren had ik er nog alle moed in dat het helemaal goed zou komen, maar hij is vandaag echt een grens over gegaan. Ik hoop echt dat het goed komt, een paard met zo'n gebruiksaanwijzing vind je niet zomaar een goed huis voor, maar ik heb ook absoluut geen zin in ongelukken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:08

Inoterry schreef:
Somebitch schreef:

Hij is al veel sterker geworden, en gewoon voorwaarts over de hoefslag moet hij nu makkelijk kunnen. Er zijn ook al dagen geweest dat hij het echt heel fijn deed, dus hij kan het ook nu al wel.
En ik wil dit malle paard ook echt niet kwijt, maar zo hebben we samen ook geen plezier. Tot gisteren had ik er nog alle moed in dat het helemaal goed zou komen, maar hij is vandaag echt een grens over gegaan. Ik hoop echt dat het goed komt, een paard met zo'n gebruiksaanwijzing vind je niet zomaar een goed huis voor, maar ik heb ook absoluut geen zin in ongelukken.

Tuurlijk het moet wel veilig blijven. :) We gaan het zien, wanneer gaat ze erop?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:10

Als het goed is, volgende week donderdag.
Morgen en overmorgen krijgt hij weer even rust, banketstaaf heeft weer tegen zijn schieffel aan getrapt :roll: :roll: :roll: :roll: , en daarna gaat hij elke dag even flink aan het werk aan de lijn ~~}> .

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:13

*steekt hand op*
*haalt hand snel weer naar beneden en kijkt schichtig rond of iemand haar gezien heeft*
*sluipt weg en verstopt zich*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:14

^^ Je naam doet er wel eer aan. :=