Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Belsje schreef:Trouwens, deze angsthaas heeft nu wel al twee jaar geleden een heuse schriktraining meegedaan met snorkend paard. Zo'n dingen zijn wel erg goed voor je vertrouwen moet ik zeggen!
Vickz schreef:Belsje schreef:Trouwens, deze angsthaas heeft nu wel al twee jaar geleden een heuse schriktraining meegedaan met snorkend paard. Zo'n dingen zijn wel erg goed voor je vertrouwen moet ik zeggen!
Een schriktraining is dat niet meer naar paarden gericht? Of houden ze zich ook bezig met niet schrikachtige paarden met bange baasjes? Anders is dit misschien wel een idee voor mijn vriendin? Als ze samen met haar paard aan zoiets kan meedoen gaat ze misschien gaan inzien dat hij van bijna niks schrik en deze mensen kunnen haar misschien wel over haar angst heen helpen?
Wesco schreef:Ik heb geen kinderen, met mijn oude paard was ik helemaal geen angsthaas, toen die overleden was heb ik een veulen gekocht en toen 3 jaar niet gereden. En toen ging ik mijn paard inrijdenDat viel wel tegen naar 3 jaar niet gereden te hebben
Inoterry schreef:Hij maakt gewoon heel dankbaar misbruik van mijn onzekerheid, en gaat daar heel ver in. Het ging vandaag echt al richting gevaarlijk, en dat is voor ons allebei geen doen. Ik hou heel veel van hem, al zit dat momenteel even in een dipje, maar als we zo doorgaan verongeluk ik er echt mee
Somebitch schreef:En kan je dat dan niet oplossen door bijvoorbeeld een lange tijd te werken aan de lange lijnen? Zodat hij zijn bespiering weer een beetje krijgt en dan erop proberen?
Tuurlijk zal hij het wel bij die andere ruiter doen, maar misschien kan zij hem er wel door rijden.Ik hoop het voor je. Het zou zonde zijn als hij weg moet.. Want weet je Ilonka.. Wat gebeurd er dan met hem? Hij kan heel gemeen bokken en heel gemeen zijn onder het zadel, hij sloopt alles en het is eigenlijk wel een komisch paard. Maar welke (nieuwe) eigenaar zal dat ook vinden? Ik denk dat je die op één hand kan tellen.
Inoterry schreef:Somebitch schreef:En kan je dat dan niet oplossen door bijvoorbeeld een lange tijd te werken aan de lange lijnen? Zodat hij zijn bespiering weer een beetje krijgt en dan erop proberen?
Tuurlijk zal hij het wel bij die andere ruiter doen, maar misschien kan zij hem er wel door rijden.Ik hoop het voor je. Het zou zonde zijn als hij weg moet.. Want weet je Ilonka.. Wat gebeurd er dan met hem? Hij kan heel gemeen bokken en heel gemeen zijn onder het zadel, hij sloopt alles en het is eigenlijk wel een komisch paard. Maar welke (nieuwe) eigenaar zal dat ook vinden? Ik denk dat je die op één hand kan tellen.
Hij is al veel sterker geworden, en gewoon voorwaarts over de hoefslag moet hij nu makkelijk kunnen. Er zijn ook al dagen geweest dat hij het echt heel fijn deed, dus hij kan het ook nu al wel.
En ik wil dit malle paard ook echt niet kwijt, maar zo hebben we samen ook geen plezier. Tot gisteren had ik er nog alle moed in dat het helemaal goed zou komen, maar hij is vandaag echt een grens over gegaan. Ik hoop echt dat het goed komt, een paard met zo'n gebruiksaanwijzing vind je niet zomaar een goed huis voor, maar ik heb ook absoluut geen zin in ongelukken.