Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diaz schreef:Zo'n gevoel heb ik nogsteeds bij een oude strip van de penny, met een trekpaard en een meisje die zonder zadel erop ging rijden. Heel anders getekend dan de rest, heel 'bol' getekend ofzo.. nooit meer kunnen vinden!
takkie_muis schreef:Ja dat waren de friezen , claude en henri
Seven schreef:koekoek het haflinger veulen uit oostenrijkvernoemd naar een klok hahaha
quintusgl schreef:Ik heb net de Penny ook een mail getuurd....ben benieuwd!!!
Mri schreef:Nou Marlinde, als je nog van je ponyclubs af wil dan wil ik ze wel overnemen
Als ik binnekort en keertje tijd over heb zal ik een serie verhalen uit de ponyclub inscannen!
crazycactus schreef:Leuk al die oude verhalen.
Ik weet er nog eentje te herinneren over een meisje wat eigenlijk op ballet zat, maar heeeel graag wilde paardrijden. Zij gaat stiekem rijden bij een mevrouw die haar paarden in de bergen had staan. Ze kreeg commentaar over haar spieren op balletles en er was iets met een wedstrijd aan het eind van t verhaal.... Grappig dat ik me na 30 jaar zoiets nog steeds herinner.
Volgens mij zat het in een bundel met meerdere verhalen.
corinepgek schreef:Ik ben pas vanaf mijn 12e "paardengek" geworden dus heb niet zo heel veel Penny's versleten. Er is wel 1 verhaal wat mij altijd is bijgebleven en nog tranen van in mijn ogen kan krijgen.
Het ging over een sportpaard die of te oud of geblesseerd raakte voor de sport en daarom op pensioen mocht. Maar het paard kwijnde weg en werd heel erg ziek. Toen gingen ze doen alsof ze op wedstrijd gingen, dus helemaal wassen vlechten alles en het paard leefde helemaal op. Vlak voordat hij de trailer opliep werd hij volgens mij afgeschoten.
Heeft/herkent iemand dit verhaal toevallig en kan mij aan een copietje helpen?
Sorro schreef:Ik heb hem gevonden!!
Toevallig zegt mijn moeder gisteren ik heb nog een doos met oude boeken van je gevonden op zolder, kan die weg?
Allemaal oude penny`s en ponyclubs!
Het verhaal van de TS staat overigens niet in een penny, maar in een Debbie Pony stripboek.
De naam van het verhaal is "Vang de wind" en het paard heet inderdaad Dancer.
Ts als je het verhaal nog steeds wil dan kan ik het eventueel scannen voor je wanneer ik weer thuis ben en dan doormailen.