Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:43

Ben ooit een keer met een enthousiaste collega (die niets van paarden wist maar ze vond het zo mooi om naar te kijken) naar CSI Geesteren geweest. Had 2 vip kaartjes nog wel, dus wij aan een tafel met diverse gasten naar de wedstrijd kijken. De eerste balk ging eraf: heee, hoe kan het nou, hij gooit er maar 1 balk af en krijgt toch 4 strafpunten.

Ok, ik zonk ongeveer onder de tafel, dat werd nog erger toen een paard dwars door de hindernis ging: En deze gooit alles eraf en krijgt ook 4 strafpunten, daar klopt niets van...

De hele tafel zat te gniffelen en ik schaamde me dood... ^)

Heb overigens ook een collega die zat op te scheppen over dat ze alles van paarden wist, Z dressuur had gereden, enzenz...
Ziet ze een foto van mijn (bonte KWPN) merrie: oh wat leuk, je hebt een tinker. :=

MaritB

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:51

Mijn appaloosa is ook een prachtige schimmel.
Wonder heet ook regelmatig Americo.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:52

De buurvrouw:
Waarom doe je Cesar van die armbanden om? (peeskappen)

Wij hebben op dit moment moeder en dochter op de wei staan, moeders is 13 en bruin, dochterlief is 3 en begint nu zichtbaar te schimmelen, maar was/is overwegend zwart nog.
Zelfde buurvrouw:
Nee, die bruine is toch de dochter, die ander wordt al helemaal grijs :)

We krijgen het ook niet aan haar verstand dat het nu eenmaal zo werkt / is.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:11

Ik wilde mijn vriend ook eens laten rijden, hij met een brave haflinger naar de bak.
Ik zeg blijf maar even wachten want ben iets vergeten. Kwam ik terug zat hij er al op (had nog nooit op een paard gezeten) en was al aan het rondhobbelen in draf, ik verschrok me kapot. Gelukkig niks gebeurd maar hij wilde echt niet aan de longe, dat was alleen voor veulens en kinderen!

Ik het lichtrijden uitgelegd, ging best goed. Hij wilde daarna eigenwijs ook galopperen.. Na een rondje dat gaat wel niet gemakkelijk dat op en neer gaan in de galop.
Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat hij zou denken dat hij in alle gangen moest lichtrijden.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:25

@maartje 1990
die opmerking terug is wel heel geweldig!!!!!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:39

Wat een leuke dingen staan er tussen zeg!
Ik kan me niet echt zulke dingen herinneren. Dus die zullen wel niet grappig geweest zijn.
Weleens van iemand die dacht best wat van paarden te weten. En toen ik me beugels een gaatje langer wilde maken. Stond die gene daar bij en toen zei ze ow doe je dat zo. Eerst viel bij mij het kwartje niet wat ze nu bedoelde. Maar ze wist dus niet dat je beugels langer en korter kon maken. :')
En dat voor iemand die naar eigen zegen altijd gereden heeft in der jonge jaren en dochter die "al" een paar maanden op les zat. Zijn volgens mij toch de dingen die je het eerst leert als je op les gaat.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:36

Toen mijn vorige hengst in de opfok stond hebben we ze aan de hand van wei naar stal gebracht.

Mijn paard was een vos en flink aan het showen/sjouwen maar bleef wel netjes naast me.

Komt er later een vrouwtje naar me toe.

Jij mag trots zijn op je mooie jazz hengst.

Ik: Dank u wel mevrouw maar dit noemt men nou een arabisch volbloed :+

Die mevrouw zat zelf in de kwpners :D

Nou moet ik zeggen dat Barc geen overdreven dish had en spaans gefokt dus wat ronder een barokker

Ze hebben hem ook wel eens voor quarter aangezien :)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:51

JNAWA_Nienke schreef:
Wandelen met je shet en dan om de paar meter te horen krijgen 'of je je hond aan het uitlaten bent?' :+
En dan ook nog verbaast zijn dat ik het 'grapje' niet grappig vind'! joh, vind je het gek na 284739x!? _O-

Wat een grote hond, goh meisje wat een leuke hond, ben je je hond aan het uitlaten, kijk Fluffie wat een grote hond. (kijk Boris wat een klein paard zeg ik dan)

Aaaaargggggghhhhhhhhh _-:(

Ga een originele grap verzinnen :') Ik weet precies wat je voelt Nienke.

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:58

echt leuke opmerkingen staan erbij!
Zelf heb ik er ook nog een paar:

Als ik met mijn haf naar de bossen ga kom ik langs een kampeerboerderij. Op een keer toen ik daar samen met mijn zusje reed riepen twee jongens waarom wij een kogelvrij vest aan hadden (bodyprotector)

Een andere keer toen ik in de duinen aan het rijden was vroeg een meneer of mijn paard speciale schoenen om over het duinzand te lopen aan had (springschoenen) :')

Op stal liep ook een keer een vrouw die vroeg of wij alleen maar op reuen (het zijn toch echt ruinen :') ) reden omdat merrie's toch altijd veulens krijgen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:12

Ik was een keer op een westernwedstrijd bij het onderdeel trail. Na het opbouwen van het parcours ging de wedstrijd van start. Na de derde deelnemer vraagt er iemand: "Wanneer gaat het nou beginnen?"

Die had blijkbaar springen verwacht. :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:27

Borisje schreef:
JNAWA_Nienke schreef:
Wandelen met je shet en dan om de paar meter te horen krijgen 'of je je hond aan het uitlaten bent?' :+
En dan ook nog verbaast zijn dat ik het 'grapje' niet grappig vind'! joh, vind je het gek na 284739x!? _O-

Wat een grote hond, goh meisje wat een leuke hond, ben je je hond aan het uitlaten, kijk Fluffie wat een grote hond. (kijk Boris wat een klein paard zeg ik dan)

Aaaaargggggghhhhhhhhh _-:(

Ga een originele grap verzinnen :') Ik weet precies wat je voelt Nienke.

Met mijn paard krijg ik het net zo goed te horen, mensen vinden zich altijd zo origineel met die grap, waarop ik vervolgens mijn handen voor mijn paards oren doe en zeg 'ssst, hij zit in een identiteitscrisis'

Ik heb een reflecterende uitrijdeken van horze, knal oranje. Menig mens is er van overtuigd dat ik politie te paard ben. (': Niet dat die reflecterende dekens gebruiken, maar ja, dat weet de gemiddelde dorpeling niet.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:32

Ik krijg ook te horen dat ik mijn paard uit laat, of dat ik een grote hond heb, en dan raar kijken als je niet lacht?
Mensen zijn echt zo... tsjah.. wat eigenlijk?

Als ik mijn paard buiten laat grazen, dan oefen ik voor pakjes avond..

En vooral de mensen die het beter weten, ik hoor niet mijn stick mijn paard te aaien, dan is hij er straks niet meer bang voor.

Duh, dat is de bedoeling ook!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:38

Toen ik nog horseball deed kreeg ik heel vaak de vraag of ik er nou alweer af was gevallen :D
Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:54

nou.... dat ze dat vragen vind ik niet zo gek hoor! *kijkt geschokt naar foto*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:55

Mijn haflinger stond in de bak met een palomino welsh Btje.
Het welshje werd eruit gehaald, waarop een moeder van een leskind verbaasd aan mijn haflinger vraagt (al aaiend...) "aahh, halen ze nou je veulentje weg????"

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:56

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:02

Ik zei tegen een oudere man die schuintegenover me woont dat ik best spierpijn had van t rijden, keek ie me echt zo aan van JA JA, die denkt echt dat je er alleen maar op zit en niets doet :+

Hij snapte ook niet waarom ik nog steeds les heb omdat ik al vanaf mn 8ste jaar rijd, dan moet je het inmiddels toch wel kunnen hahahaha :+

Is een schattig mannetje dus van hem kon ik het wel hebben. :')
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 08-11-11 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:04

Toen ik nog samen met mijn zusje deed mennen en wij allebei een enkelspan hadden met sulky en minipony.
Zaten wij op een dag bij een cafe wat te drinken. Komt er een man aan en die vraagt serieus: 'Zijn ze vals?' (Hij vroeg daarvoor nog of het paarden waren of honden :+ )
Wij zo: 'Nee' en we moesten natuurlijk lachen. Aait die man heel voorzichtig een van de pony's en de pony schrikt ervan zo zachtjes! whhaaaa. Die man die SCHROK! WOW hahahah

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:04

stef schreef:
Het welshje werd eruit gehaald, waarop een moeder van een leskind verbaasd aan mijn haflinger vraagt (al aaiend...) "aahh, halen ze nou je veulentje weg????"

hahaha dit herken ik, dat ik 2 haflingers had, een hengst van toen net 3 en een hengstje van 4 maanden, liepen ze samen in de wei, hoorden je allerlei mensen die langsfietsten, ach wat lief, moeder en kind, terwijl de oudste alles buiten had hangen :+ _O-

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:08

wat een geweldig topic haha !

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:14

Vorig jaar was ik op wedstrijd met mijn merrie. Was fijn aan het inrijden, paard liep erg lekker. Op een bankje zaten een paar manege-meisjes, echte Penny-meisjes. Ze waren helemaal weg van ons, en vonden dat ik zo goed reed. Volgende opmerking was dat ik vast al heel vaak tegen Anky had gereden _/-\o_ ...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:15

petrea schreef:
MrUlbe schreef:
het eerste wat jongens altijd aan mij vragen: ''is het nu waar dat meiden een orgasme krijgen tijdens paardrijden??''

:j

:j :+

Ik was op de stal waar ik werkte en mijn vroegere paard had staan met mijn (ex) vriend. Ik liet hem een paar shetlanders zien. 'Dat zijn vast nog veulens' & de grote paarden en pony's waren altijd hengsten, merries waren de kleine. _/-\o_

Mijn (huidige) vriend: Ik vertelde hem dat ik spierpijn had van het paardrijden gisteren. Ik heb na een half jaar weer een keertje mogen rijden, helaas niet op mijn eigen paard, maar dat doet er niet toe. Hij vond het raar dat ik spierpijn had, want 'je zit toch alleen maar, je doet verder niks' _/-\o_

Ik ben vaak genoeg gevraagd, toen ik nog met mijn paard kon wandelen, waarom ik er niet op ging zitten. Tja, zonder zadel naar buiten op een paard die dat niet kent is en die ik net een paar dagen had, was mischien toch niet zo slim :+

En waarom mijn paard van die dingen om zijn benen had met rijden. (peeskappen + springschoenen)

Geweldig toch :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:20

Miepie77 schreef:
stef schreef:

hahaha dit herken ik, dat ik 2 haflingers had, een hengst van toen net 3 en een hengstje van 4 maanden, liepen ze samen in de wei, hoorden je allerlei mensen die langsfietsten, ach wat lief, moeder en kind, terwijl de oudste alles buiten had hangen :+ _O-

maar dat is toch de euh..... melkstok? :)*

antje_vip

Ik kwam thuis, zei mijn moeder: je pony heeft geen hoefbeen meer! :oo Ik schrok me dood!
Mijn shet had een verkeerde hoefstand

lonniejj

Ik ga altijd met mijn pony wandelen vanwege haar blessure. Ze kan daardoor niet gereden worden. Ik krijg bijna iedere keer wel de vraag waarom ik er niet opzit, of waarom ik ernaast loop.

Maar 1 keer sloeg echt alles, toen was ik weer aan de wandel met mevrouw, toen er een wijsneus langskwam die begon te roepen dat ik maar op mijn paard moest zitten en dat als ik bang was om te rijden dat ik haar maar moest wegdoen, want dat was zo zielig voor het paard..
En bedankt meneer. Heb hem even vriendelijk uitgelegd dat ze absoluut niet gereden mag worden. Maar dat wilde hij niet geloven. Ben toen maar gauw verder gewandeld. Soms hè! :Y)