schrappie schreef:Daar heb je toch maneges voor.???
Heb je het verschil al eens gevoeld tussen een gemiddeld manege paard en een eigen paard?
nou sorry hoor, ik heb liever een paard wat goed getraint is door 1 iemand. dan eeb oaard want 10 x op een dag naar buiteb mag om door kinderen die hobbelen op zo arm beest. (sorry voor dat typen, ik zit op mn mobiel)
Precies, en gezien ik niet wil dat mijn 'goed getrainde' paard als een manege paard behandeld wordt, laat ik dus niet zomaar iemand op mijn paard.
Ik snap de reacties ook niet van: Je gunt een ander toch ook het plezier van paardrijden?
Ben ik nou ineens een naar mens omdat ik zuinig ben op m'n paard?!?

Ja tuurlijk gun ik het een ander, maar ik werk me de pestpokken voor mijn paard, zijn verzorging, zijn stal, zijn training en het belangrijkste… zijn vertrouwen, maar een ander moet zonder enige moeite ook het plezier van paardrijden ervaren? Ookal zou dat ten koste van mijn paard zijn? Nee sorry, heel vervelend voor de gene die geen paard kunnen/willen hebben, maar dat is niet mijn schuld.
Zoals een ander al als voorbeeld gaf… Ik gun iedereen rijkdom, maar dat betekend niet dat ik mijn geld maar moet uitdelen