Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 01:15

Hi,

Een vriendin van mij heeft een paar maanden geleden haar eigen stal opgezet. Ze heeft jaren ervaring opgedaan op verschillende zeer goede stallen en oog voor kwaliteit en gezondheid. Ze heeft zeer regelmatig erg leuke jonge, betaalbare, paarden te koop staan die stuk voor stuk (door haarzelf) op een fijne manier gereden zijn. Haar site is http://www.mkstables.nl. Omdat de site nog niet helemaal af is kun je het beste even contact met haar opnemen.
Misschien zit er iets voor je bij :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:05

Aranel schreef:
Aranel schreef:
:):) Ik heb vandaag een bod geplaatst op een friese hengst en ze belt me nog terug, zit helemaal te stuiteren, kan niet wachten op haar telefoontje _O-

We hebben een deal :D :D :D Maandag wordt hij gekeurd en gecastreerd en de week erop kan ik hem ophalen! :+:

hoe is de keuring verlopen? Heb jij je paard?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:41

ga je gang, beide paarden is niet wat ik zoek dus ik zoek nog even verder!
Succes!

Ik weet de ideale voor je, maar ook daar zit een (kleine) maar aan.... maar zou denk ik perfect passen,
zowel qua looks, karakter, maat en kwaliteit :j Hij heeft zelfs als fotomodel in de Hoefslag gestaan :D[/quote]
Hoi,
Adin, ik weet niet of je al met dit paard bezig was???? (ik wil hem namelijk niet voor je wegkapen)
maar ik zoek dus ook een grote. Als Adin er niet mee bezig is, mag ik dan een foto van dit paard?
Ik zag nog dat iemand zei dat hij/zij een paard van 1.80 te koop stond? foto?

mijn zoektocht is namelijk nog steeds niet beindigd...[/quote]

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:31

friesiszwart schreef:

Ja hij is goedgekeurd!! :D Volgende week kan ik hem ophalen :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:35

Aranel schreef:
friesiszwart schreef:

Ja hij is goedgekeurd!! :D Volgende week kan ik hem ophalen :)

Super! :D Wat leuk, gefeliciteerd!

Mayflower_

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:35

Paard die ik gister bezichtigd heb was ook heel leuk!! Wel iets voorwaarts, maar makkelijk terug te rijden.
Ga er zondag nog een keertje heen en dan maybe de defenitieve beslissing maken!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:26

Mayflower_ schreef:
Paard die ik gister bezichtigd heb was ook heel leuk!! Wel iets voorwaarts, maar makkelijk terug te rijden.
Ga er zondag nog een keertje heen en dan maybe de defenitieve beslissing maken!

Spannend! :D Heb je een foto of filmpje van hem/haar? :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:30

ik ga morgen kijken... spannend :)
hoop dat het iets wordt! 350 km enkel...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:16

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:25

hij ziet er tof uit! Daar kan je veel van leren denk ik!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:25

>;) oogt ouder dan 12 sorry diepe kuilen en grijs haar.
Heb je zijn paspoort gezien?

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:30

tita schreef:
>;) oogt ouder dan 12 sorry diepe kuilen en grijs haar.
Heb je zijn paspoort gezien?

Oei dat dacht ik ook, vanaf 15 is het normaal dat de leeftijd aan het paardenhoofd te zien is. Zullen vast uitzonderingen op zijn. (Sommige mensen rimpelen ook eerder :o ).. maar ja lijkt me ook zo raar dat als in het paspoort wat anders staat. Dat lees je toch na....

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:39

ik herken je probleem,

ik was opzoek naar een lief paard, evt een fries of grote zwarte tinker.

Het eerste paardje dat ik gaan kijken ben was een kleine tinker met veel wit aan.

Het tweede paardje was totaal een ander type, warmbloed, vos, juist ingereden en veel te vooruit voor me, toen ik deze zag had ik meteen een negatief gevoel

verder heb ik geen andere paardjes gaan kijken, heb de eerste gekocht :D

Helaas heeft ze wel zomer exzeem (wat ik dus niet wist)
verder ben ik nog altijd heel blij dat ik ze gekocht heb, mn 1e paardje *\o/*

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:04

Hij is echt 12 jaar haha. :D
Heeft verder geen grijze haren hoor. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:31

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 16:36

Leuk paard! Hoop voor je dat zondag weer alles goed is!
Succes zondag!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:39

@ mayflower. dat paard ken ik! echt een leuk paard! de mensen van dat paard zijn ook echt heel betrouwbaar!

Isacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:48

Voor de mensen die een groot paard zoeken, ik vindt ze in Belgie op een of andere manier veel groter dan hier. Ik zocht ook 1.70-1.75 puur omdat ik het mooi vindt. En heb wel 10 gereden in belgie :)
Echter belgie is dus wel meer een Eventing/springland wat voor mij super is aangezien ik absoluut niets met dressuur heb. Maar er zullen ook vast leuke onbeleerde grote 3 jarigen te koop zijn welke je leuk kunt gebruiken voor de dressuur.
kijk maar eens op: http://www.2dehands.be.

Isacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:52

Mayflower_ schreef:

Hartstikke mooi beestje hoor. Hij oogt helemaal niet ouder en 12 jaar is in mijn boek gewoon een super leeftijd. Ik kan geen grijze haren zien hoor. Ikhoop dat het goed gaat zondag . Veel success!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:55

ik heb ook een groot paard! alleen nog maar 2(,5) jaar. dat is een beetje een rottige leeftijd. wil hem graag verkopen oa door zwangerschap. zie het niet zitten om straks een jong paard te rijden! die red de 1.70 ook wel denk ik. afstammeling L`esprit x lincoln x lauritston x cavalier. staat niet meer te koop op int. ik wil hem het voorjaar weer aanbieden als hij er dan nog is. vind het zelf een mooi type paard.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:12

lisch schreef:
@ mayflower. dat paard ken ik! echt een leuk paard! de mensen van dat paard zijn ook echt heel betrouwbaar!

Wat leuk! Weet je ook iets meer over zijn verleden etc? :)

En voor de rest, 12 vond ik ook wel oud, maar goed ik zoek een braaf leerpaard. En deze is braaf en leuk dus durf ik wel door de leeftijd heen te kijken!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:18

Ik ben niet actief op bokt meer, maar dit vind ik toch wel een heel leuk topic om te lezen en even te reageren om mijn verhaal te doen :)

4 jaar geleden ben ik op zoek gegaan naar een paardje. Eerste paard die we gingen kijken was een 2,5 jarige haflinger net beleerd. Liefde op het eerste gezicht en meteen gekocht! Na 2 jaar wilde ik toch wel heel graag met een paard verder, ik was uitgekeken ( en te groot geworden). Wilde graag de wedstrijden in en springen. Na 3 paardjes gekeken te hebben (1ste had... hoe noem je dat... hanetred. Tweede was leuk maar iets te klein en derde was ook leuk maar wat ouder, 8 jaar) heb ik voor een 8 jarige merrie gekozen, L1 dressuur. Heel leuk beest totdat de merriekuren voorbij kwamen. En het trailerprobleem waarvan we niets wisten. Toen ze in de wei opeens door het hek was gevlogen heb ik de keus gemaakt haar te verkopen, met rijden werd het ook steeds minder en de band kwam niet echt tussen ons. Tussendoor ook nog mijn eerste paardje te koop gehad maar de dag voor hij weg zou gaan de koop afgeblazen, kon echt geen afstand van hem doen.

Nu 2 maandjes geleden de keuze gemaakt om mijn eerste paardje toch te verkopen, hoe goed de band tussen ons ook is. Hij is eergister opgehaald en naar een heel fijn nieuw huis gegaan. Maar jullie snappen het wel... ondertussen ook op zoek gegaan naar een nieuwe topper. Dat ging niet zo heel soepel moet ik zeggen. Eerst veel in de buurt gekeken via marktplaats. Hier in de buurt een aard gereden die heeeeel leuk en lief was. Alleen... zo scheef als de pest en dat uitte zich in bokken... goed uit te zitten maar paard had gewoon pijn, klaar. Dat werd hem helaas niet. Toen bij een handelsstal een jonge gereden met superafstamming én superhoge prijs. Hier zat voor mij teveel werk in maar wat een geweldig paard. Prijs was alleen veeeeeeel te hoog. Volgende! Dat was *denkt heel hard na* bij de particulieren handelaar waar ik ook mijn eerste paard heb gekocht. Jong paard en heel heel lief. Met rijden hadden we helaas totaal geen klik en kon geen enkel knopje vinden. Weer volgende dus. Toen hebben we gekeken bij Jan Dolfing. Daar werd zo een paard uit de stal geplukt zadel opgegooit etc. Paardje was mager maar zo voorwaarts, niet tegenaan te rijden en dat voor een 11 jarige ofzo. Nee, ook geen klik. Daarna haalde hij een leuke bonte uit stal. Die had ik op mp gezien. Was aan de kleine kant voor mij en geen leuke combinatie vonden degenen die ik mee had gesleept. En voor die leeftijd helemaal niet fijn gereden. Plus dat ie onder de schimmel/schurft zat en volgens een ander meisje dat we later tegenkwamen had hij in het prikkeldraad gezeten? We hebben vriendelijk bedankt en zijn weggegaan.

Volgende was een paardje wat mijn vriend al 2 maanden in zijn hoofd had en nu al van mp af was. Hij stond in duitsland, nog wel een stukje rijden. Daar zijn we gaan kijken. Een vos ruin van 12 jaar en.. 1.84. Tsja, ik wilde een groot paard. Ik schrok me rot toen ik daar op stal kwam. Alles was zooooo mager! (reden is wel door de eigenaar uitgelegd en aannemelijk). Ik heb geborsteld, opgezadeld en lovemario@bokt heeft eerst even gereden. Wat een lief braaf paard, dat zocht ik en de klik was er tussen zowel mij, mijn vriend als lovemario@bokt. Nog even een buitenrit alleen gemaakt. Meteen het beestje gekocht en als alles goed is komt hij morgen op stal. Het is een gok omdat hij zo mager is en je nooit weet wat er in het verleden met een paard is gebeurt. Hij kan altijd wat hebben... Spannend dus. Hopelijk mag ik / mogen we heel lang van hem genieten!!

Iedereen die nog op zoek is, succes! Wij waren er ook zat van op een gegeven moment en juist toen kwam het ideale paard op onze weg. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen ergens een geschikt paard staat, als je maar geduld hebt.....

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:14

Isacintha schreef:
Mayflower_ schreef:

Hartstikke mooi beestje hoor. Hij oogt helemaal niet ouder en 12 jaar is in mijn boek gewoon een super leeftijd. Ik kan geen grijze haren zien hoor. Ikhoop dat het goed gaat zondag . Veel success!

Naar hem heb ik ook zitten kijken (maar geen actie ondernomen). Plaatje om te zien. Veel succes!

Ik ga zelf morgen voor het eerst ergens kijken en proefrijden, ook zo'n grote (>1.75), dat is groter dan ik eigenlijk wil... maar verder op het oog de moeite van het kennismaken waard. Spannend.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:17

welke ga je kijken dan?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:29

Isacintha schreef:
Mayflower_ schreef:
Jawel: http://link.marktplaats.nl/474848309
Dit is 'm :D

Naar hem heb ik ook zitten kijken (maar geen actie ondernomen). Plaatje om te zien. Veel succes!

Ik ga zelf morgen voor het eerst ergens kijken en proefrijden, ook zo'n grote (>1.75), dat is groter dan ik eigenlijk wil... maar verder op het oog de moeite van het kennismaken waard. Spannend.

Wat leuk! :D welke ga je nu zien?