Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat leuk om allemaal te lezen.

Emerald schreef:Alatariel schreef:Ik lees: het witte tape om de knotjes. Man man man wat een gehannes was dat zeg en toch was het zo bereleuk met zn allen.
En blij te lezen dat niet alleen voor mij de wijze van instructie herkenbaar en blijkbaar ook prettig is. Ik vind het tegenwoordig vaak maar gepiep. Als ze niet willen poetsen mag je er amper wat van zeggen. Uhhhh nou dat hoefde ik niet te proberen, dan kon je of naar huis of poetsen rijden maar dan ook nog even extra corfee.
Wij aten trouwens ook biks haha vraag me niet waarom hoor, nog meer die dat deden?
Hahaha, herkenbaar!! Je moet alles proeven he? hihi. Haver ook trouwens. De geplette was het lekkerst!![]()
![]()
Als je dan vergelijkt met nu... wat ben ik blij dat ik dat mee heb mogen maken en ECHT lol met mijn knol heb gehad!!!
had. Die moest nog los in een soort van zakje. Nou dat vonden we allemaal maar heel raar.
En een stoffen Wintec was helemaal je van het.
O ja, en voor de wedstrijden (onderlinge) maakten we van die wollen pompoentjes en die maakten we aan de knotjes vast. Of zo'n matje met allemaal tape ertussen. Prachtig vonden we dat.
) en dan zonder zadel en hoofdstel in kei-harde rengalop en dan je hand op de lies leggen. Wedstrijdjes wie dan het langst bleef zitten.
pri_lady schreef:Ik ben de blonde op de Fjord Muis. Niet zo heel goede kwaliteit maar als je goed kijkt:
zie je een groen vilt dekje onder het zadel op de zwarte
zie je mijn capbandje op mijn cap zitten ipv onder mijn kin
zie je hoofdstel met lage neusriem die werkelijk elk paard had
Check de kraag van de blousjes, die waren bij wijze van spreken groter dan de hele blouse, was hélémaal in in 1977!
geen spráke van. Maar met een cap die van je hoofd vloog maakte je ook wel een suffe indruk.
), als je zeurde om een andere pony liet ie je net zo lang zeuren totdat de les begon, zette de pony waar jij op zou moeten maar niet wilde buiten de bak en deed de deur dicht met de mededeling dat je hem af kon zadelen en dan je weg naar huis wel kon vinden hè.
), nieuw paard wat je niet kende/zeker wist of ie wel fatsoenlijk ingereden was kon je best meteen alleen mee naar buiten, de pownie was erg leuk om mee door de boomgaard te scheuren en er natuurlijk vanaf te kiepen als ie een appel op de grond zag en daar voor remde, het was een sport om met zijn tweetjes op de pony in het bos te gaan galopperen met je te grote cap op (bandje uiteraard boven op de klep
), zodra pony bokte (tja, arm beest vond het natuurlijk niks
) cap over je ogen en *plof* samen in de bosjes
Lachen gieren brullen!
), 1 zadel voor alle paarden, wollen zadelvormig shabrak, zonder cap was volledig normaal, rubberen laarzen en anders gewoon de gympen, en ja ik heb ook nog zo'n gaaf hoofdstel liggen met geel-blauwe driehoekjesfrontriem en een lage neusriem
Hele dagen op stal hangen, van uitmesten tot paarden en tuig poetsen, veulens knuffelen, met een hele kliek kids in de stroberg verstoppertje spelen. Wat een tijden waren dat 
Buiten wat gebroken/verbrijzelde botten nooit iets ernstigs meegemaakt, en de ongelukken díe me gebeurd zijn kwamen pas toen we al voorzichtiger werden...