Naskapower schreef:Ik heb geen verzorgpaard maar een lease er een. Ze is vroeger manegepaard geweest. De eigenaar is gestopt met de manege en een aantal paarden zijn naar een stal verderop gegaan die nu de manege is.
Dit weekend hadden ze daar paarden te kort. Dus had een van de instructrices bedacht om dan "mijn" pony op te halen en te gebruiken voor de lessen.
Dit heeft ze door een andere verzorger aan de eigenaar laten vragen. De eigenaar zei dat het mocht als ik het goedvond omdat het mijn leasepaard is. Ik heb de instructrice toen gesmst dat ze niet in de manegeles zou meelopen
.
-ik moest werken en kon er dus zelf niet bijzijn
-lizette is erg voorwaards en de rem is niet aan de teugels trekken, je moet netjes rijden
-als ze naar die andere stal gaan moeten ze langs de grote weg en ik heb geen idee hoe ze zich gedraagt met andere mensen buiten,
- ik ben bang haar spullen beschadigd terug te krijgen. en dat zijn vooral mijn spullen (spullen van de eigenaar vertrouw ik niet)
-ik weet hoe er in de manege les word gegeven...
-vind het een naar idee dat iemand anders met haar het terrein afgaat... als ik op buitenrit ga beloof ik haar altijd dat ik haar hoe dan ook weer veilig terug breng. ik heb geen idee wat er gebeurt als ik er niet ben + eigenaar was ook weg
. kreeg ik een heleboel sms'jes terug dat het kinderachtig van me was en dat ze gewoon zou meelopen.
heb steeds uitgelegd dat ik het niet wil en dat nee nee is.
Voor mijn gevoel is het gewoon mijn eigen paardje. Het enige dat de eigenaar doet is voeren en binnen/buiten zetten en de stal uitmesten/verschonen (doet ie ook voor de pensionklanten) en hij regelt de hoefsmid en dierenarts.
Verder doe ik alles voor haar, longeren, spelen, soms alleen maar poetsen. We rijden samen, we hebben geen hoog niveau maar we zijn er voor elkaar.
Als jij hem leased is het in principe ook gewoon jouw paard en alleen als jij er mee akkoord gaat, dan mogen ze hem gebruiken.
Is het dezelfde instructrice die op de andere manege ook les gaf? Ik kan me dan wel voorstellen dat ze zoiets heeft van: komop, ik ken die pony toch! Ik weet toch hoe ze aangepakt moet worden! Maar ik vind het dan nog totaal ongepast om jouw kinderachtig te noemen en aan te blijven dringen.