Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:06

Smoethie schreef:
Het is niet spicifiek om het voor me zusje op te nemen hoor.
Zei heeft ook foute gemaakt en verkeerde keuzes gemaakt. Maar ook al zal het om een geheel onbekende gaan zou ik nog zo reageren .

Het is iedereen (dus ook jouw zus) vrij om hier haar kant van het verhaal te komen vertellen. Het scheelt dat in prinipce niemand weet wie ze is, omdat de TS haar naam niet genoemd heeft en ze dus er geen 'schade' van zal ondervinden dat de TS hier haar verhaal verteld heeft. De TS heeft dit zo ervaring, dit is 'de waarheid' voor haar, net zoals het voor je zus vast ook de waarheid is zoals zij het heeft meegemaakt...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 14:13

Smoethie schreef:
Het is niet spicifiek om het voor me zusje op te nemen hoor.
Zei heeft ook foute gemaakt en verkeerde keuzes gemaakt. Maar ook al zal het om een geheel onbekende gaan zou ik nog zo reageren .

Kan dan íemand van jullie familie mij eindelijk vertellen wat dit dan zou zijn :Y) ? Want als ik daar in pb om vraag krijg ik geen antwoord :+
Dan zeg je dat je het hierbij laat...

:7

Ra_chel

Re: Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:51

@naaltje ; die reactie ken ik.

sterre91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:09

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:11

Jammer Sterre91 dat je een groot bedrag vraagt, anders was ik graag op je advertentie ingegaan! :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:16

@ MyLittleLove Ik heb er twee in Roermond, bijdrage 50 euro in de maand ;)

Maar ik heb het verhaal niet gelezen alleen beginpost. Is toch wat zeg.. Paardje niet in hongerstaking gegaan??

Ik heb ook met meerdere mensen contact gehad, alles leuk en aardig en als ik dan zeg kom maar een keer langs om te kijken of het klikt, hoor ik niks meer???
Wij stonden vroeger toch te springen om een verzorgpony, weet nog dat ik met een vriendin stad en land ben afgefietst voor een paardje

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:23

Ben je met het desbetreffende meisje een open, onbevooroordeeld gesprek in gegaan?
Misschien is ze wel heel onzeker oid, is er een misverstand...
Het klinkt nu nl wel heel zwart-wit.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:26

@AaronYve ; dat deed ik ook, en door weer en wind ging ik op de fiets naar mn verzorgpony toe, hield me netjes aan de afspraken , en was zuinig op de spullen van de eigenaren, welke ik overigens erg veel respect voor had , want ik was veel te bang mn verzorgpony kwijt te raken!
dat leverde me trouwens wel wat op ; ze kregen zoveel vertrouwen in mij, dat ik ook meer vrijheid kreeg met de pony , win / win noem ik dat.
maar tegenwoordig lijkt het wel alsof ze een verzorgpony willen, maar er niks voor willen doen, bij een spatje regen komen ze niet meer, en als ze amper iets gedaan hebben staan ze te klagen dat ze zo moe zijn......
en er zijn vast en zeker uitzonderingen ,maar helaas heb ik die niet mee mogen maken.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:28

@AaronYve, ik ben geïntresseerd, ga zo even overleggen met mijn moeder of het haalbaar is aangezien ze me dan met de auto zou moeten brengen.

En de verhalen die voorbijkomen hier vind ik echt echt onbeschoft! Toen ik 10 was kreeg ik een verzorgpony waar ik af en toe is op mocht rijden maar meestal alleen binnen en buiten zetten en poetsen, dat vond ik toen geweldig! Ging er het liefst elke dag heen en was daar dan wel een paar uur.. :=

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:30

ik heb 1 meisje van 13 gehad voor mijn paard en dat ging opzich wel oke maar doordat zei dus anders heeft leren rijden en in de galop gigantisch hard terug klapte in het zadel is mijn paard nu bijna niet meer te berijden doordat zijn artroze erger is geworden helaas.

nu begin ik er niet meer aan ben er zelf toch elke dag en zo hoort dat ook vind ik :)
nu waren er andere mensen die wel voor hem zouden zorgen als ik op vakantie zou gaan of tijdens mijn operatie en herstel periode maar
mijn vriend en ik doen het liever zelf. we weten hoe en wat met hun verzorging en ik doe het liever zelf omdat ik vind dat mijn paard beter verdient dan als hun het doen ;)
ik mest ook elk zijn paddock ook en haal het oude hooi eruit ver vers regelmatig zijn water en geef mijn paard ook erg veel aandacht.
nu doet de staleigenaaresse het als wij weg zouden gaan dan weet ik zeker dat hij in goede handen is :)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:37

OOk ik zoek al tijden naar iemand die samen met mij, wil zorgen voor 6 a/b pony's. beleren voor de kar, lange lijnen, vrijheidsdressuur, allemaal erg leuk, maar nee.......Er kan niet genoeg gereden worden dus ze haken al gauw af, Jammer want je kan zoveel lol hebben met je (verzorg)pony ook al rijd je er niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:41

[***] schreef:
quartel schreef:
:') verzorgers zijn er om JOU eengunst te verlenen hoor!!!!!!
Dat doen ze niet voor hun eigen plezier!!! :+

Als je het maar weet :+

Heb hier ook meegemaakt, leuke meid (11 jaar) uit de buurt gek op mijn pony, kon wat rijden dus ze mocht er wel eens op, beetje in de weide hobbelen, vonden ze beide wel ok (zij leuker dan de pony denk ik :+ ) en vroeg of dat vaker eens kon. Mij prima, de keer daarna vroeg haar moeder hoe het met betalen zat. Zeg ik heel serieus 'oh, maar jullie moeten mij niks betalen hoor, ik vind het prima zo'. Maar neen, ze bedoelde wat ik het meisje zou betalen .. voor het trainen van mijn pony ... Ik stond daar ook even van }:0 Achteraf bleek het wel een misverstand te zijn, maar ik had het toch even moeilijk moet ik zeggen :')

:')

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:50

tsjah.. wat zal ik zeggen. Ik moet stiekem wel een beetje gniffelen om die rare verzorgsters. Die zijn dus zo niet klaar voor een eigen paard. Ik heb ook verzorgpony's gehad en ik hield me naar mijn weten altijd prima aan de afspraak. Ik ben heel nuchter wat dat betreft. Het is niet mijn paard dus heb ik er geen zeggenschap over, het is al een zege als ik hem 1 uurtje in de week zou mogen verzorgen.
Mocht er nog iemand in 't Gooi op zoek zijn naar een verzorgster... Hier ben ik! :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 01:01

Ik heb geen verzorgpaard maar een lease er een. Ze is vroeger manegepaard geweest. De eigenaar is gestopt met de manege en een aantal paarden zijn naar een stal verderop gegaan die nu de manege is.
Dit weekend hadden ze daar paarden te kort. Dus had een van de instructrices bedacht om dan "mijn" pony op te halen en te gebruiken voor de lessen.

Dit heeft ze door een andere verzorger aan de eigenaar laten vragen. De eigenaar zei dat het mocht als ik het goedvond omdat het mijn leasepaard is. Ik heb de instructrice toen gesmst dat ze niet in de manegeles zou meelopen
.
-ik moest werken en kon er dus zelf niet bijzijn
-lizette is erg voorwaards en de rem is niet aan de teugels trekken, je moet netjes rijden
-als ze naar die andere stal gaan moeten ze langs de grote weg en ik heb geen idee hoe ze zich gedraagt met andere mensen buiten,
- ik ben bang haar spullen beschadigd terug te krijgen. en dat zijn vooral mijn spullen (spullen van de eigenaar vertrouw ik niet)
-ik weet hoe er in de manege les word gegeven...
-vind het een naar idee dat iemand anders met haar het terrein afgaat... als ik op buitenrit ga beloof ik haar altijd dat ik haar hoe dan ook weer veilig terug breng. ik heb geen idee wat er gebeurt als ik er niet ben + eigenaar was ook weg

. kreeg ik een heleboel sms'jes terug dat het kinderachtig van me was en dat ze gewoon zou meelopen.
heb steeds uitgelegd dat ik het niet wil en dat nee nee is.

Voor mijn gevoel is het gewoon mijn eigen paardje. Het enige dat de eigenaar doet is voeren en binnen/buiten zetten en de stal uitmesten/verschonen (doet ie ook voor de pensionklanten) en hij regelt de hoefsmid en dierenarts.

Verder doe ik alles voor haar, longeren, spelen, soms alleen maar poetsen. We rijden samen, we hebben geen hoog niveau maar we zijn er voor elkaar.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 07:02

superlotje schreef:
Ben je met het desbetreffende meisje een open, onbevooroordeeld gesprek in gegaan?
Misschien is ze wel heel onzeker oid, is er een misverstand...
Het klinkt nu nl wel heel zwart-wit.

Nee, wilde ze niet
ze bleef steeds hetzelfde zinnetje herhalen. Heb het een dag of 4 later nogmaals geprobeerd, maar dat werd genegeerd.

maar ik heb gisteren een hele gezellige avond gehad. En mijn pony ook, zijn oren vielen nog net niet van zijn hoofd, en hij deed echt keihard zijn best! :D
Meisje vond hem ook wel leuk geloof ik. En ik hoop echt dat 't een blijvertje is want Dids kon er leuk mee spelen :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:51

@ naaltje ; dan hoop ik met je mee dat ze een blijvertje is!!!

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:15

@ Naskapower
Jeetje wat een piep zeg. Ik zou even heel duidelijk face to face zeggen.: Nee is nee en ik hoef je niet meer te zien. tjah, is misschien heel hard maar toch. Als ze nee zeggen moet je niet doordrijven, klaar.

@ Naaltje..
Fingers crossed dan maar heh ^^,

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:23

Naskapower schreef:
Ik heb geen verzorgpaard maar een lease er een. Ze is vroeger manegepaard geweest. De eigenaar is gestopt met de manege en een aantal paarden zijn naar een stal verderop gegaan die nu de manege is.
Dit weekend hadden ze daar paarden te kort. Dus had een van de instructrices bedacht om dan "mijn" pony op te halen en te gebruiken voor de lessen.

Dit heeft ze door een andere verzorger aan de eigenaar laten vragen. De eigenaar zei dat het mocht als ik het goedvond omdat het mijn leasepaard is. Ik heb de instructrice toen gesmst dat ze niet in de manegeles zou meelopen
.
-ik moest werken en kon er dus zelf niet bijzijn
-lizette is erg voorwaards en de rem is niet aan de teugels trekken, je moet netjes rijden
-als ze naar die andere stal gaan moeten ze langs de grote weg en ik heb geen idee hoe ze zich gedraagt met andere mensen buiten,
- ik ben bang haar spullen beschadigd terug te krijgen. en dat zijn vooral mijn spullen (spullen van de eigenaar vertrouw ik niet)
-ik weet hoe er in de manege les word gegeven...
-vind het een naar idee dat iemand anders met haar het terrein afgaat... als ik op buitenrit ga beloof ik haar altijd dat ik haar hoe dan ook weer veilig terug breng. ik heb geen idee wat er gebeurt als ik er niet ben + eigenaar was ook weg

. kreeg ik een heleboel sms'jes terug dat het kinderachtig van me was en dat ze gewoon zou meelopen.
heb steeds uitgelegd dat ik het niet wil en dat nee nee is.

Voor mijn gevoel is het gewoon mijn eigen paardje. Het enige dat de eigenaar doet is voeren en binnen/buiten zetten en de stal uitmesten/verschonen (doet ie ook voor de pensionklanten) en hij regelt de hoefsmid en dierenarts.

Verder doe ik alles voor haar, longeren, spelen, soms alleen maar poetsen. We rijden samen, we hebben geen hoog niveau maar we zijn er voor elkaar.

Als jij hem leased is het in principe ook gewoon jouw paard en alleen als jij er mee akkoord gaat, dan mogen ze hem gebruiken.
Is het dezelfde instructrice die op de andere manege ook les gaf? Ik kan me dan wel voorstellen dat ze zoiets heeft van: komop, ik ken die pony toch! Ik weet toch hoe ze aangepakt moet worden! Maar ik vind het dan nog totaal ongepast om jouw kinderachtig te noemen en aan te blijven dringen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:28

sterre91 schreef:
Ik zoek ook iemand in Venlo:

http://link.marktplaats.nl/480824330

Stuur gerust een mailtje of pb-tje.

Tjonge Sterre, das nogal veel geld. Ik begrijp het wel van de ene kant dat je een deel van je stalling terug wil, maar moet je eigenlijk wel een eigen paard willen? Ik gun het iedereen van harte, daar niet van, maar als je nu al schrijft in je advertentie dat je graag een eigen paard wilt, maar er eigenlijk niet de tijd en genoeg geld voor hebt, moet je er helemaal niet aan beginnen, maar bijv. een paard leasen. Dan heb je tenminste de aanschafkosten (nog) niet, maar wel een paard geheel voor eigen gebruik.
Bijkomend voordeel is dat je dan ook geen DA kosten hoeft te betalen als het dier ziek wordt en waarschijnlijk ook niet de hoefsmid.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 06-09-11 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:39

Ik ben het wel met isabony eens, €160 per maand is véél geld. Wat nou als de bijrijdster ermee stopt? Dan moet je maar hopen dat je iemand kunt vinden die er net zo goed mee om kan gaan...

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:24

En ik kreeg ze hier in de buurt nog niet gevonden toen ik 30 euro p.m. bijdrage vroeg en ze dan 5 dagen per week mochten komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:46

@ dennisje en Frozen los dit even face to face op en niet in een topic als deze :? ..

Ontopic; wat een belachelijke situaties heb ik hier gelezen zeg! :=
Betalen voor reiskosten e.d. :roll:

Ik ben erg blij met mijn huidige verzorgster/bijrijdster.
Ze houdt zich aan de afspraken en ze vraagt tenminste als ze iets wilt weten of niet snapt. Dat vind ik het belangrijkste, fouten kunnen gemaakt worden maar bij twijfel heb ik graag dat je me belt :j

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:48

de bijrijdster die is gekomen voor het paard van onze pensionhouder komt morgen weer rijden, ik hoop dta het goed blijft gaan, want heb de indruk dat het een nette vriendelijke meid is die zich goed aan haar afspraken houdt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:49

ik heb ook een super leuk paard gevonden nu,
die man geeft zelf dressuur les en had 2 weken lang iedere dag een andere ruiter laten komen,
ik ben eruit geselecteerd :)
ga dus 3 keer PW daar rijden/lessen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:55

Volgens mij gaat het niet meer over het oorspronkelijke onderwerp.. :+ ..maar toch even een reactie.
Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad; een ander de kans bieden die ik zelf ook heb gehad. :j
[EA-VP] [AP]Hoogezand Kim heeft geen verzorger nodig, maar...
Nu is Kim wel een erg eenkennig paard en heeft zij iemand nodig die haar echt de baas kan zijn en die ik absoluut niet in handen van een kind zou geven, maar toch vrij veel reacties gehad.
De één verkondigd een dag geleden dat ze Kim een superpaard vond en heel blij was, om vervolgens nooit meer iets van zich te laten horen.
De ander vond het te ver fietsen (tja, je moet er wat voor over hebben) en weer een ander had het ineens te druk met school.
Daar sta je dan inderdaad met je goeie gedrag en weer een teleurstelling rijker.
Maar ik denk dat wanneer je stopt met zoeken, wat je al zei, je vanzelf iemand tegen komt die wél kan genieten en leren van jouw paardje.
Iemand die lief is, afspraken nakomt en de rest aan jou zelf overlaat, want ook al zou je 10 mensen per dag laten rijden, is dat nog jouw keuze. :j