Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:20

BonteLisa schreef:
Ze heet eigenlijk ziburga maar de vorige eigenaren hebben er zoey van gemaakt wil het eigenlijk veranderen want ze luistert hier voor helemaal geen meter naar

Denk niet dat dat aan de naam ligt, zoals hierboven al paar keer genoemd is luisteren sommige paarden overal naar :D

Mijn pony heette Mirthe, maar ik vond ze naam zelf ook maar zo-zo. Nu heet ze Vanilla Sky, ik noem d'r altijd Sky en daar luistert ze prima naar! :)

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:25

mijn paard heet officieel diamondstar van het oosterzan.
maar wij hebben haar biche genoemd spreek je uit als biechee

Luf_Midnight

Re: Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:04

de eerste heete eerst ursiestrade maar dat vond ik niks dat werd sierra
en op wedstrijd kikiquer's sierra.
toen kwam vera vd waalbandijk. dat werd floortje
toen kwam schanulleke die bij diegene voor mij julia ofzo werd genoemd, bij mij is het calistha.
nu de laatste was midnight en die blijft gewoon zo heete.

allemaal luisteren ze nu goed naar hun naar,, calistha heeft wel even geduurd.
alleen midnight roept niet zo makkelijk dus als iemand nog een betere roepnaam weet voor in het land inplaats van mid, dan hoor ik het graag

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:12

ik heb mijn 2 shetters allebei een andere naam gegeven
dahlia van de rijsdrecht is mijn merrie maar ik vond het te lang en niet echt een mooie naam dus zij heet nu Rosie
Falke is mijn andere merrie en ik vond het een beetje een hengstennaam (wel een leuke hengsten naam :))
dus zij heet nu Heylo

Laninthe is Laninthe gebleven vond ik wel mooi :D

Rythm_Hooves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:25

Een beetje, mijn meisje is geboren als Pien maar dat vond ik niet echt bij haar passen... kwam zo lomp op mij over. Zo'n broodroostertje op stelten van 2 weken oud met de naam PIEN. Was meer een Pien-tjuh! Ik heb het wat minder "hard" gemaakt: Josephine, dat roept wat makkelijker vind ik.. Jooo-suh-fiiieeen ipv PIEN! Enfin, nu is het Josephine of Pientje tegen haar spreek maar als ik over haar praat, of als ze zich niet wil gedragen is het Pien.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:03

bij verzorgpaard is de roepnaam wel veranderd inderdaad, op papier hetzelfde gebleven. Na een poosje herhalen reageert ze er wel op hoor. Nu heb ik een eigen paard gekocht maar haar naam ga ik niet veranderen, die is veel te leuk!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:31

mijn paard heet AR Noah, wat ik naar hem roep is voornamelijk Noah, Nootje, Pluis, en als hij iets doms doet noem ik hem Ei :))
hij lijkt het allemaal best te vinden, luistert ook naar alle namen :') Pluis is echt z'n troetelnaam, zo noem ik hem vooral met poetsen, als ik hem uit de wei ga halen roep ik 'NOOOOOOOOOOOOOO-AAAAAAAAAAAAAAAHH', en als hij dan bij mij of bij het hek is aangekomen dan is het 'heeee Nootje, ga je even mee naar de stal?' :Y)

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:47

Tendance schreef:
Ik vind gewoon niet, dat een naam, die iemand met zorg heeft uitgekozen en met liefde voor het paard, dat je die zo maar verandert. Dat zou ik niet doen.

Niet iedereen kiest de namen met zorg uit hoor :P.
Zo noemt mijn merrie 'Snoet' omdat ze een grotte witte bles heeft (jep, over volledig dr snoet :Y) ).
En zo noemt mn Bpony ruin Bambi *D
Ik weet niet of ik ze zelf gekozen zou hebben, maar ze luisteren ernaar en ik zou ze dan ook niet veranderen..
Tzijn ook gemakkelijke roepnamen dus.. Ik heb geen klagen *\o/* :D
Laatst bijgewerkt door BSSK op 27-08-11 00:56, in het totaal 3 keer bewerkt

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:52

mijn kinderpony die ik nu 14 jaar heb is tzt veranderd van liberty naar the bibbel.

we kwamen op een gegeven moment bij een particulier in pension daar stond een pony bij hem in het land die heette ook liberty , aangezien mijn liberty bij het minste geringste stress kou en of regen begint te bibberen is ie zo in verloop van tijd veranderd in de bibbel .
Ik heb het niet eens zo in de gaten gehad maar nu noemt iedereen hem zo incl. ikzelf.

ik vind het niet erg want de naam de bibbel heeft gewoon een heel bijzondere lading voor mij de bibbel is een bijzondere pony

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:55

shetjessweet schreef:
Ik vind Trude niet mooi, maar bij zo'n trekpaard vind ik het juist wel passen. Een Nederlands trekpaard moet toch een oerhollandse naam hebben?

Dat is waar, maar Kato is toch ook vrij Nederlands. Klinkt toch iets vriendelijker :)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 01:01

Wij hebben hier 5 paspoorten met namen daarop liggen die geen van alle overeen komen met de paarden buiten haha.
Onze welsh was Bonegraafs Claret = Jack Daniels geworden
Onze haf heette Walter, dat is Gringo's gold geworden
Nrps-merrie Elburga werd Cheyenne
Fries x Fjord... Casper = Levi
Appaloosa merrie: Rolanda, nu Ginger/Ginny

Alleen onze Draver heeft dezelfde naam gehouden, die heet Yuni (djoeniej).
Ik vind inderdaad dat een naam toch wel bij het paard moet passen en lekker te roepen moet zijn
Ow ja... en wij hebben nog een bonte poon gehad die heette FLAPPIE op haar paspoort! Dat doe je een paard niet aan denk ik dan 8-)

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 06:17

officieel is de naam van mijn meisje " kiss cool Mary"
vond ik totaal niets hebben, en mary als roepnaam zag ik al helemaal niet zitten...

Het is uiteindelijk Nona geworden.
troetelnaampjes: noontje of noonsie

wanneer ze compleet doof wordt voor wat het vrouwtje vraagt is het heel kort NOON!!!

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 06:17

officieel is de naam van mijn meisje " kiss cool Mary"
vond ik totaal niets hebben, en mary als roepnaam zag ik al helemaal niet zitten...

Het is uiteindelijk Nona geworden.
troetelnaampjes: noontje of noonsie

wanneer ze compleet doof wordt voor wat het vrouwtje vraagt is het heel kort NOON!!!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:12

De mijne heet Zorro , ik vond het wel een leuke naam :)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:28

nee die van mij had gelukkig een hele mooi naam
nagano :D :D
vond hem eerst niets maar nu vind ik hem heel stoer en hij past ook heel goed bij hem

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:39

Die van mij heette Hidalgo Olo Burrows, maar hij kwam als manegepony op de manege en daar hebben ze hem Flow genoemd. Dat past wel bij hem, dus die naam heb ik gehouden, vind het ook een leuke naam. Denk dat ik hem Olo genoemd zou hebben als hij zijn eigen naam gehouden had.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:41

Mijn paard heet Ursa Major,na dat ik hem had gekocht en hem later zou op halen.Vergat ik steeds zijn naam,ik dacht dat het Usar (oesar) was? En dat is zo ook gebleven.

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:48

Mijn Mérens heet officieel Uranus Basterne. Ik noem hem Phineas (ja, van Ferb) en dat vind hij blijkbaar prima. Heb iig nog geen klacht van hem gehad :+

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:56

Wij hebben de naam van de shetlanders Chantal omgetoverd tot Chanti en Bernadie tot Bibi.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:24

Mijn spikkelbol heet officieel Zahir. Maar dat is meer iets voor een stoere Arabische hengst :P
Bij de vorige eigenaren heette 'ie Roc.
Ik heb de klank het zelfde gehouden, maar wilde hem toch (vanwege de studie) naar een kunstenaar noemen. Dus nu is het Pollock :)

(meestal Polly en als 'ie dom doet Flap)

Romyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:55

mijn mini heette eigenlijk freddy van 't huttenend. heb hem benz genoemd :D

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:34

X
Laatst bijgewerkt door xNK op 12-02-23 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Emma18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:30

Mijn pony heete Famke. Ze is een sjieke NRPSpony, Famke is een Friezennaam(naar mijn mening). Het is Avanti geworden *D

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:30

Mijn dochter (9) wil haar pony Twinkel noemen. Dus als hier een pony is zal deze ook wel een naamsverandering ondergaan ;)

femmie1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:49

onze pony heet op zijn stamboompapier malle van de hagen. Mijn dochter heeft hem marcanto genoemd. Ook op de wedstrijden heet hij marcanto.
De fokker had hem de naam malle gegeven omdat hij altijd malle streken uithaalde als veulentje.