Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mechietje schreef:ik zou echt niet onder de D pony kopen want misschien groei jij nog wel heel erg en moet je later je lieve paardje/ponytje verkopen omdat je er te groot voor bent... maar eigenlijk is een E pony echt helemaal perfect omdat dat redelijk groot is maar ook weer niet te
Benfan schreef:Dan zou ik voor een wat gespierdere D-pony gaan. Bv zoiets als charly brown (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1529291 toevallig te koop), dan heeft zij er nog plezier aan. Ik zou het risico nemen. Zeker als het diertje wat steviger gebouwd is kan ze er heel lang mee doen. Wel lastig hoor zo'n keuze maken. Hebben jullie al wat rond gekeken? Jammer dat Belgie geen E sectie heeft. Dat had het allemaal een stuk makkelijker gemaakt.

Benfan schreef:Hij is super he? prijsje is inderdaad wat hoog maar zulke pony's zijn er vast wel meer. Op zo'n pony als die kun je ook nog best lang doorgaan als jonge meid die aardig groeit. Ik hoop in ieder geval dat jullie wat vinden.
caat_eve schreef:Ik zou zeker voor een pony gaan. Waarom dan geen E-pony? hoeft echt niet te misstaan en daar kan ze ook mee vooruit. Ik ben rond mn 17e naar de paarden gegaan en ik vind de sfeer veel minder. Ik weet niet of ze ook bij een ponyclub zit? maar de ponyclub was gezelliger en speelser. Ik weet niet of een 12-jarige meid al staat de wachten op serieuse les en fanatieke ruiters. Op wedstrijd bij de paarden rijdt ieder voor zich en winnen vaak alleen de proffesionele ruiters (op regionale/nationaal niveau)..
Het lijkt mij voor een 12-jarige véél leuker om nog een paar jaartje bij de pony's te rijden!