12jarig meisje, paard of pony kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

?

Paard
289 (52%)
Pony
258 (47%)

Totaal aantal stemmen: 547

nynke1122

Re: 12jarig meisje, paard of pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:17

Zou voor een paard gaan, Als ze een pony zou kopen en ze heeft daar een goede band mee, is het ook weer zo jammer als hij na 2 jaar al weg moet. Als je een paar neemt, kun je hem houden tot je er echt klaar mee bent.

Pianogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:22

sluit me aan bij eerdere opmerkingen, e pony. Ook leuker voor de verzorging ed

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:25

Ik zou gaan voor een wat kleiner paardje die sterk genoeg is. Zo kan ze op dit moment meteen beginnen daarmee en kan ze later ook gewoon doorgaan met rijden omdat de pony sterk genoeg is om haar 'volwassen' lichaam ook te dragen! ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:28

Ik was 12 toen ik mijn eerste paard kreeg (paard dus haha). Ik was ook lang voor mijn leeftijd en heb er geen seconde spijt van gehad dat het geen pony is geworden. voordeel was, dat het paard er nu nogsteeds is, ben er nooit uitgegroeid en hoefde geen afscheid nemen om die reden. Was er ook best trots op dat ik met 17 jaar in het Z2 tussen de paarden reed, dus kan ook zeker leuk zijn hoor!

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 11:35

mechietje schreef:
ik zou echt niet onder de D pony kopen want misschien groei jij nog wel heel erg en moet je later je lieve paardje/ponytje verkopen omdat je er te groot voor bent... maar eigenlijk is een E pony echt helemaal perfect omdat dat redelijk groot is maar ook weer niet te

Is lezen nou zo moeilijk?
Ik heb het nooit gehad over een pony kleiner dan een grote D,
het is trouwens niet voor mij maar voorm ijn zusje.
EN een E pony is GEEN optie want we wonen in België.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:38

ik zou een pony doen! Maar dan wel misschien een E pony.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:39

ik zou gewoon voor een pony gaan, ze is pas 12.
Bij de pony's rijden is veel leuker.
En over je argument geen klein paard kopen omdat ze 1,20 wil gaan springen en het paard dan niet meer uitkomt kwa galop sprongen is echt onzin. Ik rij er 1 van 1,58 met een grotere galop dan menig 1,70 paard.

en is het voor mensen echt zo moeilijk om te lezen dat een E pony geen optie is?
Mensen kom op he >;)

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:39

Ho, sorry ik lees nu de post boven mij dat E geen optie is.
Dan idd een D pony :j

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:43

Is de vraag wat je zusje eigelijk zelf wilt al gesteld? Dat zou de zoektocht een stuk makkelijker maken. Ik vond en vind nog steeds pony's leuker dan paarden (was ik maar 1.60!!! och de leed van 1.76 zijn) dus mijn keuze was dan heel snel gemaakt.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 11:54

Eigenlijk wil ze liever een D pony.
Dan kan ze in de ponyreeksen starten (die veeeeeel kleiner zijn dan bij de paarden) en dit is tussen haar vriendinnetjes.
Maar het enige dat ons tegenhoudt is het idee dat ze nog wel zou kunnen groeien.
Ze is nu afgelopen jaar wel een heeeeeel stuk gegroeid, echt heel veel, en het lijkt op dit moment wel gestopt te zijn.
Maar STEL NU dat ze over een paar maandjes terug begint te groeien dan zou het kunnen dat de pony over 2 jaar ofzo weer te klein geworden is.
Natuurlijk zit de kans dat ze nu gewoon traag verder groeit er ook in, en dan zou ze natuurlijk wel lang op de pony passen en tot haar 16de bij de pony's kunnen rijden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:24

Dan zou ik voor een wat gespierdere D-pony gaan. Bv zoiets als charly brown (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1529291 toevallig te koop), dan heeft zij er nog plezier aan. Ik zou het risico nemen. Zeker als het diertje wat steviger gebouwd is kan ze er heel lang mee doen. Wel lastig hoor zo'n keuze maken. Hebben jullie al wat rond gekeken? Jammer dat Belgie geen E sectie heeft. Dat had het allemaal een stuk makkelijker gemaakt.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 15:23

Benfan schreef:
Dan zou ik voor een wat gespierdere D-pony gaan. Bv zoiets als charly brown (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1529291 toevallig te koop), dan heeft zij er nog plezier aan. Ik zou het risico nemen. Zeker als het diertje wat steviger gebouwd is kan ze er heel lang mee doen. Wel lastig hoor zo'n keuze maken. Hebben jullie al wat rond gekeken? Jammer dat Belgie geen E sectie heeft. Dat had het allemaal een stuk makkelijker gemaakt.

Wow dat is nu toevallig net een type waar wij direct verliefd op zijn!
Helaas wat te duur ;)
Ja een Epony zou echt de ideale oplossing geweest zijn, maar we kunnen moeilijk elk weekend naar NL rijden om op jumping te gaan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:43

Hij is super he? prijsje is inderdaad wat hoog maar zulke pony's zijn er vast wel meer. Op zo'n pony als die kun je ook nog best lang doorgaan als jonge meid die aardig groeit. Ik hoop in ieder geval dat jullie wat vinden.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 16:04

Benfan schreef:
Hij is super he? prijsje is inderdaad wat hoog maar zulke pony's zijn er vast wel meer. Op zo'n pony als die kun je ook nog best lang doorgaan als jonge meid die aardig groeit. Ik hoop in ieder geval dat jullie wat vinden.

Ja echt een geweldige pony ;)
Maar zo een iel ponytje gaan we sowieso niet nemen, want dat toon direct zo klein :s

sanne140

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:17

ik zou een paard kopen! daar kun je langer mee!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:25

Ik zou een paard kopen.
Ze zal vast nog wel even door groeien en dan is het zo jammer dat het paard na een jaar of 2 weer verkocht moet worden...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:29

Toen ik 12 was, heb ik een paard gekregen.
Nu ben ik 24 en ben ik nog steeds super blij met hem. Hou er ook niet zo van om een paard te moeten verkopen en deze was mooi op maat. Dus prima combi :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:06

MrGubler schreef:
Ik zou een paard kopen.
Ze zal vast nog wel even door groeien en dan is het zo jammer dat het paard na een jaar of 2 weer verkocht moet worden...

hier ga ik ook helemaal in mee!

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:39

Ik zou zeker voor een pony gaan. Waarom dan geen E-pony? hoeft echt niet te misstaan en daar kan ze ook mee vooruit. Ik ben rond mn 17e naar de paarden gegaan en ik vind de sfeer veel minder. Ik weet niet of ze ook bij een ponyclub zit? maar de ponyclub was gezelliger en speelser. Ik weet niet of een 12-jarige meid al staat de wachten op serieuse les en fanatieke ruiters. Op wedstrijd bij de paarden rijdt ieder voor zich en winnen vaak alleen de proffesionele ruiters (op regionale/nationaal niveau)..
Het lijkt mij voor een 12-jarige véél leuker om nog een paar jaartje bij de pony's te rijden!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:43

caat_eve schreef:
Ik zou zeker voor een pony gaan. Waarom dan geen E-pony? hoeft echt niet te misstaan en daar kan ze ook mee vooruit. Ik ben rond mn 17e naar de paarden gegaan en ik vind de sfeer veel minder. Ik weet niet of ze ook bij een ponyclub zit? maar de ponyclub was gezelliger en speelser. Ik weet niet of een 12-jarige meid al staat de wachten op serieuse les en fanatieke ruiters. Op wedstrijd bij de paarden rijdt ieder voor zich en winnen vaak alleen de proffesionele ruiters (op regionale/nationaal niveau)..
Het lijkt mij voor een 12-jarige véél leuker om nog een paar jaartje bij de pony's te rijden!

E pony bestaat daar niet ;)

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:31

Oja, haha een stevige D-Pony dan??

SammieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:58

Een D-pony (aangezien je met een E bij de paarden moet starten in België)

Kimberly_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:02

Maar als je met de E-pony's tussen de paarden moet starten doe je dat dan toch gewoon, wat maakt uit?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:49

Toen ik 12 was heb ik de overstap gemaakt naar de paarden, maar dat kwam omdat ik te groot werd voor mijn E-pony. Je kunt overwegen om voor een E-pony te gaan zodat ze nog bij de pony's kan rijden. In het geval van wedstrijden kan dit leuker voor haar zijn.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:17

Ik zou ook voor een d pony gaan
Veel leuker de pony wedstrijden,
Ik heb zelf ook een pony gekocht voor 2,5 jaar
Moet nu over naar de paarden maar heb zeker
geen spijt van m'n keuze

Pb je over mijn pony die ik te koop heb goed?