Op welke pony leerde je rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:40

miinynke schreef:
niet op 1 pony, maar op alle pony's van de manege. mochten niet elke week op de zelfde pony!

Dat was bij ons ook zo!
maar ik heb beter leren rijden toen ik een bijrijdpony kreeg: Lola. Dat was me toch een spookje! :=
maar elke keer dat ik met mn dikke kont in het zadel zit, leer ik weer wat bij!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:30

Ypsilon van Manege de Schimmelhoeve :+
Zo'n leuke pony, een schimmeltje van 1.50m ofzo, tikje eigenwijs..
En ook liefde op het eerste gezicht: ik mocht uit drie "grote" ponies kiezen voor mn eerste les, en Yps ging meteen vol op mn tenen staan :')

evamarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:54

op marrietje een super lieve kleine bruine pony <3

jilldrost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:37

ik heb leren rijden op een super lieve oude bruine shetlander, Polientje ofzoiets. :D

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:30

ik op silver shadow op de manege

vivianntje

Re: Op welke pony leerde je rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:09

mijn eerste paar lessen reed ik op een hele lieve en rustige haflinger Billy

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:18

Pfoeh hé, dat herinner ik me haast niet meer. Moest echt even heeeel goed nadenken. Mijn eerste manege was ik gewoon al helemaal vergeten haha. Ik heb ook geen flauw idee hoelang ik op die manege heb gereden.. Sowieso kan ik me zeer weinig herinneren van 'vroeger' terwijl ik nog maar 21 ben...

In ieder geval, ik weet niet op welk paard ik als eerste heb gereden, maar wel op wie ik het vaakst reed. Een pony van de manege met de naam Beauty. Die was mijn lieveling, maar die was ook de lieveling van bijna iedereen op de manege haha. Na Beauty vond ik Hazel heel leuk. De meeste kids vonden hem niets, dus dat was mooi mee genomen, dan hoefde ik niet te 'vechten' voor een lesje met hem. Op Beauty deed ik mijn eerste onderlinge wedstrijd en werd ik vierde. Zo trots dat ik was. Mijn zus reed op Hazel en werd laatste haha. Daar gaf ze Hazel de schuld van. Dat was ook wel een grote dondersteen. Hoe de paarden eruit zagen, dat weet ik niet eens meer. Alles is een grote blur. Jammer is dat.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:29

Ik heb toen ik 8 was leren rijden met Voske, een dikke vosse ponymerrie. Ik heb maar 'n paar lesjes met haar gereden, toen ging ik al over naar een paard.
Heb zelf jaren later nog lesgegeven aan beginnende ruitertjes, ook weer met Voske. Ik geloof dat ze nu zo'n 3 jaar geleden gestorven is, ze was ergens in de 30...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:42

Ik leerde rijden op Darling!
Echt zo'n lieve beginners pony, deed alles voor je.
Was alleen een beetje kribbig als er andere
paarden in de buurt kwamen.

Mijn eigen paard staat inmiddels gestald op de manege
waar ik heb leren rijden en Darling staat daar na 12 jaar
ook nog steeds... En elke dag krijgt ze nog een knuffeltje
en wat lekkers als ik langs haar stalletje ga :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xApple op 26-07-11 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:43

toen ik 5 was ben ik op een shetlander gaan rijden maar ik heb echt leren rijden toen ik acht was op een pony andalusier x arabier sunny vliegenschimmel
en als iemand haar kent wil je dat dan alsjeblieft zegen op der paspoort heet ze seria

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:43

Nou ik heb eerst een paar jaren op een manege gereden, maar toen een tijdje op een zwarte (grijs wordende) shetlander op een pannenkoekzadel die regelmatig onder de buik gleed. :') Wat een deugniet was die. Reden we de oprit op en neer... nooit wilde hij vooruit van stal weg, maar terug naar stal kon ie knoeperhard. _O-

wilmers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:51

Op Alfons, een eigenwijze witte C-pony, al 32 jaar geleden dus hij leeft helaas niet meer. Inmiddels heb ik al jaren een eigen paard maar Alfons zal ik nooit vergeten! Ik heb heel veel plezier met hem gehad en veel van hem geleerd.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:42

esmee_2001 schreef:
ik op silver shadow op de manege

ik heb alleen de eerste keer op haar les gekrgen want we kregen elk week een ander paard

Emmapeso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:14

Op Sonja, van stal Groenendaal. Ik ben al een tijd gestopt bij Groenendaal en rijd nu op Marcroix.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:24

ik heb 12 jaar geleden echt leren rijden op een fjordenruin :) en het leuke is, die rij ik nu nog steeds regelmatig :P
hoe rustig en mak hij "vroeger" was, hoe druk en bijna gevaarlijk hij nu is :P

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:42

Mijn eerste les was ruim 40 jaar geleden op Sonny een Welsh pony. Niet de mooiste maar wel de meest eigenwijze van het stel pony's (en paarden) van mijn oom. Ik wilde graag op een andere pony leren rijden, Abella, die vond ik de mooiste (lange lichte manen) en liefste maar dat vond mijn nichtje ook en het waren natuurlijk " haar" paarden. Mijn nichtje mocht dus op Bella rijden, het werd haar pony. Samen reden we via de ponyclub wedstrijdjes; mijn nichtje werd meestal nr. 1 en ik nr. 2.... Toen mocht ik een keer een wedstrijd op Bella rijden, ik had flink geoefend onder streng toezicht van mijn tante (die ons lesgaf) ik was er van overtuigd dat ik nu nr. 1 zou worden....haha....ik viel niet in de prijzen....Ik wilde dolgraag weer op Bonnie!

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:46

Op Vera ;) Een zwart/bruine shetlandermerrie, die altijd heel dicht langs het hek/muur ging. Die tijden waren echt geweldig :o

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:56

haha, leuk, een topic over de aller eerste keer!

De allereerste keer op een pony zitten. Toen was ik waarschijnlijk 2 ofzo. Dat was op een witte shetlander merrie Sammy. Ook wel de familie pony van ons. Daar heeft IEDEREEN wel is één keer op gezeten. Ze is dit jaar ingeslapen met een geschatte leeftijd van 40 jaar.

De allereerste keer rijden op een manege, was op manege Bentwoud in Boskoop. Ik was 6 jaar. Toen was de pony waarop ik zou rijden was kreupel. Dus heb ik op een groot bruin paard mijn eerste rijles gehad. Helaas weet ik niet meer hoe die heette.

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:11

Ik heb leren rijden (en nu nog steeds) op een paard, Roxet. Ik was eerst mn verzorgpaard, maar nu is ze van ons. :D Als je gewoon rondjes rijdt is ze super braaf, moet mevrouw wat gaan doen, dan wordt het een draak. :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:26

Ik heb leren rijden op een pony Sammy.
Een schimmeltje, niet al te groot.
Een hobbelpony met af en toe een onderdrukte eigen mening. :')
Zo kreeg ik in mijn tweede les een rodeoles ( al bokkend een rondje rond de voorbenen draaien ) en regelmatig discussiepuntjes.

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:26

Ik leerde op de manege rijden toen ik een jaar of 7 was. Daar reed ik bijna elke week op iemand anders. Toen ik de manege en de ponys daar kende. Vond ik de palomino dpony Zombro de aller leukste. Sinds mijn 11de heb ik een eigenpony. Genaamt Norbi.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:03

op een hele eigenwijzen en oude pony winnytou.
waar ik maar twee lesjes op gereden heb.
waar ik het meest op geleerd heb dat was sneeuwwitje. ja echt een verschrikkelijke naam :')
echt een super beestje was dat :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:15

op rossy, een shetlander van ong een meter ;)

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:16

Jimmie, een witte pony van de manege in Eersel. :+:
Wat een heerlijk dier was dat zeg!!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:19

Lummel :')
Een witte kruising welsh met nog iets was onbekend.
Maar het is zeker echt een lummel.. Bokken, steigeren, rennen, rollen...
We hadden echt plezier :D Ik heb uiteindelijk echt op hem leren rijden, aangezien
ik steeds handiger en sterker werd hoe ik alles moest tegenhouden :)